Gry
Pora na przetestowanie możliwości Siberii Neckband w grach komputerowych. Producent zestawu chwali się wsplpracą z oraganizacjami takimi jak SK Gaming, Mouse Sports, PGSpokerstrategy.cc oraz WNV Gaming, których gracze mieli rzekomo czynnie uczestniczyć w procesie projektowania słuchawek. Czy wyszło to konstrukcji na dobre? Czy profesjonalni zawodnicy Counter-Strike 1.6 są w stanie dać projektantom wskazówki umożliwiające stworzenie idealnego zestawu słuchawkowego dla graczy? Postaramy się to sprawdzić w trzech grach: Crysis, Race Driver GRID oraz Devil May Cry 4.
|
Crysis, Race Driver GRID oraz Devil May Cry 4 - opcje ustawień dźwięku.
|
Testy zaczniemy od gry z gatunku FPS, czyli Crysisa, który prócz przepięknej oprawy graficznej, dostarczy nam również świetnej oprawy dźwiękowej. I tak podczas skradania się w dżungli, nie miałem najmniejszych problemów z lokalizacją zbliżających się oddziałów wroga, natomiast podczas fragmentów z szybką akcją, wybuchy i wystrzały optymalnie współgrają z tym, co dzieje się na ekranie, dostarczając nam dodatkowych wrażeń płynących z rozgrywki.
Za drugie narzędzie testów posłuży nam zręcznościowa gra wyścigowa - Race Driver GRID. Tutaj gracze posiadający zintegrowane karty dźwiękowe, czy starsze produkty Creativa, będą musieli się zadowolić dźwiękiem generowanym w dwóch wymiarach. Aby usłyszeć wszystkie efekty dźwiękowe przygotowane przez programistów z Codemasters, potrzebować będziemy karty dźwiękowej klasy Sound Blaster X-Fi, ASUS Xonar DX, lub innych zdolnych do generowania efektów EAX 5.0. Pytacie, jakie praktyczne zastosowanie może mieć dźwięk przestrzenny w grze wyścigowej? Otóż dzięki efektom EAX 5.0 będziemy w stanie bezbłędnie określić kierunek, odległość oraz szybkość, z jaką zbliża się do nas przeciwnik, którego często nie widać w lusterku, co pomoże w uniemożliwieniu wykonania manewru wyprzedzania, lub w bardziej drastycznym wypadku pozwoli na zepchnięcie przeciwnika z toru.
|
Crysis, Race Driver GRID oraz Devil May Cry 4 - opcje ustawień dźwięku. |
Ostatnim testowanym tytułem, będzie gra akcji, która bardziej może zainteresować posiadaczy konsol, jednak mając na wyposażeniu dobrego gamepada i komputer podłączony do telewizora, wrażenia z gry będą nawet lepsze niż podczas korzystania z konsoli. Devil May Cry 4, jest bardzo szybką grą, w której obok eksterminacji hord demonów, od czasu do czasu przyjdzie nam unicestwić większego bossa, czy też rozwiązać prostą łamigłówkę. W przypadku tego tytułu dźwięk jest jedynie dodatkiem do tego, co dzieje się na ekranie, równie dobrze można go wyłączyć i kontynuować likwidację zastępów piekielnych stworów, słuchając swojej ulubionej muzyki. Siberie w tym, teście spisały się poprawnie. Wybuchy, wystrzały i jęki ubijanych zmor brzmią tak, jak brzmieć powinny, dzięki czemu usłyszymy dokładnie to, co przygotowali dla nas twórcy gry.
#41 | gbz
2008-07-24 13:59:06
#42 | sas793
2008-07-24 16:14:06
Dobra recenzja [+]
i nic więcej do powiedzenia nie mam :P
#43 | vicek
2008-07-24 16:21:58
#44 | gbz
2008-07-24 16:42:36
#45 | vicek
2008-07-24 17:03:59
bo KAZDA osoba, z ktora rozmawialem na ich temat, narzekala na spadanie/zsuwanie sie...
#46 | gbz
2008-07-24 17:46:33
a co do samych sluchawek to wszysto by bylo cacy gdyby nie kosztowaly 250 a np 150 bo tyle sa warte
#47 | vicek
2008-07-24 17:54:11
#48 | Matador
2008-07-24 22:09:16
#49 | gbz
2008-07-24 22:12:49