Gry
Pora na przetestowanie możliwości Siberii Neckband w grach komputerowych. Producent zestawu chwali się wsplpracą z oraganizacjami takimi jak SK Gaming, Mouse Sports, PGSpokerstrategy.cc oraz WNV Gaming, których gracze mieli rzekomo czynnie uczestniczyć w procesie projektowania słuchawek. Czy wyszło to konstrukcji na dobre? Czy profesjonalni zawodnicy Counter-Strike 1.6 są w stanie dać projektantom wskazówki umożliwiające stworzenie idealnego zestawu słuchawkowego dla graczy? Postaramy się to sprawdzić w trzech grach: Crysis, Race Driver GRID oraz Devil May Cry 4.
|
Crysis, Race Driver GRID oraz Devil May Cry 4 - opcje ustawień dźwięku.
|
Testy zaczniemy od gry z gatunku FPS, czyli Crysisa, który prócz przepięknej oprawy graficznej, dostarczy nam również świetnej oprawy dźwiękowej. I tak podczas skradania się w dżungli, nie miałem najmniejszych problemów z lokalizacją zbliżających się oddziałów wroga, natomiast podczas fragmentów z szybką akcją, wybuchy i wystrzały optymalnie współgrają z tym, co dzieje się na ekranie, dostarczając nam dodatkowych wrażeń płynących z rozgrywki.
Za drugie narzędzie testów posłuży nam zręcznościowa gra wyścigowa - Race Driver GRID. Tutaj gracze posiadający zintegrowane karty dźwiękowe, czy starsze produkty Creativa, będą musieli się zadowolić dźwiękiem generowanym w dwóch wymiarach. Aby usłyszeć wszystkie efekty dźwiękowe przygotowane przez programistów z Codemasters, potrzebować będziemy karty dźwiękowej klasy Sound Blaster X-Fi, ASUS Xonar DX, lub innych zdolnych do generowania efektów EAX 5.0. Pytacie, jakie praktyczne zastosowanie może mieć dźwięk przestrzenny w grze wyścigowej? Otóż dzięki efektom EAX 5.0 będziemy w stanie bezbłędnie określić kierunek, odległość oraz szybkość, z jaką zbliża się do nas przeciwnik, którego często nie widać w lusterku, co pomoże w uniemożliwieniu wykonania manewru wyprzedzania, lub w bardziej drastycznym wypadku pozwoli na zepchnięcie przeciwnika z toru.
|
Crysis, Race Driver GRID oraz Devil May Cry 4 - opcje ustawień dźwięku. |
Ostatnim testowanym tytułem, będzie gra akcji, która bardziej może zainteresować posiadaczy konsol, jednak mając na wyposażeniu dobrego gamepada i komputer podłączony do telewizora, wrażenia z gry będą nawet lepsze niż podczas korzystania z konsoli. Devil May Cry 4, jest bardzo szybką grą, w której obok eksterminacji hord demonów, od czasu do czasu przyjdzie nam unicestwić większego bossa, czy też rozwiązać prostą łamigłówkę. W przypadku tego tytułu dźwięk jest jedynie dodatkiem do tego, co dzieje się na ekranie, równie dobrze można go wyłączyć i kontynuować likwidację zastępów piekielnych stworów, słuchając swojej ulubionej muzyki. Siberie w tym, teście spisały się poprawnie. Wybuchy, wystrzały i jęki ubijanych zmor brzmią tak, jak brzmieć powinny, dzięki czemu usłyszymy dokładnie to, co przygotowali dla nas twórcy gry.
#1 | M4rko
2008-07-23 01:19:34
#2 | bts[b]
2008-07-23 01:20:30
#3 | M4rko
2008-07-23 01:24:07
#4 | bts[b]
2008-07-23 01:48:53
#5 | Sliterin
2008-07-23 02:01:11
#6 | vicek
2008-07-23 02:15:07
zdziwila mnie niska jakosc mikrofonu :D szczerze mowiac nie testowalem tutaj mikrofonu, ale od kiedy tylko gram korzystam z mikrofonu ze starych siberii i nieraz ludzie byli zaskoczeni, ze tak dobrze slychac :p
#7 | bts[b]
2008-07-23 02:17:28
#8 | Matador
2008-07-23 08:42:06
#9 | illio
2008-07-23 09:09:33
i Ty do tego smiesz dolaczyc screeny z winampem przedstawiajacym muzyke w jakosci 128kbps? sorry, ale to pokazuje, ze sie zupelnie nie znasz na rzeczy
#10 | Matador
2008-07-23 09:44:11
tu i tu.
Pozdrawiam
#11 | katrina
2008-07-23 11:13:58
A słuchaweczki tez sobie testowałam, a co :P
GJ brother ;) [+] nie bądźcie żyły dawajcie tez plusy za recke ;)
#12 | Matador
2008-07-23 11:14:43
#13 | Kris^u
2008-07-23 11:23:07
#14 | Matador
2008-07-23 11:26:23
#15 | z1ppi
2008-07-23 11:32:52
#16 | katrina
2008-07-23 11:37:40
2. A czemu to tak za ET:QW :P?
#17 | vicek
2008-07-23 11:42:29
#18 | z1ppi
2008-07-23 12:13:10
2. Bo też w nią grałem xD
#19 | Sliterin
2008-07-23 12:41:36
#20 | z1ppi
2008-07-23 12:56:07
#21 | Kris^u
2008-07-23 13:05:01
#22 | Sliterin
2008-07-23 13:21:52
#23 | katrina
2008-07-23 13:32:18
Gra fajna tylko już ludzi nie ma do niej wola kamperskiego coda :/
#24 | katrina
2008-07-23 13:33:01
2. To czemu już nie grasz ??
#25 | Krolewicz
2008-07-23 13:40:24
dudniący bas przesłaniający całe pasmo?
przejrzałem recke, nie widziałem zebys cos wspomnial o wygrzewaniu?
ile u Ciebie chodziły?
#26 | z1ppi
2008-07-23 13:47:52
#27 | z1ppi
2008-07-23 13:50:08
#28 | illio
2008-07-23 15:10:57
ale chyba da sie zrozumiec moje zniesmaczenie ;)
#29 | ivonzjeee
2008-07-23 15:50:11
#30 | bersvgbd
2008-07-23 15:57:43
\"Bohaterem dzisiejszej recenzji będzie zestaw słuchawkowy Siberia Neckband produkowany przez, wywodzące się z Danii, przedsiębiorstwo SteelSeries. Zapewne wielu z naszych czytelników kojarzy „klasyczny” model Siberia, produkowany już od czterech lat, który w dniu swojej premiery oferował jakość dźwięku oraz komfort użytkowania na poziomie nieosiągalnym dla konkurencyjnych produktów. Siberie osiągnęły ogromny sukces komercyjny i aktualnie są jednymi z najczęściej spotykanych zestawów słuchawkowych na głowach graczy uczestniczących w rozgrywkach LAN-owych.\"
nasuwa mi tylko jedno pytanie - artykuł sponsorowany? :)
#31 | vicek
2008-07-23 16:01:10
#32 | vicek
2008-07-23 16:02:32
#33 | bersvgbd
2008-07-23 16:14:16
\"oferował jakość dźwięku oraz komfort użytkowania na poziomie nieosiągalnym dla konkurencyjnych produktów. \"
Ale miałem na myśli raczej ogólny wydźwięk tego fragmentu, przypomina to raczej reklamę niż recenzję :P
#34 | vicek
2008-07-23 16:20:50
tak czy inaczej zrobily one calkiem spora \"furore\" (pomijam fakt, ze kilka uadkow i sluchawki w kawalkach :P)
#35 | Matador
2008-07-23 22:19:04
#36 | Matador
2008-07-23 22:25:36
#37 | Matador
2008-07-23 22:27:24
#38 | katrina
2008-07-23 23:05:05
#39 | Matador
2008-07-23 23:42:05
#40 | M4rko
2008-07-24 01:58:55