Premiera: Sony PlayStation 3
W moim poprzednim newsie na temat gry UT 2007 wspominałem już o nadchodzących targach E3, na których zobaczyć będzie można wiele ciekawych nowości...
Jedną z nich jest nowopowstała konsola PlayStation 3, którą firma Sony zaprezentowała jeszcze przed wyżej wspomnianą imprezą. Produkt ma trafić na półki sklepowe już wiosną przyszłego roku. Zapraszam do zapoznania się z parametrami oraz zdjęciami, pragnę jednak zaznaczyć, że design PS3 może jeszcze ulec zmianie!
Dane techniczne
- Główny procesor (Cell)
- taktowanie 3,2 GHz
- 512 KB cache L2
- 218 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
- rdzeń bazujący na Power PC - Procesor graficzny (RSX)
- taktowanie 550 MHz przy przepustowości 20 (zapis) i 15 (odczyt) GB na sekundę
- 1,8 biliona operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę - Pamięć operacyjna i graficzna
- 256 MB RAM typu XDR (3,2 GHz przy przepustowości 25,6 GB na sekundę)
- 256 MB VRAM typu GDDR3 (700 MHz przy przepustowości 22,4 GB na sekundę) - Pamięć masowa
- napęd BD-ROM (nośniki optyczne o pojemności do 25 GB)
- dysk twardy z możliwością odłączenia - Wejścia i wyjścia
- obsługa maksymalnie siedmiu bezprzewodowych kontrolerów w standardzie Bluetooth
- sześć portów USB 2.0 (cztery z przodu i dwa z tyłu)
- po jednym gnieździe na pamięć zewnętrzną Memory Stick, SD i CompactFlash - Możliwości sieciowe
- gotowość do nawiązania połączenia bezprzewodowego (Wi-Fi lub Bluetooth) i kablowego (Ethernet) - Możliwości multimedialne
- wsparcie dla wielu standardów zapisu danych (oprócz BD-ROM, BD-Video, BD-R i BD-RE m.in. CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R i DVD+RW) - Standard obrazu
- kilka trybów wyświetlania linii wertykalnych: 480 i 1080 (przeplot) oraz 480, 720 i 1080 (skanowanie progresywne) - Standard dźwięku
- wielokanałowy dźwięk przestrzenny (Dolby 5.1 i DTS); LPCM - Inne
- kompatybilność wsteczna z PS i PS2
- współpraca z PSP (używanie przenośnej konsoli w charakterze kontrolera)
Zdjęcia produktu
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
playstation.com
#0 | Pajda
2005-05-18 00:22:00
Chociaz faktycznie pad wydaje sie byc \"mniej\" wygodny.
#0 | sxl
2005-05-18 00:32:08
chyba po to
rozdzielczosc to nie wszystko
#0 | sxl
2005-05-18 00:33:19
ale z xbox360 nie ma szans ps3, jest za slabe
#0 | sxl
2005-05-18 00:35:01
#0 | sxl
2005-05-18 00:37:45
a reszta przeciez podana to jest to samo
nie wiem wiec dlaczego moje dane sa zle
#0 | Krypton
2005-05-18 00:45:11
Ja jestem posiadaczem XBox\'a i bede chyba zmierzal w strone jego nastepcy. Jednak czas pokaze - do ich premier jeszcze sporo czasu :).
#0 | Krypton
2005-05-18 00:46:21
#0 | Krypton
2005-05-18 00:47:49
#0 | heena
2005-05-18 01:15:13
#0 | Perez
2005-05-18 01:22:14
Obejrzalem obie konferencje, zarowno MS jak i Sony i bardziej wierze tym drugim. Pokazali po prostu wiecej fajnych rzeczy.
Ponadto, jesli obejrzycie konferencje Sony, znajdziecie tam dokladne porownanie obu konsol :D Oczywiscie PS3 wypada lepiej ;]]
Po prostu klocenie sie w tym momencie co jest lepsze troche mija sie z celem - to i tak marketingowy belkot, a jak to wszystko wyglada przekonamy sie patrzac na gry, a nie ich zwiastuny :)
Jak narazie w moich oczach Sony lepiej sie zaprezentowalo, dodatkowo bardziej pasuje mi wspolpraca z nV, ktora SWIETNIE dba o swoich developerow, w odroznieniu od ATI. Z drugiej strony - MS takze doskonale sobie z tym radzi.
Na koniec kilka cytatow:
\"Do you really think that Sony would have even mentioned the 51-billion-dot-product-operations per second number during the PS3 press conference if Microsoft hadn\'t boasted that the Xbox 360 could do 9-million-dot-product-operations per second?\"
\"Shaders: 100 Billion Shader Operations/s\"
\"The Xbox 360 graphics core may have 48-pipelines, but they aren\'t nearly as powerful as traditional dedicated pixel pipelines.\"
\"We\'re guessing that the RSX graphics processors has a traditional, non-unified shader engine, so it likely has a smaller total \"pipeline\" number than the ATI chip. Even if the RSX\'s normal pipelines are more powerful than the Xbox 360\'s pipes, Sony doesn\'t want to risk printing a lower \"pipeline\" number since people won\'t understand that it isn\'t an apples-to-apples comparison.\"
\"Sony has also stated that the chip is more powerful than two GeForce 6800 Ultra cards put together\" czyli 2x6800, nie 6800 SLI ! :D
\"We\'re guessing that the actual pipeline count is going to be at 24, which is about right for 300 million transistors and, at 550MHz, has just a slightly larger fill-rate than two GeForce 6800 Ultras clocked at 400MHz.\"
\"From a memory standpoint, both systems are roughly equal with about 512MB of memory dedicated to system and graphics. The Xbox 360 has Unified Memory Architecture that lets the CPU and GPU share the system\'s 512MB of memory. The PlayStation 3 on the other had has 256MB of XDR memory and 256MB of GDDR3 memory dedicated to graphics. We still have to take a closer look at the memory bandwidth differences, but game developers will be happy with the graphics bandwidth and memory space available for both systems.\"
\"ony decided to use the PS3 to further its own Blu-ray format, which allows for discs that can hold about 54GB each. The Xbox 360 will support dual layer DVDs, which can hold about 9GB worth of data.\"
#0 | Pajda
2005-05-18 03:41:13
fakt faktem konsole zawsze maskowaly niedoskonalosci efektami
anyway filmiki z gier na ps3 z e3 sa juz dostepne na torrentach, heavenly sword wyglada calkiem calkiem
#0 | Pajda
2005-05-18 03:43:52
Prawda jest taka, ze te pare sztuk xboxa ktore udalo sie wcisnac w japonii to tylko zasluga paru poznych exclusivow pokroju serii Dead or Alive.
#0 | Pajda
2005-05-18 03:47:02
#0 | frg
2005-05-18 10:04:02
#0 | sxl
2005-05-18 12:31:15
a Xbox byl calkowicie nowa konsola, pierwsza odslona i nie mial z gory przypisanej popularnosci jak ps2
#0 | Suprise himself
2005-05-18 12:58:19
ps3 ma ponad 100 i ogolnie parametry wygladaja lepiej ale i tak kupie xboxa ;p
#0 | Pajda
2005-05-18 13:21:11
Rynek azjatycki nie patrzy na nazwe, ani na technikalia - patrzy na gry.
#0 | Perez
2005-05-18 13:45:51
#0 | heena
2005-05-18 14:24:18
Perez przytoczyl kilka cytatow mowiacych o tym dokladniej.
EDIT: No to sie praktycznie wyjasnilo, wiekszosc gier pokazanych na PS3 to RENDERY
http://ps3.ign.com/articles/615/615531p1.html?fromint=1
#0 | LuZnY
2005-05-18 14:54:00
#0 | heena
2005-05-18 14:56:48
Nie bede tutaj robil balaganu. Koniec konwersacji z toba.
Jak chcesz to mozesz to zrobic za niego.
#0 | LuZnY
2005-05-18 15:01:04
*edit*
zawsze mozesz poprosic pereza zeby ci to przetlumaczyl;>
#0 | LuZnY
2005-05-18 15:22:30
#0 | LuZnY
2005-05-18 15:34:24
a oto ona:
CPU
Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
total floating point performance: 218 GFLOPS
GPU
RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Full HD (up to 1080p) x 2 channels
Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
Sound
Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)
Memory
256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz
System Bandwidth
Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
System Floating Point Performance
2 TFLOPS
Storage
Detachable 2.5\" HDD slot x 1
I/O
USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1
Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth 2.0 (EDR)
Controller
Bluetooth (up to 7)
USB 2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP)
Network (over IP)
AV Output
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
Disc Media
CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
do tego ten artykul ktory to tak chetnie linkujesz mowi wlasnie o wyciagnietych z dupy liczbach xboxa, vide niby super 48 pipelines, ktore tak naprawde nie sa pelnymi pixel \"pipelines\" (bosz, jak to ciezko napisa po polskiemu;> ) i daleko im do pelnej wydajnosci, tych ktore ma gpu ps3 wlasnie, szacowane ze jest ich ze 24 i dlatego sony o tym nie wspomina narazie bo boi sie ze uzytkownicy nie zrozumieja ze 24 moze byc lepsze niz 48 (to o tobie wlasnie ;> )
co wiecej jakbys poczytal strone poswiecone grom i konsolom wiedzialbyc ze chlopaki od xboxa spanikowali po prezentacji ps3 i juz sciemniaja ze gry ktore pokazali uzywaja 1/3 mocy xboxa (szukaj niusow o tytule \"xbox 120?\" ;>
#0 | LuZnY
2005-05-18 15:44:20
i znowu nie rozumiesz czytasz...
po 1 to jest tylko o killzone (no dobra niby jakis facio z epic powiedzial, ze to dotyczy wszystkich oprocz ich ut3, ktore notabene wygladalo najlepiej ;> ale patrz pkt 2 )
po 2 cytat z poczatku tego niusa:
\"This is just a warning before we start: what follows in this article is pure, unadulterated speculation. You hear that? S-p-e-c-u-l-a-t-i-o-n.\"
#0 | r3
2005-05-18 15:50:54
#0 | heena
2005-05-18 16:10:37
Co do pipelinesow - Ati korzysta z zupelnie nowej technologi ktora ma sie nijak do tej od nVidi i dlatego porownanie jest nie na miejscu, a rzucanie od razu 100pipelinow to zwykle oszustwo.. nie mowiac juz o przeklamaniu innych rzeczy... nie tylko zwiazanych z ps3.
do r3: Gdzies mi sie obilo o uszy, ze Ps3 ma kosztowac okolo 500$ dolarow i beda dwie wersje.
#0 | th0t
2005-05-18 16:19:27
http://www.cdprojekt.info/felieton.asp?tid=969
#0 | sxl
2005-05-18 16:57:10
#0 | sxl
2005-05-18 17:12:13
ale zgadzam sie, ze wg tego zrodla ps3 wypada wiele mocniej niz xbox360
naprawde sam juz nie wiem ktore dane sa prawidlowe :O zgubilem sie calkowicie, nic juz nie wiem
#0 | LuZnY
2005-05-18 17:26:55
ale tak zdaje sobie sprawe ze to tylko \"papierowe dane\", tak w przypadku ps3 jak i x360 pewnie sporo naciagniete, coby dana konsola miala wypasne cyferki...
chociaz reakcja (xbox 120;p) microboyow mowi troche sama za siebie ;>
no i jakos nie wierze, ze ps3 ktore wyjdzie pozniej (wiosna 2006; x360 4 kwartal 2005 czyli pewnie gwiazdka i okolice;p ) bylo slabsze, i pewnie nie jedno sie jeszcze w specyfikacji zmieni (i w x3600 tez - te pare miesiecy to sporo czasu wbrew pozorom ;>), ale ktora bedzie mocniejasz to tylko czas moze pokazac, choc ja stawiam na ps3 (pozniejsza premiera, czyli odwrotnie niz w przypadku ps2 i xboxa)
a co renderow, demowka na engine ut3 napewno byla renderowana przez konsole, a i tak wygladala lepiej niz killzone2 czy visio gt z 2d drzewami razem wziete ;>
no ale mimo to chcialbym zobaczyc co jest \"wyrenderowane\" w nowym gt, wez te screeny i pomazaj paintem miejsca ktore ci sie wydaja podejrzane i wrzuc gdzies cobysmy sobie mogli popodziwiac ;p bo ja tam nic specjalnego nie widze (slabe drzewa, kwadratowe postaci z boku drogi, samo wzgorze z 1 screena tez jakos dziwnie wyciosane, jakby z 3 polygonow, juz nie wspomne o texturach - niska rozdzialka i rozmyte strasznie - nawet na samochodach :o )
prawde mowiac nowe nfs: most wanted (filmik z prezentacji x360) zrobilo na mnie wieksze wrazenie (graficznie), no ale skoro twierdzisz ze to render, to czekam na te \"oznaczone\" screeny :>
z jednym za to sie musze zgodzic, nextegowe konsole = marny design i ps3 i x360 i N:revo krotko mowiac smierdza:D ich pady tez (N nie pokazalo pada, ale dalej mam w pamieci to straszydlo z GC :o )
#0 | Pajda
2005-05-18 18:15:51
Anyway przydalo by sie ludziom tutaj troche konsolowego punktu widzenia :P
#0 | Pajda
2005-05-18 18:32:26
Jeszcze Zelda Twilight Princess w kolejce :P
A dodajac do tego, ze WindWalkera nie skonczylem u kumpla to wyglada na to, ze NGC musze wlasne kupic.
Powyzszy link to stary trailer w wersji dla IGN (duzo fajniejsza wersja z uwagi na muzyke, 5mb:P).
Na Zelda.com jest juz najnowszy trailer prosto z E3. Pokazuje on sporo, m.in. transformacje linka i sliczne oczy zeldy :P
To nie jest must see, to jest must buy :)
#0 | sxl
2005-05-18 19:47:45
bo jednak PS2 mialo za soba wielka renome PSX a Xbox nie mial NIC
#0 | Koras
2005-05-18 20:31:04
#0 | Pajda
2005-05-19 03:57:55
Zapetlasz sie :P
#0 | Syzmon
2005-05-20 19:35:25
http://www.gizmodo.com/gadgets/home-entertainment/xbox/index.php#e3-xbox-360-live-demos-running-on-powermac-g5-104295
#0 | Tak
2005-05-21 09:29:26
#0 | Tak
2005-05-21 23:11:22
ale, ale wszyscy zapominają o nowej grajkostce od N :) a ja po cichu na nią liczę.... :D
#0 | TroPtyN
2005-05-23 12:19:50
http://rapidshare.de/files/1808417/killzone2_ot_ps3_051605.mpg.html