Premiera: Sony PlayStation 3
W moim poprzednim newsie na temat gry UT 2007 wspominałem już o nadchodzących targach E3, na których zobaczyć będzie można wiele ciekawych nowości...
Jedną z nich jest nowopowstała konsola PlayStation 3, którą firma Sony zaprezentowała jeszcze przed wyżej wspomnianą imprezą. Produkt ma trafić na półki sklepowe już wiosną przyszłego roku. Zapraszam do zapoznania się z parametrami oraz zdjęciami, pragnę jednak zaznaczyć, że design PS3 może jeszcze ulec zmianie!
Dane techniczne
- Główny procesor (Cell)
- taktowanie 3,2 GHz
- 512 KB cache L2
- 218 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
- rdzeń bazujący na Power PC - Procesor graficzny (RSX)
- taktowanie 550 MHz przy przepustowości 20 (zapis) i 15 (odczyt) GB na sekundę
- 1,8 biliona operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę - Pamięć operacyjna i graficzna
- 256 MB RAM typu XDR (3,2 GHz przy przepustowości 25,6 GB na sekundę)
- 256 MB VRAM typu GDDR3 (700 MHz przy przepustowości 22,4 GB na sekundę) - Pamięć masowa
- napęd BD-ROM (nośniki optyczne o pojemności do 25 GB)
- dysk twardy z możliwością odłączenia - Wejścia i wyjścia
- obsługa maksymalnie siedmiu bezprzewodowych kontrolerów w standardzie Bluetooth
- sześć portów USB 2.0 (cztery z przodu i dwa z tyłu)
- po jednym gnieździe na pamięć zewnętrzną Memory Stick, SD i CompactFlash - Możliwości sieciowe
- gotowość do nawiązania połączenia bezprzewodowego (Wi-Fi lub Bluetooth) i kablowego (Ethernet) - Możliwości multimedialne
- wsparcie dla wielu standardów zapisu danych (oprócz BD-ROM, BD-Video, BD-R i BD-RE m.in. CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R i DVD+RW) - Standard obrazu
- kilka trybów wyświetlania linii wertykalnych: 480 i 1080 (przeplot) oraz 480, 720 i 1080 (skanowanie progresywne) - Standard dźwięku
- wielokanałowy dźwięk przestrzenny (Dolby 5.1 i DTS); LPCM - Inne
- kompatybilność wsteczna z PS i PS2
- współpraca z PSP (używanie przenośnej konsoli w charakterze kontrolera)
Zdjęcia produktu
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
playstation.com
#0 | Zemsta Pana Franka
2005-05-17 17:37:05
#0 | camon
2005-05-17 17:46:58
#0 | Zemsta Pana Franka
2005-05-17 17:48:01
#0 | camon
2005-05-17 17:52:22
#0 | Preak
2005-05-17 17:53:47
#0 | freak
2005-05-17 17:57:06
nie ma sie co podniecac bebechami tej maszynki bo pewnie jeszcze z 10 razy zostana zmienione :p
#0 | j0k3r
2005-05-17 18:05:50
Wersja zaprezentowana przez Sony jest ponoc ostateczna...
#0 | Logitech`Cares
2005-05-17 18:06:47
#0 | 3r!c
2005-05-17 18:07:46
#0 | camon
2005-05-17 18:22:38
#0 | Zemsta Pana Franka
2005-05-17 18:30:49
#0 | Preak
2005-05-17 18:34:15
#0 | 3r!c
2005-05-17 18:35:00
Podaj mi dane techniczne x pudełka bom jest ciekawy
#0 | 3r!c
2005-05-17 18:36:17
Thx
#0 | camon
2005-05-17 18:37:54
#0 | 3r!c
2005-05-17 18:38:16
#0 | 3r!c
2005-05-17 18:41:04
#0 | freak
2005-05-17 18:44:16
#0 | Preak
2005-05-17 18:45:43
Pamięć: RAM - 512 kB
ROM - 192 kB
Grafika: 640 x 480 MONO
640 x 200 x 4
320 x 200 x 16
512 kolorow
#0 | sxl
2005-05-17 18:46:27
#0 | camon
2005-05-17 18:48:58
#0 | 000
2005-05-17 18:59:23
Ja chce PS3 pod choinke! ^^
#0 | majcok
2005-05-17 19:04:25
imo spodziewalem sie czegos lepszego i z conajmniej kilka teraflopow :DDD
#0 | majcok
2005-05-17 19:26:20
x pudelko2
x pudelko3
#0 | Hakan
2005-05-17 19:35:40
Główny procesor (Cell)
- 218 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
Procesor graficzny (RSX)
- 1,8 biliona operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
Albo sie nie znam (i prosze mnie oswiecic) albo cos tu nie gra, prcesor graficzny jest 8,26 raza mocniejszy od glownego?
PS.
Albo jak sa liczby po kolei? Mowie o Polsce nie o USA - gdzie maja wystko przekrecone na wlasna mode...
milion, miliard, bilion, biliard?
1000000, 1000000000, 1000000000000, 1000000000000000?
#0 | vdr
2005-05-17 19:43:51
#0 | yar
2005-05-17 19:50:56
#0 | th0t
2005-05-17 20:03:10
#0 | Perez
2005-05-17 20:11:04
#0 | tysik
2005-05-17 20:17:39
#0 | incognito
2005-05-17 20:24:38
#0 | szary
2005-05-17 20:28:38
#0 | th0t
2005-05-17 20:52:37
#0 | sxl
2005-05-17 21:03:07
xbox 360 ma miec:
- IBM Power PC CPU: 3 rdzenie PowerPC na 3.2GHz
- ATi GPU: R520. 500MHz, 48 miliardow shaderowych operacji per second, 1.2 miliardow trojkatow per second (6800 Ultra: 600 milion per second), co najciekawsze - najlepsze obecnie karty graficzne (X850XT PE, 6800 Ultra) maja 16 potokow. R520 bedzie miec 48
- bodajze 512MB pamieci RAM na karcie graficznej
po reszte poczytaj sobie tutaj
przy tych parametrach PS3 wypada blado :o
#0 | sxl
2005-05-17 21:04:42
to blad autora ze pisze naraz obiema mozliwosciami
#0 | psy|edix
2005-05-17 21:12:22
#0 | heena
2005-05-17 22:24:28
PowerPC based Cpu:
- Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each
- Two hardware threads per core; six hardware threads total
- VMX-128 vector unit per core; three total
- 128 VMX-128 registers per hardware thread
- 1 MB L2 cache
CPU Game Math
Performance: - 9 billion dot product operations per second
Custom ATI
Graphics Processor: - 10MB of embedded DRAM
- 48-way parallel floating-point dynamically scheduled shader
pipelines
- Unified shader architecture
Polygon
Performance: - 500 million triangles per second
Pixel Fill Rate: - 16 gigasamples per second fill rate using 4x MSAA
Shader
Performance: - 48 billion shader operations per second
Memory - 512 MB of 700 MHz GDDR3 RAM
- Unified memory architecture
Memory
Bandwidth: - 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
- 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM
- 21.6 GB/s front-side bus
+ HDD 20GB
Generalnie to PS3 ma naciągane specyfikacje, tutaj jest troszke wiecej napisane:
http://hardware.gamespot.com/Story-ST-x-1985-x-x-x?tag=boxcar_all_features_headline
Tutaj screeny w powiekszeniu z Gran Turismo 5 z Ps3. Co ciekawe trailer filmowy wygladal rewelacyjnie mógłbym przysiąc, ze wszystko jest w pelnym 3d, ale pozory myla... Kto wie jak to jest z innymi grami.
Byc moze Nvidia maczala w tym palce? W koncu byla odpowiedzialna za oszustwa przy 3Dmarkach.
http://media.ps3.ign.com/media/713/713809/imgs_1.html
Skoro taka sukcesywna firma jaka jest polyphony digital nie byla w stanie dopracowac gry, to jakim cudem sony byłoby w stanie w tak krótkim czasie stworzyć tak pięknie wyglądającego Killzone\'a? Skoro twierdzą, że wszystko jest generowane w czasie rzeczywistym. Nie sadze aby tutaj wchodzily jakies opoznienia co do dev-kitow, pewnie maja je od jakiegos czasu.
Anyways Killzone pachnie renderem, a sony oszukuje.
#0 | L3wY
2005-05-17 22:36:40
ja jestem ciekaw jednego - ile osób zginie gdy będą za friko rozdawać ps3 i xbox\'a na ich premierach >?
#0 | westlan jedi!
2005-05-17 23:01:42
wiadomo ze xbox powala ps3 pod kazdym wzgledem oprocz liczby tytulow na dana konsole. a to ze tak wielu ludzi chwali ps3 wynika tylko z jej popularnosci.
pozatym wystarczy popatrzec na sam dizajn tych maszyn i ocenic :P
jedyne co ma fajne sony to playstation psp mi sie podoba.
#0 | Pajda
2005-05-18 00:20:34