Premiera GeForce 7800 GTX

Dostosuj

Premiera GeForce 7800 GTX

Dziś miała miejsce oficjalna premiera najowszego produktu nVidia - karty graficznej GeForce 7800 GTX. Jak sama nazwa wskazuje - ma to być kolejna generacja kart. Także nazwa procesora graficznego (GPU) jest nowa - G70 zamiast NV. Układ G70 produkowany jest w technologii 110 nm (0,11 mikrona), ma 8 jednostek przetwarzania geometrii (Vertex Shader), 24 jednostki cieniowania pikseli (Pixel Shader), zorganizowane w sześć grup po cztery jednostki. Czyli w skrócie: więcej o 2 VS i 8 PS niż w poprzedniej generacji.

W sumie nie mam co się rozpisywać - gdyż odsyłam was do pierwszej polskiej recenzji, gdzie bardzo dokładnie macie opisane i wymierzone. Tak - już jest recenzja. Jak napisałem - "oficjalna premiera", wybrane serwisy miały już wcześniej karty do testów, w zamian za podpisanie zobowiązania o zachowaniu tajemnicy przed premierą. W Polsce takim wybranym był serwis PCLab i z szansy skorzystał, bo recka jest bardzo dobra. Dla leniwych polecam ostanią stronę - gdzie w podsumowaniu wyraźnie powiedziane jaki to jest skok wydajnościowy, oraz... cena.

Dla porządku poniżej wklejam wam teksty infomacji prasowych, fotkę karty i... nowej "maskotki" :)

hide_dot.gifInformacja prasowa


THEALE, ANGLIA — 22 CZERWCA 2005 — NVIDIA Corporation, światowy lider w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych, przedstawił dzisiaj procesor graficzny NVIDIA GeForce 7800 GTX, główny produkt z nowej linii procesorów graficznych NVIDIA GeForce. Dostępny od dziś w sklepach, procesor GeForce 7800 GTX dysponuje zaprojektowaną całkowicie od nową architekturą, oferującą tak znaczące osiągnięcia jak:
  • Zupełnie nowa architektura programowalnych shaderów, pozwalająca na osiągnięcie w porównaniu z poprzednią generacją procesorów graficznych dwukrotnie większej wydajności cieniowania
  • Obsługa oświetlenia o filmowej jakości z funkcją HDR (High Dynamic Range – powiększonej przestrzeni barwnej) – cecha niezbędna dla twórców najnowszych gier
  • Technologia NVIDIA SLI™ drugiej generacji, pozwalająca na uzyskanie absolutnie najwyższej wydajności i jakości obrazu
  • Technologia NVIDIA PureVideo™ drugiej generacji, dzięki której uzyskamy na komputerze obraz wideo o jakości kina domowego
  • Sterowniki NVIDIA ForceWare™ z serii 75, oferujące lepszą kontrolę nad funkcjami profili SLI oraz obsługę OpenGL® 2.0
„Zbudowany z ponad 300 milionów tranzystorów procesor graficzny GeForce 7800 GTX jest najbardziej zaawansowanym układem graficznym, jaki kiedykolwiek skonstruowano”, powiedział Ujesh Desai, szef działu produktów desktopowych w firmie NVIDIA. „Dzięki nowej architekturze graficznej mogliśmy stworzyć tak potężny procesor graficzny, że twórcy gier mogą wreszcie zacząć realizować swoje najśmielsze wizje, a obraz uzyskiwany podczas rozgrywek w czasie rzeczywistym może rywalizować jakością z prerenderowanymi filmami”.

Wydajność grafiki bez ograniczeń
Zajmująca jeden slot karta GeForce 7800 GTX ma w grach 2,3–krotnie wydajność większą niż dwusplotowa karta GeForce 6800 Ultra. Dowodem na przełomowość architektury jest fakt, że 7800 GTX jest w stanie osiągnąć takie wyniki konsumując o 50% mniej energii niż 6800 Ultra.

Zaawansowane efekty graficzne
Nowy, oparty na Microsoft® DirectX® 9 Shader Model 3.0, silnik procesora GeForce 7800 GTX zawiera nowy rdzeń dokonujący obliczeń zmiennopozycyjnych ze 128–bitową precyzją. Architektura ta pozwala na osiąganie w czasie rzeczywistym filmowych efektów specjalnych, takich jak oświetlenie HDR (High Dynamic Range).

“Oświetlenie wykorzystujące metodę HDR (High Dynamic Range) i mapowanie kierunkowe sprawiają, że gry wyglądają o niebo lepiej, i z pewnością pozwoli to na uzyskanie nowych stopni realizmu w grze The Elder Scrolls IV: Oblivion”, powiedział Todd Howard, główny producent w firmie Bethesda Softworks. „Funkcje te oferują doskonałe procesory graficzne firmy NVIDIA, i to jest właśnie to, co jest nam potrzebne do produkcji gier następnej generacji”.

Oprócz obsługi funkcji HDR, jakość obrazu uzyskiwanego przez procesor graficzny GeForce 7800 GTX podnoszą nowe funkcje, takie jak antyaliasning realizowany metodą sterowanego przezroczystością supersamplingu i multisamplingu. Dzięki nim, antyaliasing aplikowany jest w całej scenie, a nie tylko na krawędziach wielokątów. Nowe tryby antyaliasingu pozwalają polepszyć jakość obrazu scen na otwartej przestrzeni, konstruowanych przy użyciu przezroczystych lub półprzezroczystych obiektów takich jak ogrodzenia czy roślinność. W rezultacie uzyskujemy zwiększony realizm i wyższą jakość obrazu.

“Nowe tryby antyaliasingu firmy NVIDIA pozwolą nam na zwiększenie poziomu realizmu w grze Battlefield 2”, powiedział John Vifian, szef produkcji w firmie Electronic Arts. „Nowe tryby zapewniają wspaniałą jakość obrazu bez spadku wydajności i jest to doskonały dowód zalet nowej architektury procesorów GeForce 7”.

Procesory GeForce 7800 GTX obsługują także technologię NVIDIA SLI, która pozwala na wykorzystanie połączonej mocy dwóch procesorów graficznych w jednym komputerze. Dzięki temu uzyskać można absolutnie najwyższą osiągalną obecnie prędkość i jakość renderingu w najbardziej nawet wymagających grach. Wykorzystując dwa procesory GeForce 7800 GTX i technologię SLI możemy uzyskać w grach rozdzielczość 2560x1600 przy antyaliasingu 4x.

Wideo przyszłości – HDTV – już dzisiaj!
Multimedialny komputer wyposażony w procesor graficzny GeForce 7800 GTX z technologią NVIDIA PureVideo pozwoli osiągnąć doskonałą klarowność obrazu i precyzyjne, żywe kolory we wszystkich zatwierdzonych przez ATSC formatach HDTV.

Najwyższej jakości obraz w formacie HDTV 1080i, obsługa funkcji Inverse Telecine i wielu innych osiągany jest dzięki trzem osobnym mechanizmom przetwarzania strumienia wideo zaimplementowanych w technologii NVIDIA PureVideo. Oferowane przez nią zaawansowane funkcje skalowania i likwidowania przeplotu pozwalają podczas odtwarzania filmów DVD na uzyskanie niezwykle czystego, płynnego i wolnego od zniekształceń obrazu na wielu wyświetlaczach, od monitorów komputerowych po wielkoekranowe zestawy HDTV.

Sterowniki ForceWare™ - wersja 75
Jednocześnie z premierą procesora graficznego GeForce 7800 GTX firma NVIDIA poinformowała o udostępnieniu nowego sterownika ForceWare w wersji 75 z certyfikatem WHQL (Windows Hardware Quality Labs). Nowy sterownik przeznaczony jest dla ponad siedmiu różnych systemów operacyjnych i ponad 250 produktów firmy NVIDIA. Nowy sterownik charakteryzuje się między innymi:
  • Obsługą OpenGL 2.0 — najnowsze API i jego nowe rozszerzenia pozwalają procesorom firmy NVIDIA na uzyskiwanie zaawansowanych efektów shaderowych
  • Ulepszonymi funkcjami kontroli nad profilami SLI i trybami renderingu – umożliwiając użytkownikom całkowitą kontrolę nad technologią SLI wykorzystywaną we wszystkich grach i aplikacjach i tworzenie nowych profili dla obecnych i przyszłych aplikacji
  • Ulepszoną funkcjonalnością wideo – łącznie z obsługą korekcji metodą Inverse Telecine, likwidowania przeplotu obrazu HDTV 1080i, standardu HDCP i innych.
Dostępność
Sterownik NVIDIA ForceWare w wersji 75 można już pobrać ze strony www.nvidia.pl. Procesory graficzne NVIDIA GeForce 7800 GTX oferowane są już na kartach graficznych wiodących producentów sprzętu, między innymi Gainward, Point of View i XFX oraz w sklepach internetowych. W procesory NVIDIA GeForce 7800 GTX wyposażone są także komputery takich producentów jak Atelco, Bow.it, Hyrican, IHDE, ISM, Komplett, LDLC, Paradigit, Scan, Top Notch Infotronix oraz polskiego oddziału firmy Vobis.

“Nigdy jeszcze żaden producent nie oferował masowych ilości procesorów graficznych w chwili premiery. Fakt, że już dzisiaj możemy zaoferować komputery z niesamowitymi procesorami GeForce 7800 GTX najlepiej świadczy o doskonałym zarządzaniu, z którego znana jest firma NVIDIA”, powiedział Elan Raja III, szef firmy Scan UK.

“W zeszłym roku NVIDIA zrewolucjonizowała dziedzinę gier komputerowych przedstawiając technologię SLI, zaś dzisiaj, po premierze procesora graficznego GeForce 7800 GTX, technologiczna przewaga tej firmy jest jeszcze bardziej oczywista”, dodał Paolo Chiaramida, dyrektor generalny firmy BOW.IT.

hide_dot.gifTwórcy gier o nowym GF

SAN FRANCISCO, KALIFORNIA — 22 CZERWCA 2005 — NVIDIA Corporation, światowy lider w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych, poinformował dzisiaj, że czołowi producenci gier są zachwyceni nowym procesorem graficznym GeForce 7800 GTX.

Nowy procesor graficzny NVIDIA GeForce 7800 GTX jest najpotężniejszą platformą sprzętową, oferującą ponad dwukrotnie większą wydajność w porównaniu z poprzednią generacją. NVIDIA GeForce 7800 GTX zawiera przeprojektowaną architekturę obsługującą Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3, najnowszy interfejs programistyczny (API – Application Programming Interface) firmy Microsoft, przyjęty przez twórców gier do tworzenia gier następnej generacji przeznaczonych dla komputerów OC i konsol do gier. Przez ponad rok NVIDIA była jedynym producentem procesorów graficznych, które obsługiwały Shader Model 3.0, czyniąc procesory graficzne firmy NVIDIA idealną platformą do tworzenia gier następnej generacji.

„Przez ponad rok NVIDIA obsługiwała HLSL (High Level Shader Language) Shader Model 3.0 i najnowsze API”, powiedział Dave Pottinger, dyrektor techniczny w firmie Ensemble Studios. „Używając Shader Model 3.0 do tworzenia w grze Age of Empires III zaawansowanych efektów, takich jak oświetlenie HDR czy animacja wody o filmowej jakości, możemy wyraźnie zwiększyć atrakcyjność naszej gry”.

Procesor graficzny GeForce 7800 GTX zawiera przeprojektowany i zoptymalizowany silnik shaderów, dzięki czemu uzyskuje 30–procentowy wzrost szybkości przetwarzania shaderów, aż do mocy 200 gigaflopów. Pozwala to twórcom gier na tworzenie znacznie bardziej interesujących wizualnie gier, działających dodatkowo z większą prędkością.
Najważniejszym elementem procesora graficznego GeForce 7800 GTX jest niezwykła jakość obrazu, uzyskiwana dzięki takim funkcjom jak supersampling sterowany przezroczystością oraz multisampling sterowany przezroczystością. Te nowe tryby antyaliasingu pozwalają na osiągnięcie we współczesnych i przyszłych grach bezkonkurencyjnej jakości obrazu i wydajności.

„Gra Battlefield 2 rozgrywa się na wielkich, otwartych przestrzeniach, które w znacznym stopniu wykorzystują przezroczyste i półprzezroczyste tekstury. Funkcje sterowanego przezroczystością antyaliasingu zwiększają jakość i szczegółowość tych tekstur ze wspaniałym rezultatem”, powiedział Torbjörn Söderman, programista z firmy DICE. „Funkcje sterowanego przezroczystością antyaliasingu umożliwiają wygładzanie krawędzi w miejscach, w których do tej pory nie było to możliwe”.

GeForce 7800 GTX jest jedynym procesorem graficznym, który obsługuje fantastyczną funkcję, której wymagają twórcy pracujący nad grami następnej generacji – oświetlenia o powiększonej przestrzeni barwnej (HDR). Producenci gier wykorzystują ją do zaimplementowania w grach koloru, oświetlenia i cieni o filmowej jakości.

„Mieliśmy wizję oświetlenia o powiększonej przestrzeni barwnej, którego chcieliśmy użyć w grze Unreal Tournament 2007, ale jego implementacja była niemożliwa bez sprzętu firmy NVIDIA”, powiedział Mark Rein, wicedyrektor firmy Epic Games. „Procesor graficzny GeForce 7800 GTX jako jedyny na rynku wyposażony jest we wszystkie funkcje potrzebne do tego, by gra wyglądała oszałamiająco. Rekomendujemy go jako wyposażenie platform produkcyjnych wszystkim naszym licencjobiorcom, bez względu na to, czy tworzą gry dla komputerów PC, czy na konsole”.

W ciągu ostatniego roku okazało się, że także obsługa technologii NVIDIA SLI jest bardzo ważna dla twórców gier. Dzięki jej obsłudze, procesor graficzny GeForce FX 7800 GTX pozwala producentom podnieść atrakcyjność wizualną tworzonych gier, zaś artystom zapewnia większą wolność tworzenia.

Więcej informacji na temat możliwości zakupu kart graficznych i komputerów z procesorami GeForce 7800 GTX uzyskać można na stronie www.nvidia.pl.

hide_dot.gifFotki






Inf. prasowa; PCLab

KomentarzeKomentarze

  • Koras

    #0 | Koras

    2005-06-22 22:02:58

    hehe jak ja lubie marketingowy bełkot :)
  • edix

    #0 | psy|edix

    2005-06-22 22:09:27

    GRUBASS :-]
  • Preak

    #0 | Preak

    2005-06-22 22:11:21

    sprzedam siostre :)
  • pwsn

    #0 | pawson_

    2005-06-22 22:12:30

    Maskotka owns xD
  • hasbender

    #0 | hasbender

    2005-06-22 22:19:39

    spasiony grubas maskotka nvidii, widac dedykuja to na rynek amerykanski ;p maskotka ati > grubas
  • Klucha

    #0 | kLuchA

    2005-06-22 22:33:58

    Kto mi kupi ta karte ??:>
  • yareq

    #0 | yar

    2005-06-22 22:40:35

    Od syrenki tez byla imo lepsza Ruby (tak sie chyba nazywa), ta syrenka jak pamela z ogonem - wypchana lalka ;C.

    EDIT: Ano Ruby. http://www.ati.com/designpartners/media/wallpapers/popups/rubyc-1280.asp
  • yareq

    #0 | yar

    2005-06-22 22:43:57

    Czytalem recke na PCLab.pl. No coz - nice, ale nie szokuje.

    Osobiscie czekam na R520, FUDO, Xaveon\'a czy jak to sie tam nazywa :P.
  • vader

    #0 | vdr

    2005-06-22 22:53:28

    wiek + fotka i pewnie chetnie kupie ^^
  • Yaiba

    #0 | Yaiba

    2005-06-22 23:05:19

    Ciekawe ile będzie kosztował :)
  • yareq

    #0 | yar

    2005-06-22 23:20:23

    599 USD co sie przeklada na jakies 2500-2900 PLN w Polsce.
  • Van Helsing

    #0 | 3r!c

    2005-06-22 23:43:46

    Mówisz o jakiejś karcie która będzie zabijać?
  • buka8

    #0 | buKa

    2005-06-23 12:36:54

    2900 to chyba moj sprzęt jest warty, którego sie nie wstydze :D :D PFFF :D :D
  • Mr.Dedek

    #0 | Dedek

    2005-06-23 12:45:04

    to ta karta kosztuje wiecej niz moja caly komp :P
  • yareq

    #0 | yar

    2005-06-24 00:22:43

    Raczej nie o odkurzaczu ;). To nazwy kodowe nowej karty ATi.
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-06-24 13:27:56

    Sprzedaj kompa - kup karte i powies w ramke :)
  • Mr.Dedek

    #0 | Dedek

    2005-06-24 13:33:34

    oo :P tylko wiesz, jest pewien problem... co bedzie jak mi ramka spadnie? :P
  • Vincent

    #0 | Vincent

    2005-06-29 21:58:17

    http://www.xtremeresources.com/forums/showthread.php?t=37262
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1963 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.