Nowy 3Dmark 2006
Zabiło wam szybciej serce widząc tytuł newsa? Bez obaw - na razie tylko w zapowiedziach, jeszcze go nie wydali :) Futuremark zapowiedział właśnie, że wydadzą nową wersję swojego benchmarka. Nacisk zostanie położony na to aby wyniki zależały w głównej mierze od procesora graficznego karty graficznej (GPU), a nie od procesora komputera (CPU). Testy mają korzystać z technologii HDR, jednak z umiarem, tak aby efekty były jak najlepsze. Podobnie ma być z wodą, ma być renderowana za pomocą metody Gerstnera. Do tego "drobiazgi" jak mgła, czy oświetlenie.
Tekstury i mapy normalne będą mieć rozmiar od 1024x1024 do 2048x2048 pikseli. Co to oznacza? Otóż - karta graficzna z 256MB pamięci. Więcej informacji na temat wymagań nie ma.
Trochę dziwna sprawa, gdyż jak historia pokazuje, były: 3DMark 99, 2001, 2003 i 2005, czyli wychodzi, że co dwa lata były wydawane kolejne wersje. Sprawa tym bardziej dziwna, że nie będzie jeszcze wydana Vista, ani DX 10 (czy też WFG 1.0 jak kto woli), więc nie bezpośredniego oczywistego powodu wydania wersji 2006. Przyczyna klasyczna? Jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze?
FrazPC.pl
#0 | Suprise himself
2005-11-14 12:12:04
#0 | Lucas
2005-11-14 12:14:38
\"Chodz malutka - pokaze ci mojego... kompa.\" :P
#0 | Suprise himself
2005-11-14 12:16:37
#0 | .reru
2005-11-14 13:52:09
#0 | crash
2005-11-14 14:44:09
#0 | freak
2005-11-14 15:15:27
#0 | freak
2005-11-14 15:17:29
wiń źródło to oni wprowadzili Lucasa w błąd :-d
#0 | wzf | yeltzyn
2005-11-14 15:39:27
#0 | .reru
2005-11-14 15:51:44
#0 | Preak
2005-11-14 15:56:53
leze :x - miales wklejac do worda...
#0 | Lucas
2005-11-14 16:25:47
#0 | sjedruszkiewicz
2005-11-14 16:55:44
Generalnie metoda dosc stara (1986 bodaj) i nieskomplikowana, \"mocy\" nabiera w połączeniu z \"refraction mappingiem\" (http://web.cs.wpi.edu/~matt/courses/cs563/talks/texture/texture/refract.html) i HDRem (http://www.cheshireeng.com/HDReye/HDRExplained.html).
#0 | sxl
2005-11-14 19:37:36
#0 | vdr
2005-11-14 19:56:44
#0 | Lucas
2005-11-14 19:59:54