DirectX 11 - pierwsze szczegóły
Microsoft na zakończonej dzisiaj konferencji GameFest 2008, która odbyła się w Seattle, w stanie Waszyngton, oficjalnie zapowiedział rozpoczęcie prac nad stworzeniem kolejnej edycji zestawu funkcji API wspomagających generowanie grafiki, dźwięku oraz innych zadań w aplikacjach multimedialnych. DirectX 11 przyniesie ze sobą kilka całkowicie nowych elementów, jak m.in. efekt sprzętowej teselacji, a jednocześnie, jak obiecuje Microsoft, zachowana ma zostać zgodność ze sprzętem oferującym wsparcie tylko dla bibliotek DirectX 10 i 10.1.
Wspomniane wsparcie dla sprzętowej teselacji oznacza efekt polegający na nałożeniu mapy graficznej na przygotowaną wcześniej siatkę trójkątów znajdującą się na dowolnej figurze. DirectX 11 pozwoli podzielić szereg wielokątów na mniejsze, mnożąc ich ilość, a tym samym zmniejszyć do minimum liczbę widzianych kątów. Kolejną nowością będzie wprowadzenie shadera obliczeniowego, co pozwoli na wkład mocy GPU w obliczenia nie związane z grafiką. Microsoft zapewnił również o znacznym udoskonaleniu funkcji wykorzystania wielu kart graficznych łączonych w trybie SLI lub CrossFire.
Jedenasta wersja bibliotek DirectX początkowo dostępna będzie jedynie dla systemu Windows Vista. W przyszłości nowe API ma również obsługiwać Windows 7. Data wprowadzenia DirectX 11 nie została ujawniona.
PC Lab
#1 | Roti
2008-07-23 19:47:58
#2 | po1nt
2008-07-23 19:53:39
tak jak to bylo w przypadku 8.0 -> 9.0
#3 | B1tman
2008-07-23 20:11:25
#4 | varfare
2008-07-23 20:17:21
#5 | Domi
2008-07-23 20:33:21
#6 | Kris^u
2008-07-23 20:58:02
#7 | Pite
2008-07-23 21:32:05
#8 | varfare
2008-07-23 21:44:49
Generalnie robiąc gry na pc nie trzeba starać się tak bardzo o optymalizacje. Konfiguracji sprzętowych jest bardzo dużo, jeśli zrobią niedopracowanego crysisa to tak czy inaczej ludzie w niego zagrają, na niższych czy wyższych detalach, parę lat po premierze wyjdzie super karta, która uciągnie ten beznadziejny silnik. Na konsole trzeba zrobić taką grę, która ma działać na określonej konfiguracji, dostosowuje się do niej efekty, optymalizuje itp. Na pc tego nie ma bo nie ma tak dużej potrzeby.
#9 | kluczmen
2008-07-23 21:51:05
#10 | varfare
2008-07-23 21:53:29
#11 | m_D
2008-07-23 22:42:08
#12 | B1tman
2008-07-23 23:28:06
Zobaczcie sobie kiedy wprowadzono 64bitowe procesory, do tej pory nie ma gier które wykorzystywały by ten potencjał. Tak samo zunifikowane shadery, mimo że powstały kilka lat temu to do tej pory nie ma aplikacji która wykorzystywała by ten potencjał (liczenie fizyki itp.). Rynek komputerów PC upadnie przez głupotę programistów i marketing...
#13 | TroPtyN
2008-07-23 23:29:04
Tak mi się skojarzyło. :]
#14 | TroPtyN
2008-07-23 23:32:01
Czy teselacji nie oferują od dłuższego czasu Radeony?
#15 | M4rko
2008-07-24 01:59:10
#16 | varfare
2008-07-24 10:51:02
#17 | Pajda
2008-07-24 13:03:30
#18 | Pajda
2008-07-24 13:03:53