Darmowy PhysX w kartach nVidii

Dostosuj

Darmowy PhysX w kartach nVidii

Ukazał się długo oczekiwany sterownik dodający możliwość obsługi technologii PhysX dla akceleratorów graficznych nVidii z serii GeForce 8, GeForce 9 oraz GeForce GTX-200. Posiadacze tych kart mogą od teraz uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych efektów graficznych i poznają obliczeniową moc swojego sprzętu, który będzie współpracował ze wszystkimi grami wspierającymi tą technologię. PhysX pojawia się m.in. w grach Ghost Recon 2: Advanced Warfighter, Unreal Tournament III, Cell Factor i Warmonger (dwie ostatnie są całkowicie darmowe).

Razem z nowymi sterownikami udostępniono oficjalny mod UT3 PhysX Mod i dwie nowe mapy CTF, Lighthouse i Tornado. Polska instrukcja instalacji sterownika i dodatków dla gry Unreal Tournament 3 znajduje się tutaj. Niesie to za sobą również pewne konsekwencje. Jak dowodzi serwis Tech Report, spadek płynności w grze z włączoną sprzętową obsługą systemu PhysX może wynieść nawet 20 klatek na sekundę. Zastosowanie programowej obsługi obniża frame rate w jeszcze większym stopniu.

Sterownik PhysX 8.07.18 do działania wymaga wcześniejszej instalacji driverów nVidii w wersji 177.79. Po wykonaniu tych czynności musimy jedynie zaznaczyć w panelu sterowania opcję nVidia PhysX dla naszej karty GeForce i od tej pory możemy cieszyć się sprzętową obsługą akceleracji fizyki.

Forum.unreal; Gry-Online

KomentarzeKomentarze

  • BNPL|TheNaturat

    #1 | bersvgbd

    2008-08-09 00:12:33

    Haha, PhysX w moim stareńkim GF8800GTS 320 MB za pomocą zmiany sterownika? :D
    Ciekawe...
  • j0nas

    #2 | j0nas

    2008-08-09 09:02:41

    Bardzo ciekawe zwłaszcza, że wcześniej potrzebna była osobna karta za 200$... Niedługo ktoś rozpruje ten sterownik i napisze wersje dla rivy tnt :P
  • Roti

    #3 | Roti

    2008-08-09 11:40:24

    Dobrze, że Nvidia wykupiła PhysiX-a bo ta osobna karta do obliczeń fizycznych za taką cenę to była lekka przesada.
    Trzeba być gotowym jednak na spadek fps-ów.
  • Pajda

    #4 | Pajda

    2008-08-09 14:45:25

    Tak, ale zdarza sie, ze jezeli gra byla naprawde pisana pod PhysX to bez sprzetowej obslugi tak szarpie po prostu nie da sie grac, tak jest chociazby z Warmongerem.

    Inna sprawa mozna niedlugo bedzie dolozyc stara karte graficzna za 200zl albo i mniej, ktora bedzie robila za obsluge physx zamiast glownej i tym samym nie bedzie az tak wielkich spadkow. Jest to tez o tyle ciekawe, ze powinno zadzialac i z innymi aplikacjami na platformie CUDA, wiec w zasadzie bedziemy mieli kilka roznych dedykowanych akceleratorow w jednym.
  • Bitman

    #5 | B1tman

    2008-08-09 16:45:43

    Hehe najlepsze jest to że Nvidia wprowadza w życie technologię która została opracowana lata temu kiedy pojawiły się pierwsze zunifikowane shadery. Platformę CUDA można bez problemu odpalić na kartach ATI. Jak dla mnie to ta technologia doprowadzi to jeszcze większego rozłamu na rynku.
  • Pajda

    #6 | Pajda

    2008-08-09 18:24:20

    Jakiego rozlamu?
  • SpOoN_Frager

    #7 | SpOoN | off

    2008-08-10 20:45:24

    nvidia wykupila ageia :P
  • Roti

    #8 | Roti

    2008-08-10 21:16:21

    fakt co innego myślałem a co innego napisałem :D
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

8658 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.