Zmiany w systemie ladderowym
Blizzard ogłosił na swojej stronie, że planuje zmiany w procesie przyznawania punktów w ramach rozgrywek na ladderze Battle.net. Dzięki temu level gracza będzie w większym stopniu odzwierciedlał poziom jego gry. Poniżej lista zmian:
Lista zmian
- Poprawienie Battle.net'u ukierunkowane na wykrywanie prawdziwych umiejętności gracza oraz ELL (expected ladder level).
- Zmodyfikowany system dokona podziału zdolności graczy związanymi z meczami w trybach: Solo, Team, oraz FFA. Jak zapewne nie raz doświadczyliście na własnym przykładzie: Czasami lepiej idzie nam granie np. w drużynie niż pojedynczo lub odwrotnie. System będzie miał to na uwadze.
- Liczba meczy, jakie należy rozegrać do osiągnięcia poziomu korespondującego z ELL (expected ladder level) uzależniona będzie od: (1) typu gry, (2) dostępności odpowiedniego typu rozgrywki na Battle.net. Działa to mniej więcej tak: grający w „random team” potrzebować będą w przybliżeniu 300 spotkań, natomiast ludzie lubujący się w pojedynkach 1vs1 zagrają około 200 razy. Jeśli zaś interesują Was powiedzmy rozgrywki 4vs4 to stoczycie mniej więcej 40 wojów. W praktyce chodzi tutaj o to, że po rozegraniu określonej ilości meczy osoby posiadające średnie zdolności taktyczno-strategiczne zyskają 25 poziom doświadczenia w odpowiednim rankingu laddera.
- W nowym systemie zdobycie zasłużonego 50-tego poziomu nie będzie już tak łatwym jak to było do tej pory. Trzeba będzie wykazać się znacznie wyższymi umiejętnościami ekonomicznej i militarnej dominacji nad naszymi oponentami. W rzeczywistości przekłada się to na zmniejszone grono pro-gamerów z najwyższym poziomem doświadczenia. Jest to jednak równoznaczne z tym, że osoby posiadające taki właśnie level cieszyć się będą większym prestiżem i miejmy nadzieję respektem ze strony "amatorów", którzy walczyć potrafią... słowami...
- Teraz na to, jak dużo doświadczenia zyskamy/stracimy w wyniku rozegranych spotkań zależeć będzie również od posiadanych przez nas umiejętności. Urodzeni "stratedzy" szybciej uzyskają upragniony poziom. Natomiast osoby, które często zapiszą na swoim koncie przegraną obniżą swój poziom ELL i dużo więcej czasu zajmie im uzyskanie wyższych pozycji na ladderze Battle.net'u.
- Oprócz wpływu posiadanych umiejętności na doświadczenie zadziałają nowe przedziały minimum i maksimum expa jakie uzyskać można w wyniku wygranej/przegranej. Ponadto wartości te uzależnione będą od typu rozgrywki.
Omawiane zmiany wejdą w życie na specjalnym serwerze Westfall - Beta Patch Server, na którym będzie można przetestować ranking. Wprowadzenie zmian nastąpi w przyszłym tygodniu. Miejmy nadzieję, że graczom wyjdzie to na dobre.
Blizzard.com
WarCraft3.Battlenet.pl
#0 | Darky
2004-06-20 02:54:51
#0 | Asmiran
2004-06-20 11:49:49
#0 | MerT
2004-06-20 12:29:20
#0 | faction
2004-06-24 23:29:00