Z pola bitwy: CNL2
W naszym promodowym jedynaku dzieje się dość sporo, ale z napisaniem newsa postanowiłem poczekać, aż zbierze się odpowiednia liczba spotkań. Ostatnie dni przebiegały pod znakiem gładkich i bezproblemowych zwycięstw faworytów. To raczej niedobrze, że atrakcyjność meczów spada, doskonałym panaceum może okazać się faza drabinkowa, do rozpoczęcia której zostało już naprawdę niewiele (piszę to za każdym razem :)
Dziś będzie trochę o dokończeniu XIII serii - dowiemy się, dla kogo "13" okazała się pechowa. Poza tym cała XIV kolejka i zapowiedź finiszu, który rozegra się na początku czerwca. Niestety nie zobaczymy w nim klanu amiga*terror, który został rozwiązany. Spora część jego graczy powędrowała do niespodziewanie silnego bF, inni z całą pewnością także znajdą sobie nowe ekipy. Wycofanie się a*t oznacza w praktyce, że w walce o przepustki do DE pozostało już na dobrą sprawę tylko 9 ekip - bo strata punktowa radioactivu jest tak ogromna, że szans na promocję nie mają oni już żadnych. Na chwilę obecną nie ma na szczęście dużych problemów z serwerami, tak więc rozgrywki przebiegają terminowo i planowo. Przejdźmy do opisów kolejek.
XIII kolejka - dokończenie
crew Of destruction vs cLan Blokers
167:44 @ cpm4 (demo: cOd'uXer)
Drużyna Zniszczenia miażdży w lidze kogo popadnie, jedynie t5 udało się zatrzymać qpera i spółkę w meczu VI kolejki. Poza tym cOd mają na koncie same zwycięstwa i już kilka tygodni temu mogli przyjmować gratulacje z tytułu awansu do fazy finałowej. Ich rywale z XIII kolejki - Blokersi - kryzys mają już za sobą, po raz kolejny przebudowali nieco skład i mają bardzo duże szanse na wejście do ósemki. Ich bezpośrednie spotkanie pokazało jednak dość sporą różnicę poziomu gry obu ekip, na korzyść lidera tabeli. cOd zagrali w dość mocnym zestawieniu i efekty tego były szybko widoczne. Zdecydowane odejście na początku meczu i spokojna kontrola wyniku - tymi słowami można opisać przebieg całego spotkania. Bardzo dobra gra całego składu zapewniły uXerowi, jinowi, saintowi, grusonowi i całej reszcie składu utrzymanie pierwszej pozycji.
cB: uop, steef, sND, Bs0d
cOd: uXer, jin, saint, gruson
MOTM: uXer (cOd) - to właśnie on ubił najwięcej Blokersów, pomimo niewielkich problemów pingowych.
fUzz vs malleus maleficarum
88:186 @ pro-q3dm6 (dema: fUzz-mat, mm*OloKKM)
Nie od dziś wiadomo, że granie z mm na dm6 grozi śmiercią lub kalectwem :) Ci, którzy mierzą się z Młotami na tej mapie muszą być albo bardzo nierozważni, albo niesamowicie pewni siebie. Nie wiem którą z tych opcji wybrali gracze fUzz decydując się na starcie z trzecim klanem Polski właśnie tam, ale efekt był opłakany. Mecz zakończył się prawie 100 fragową przewagą mm, co było względnie niskim wymiarem kary. W ekipie pokonanych bardzo dobry mecz zagrał mAti - zawodnik znany wcześniej z gry w barwach takich klanów, jak eR, [BRO] czy *L*. Ostatnio wrócił do czynnego grania i pokazał, że pewnych rzeczy się nie zapomina, nabytej raz klasy także nie można stracić. Niestety, do jego poziomu nie dostosowali się koledzy, przez kłopoty z łączem nie zagrał rutt (wieść gminna niesie, że jest kuszony przejściem do... mm :) - i fUzz zostało skarcone.
Fantastyczna partia OloKKM'a, który w ostatnich tygodniach gra po prostu jak maszyna i jest dosłownie nie do zatrzymania - ten gracz jest bez wątpienia jednym z najlepszych promodowych TDMowców w Polsce i gdy do najwyższej formy wróci reszta mm, klan ten może okazać się niezwykle groźny w playoffach. Dobra gra mm w spotkaniu z bądź co bądź aktualnym (jeszcze) wicemistrzem Polski potwierdziła ich rosnącą dyspozycję na finiszu ligi.
fUzz: mat, mad, ash, ove
mm: OloKKM, gosti, jester, younior
MOTM: OloKKM (mm) - gra jak robot, robi na mapie co mu się podoba, a gdy w jego ręce wpadnie quad, przeciwnicy padają jak żyto
amiga*terror vs Bad Mother Fuckers
Jak już wspomniałem, a*t rozpadło się, wskutek czego BMF otrzymało darmowe punkty. Ten prezent najwyraźniej ich uśpił, bo kilka dni potem Złym Matko... ekhm... przydarzy się prawdziwa katastrofa... :P
XIV kolejka
green and pissed vs blood Frenzy
126:62 @ cpm4 (demo: soo g&p)
Po ostatnim meczu z t5 g&p musiało naprawdę niezle zzielenieć z zazdrości :) Chłopaki wkurzyli się, i na dobrze radzący sobie klan bF zmobilizowali naprawdę silny skład, co w obecnej sytuacji tej ekipy jest sporym ewenementem :) Pokazali się m.in. zoomer i soo, gra tych wyjadaczy w zupełności wystarczyła na żądnych krwi dowodzonych jak zwykle przez soohego. Realm of Steel Rats aka cpm4 to mapa, na której g&p czują się bardzo dobrze, potwierdzali to nie raz i nie dwa w przeróżnych ligach od Humów zaczynając, na CNL1 kończąc. Odradzałem bFom wybór tej właśnie mapy, bo doświadczenie przeciwnika w grze na niej było zdecydowanie zbyt duże. Dokładając do tego mocną ekipę (w przeciwieństwie do poprzedniego meczu g&p z cOd) otrzymaliśmy koktajl, który na chwilę zastopował drogę bF na wyżyny polskiego TDM PM. I w sumie nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę ilość godzin spędzonych razem na serwerach i nie tylko przez obie ekipy. Po meczu niven powiedział mi, że gra g&p była tego dnia wyjątkowo taktyczna i zorganizowana, zupełnie nie przypominająca zwyczajowego FFA. Jak się okazało, było to kluczem do wygranej, bo już około 8 minuty zieloni odskoczyli na około 20 fragów, a w końcówce wykorzystali fakt, że z bF uszło powietrze i różnicę jeszcze zwiększyli. Tym samym debiut w barwach pokonanych b4rta i Fafiora uznajmy raczej za średnio udany.
g&p: soo, kAtz, niven, zoomer
bF: soohy, b4rt, Fafior, gadu
MOTM: soo (g&p) - osoba grająca jako LiberatoR to był najprawdopodobniej właśnie nieco wstawiony zdaniem nivena B. Zaufam informacji otrzymanej od niva i stwierdzę fakt, że to właśnie soo siał największe spustoszenie w szeregach przeciwników.
fUzz vs crew Of destruction
94:148 @ pro-q3dm6
fUzz mają wyraźnego pecha do dm6. Być może zbyt mocno wierzą w mAtiego i jego umiejętności nabyte podczas gier w [BRO]? Sam mat meczu wygrać nie jest w stanie, zwłaszcza z tak wyrównanym i zorganizowanym przeciwnikiem, jak cOd. O dziwo, obie ekipy miały dość spore kłopoty z lagiem. Zwycięsko z tego pojedynku wyszła Drużyna Zniszczenia, po raz kolejny łatwo i pewnie ogrywając przeciwników. Awans warszawiaków do playoff stoi pod dużym znakiem zapytania, zwłaszcza, że w klanie dzieją się różne nieciekawe rzeczy, o których możemy przeczytać na stronie fUzz. W perspektywie meczu jest to jednak mało ważne. Crew of Destruction zarabia kolejne trzy oczka, utrzymując jednopunktową przewagę nad t5.
fUzz: mat, mad, ove, hanti
cOd: saint, uXer, v1nc, qper
MOTM: saint - po raz któryś zagrał bardzo dobrze i w końcu musiał dorobić się tego wyróżnienia :)
Bad Mother Fuckers vs the Shadows
-13:372 @ q3dm14tmp
OMFG! Wynik z tego spotkania jest najprawdopodobniej światowym rekordem miazgi w oficjalnym meczu 4v4 TDM. Nie wierzę w 100% chęć wygrania tego meczu ze strony BMF, rezultat jest w ogóle mało prawdopodobny, ale taki jest fakt! Do umysłów ludzi czytających tego newsa niech przemówi fakt, że dwóch najlepszych fragerów t5 - kap i zik - zdobywali fraga średnio raz na 5 sekund. Cienie fruwały po mapie zgarniając co się da, przy okazji fundująć BMF-om darmowe wycieczki do lawy i w inne Złe Miejsca zlokalizowane na q3dm14tmp. Jeśli o debiucie b4rta i Fafiora w meczu bF-g&p napisałem jako o przeciętnym występie, to pierwszy mecz dla BMF er0na (ex-a*t) i Rambo (who is he?) trzeba po prostu przemilczeć.
Spotkanie przejdzie do historii CNL2 i nie tylko, dla t5 to najwyższa wygrana w przeciągu kilkuletniego istnienia. BMF dla odmiany zaliczyli najwyższą wtopę. Ustanowiony został rekord, który jeszcze długo długo nie zostanie pobity...
BMF: kaj, er0n, Rambo, skKox
t5: kap, zik, Xts, gero
MOTM: kap (t5) - w ciągu 20 minut poniósł tylko jedną śmierć, w ciągu 60 sekund posyłał do piachu 5 graczy BMF. Mecz życia jego, jak i pozostałej trójki t5.
cLan Blokers vs amiga*terror
Blokersi inkasują darmowe punkty za oddane walkowerem przez nieistniejące już a*t spotkanie.
Tylko sześć spotkań (w tym dwa walkowery), a tak dużo akcji :) Jedynym pozytywem ostatnich dni dla BMF jest powrót messa do tego klanu. Czy stanie się on mężem opatrznościowym i wprowadzi swój stary-nowy zespół do playoffów? Trudne pytanie, przeciwnicy nie śpią, a ogromne straty poniesione w konfrontacji z t5 z pewnością nie pomogą w tej arcytrudnej misji. Ciężko w tej chwili wskazać ekipę, która mogłaby skutecznie zagrodzić drogę Cieniom do mistrzostwa CNL2. Być może będą to mm, z fantastycznie grającym Olem, liczyć będzie się także diabelnie mocne cOd. Z walki nie zrezygnują g&p, a w składzie soo, zoomer, fuks + np. kAtz mogą zdziałać naprawdę sporo. No i pozostaje jeszcze dx. Duet m&m robił przekosmiczną rzeź w ect#4, być może mar1o zdecyduje się wystąpić także w CNL2? Odpowiedzi na te pytania poznamy już w kilku następnych seriach, w których zagrają dla nas:
XV kolejka
g&p vs a*t - roztrzygnięcie tego meczu już znamy.
cOd vs dx - arcyciekawa konfrontacja dwóch bardzo mocnych ekip. Zarówno cOd, jak i dx, przegrały do tej pory po jednym meczu. Czy będzie to pojedynek wyrównanej ekipy cOd z najlepszymi duelowcami Polski - matr0xem, mar1em i davem?
t5 vs mm - w CNL2 nikomu nie udało się pokonać mm na dm6. Natomiast t5 nie udało się pokonać nikomu w ogóle. Być może Cienie pokuszą się o kontynuowanie własnej passy i przy okazji udowodnienie przeciwnikowi swej wyższości na jego najlepszej mapie.[/i]
bF vs |r| - mecz outsiderów z |r| przeciwko pewnie zmierzającemu do pierwszej 8 bF będzie raczej jednostronny i dość monotonny.
XVI kolejka
g&p vs mm - ogromny sprawdzian dla g&p i przy okazji pojedynek dwóch ekip, których domową mapą jest pro-q3dm6. Zapowiada się pojedynek o mistrzostwo właśnie na tej mapie...
cOd vs BMF - BMFy po klęsce z t5 muszą szukać punktów, które pozwolą im myśleć jeszcze o awansie. Z pewnością pomoże im w tym mess, ale może się on okazać niewystarczającą bronią na świetnie grające cOd.
t5 vs dx - wielki rewanż za przegrany przez t5 mecz w ect#4. Na vQ3 lepsze okazały się dwutlenki, w PM faworytem są ich mroczny przeciwnicy. Ale niesamowici mar1o i matr0x mogą w tym spotkaniu dokonać cudu.
fUzz vs |r| - niski ciężar gatunkowy meczu. fUzz powinno pewnie wygrać, przedłużając swoje gasnące nadzieje na finały.
XVII kolejka
fUzz vs dx - dx będzie po ciężkiej przeprawie z t5, ale fUzz nie są dla nich zbyt wymagającym rywalem jeśli chodzi o grę PM.
cB vs mm - Blokersi niezbyt dobrze radzą sobie w starciach z faworytami (wyjątkiem było pokonanie przez nich g&p), natomiast mm są na fali wznoszącej, tak więc to oni będą zdecydowanym faworytem do zgarnięcia 3 punktów za ten mecz.
Po rozegraniu wszystkich zaległych meczów nadejdzie pora na ostateczne zsumowanie ligowej tabeli. W jej obecnej wersji mogą znajdować się błędy spowodowane aferą z klanem pro. Dodatkowo klan dioxide będzie miał do rozegrania mecze z cB i fUzz - to zostało ustalone przed dopisaniem Dwutlenków do listy uczestników. Aktualnie obowiązująca wersja tabeli poniżej.
Tabela
1. cOd - 43 pkt (15m/14w/1p)
2. t5 - 42 pkt (14m/14w/0p)
3. cB - 37 pkt (15m/11w/4p)
4. g&p - 37 pkt (15m/11w/4p)
5. bF - 35 pkt (15m/10w/5p)
6. fUzz - 33 pkt (13m/8w/5p)
7. BMF - 32 pkt (14m/9w/5p)
8. mm - 30 pkt (13m/9w/3p/1wo)
Tylko dwa punkty dzielą dx od ósmego w tabeli mm. Finisz będzie interesujący i na dobrą sprawę wszystkie klany zasłużyły, aby znaleźć się w fazie finałowej. Chociażby dlatego, że wszystkie te rozgrywki ukończą.
Ah, byłbym jeszcze zapomniał o ankiecie jaką ogłosiłem nieco ponad tydzień temu. Pytałem w niej o Waszą wizję formy rozgrywania playoffów CNL2. Zagłosowało 114 osób, 41% opowiedziało się za użyciem w fazie finałowej CPMa. O 2% mniej było za pozostaniem przy OSP, natomiast 19% odwiedzających eSp nie miało na ten temat zdania. Wyniki podam do analizy orgom ligi :) Link do ankiety pod newsem.
CNL2
Dema
Ankieta