Wywiad z Phillipem Bossantem
Phillip Bossant aka [DEV]whatever, artysta, posiadacz stopnia naukowego w dziedzinie sztuk pięknych. Ukończył instytut sztuki w Kansas oraz uczelnie plastyczną w Osace w Japonii, gdzie wielokrotnie wystawiano jego prace. Phil Bossant współtworzył wiele znanych tytułów, chociażby serię "Carmen San Diego", przy których pracował jako animator. Z innych jego dzieł można wymienić tytuły, głównie kierowane do młodszych odbiorców, jak "Dr. Seus", "Green Eggs and Ham", "the ABC Book", "Nickelodeon`s RugRats" wszystkie ze stajni Broderbund Software.
Jego kariera nabrała impetu, zatrudniany był przy takich grach 3D jak np. Nuclear Strike wydany przez Electronic Arts, czy Prince of Persia 3D, wydane przez Red Orb`s. Później jako kierownik zespołu artystycznego w Electronic Arts pracował przy "James Bond: The World is Not Enough". Zanim został wcielony do zespołu Developerskiego America`s Army wykonał kilka prac dla KalistoUSA, gdzie współpracował z Alexem Mayberrym aka [DEV]Abraxas. Aktualnie jest producentem wykonawczym w zespole DEV Team.
Gamecloud udało się przeprowadzić wywiad, w którym Phil Bossant odkrywa rąbka tajemnicy na temat planów zespołu dotyczących gry America's Army.
Fragment wywiadu z Phillipem Bossantem
Phil Bossant: Nie dysponujemy dokładną liczbą pobrań, ponieważ gra America`s Army jest dostępna z wielu miejsc na całym świecie. Posiadamy jednakże dokładną liczbę zarejestrowanych graczy- na dzień dzisiejszy jest to 5 mln zarejestrowanych użytkowników i rośnie ona z każdym dniem.
Jak trudne jest rozwijanie gry, która ma na celu zapewnianie rozrywki oraz ma służyć jako realistyczne narzędzie rekrutacyjne armii amerykańskiej?
Rozwijanie takiej gry stwarza nam wiele wyzwań, jednakże wydaje mi się, że pomaga traktowanie jej jako formy rozrywki, która rzetelnie odzwierciedla wartości armii. Ostatecznie, ten rodzaj mediów jest platformą rozrywkową, zatem grywalność gry oraz jej założenia można opakować na różne sposoby. Jeśli nam, twórcom, nie uda się stworzyć wciągającej, stanowiącej wyzwanie, oraz co najważniejsze, dającej rozrywkę gry, oznacza to, że nieodpowiednio wykorzystaliśmy rzemiosło. Wydaje mi się, że osiągnęliśmy te cele w wystarczającym stopniu, ponieważ niezależnie od tego jak bardzo jesteś zainteresowany armią amerykańską nie możesz grać w tą grę nie dowiadując się przy tym czegoś więcej właśnie o armii amerykańskiej.
Co chcielibyście dodać do pecetowej wersji America`s Army w najbliższej przyszłości?
America`s Army nieustannie ewoluuje i się rozwija. W zeszłym tygodniu wypuściliśmy America`s Army: Special Forces Q-Course, w której gracze doświadczają nieskończonej możliwości rozgrywki z powodu wprowadzenia losowych lokacji startowych, losowych celów misji, losowych lokacji końcowych, losowych NPC oraz przenośnych celów misji.
Podczas E3 będziemy prezentować Overmatch oraz Stryker-Overmatch. Wraz z wypuszczeniem Overmatch, gracze będą mogli doświadczyć nowych możliwości sił specjalnych, która jest w stanie pokonać silniejszego liczebnie przeciwnika. Ta wersja gry będzie zawierać implementację sztucznej inteligencji jako sterowane przez komputer postacie, będące sojusznikami, przeciwnikami, bądź cywilami. Pojawią się, więc instruktorzy, oraz członkowie drużyny sterowani przez komputer. NPC natomiast, będą mieli na celu zwiększenie nacisku i zwrócenie większej uwagi na ROE (Rules Of Engagment), występując pod postacią cywili lub przedstawicieli pozarządowych organizacji, zarówno podczas treningów jak i misji. Innym z kluczowych dodatków jest wprowadzenie broni oraz systemów używanych przez jednostki specjalne, m.in. Javelin Missle oraz specjalna wersja HMMWV, wykorzystywana właśnie przez jednostki specjalne. Gracze będą musieli ukończyć odpowiedni trening zanim będą mogli skorzystać z tych broni i systemów. Stryker -- Overmatch wprowadzi natomiast współczesną brygadę piechoty zmotoryzowanej Stryker w świat gry.
To tylko fragment wywiadu. Nie posiadając zgody autora na opublikowanie całości, resztę możecie przeczytać pod tym adresem.
Z każdą kolejną wersją, America`s Army staje się coraz lepszą, bardziej wymagającą grą, posiadającą coraz więcej możliwości rozgrywki i przedstawiającą żołnierza armii amerykańskiej w coraz lepszym świetle. Mamy nadzieję, że Phillipowi jak i całej reszcie zespołu developerskiego, uda się utrzymać grę na bardzo wysokim poziomie, zadowalając tym samym rzesze fanów America`s Army całego świata.
gamecloud
#0 | Dged
2005-06-14 11:07:29
A tak długo nic tu nie było :)
Ja bym wolał, by poprawili wszystkie bugi, a nie bawią się w dodatkowe opcje i pewnie super nowe bugi :]
#0 | cola | off
2005-06-14 11:21:01
Zostawiem palme pierwszenstwa przygladajac sie kto bedzie 1st :]
#0 | kaktus
2005-06-14 11:22:05
#0 | cola | off
2005-06-14 12:48:47
Jak dodadza te nowe pojazdy, to pewnie bedzie mozna latac strykerem buhahahaa
#0 | cola | off
2005-06-14 12:49:23
Mamy nadzieję nadal oddawać hołd żołnierzom amerykańskim tworząc najlepszą, najbardziej wciągającą i bezbłędną grę, jaką tylko możemy...
#0 | Majorek
2005-06-14 13:13:51
#0 | Dged
2005-06-14 13:38:59
to znaczy, że po prostu przyznają się do tego, że gówno mogą :D
#0 | Bizon
2005-06-14 17:39:30
#0 | Fisheer
2005-06-14 22:04:02
Nie jest zle, no na pewno moze byc gorzej.... chyba =]
#0 | nib.
2005-06-15 02:26:29
#0 | Bartezz
2005-06-15 04:17:22
#0 | Bartezz
2005-06-15 04:19:12
#0 | cola | off
2005-06-15 07:39:44
To tak jakbys rozdawal przeterminowane produkty na promocji w markecie :D
#0 | Bartezz
2005-06-15 12:31:08
#0 | Bizon
2005-06-15 14:50:48
#0 | Bartezz
2005-06-15 15:05:15
#0 | Bizon
2005-06-15 15:36:09
#0 | Bizon
2005-06-15 15:36:39
#0 | maLENstwo
2005-06-16 18:24:36
#0 | Bizon
2005-06-16 23:16:53
#0 | maLENstwo
2005-06-17 00:26:18
ale tak na powaznie to boje sie wlasnie tego ze nie beda potrafily nie trafiac bo DEVki ustawia to w prosty sposob 0000 nie wystrzelil przeciwnik zyje 0001 wystrzelil przeciwnik nie zyje
#0 | IIPen
2005-06-24 02:33:16