Wywiad z community managerem SC2!
Jeden z redaktorów serwisu Shack News przeprowadził wczoraj krótki wywiad z Kevinem "Karune" Yu, który jest odpowiedzialny z kontakt ze sceną graczy w firmie Blizzard. Rozmowa dotyczyła gry StarCraft 2 oraz nowości, które ta gra ma wprowadzić, co spędza sen z powiek części graczy wyczekujących z niecierpliwością każdej nowinki dotyczącej gry.
Interpretacja wywiadu na język polski
Shack: Czy na zbliżającym BlizzConie pojawi się nowy build StarCrafta 2?
Kevin Yu: Tak, pojawi się. Będzie to build pochodzący z WWI. Kilka rzeczy uległo mniejszym, bądź większym zmianom. Na przykład mechanizm wydobywania gazu został nieco zmieniony.
Shack: Wygląda na to, że gaz będzie wydobywany teraz bardzo szybko.
Kevin Yu: Tak właśnie będzie. I co za tym idzie będzie się szybciej kończył. Będziesz zmuszony do wydawania minerałów, aby uzupełnić gaz. Ta opcja pozwoli na znaczne poszerzenie makro (w odpowiedzi na reakcje społeczności, która twierdziła, iż makro stało na dość niskim poziomie). Łatwo jest zbudować potężną armię, lecz jak na razie w grze nie było większych strategii związanych z zarządzaniem surowcami. Starcraft 1 opierał się bardzo mocno na micro, jak i makro.
Scena ta posiada wielu znakomitych graczy, którzy są naprawdę doskonali pod względem taktycznym i świetnie micrują. Tacy zawodnicy doskonale potrafią wykorzystać umiejętności każdej jednostki utrzymujące je przy tym żywe. Z drugiej strony są gracze, którzy nie potrafią tak doskonale kontrolować jednostkami i utrzymać je przy życiu, ale za to są dokonali od strony makro, co pozwala im wytwarzać znacznie większe ilości wojsk. Takie coś sprawia także poniekąd balans w grze, jeśli na placu boju spotkają się na raz gracze, z których jeden jest doskonały w micro, a drugi w macro.
Jeżeli więc gaz w geyserze skończy się, a Ty będziesz chciał go uzupełnić powinieneś wycofać swoich zbieraczy dajmy na to do minerałów, gdyż cały ten transfer potrwa nieco czasu. Jeśli tego nie zrobisz Twoje jednostki będą stać bezużytecznie aż do momentu uzupełnienia zasobów gazu.
Shack: Nawiązując jeszcze aspektów dotyczących macro. Wiem, że duża część fanów gry ma mieszane uczucia dotyczące MBS (Multiple Building Selection, z ang. zaznaczanie wielu budynków naraz). Czy ten system został już sfinalizowany, czy też ciągle go dopracowujecie?
Kevin Yu: W buildzie, który zobaczycie na zbliżającym się BlizzConie zobaczycie więcej kompromisowości w tej kwestii. Przykładowo klikając na Barrack otrzymasz także informację jak dużo ich łącznie posiadasz. Nie będzie możliwości, iż zbindujesz sobie na raz powiedzmy pod "M" wszystkie jednostki, które właśnie produkują się w tych barakach. Będziesz mógł to zrobić, ale wtedy będziesz zmuszony wcisnąć "M" trzy razy aby zaznaczyć wszystkie jednostki (czy też rozpocząć ich budowę). To zapewni kontrolę na wysokim poziomie i nie ułatwi jej także do przesady, jak obawiali się gracze. Nie będzie się także oczywiście dało zaznaczać różnych budynków na raz.
Próbowaliśmy różnego sposobu przeskakiwania pomiędzy budynkami, przykładowo tak, jak za pomocą TAB-a. Dajmy na to zaznaczysz sobie grupę Barracków, po czym możesz przeskakiwać pomiędzy nimi TAB-ując
Nieco jednak ułatwiliśmy tą operację. Dzięki temu kontrola będzie stać na wyższym poziomie i szczerze gra pomimo tego wymaga nadal dużo skilla i gracze nie powinni się martwić, iż stanie się za łatwa. Jesteśmy także przekonani, iż gra posiada bardzo wiele niuansów, których nawet sami nie jesteśmy przewidzieć, a gracze wykorzystają. Sądzimy, iż będzie ona bardziej dynamiczna od strony taktycznej, szczególnie dzięki jednostką, które będą poruszać się znacznie szybciej.
Wszystkie rasy są o wiele bardziej mobilne, niż w pierwszej części gry. Szczególnie protos, który będzie w stanie warpować armię, dzięki czemu nie będzie musiał biegać przez całą mapę. Zerg dla przykładu będzie mógł przemieszczać armię dowolnie przez Nydus Canal. Dropshipy będą także bardzo użyteczne w StarCrafcie 2 dla Terrana.
Oczywiście musimy jeszcze dokładnie sprawdzić jak te wszystkie zmiany będą się miały podczas gry. Pracujemy nad zbalansowaniem już od dawna, ale tak naprawdę prawdziwe prace nad tym zaczną się wtedy, gdy ruszy beta. Ale tak naprawdę nie jest tak źle, biorąc pod uwagę, to iż nie mamy dajmy na to 10000 testerów.
Jak widzicie Kevin nieco rozjaśnił tak niepokojącą scenę sprawę dotyczącą MBS (Multiple Building Selection, z ang. zaznaczanie wielu budynków naraz). Gracze obawiali się, aby Blizzard nie ułatwił nazbyt gry, przez co mogła by się ona stać nieco mniej skillowa i widowiskowa. Oryginalną wersję wywiadu w języku angielskim znajdziecie pod tym adresem. Tymczasem pozostaje nam wyglądać kolejnych nowości dotyczących StarCrafta 2.
Shack News
#1 | raul
2008-08-31 15:20:26
#2 | ajss
2008-08-31 16:44:26
#3 | raul
2008-08-31 16:47:37
\"You have to actually spend minerals to replenish the gas.\"
#4 | varfare
2008-08-31 18:42:25
A dron dowolna ilość wchodzić nie mogła (jeśli ci chodzi o SC:BW/SC), jedna drona max. Można przydzielić dużo dron ale jedna na raz może wejść.
#5 | raul
2008-08-31 18:47:45
No oto mi chodziło :)
#6 | Sliterin
2008-08-31 18:58:55
\"geyserze\"
I leże na ziemi bo angielski wyraz + polska odmiana = śmiech szczególnie dlatego, że to brzmi jakby to był geyowy ser xD
Nie powinno być przypadkiem gejzerze?
#7 | raul
2008-08-31 19:24:53
#8 | raul
2008-09-01 12:26:23
\"From a gameplay standpoint, I hit a few more snags than I expected. A new Vespene gas mechanic had me confused for a while. There are now two geysers per base, but they carry only 600 gas each. You have to order a geyser to be replenished, which costs 100 minerals and puts the geyser out of commission for 45 seconds. \"