Wyszło szydło z worka
Jak się szlajałem po świecie na urlopie, na necie wyszła scysja dotycząca GeForce'ów FX i DX 9.0. Otóż Valve pokazało, jak gra działa na ATI a jak na kartach Nvidii. Wyszło, że na FX działa prawie dwa razy wolniej. Nvidia odparła, że użyto starych sterowników, Valve zaś, że FX mają źle zaimplementowaną obsługę DX 9.0.
Czeski serwis BonusWeb postanowił spytać Johna Carmacka na temat tej sytuacji i kto ma rację.
Treść listu
Pytanie:
Cześć John,
Na pewno słyszałeś o problemach GeForce FX w Half Life 2. Czy według Ciebie te wyniki są reprezentatywne dla przyszłych gier korzystających z DirectX 9.0 (włączając Doom III) czy też jest to spowodowane specyficznym kodem HL2, preferującym ATI, co sugeruje NVIDIA?
Odpowiedź:
Niestety, wyniki te prawdopodobnie sprawdzą się w przypadku większości tytułów dla DX9. Doom3 posiada specjalny kod, używający mniejszej precyzji dla GeForce FX, jednak uruchomiony bez tych udogodnień, FX działa znacznie wolniej. Dokładność obliczeń nie ma większego znaczenia dla Dooma, jednak w przyszłych grach, zaprojektowanych dla kart działających z DirectX 9.0, zmniejszanie precyzji nie będzie rozsądnym rozwiązaniem.
John Carmack
Dobrą wiadomością jest że Carmac widzi problem i stara sięgo rozwiązać, złą zaś, że sztuczki Nvidii z sterownikami i oszukiwaniem w benchmarkach zaczynają wychodzić wraz z pokazywaniem się gier z pełną obsługą DX 9.0. Po to są standarty, aby je przestrzegać i ulatwić sobie życie - jak wydać fuszerka w FX'ach, powoduje, że sztaby programistów muszą się mocno głowić aby gry działały w miarę dobrze...
#0 | yar
2003-09-21 11:16:45
#0 | k4r3n1n
2003-09-21 11:22:09
#0 | mag
2003-09-21 13:08:22
#0 | dominikt
2003-09-22 15:35:42
#0 | Lucas
2003-09-22 18:28:15
#0 | dominikt
2003-09-22 20:04:53
#0 | dominikt
2003-09-22 20:06:32
#0 | dominikt
2003-09-22 20:14:22