Wieści z ESL
Wielokrotnie już informowaliśmy Was o działalności ligi ESL, której oficjalnym partnerem medialnym jest eSports.pl. Skoro już mamy za sobą kilka tygodni jej działania, to wypada trochę napisać o zmianach, nowych zasadach nagradzania oraz promowania klanów, zarówno tych najlepszych, najaktywniejszych oraz takich, które przede wszystkim grają fair. Zatem poczytajcie, co ma Wam do zaoferowania najbardziej profesjonalna obecnie polska liga Counter-Strike'a.
ESL ukazuje swoje oblicze już w czasie procesu rejestracji klanu. Niektórzy dziwią się, że ich zgłoszenie zostało odrzucone przez administratorów za to, że nie posiada się strony internetowej, nie ma się kanału na ircu bądź też lider zespołu nie podał swojego adresu mailowego lub numeru ICQ. Dlaczego się tak dzieje? Już tłumacze.
Proces rejestracji klanu ma wyeliminować wszystkie zespoły oraz problemy, które w przyszłości mogłyby spowodować utrudnienia w rozgrywaniu meczy bądź też kontakt z zawodnikami. Jak sami pewnie zauważyliście, ESL w przeciwieństwie do innych lig nie traktuje zawodników przedmiotowo i na zasadzie równości z klanem. Dla administratora ESL każdy zawodnik jest osobną jednostką, do której w razie problemu, pytania czy wyrażenia uznania można, a nawet trzeba, zwrócić się bezpośrednio. Dlatego właśnie wymagane jest podawanie kanału IRC na którym można Was znaleźć, strony interenetowej, na której lista graczy powinna być identyczna z tą w ESL i podawać możliwości skontaktowania się z danym członkiem. Wykonanie takiej wcale nie jest trudne i czasochłonne - wystarczy WORD, OpenOffice czy jakikolwiek inny darmowy lub nie edytor www, który obsługujemy samą myszką.
Administratorzy czuwają również nad tym, aby do ligi nie dołączały osoby, które swoim zachowanie będą psuć zabawę pozostałym. W ten sposób nie dopuszczani są do ligi obcokrajowcy, którzy nie mają żadnego związku z naszym krajem, a co się z tym wiąże nie potrafią mówić i pisać po polsku czy też nie chciałyby grać na naszych rodzimych serwerach, co bardzo często kończy się porażkami ze względu na ogromne różnice w pingach.
Wczoraj zaszły małe zmiany w regulaminie rozgrywek. Sprecyzowany został punkt, który mówi o wykorzystywaniu błędów w mapach. Od tej pory jest to definitywnie zabronione. Poprawiony punkt mówiący o pluginach na serwerze oraz o grze na takich, na których nie są one zainstalowane. Dodane zostały dwie nowe mapy: de_cpl_mill oraz de_cpl_fire, które oczywiście możecie pobrać z ftp eSports.pl. Delikatnie zmodyfikowany został również plik konfiguracyjny serwera. Od teraz roundtime wynosi 2, a freeztime 15. Całość dostępna tutaj.
Teraz czas na przyjemności. Zmieniono zasady rozdawania nagród dla poszczególnych zespołów. Obecnie prezentuje się to następująco:
- Prowadząca (w momencie rozegrania przez jakiegokolwiek z uczestników 20 spotkań) drużyna oraz drużyna, która jako pierwsza rozegra 30 meczów ladderowych, otrzymają trzy miesięczny dostęp do Konta Premium.
- Najlepsi awansują do ESL Amateur Series. A jest o co walczyć. Nie tylko dołączysz do graczy z wyższej półki ale również otrzymasz od nas w nagrodę trzymiesięczne, całkowicie darmowo, Członkostwo Premium! Liga ESL Amateur Series pełni rolę przedsionka dla elitarnej grupy zawodników, absolutnych szczytów umiejętności - ligi ESL Pro Series.
- Drużyna, która zostanie wybrana, jako najlepiej stosująca się do regulaminu rozgrywek, otrzyma w posiadanie wybraną przez siebie domenę z zakresu .com - wybór nastąpi po rozegraniu przez którąkolwiek z drużyn 30 meczów ladderowych.
- Drużyna wybrana, jako najaktywniejszy uczestnik rozgrywek, otrzyma roczny hosting na serwerach najwyższej jakości znajdujących się w Polsce - wybór nastąpi po rozegraniu przez którąkolwiek z drużyn 30 meczów ladderowych.
Na Waszym miejscu nie kazałbym się długo przekonywać. Wszystkich chętnych zapraszam do rejestracji i dołączania do rozgrywek, bo zabawa jest naprawdę bardzo dobra. Dla wszystkich chętnych przestawiam poradnik jednego z administratorów ESL - logana.
Poradnik, czyli jak zacząć przygodę z ESL:
Celem tego poradnika jest przedstawienie najważniejszych informacji, jakie będą Wam potrzebne aby szybko i bezstresowo przebrnąć przez proces rejestracji klanu i zawodników oraz zapisu do ladderów CS 5on5 i 2on2. W miarę rozwoju i wdrażania kolejnych gier do ESL.pl poradnik ten będzie rozszerzał się o kolejne działy.
Postanowiłem podzielić poradnik na poszczególne sekcje, tak aby łatwiej było się z nim zaznajomić.
Profil gracza oraz drużyny:
GRACZ - Tylko i wyłącznie gracze z Polski zostaną zaakceptowani do udziału w ESL.pl . W przypadku rozgrywek drużynowych przynajmniej 60% członków danej drużyny musi legitymować się obywatelstwem polskim.
- Konto gracza: wypełnijcie wszystkie pola. Zajmuje to minutę a bardzo ułatwia adminom pracę. Pamiętajcie też o wpisaniu SteamID w linku 'Nowe ID Konta Gry' znajdującym się w Centrum Dowodzenia. I tu moja uwaga: dostajemy wiele próśb o usuwanie SteamID ponieważ kiedyś skasowaliście konto a teraz przy ponownym wpisywaniu swojego SteamID otrzymujecie komunikat, że jest już ono zajęte. W momencie kiedy kasujecie konto w ESL, numer SteamID !!ZOSTAJE!! w bazach danych! Prawdopodobnie w najbliższej przyszłości nie będziemy usuwać numerów, dlatego że ktoś wykasował sobie konto o chce założyć nowe.
DRUŻYNA - Aby uczestniczyć w rozgrywkach, drużyna oprócz wymaganej ilości graczy, powinna w swoim profilu umieścic następujące informacje:
- Nazwa: nie może zawierać treści obraźliwych i kłócących się z ogólnie przyjętymi normami dobrego zachowania, identycznych do znanych zespołów, bądź posiadających prawne zastrzeżenie wyłączności.
- Skrót nazwy, potocznie nazywany tagiem
- Forma kontaktu (kanał ircowy, numer ICQ Clan Leader`a)
- Logo klanu w formacie 100x100 pixeli; obowiązuje tu identyczna zasada jak w przypadku nazwy klanu
- Adres strony www; strona powinna zawierać: nicki wszystkich członków klanu uwzględnionych w profilu ESL, wraz z prawdziwymi i aktualnymi kontaktami (mail, irc, gg, icq itd). Obowiązkowo na stronie znajdować się musi logo, identyczne do tego jakie widnieje w profilu ESL. Stowrzenie najprostszej strony nie zajmuje więcej jak 15 minut a jej posiadanie jest warunkiem KONIECZNYM, aby klan został zaakceptowany do rozgrywek w ladderze 5on5 (w 2on2 nie jest wymagana).
- Dodatkowe infomacje: w tym polu najważniejszymi danymi są SteamID WSZYSTKICH graczy grających w danym klanie. Oprócz tego może tu być info na wasz temat (historia klanu, posiadane serwery, sponsorzy, itd.)
Dany gracz może należeć tylko i wyłącznie do jednej drużyny w ramach gry w danej lidze. Przykładowa lista możliwości gry w 2 klanach znajduje się pod tym linkiem: http://www.esl-europe.net/faq/110/ . Pamiętajcie, w razie wątpliwości zapytajcie admina na IRCu!
Gracz może zmienić drużynę na inną w dowolnym momencie, jednakże pociąga to za sobą konieczność odczekania 10 dni, aby móc pełnoprawnie brać udział w meczach w barwach nowego teamu. Reguła ta obowiązuje również wobec nowych uczestników.
eSports.pl
#0 | le logan
2004-11-25 14:19:32
#0 | svisstack
2004-11-25 14:25:55
#0 | npm
2004-11-25 14:27:33
#0 | postal1
2004-11-25 14:28:55
#0 | girith
2004-11-25 14:29:58
#0 | skorek
2004-11-25 14:32:24
#0 | _nique
2004-11-25 16:27:46
#0 | sxl
2004-11-25 17:02:36
where x belongs to N - {1,2,3,666}
hahah, my mad math skills 0wn u all
#0 | le logan
2004-11-25 17:21:01
#0 | GrejT <3 Ewelinka
2004-11-25 18:15:54
hahah, my mad match skills 0wn u all
Hehe jestem lepszy :P
#0 | yuri
2004-11-25 19:10:33
#0 | Qsp
2004-11-25 19:18:48
#0 | le logan
2004-11-25 19:32:59
#0 | Qsp
2004-11-25 20:17:12
#0 | le logan
2004-11-25 20:45:20
#0 | Qsp
2004-11-25 21:13:12
no jak jestescie elastyczni to spoko : p to duzo wyjasnia ; o
#0 | le logan
2004-11-25 21:40:18
#0 | Qsp
2004-11-25 22:06:39
...
hm
...
to powodzenia!
#0 | le logan
2004-11-26 08:22:31
...
dziękuję!
#0 | Azrael
2004-11-26 12:24:45