Więcej ProMode'a w ProModzie!
Ostatnie wydarzenia na scenie CPMa na nowo ożywiły dyskusję między przeciwnymi obozami zwolenników dwóch wersji moda - 1.11 i 1.31. Spory rozgorzały przy okazji startu laddera ESL CPMa 4v4 czy uruchomienia serwera eSports.pl CPMa, niebawem podobna debata czeka nas także "z okazji" startu kolejnej edycji xLIGI - jeśli do niego wreszcie dojdzie, wszak premiera odnowionej xL była przekładana już kilka razy. Nie o tym jednak będzie ten news - chodzi o próbę osiągnięcia kompromisu między fanami 1.11 i 1.31.
Kompromis ten jest przez wielu mocno wyczekiwany, ale z powodu niemalże przeciwstawnych dążeń obu grup na chwilę obecną praktycznie niemożliwy. Z kolei sytuacja w której mamy równolegle dwie grywalne wersje (bo będącej pomiędzy nimi 1.22 nikt od dawna bierze pod uwagę) jest na dłuższą metę zabójcza dla sceny, ciężko bowiem pogodzić rywalizację na obu release'ach jednocześnie z powodu dużych różnic je dzielących.
ProMode 1.40? Czytajcie dalej...
Najwyższa pora, by ta sytuacja uległa zmianie. Dochodzimy własnie do sedna sprawy. I 1.11, i 1.31 mają pewne elementy, które same w sobie są bardzo dobre i wielkie brawa dla twórców CPMa za wprowadzenie ich. Ale arQon za dużo zaryzykował, wprowadzając swojego aqrmode jako oficjalny tryb gry - promode. W arqmode zbyt wiele rzeczy kłóci się z zasadami gry CPMa, które przez wiele lat były tak kochane w naszym kraju i które w końcu dostrzegła zagranica. Przede wszystkim przez szereg modyfikacji gra traci nieco ze swojej pierwotnej, momentami wręcz szalonej szybkości i coraz bardziej zbliża się w stronę zrównoważonej, taktycznej rozgrywki. Doprowadziło to do wspomnianego podziału. Dla odmiany w 1.11 - co pokazała nowa wersja - również dało się sporo poprawić, na przykład udoskonalając kod sieciowy.
Do czego zmierzam? Jeśli nie potrafimy w żaden sposób pogodzić zwolenników 1.11 i 1.31, a do tego obie strony mają swoje niezaprzeczalne racje, co nam pozostaje? Wspólnie z zoomem doszliśmy do wniosku, że jedynym wyjściem jest, dążenie do powstania wersji 1.40, która mogłaby stać się kompromisem między poprzednimi "dziećmi" arQona i na nowo połączyć podzieloną scenę w jedną, spójną całość, jak to ma miejsce na przykład wśród ludzi grających w OSP. Inicjatywę nacisku na team promode w celu rozgrzebania przez nich jeszcze raz kodów i stworzenia nowej, ostatecznej wersji popiera wielu czołowych graczy z Polski (m.in. mess, OloKKM, zoom) i zagranicy (daler, elpajuo, rat, xone). Podpisuje się pod nią również autor tego newsa.
Jak miałby w zarysach wyglądać CPMa 1.40? Jest jeszcze dużo do ustalenia, ale wszyscy są zgodni co do tego, jakie elementy powinna zawierać wersja finałowa, by wreszcie wszyscy byli z niej zadowoleni.
Przykładowe fixy w 1.40
- przywrócenie ustawień rakietnicy z wersji 1.11 (splash damage, self damage, wyjściowe obrażenia)
- przywrócenie ustawień lg z wersji 1.11 (obrażenia zadawane przez tą broń, odrzut, 100 ammo po podniesieniu i usunięcie tak znienawidzonego przez wielu graczy wrażenia "pływania" lg)
- przywrócenie ustawień railguna z wersji 1.11 i wcześniejszych (dmg 100 i odrzut)
- usunięcie ograniczenia limitującego rzeczywistą szybkość poruszania do ok. ~750 ups
- usunięcie ograniczenia uniemożliwiającego stosowanie skryptów np. na rocket jumpy - w qw można, w q2 i vQ3 również, więc czemu w CPMa miałoby być inaczej?
- likwidacja railbuga w 1.31, polegającego na złym odczytywaniu strzałów z rg przez pola trafienia (strzał w głowę jest interpretowany jako pudło, promień "przelatuje" przez przeciwnika)
- zachowanie poprawek w kodzie sieciowym z 1.31, wspomagających graczy z wysokim pingiem (komendy cg_xerpclients, cg_nudge i cg_laghax)
- plasmagun stanowiący kompromis między bezużyteczną bronią z 1.11 a potężnym narzędziem mordu w 1.31
Tak zbalansowany mod mógłby stanowić udany kompromis i raz na zawsze zakończyć dyskusje z rodzaju "która wersja". Aby jednak w ogóle ruszyły prace nad 1.40, potrzebna jest Wasza pomoc. Tak tak - Wasza. Zwykłych czytelników i fanów CPMa takiego, jakim być powinien (czyli możliwie jak najbliższego wersji 1.0). Jeśli wszyscy wystosujemy odpowiednią petycję do arQona i ekipy tworzącej ProMode'a, podeprzemy ją konkretnymi argumentami i wsparciem najlepszych graczy - mamy dużą szansę na sukces. Od pomysłu do realizacji droga jeszcze długa, ale mamy nadzieję że wspomożecie nas sugestiami, co najchętniej widzielibyście w CPMa 1.40.
Na dniach zostanie uruchomiona specjalna strona na której będzie dostępna petycja oraz wszelkie informacje na temat pomysłów/postępów prac. Trzeba tylko trochę pogłówkować i zjednoczyć się dla lepszego moda na lepszej scenie. W końcu nam wszystkim zależy na tym, żeby w ProModzie było jak najwięcej ProMode'a, prawda?
eSports.pl
#0 | Icarium
2005-02-06 16:53:02
#0 | -mess-
2005-02-06 17:04:08
#0 | Nikon
2005-02-06 17:07:55
#0 | lecho
2005-02-06 18:26:16
#0 | niuss
2005-02-07 11:32:31
btw... pomysl z 1,40 mi sie podoba.. jednak szczerze mowiac scena europejska na pewno nie wezmie pod uwage \"polskiego raila\". I wazne jest zeby zlikwidowac w spawarce dziwny efekt \"cienkiego promienia\" na wysokim picmipie:/ mi sie to strasznie nie podoba:P albo zeby byla chociaz jakas komenda na to:)
#0 | niuss
2005-02-07 11:36:17
#0 | KUND3L
2005-02-07 16:35:21
i probonuje dorobic komende, ktora przy WŁĄczonym wysokim picmipie (5-9) WYŁaczala by picmipa dla pocisku rakiety (i ew. jej wybuchu) - czyli pocisk rakiety by był tak rysowany jak przy r_picmip 0-1.
A moze by potestowac RG-80% i cooldown-0 (0ms opoznienia przy zmianie LG->RG), lub RG-90%. Ale mi tam osobiscie podoba sie jak w CPMA wyniki sa wysokie 20-30 lub 50-40 (nie mowie tu o 60:0 bo tak tez sie zdarza grajac z podrazem)
Dodatkowo moze by na tej stronce zrobic sonde dla kazdej wprowadzanej zmiany, i oddzielne komentarze.. bo moze czesc osob woli slabe RG i nie wie dlaczego.
#0 | shaun
2005-02-07 18:21:55
a teraz kazdy moze ja testowac, na tak niewaznym kanale jak #cpmpickup jest link do sciagniecia \"1.31c\"
z najwazniejszych zmian to brak limitu ups we wszystkich trybach \'bez flagi\'
nie wiem czy robi to taka duza roznice, moze przy RJach...
z dem warto obczaic zoom vs aggnog ( http://www.challenge-tv.com/index.php?mode=demodetail&demo=27740 ) :)
#0 | skKox
2005-02-07 18:25:06
#0 | Lukin
2005-02-08 16:08:49
IMHO poprawki do RL i LG mogą być, Plasma i Rail powinny zostać jak w 1.31.
#0 | dzuki_
2005-02-08 16:38:49
#0 | iNsEcT
2005-02-08 17:05:29
#0 | mm*adee
2005-02-09 14:39:49
#0 | Lukin
2005-02-09 17:41:47
#0 | iNsEcT
2005-02-09 20:46:01
#0 | Lukin
2005-02-09 23:16:04
http://www.challenge-world.com/forum/
#0 | goKU
2005-02-10 09:10:24
#0 | qwe
2005-02-11 13:36:37
heh co tu duzo mowic kazdy kto oglada demka z 1.31 moze stwierdzic ze pojedynki najlepszych graczy (ostatnio ogladalem Vo0 vs rat z pazdziernika 2004 roku)
to raczej wiecej czajenia sie i taktyki niz skilla
w promodzie zawsze podobala mi sie ta odmiennosc od vq3
szybkosc, nabijanie excellentow
to bylo bardzo efektowne
IMO mozna polaczyc zalety 1.31 i 1.11 w takim stopniu by wyszlo z tego cos NAPRAWDE porzadnego
moze powinnismy na jaims porzadnym miedzynarodowym forum przedyskutowac ta sprawe i zaczac w koncu dzialac
byc moze uda sie zrobic platforme ktora zaciekawi nawet graczy ktorzy w PM do tej pory nie grali
a pozniej tylko CPL World Tour z PM 1.40 na czele =)
hehe to narazie zludne marzenia
tak czy siak pomysl jest naprawde ciekawy i mam szczera nadzieje ze cos z tego bedzie
ps WIELKI [+] za ten news
#0 | Verd1
2005-02-25 23:57:39
#0 | goKU
2005-02-26 15:07:27
1.40 :DDDDD polska atakuje :DDDDDDDDDDD