Więcej ProMode'a w ProModzie!
Ostatnie wydarzenia na scenie CPMa na nowo ożywiły dyskusję między przeciwnymi obozami zwolenników dwóch wersji moda - 1.11 i 1.31. Spory rozgorzały przy okazji startu laddera ESL CPMa 4v4 czy uruchomienia serwera eSports.pl CPMa, niebawem podobna debata czeka nas także "z okazji" startu kolejnej edycji xLIGI - jeśli do niego wreszcie dojdzie, wszak premiera odnowionej xL była przekładana już kilka razy. Nie o tym jednak będzie ten news - chodzi o próbę osiągnięcia kompromisu między fanami 1.11 i 1.31.
Kompromis ten jest przez wielu mocno wyczekiwany, ale z powodu niemalże przeciwstawnych dążeń obu grup na chwilę obecną praktycznie niemożliwy. Z kolei sytuacja w której mamy równolegle dwie grywalne wersje (bo będącej pomiędzy nimi 1.22 nikt od dawna bierze pod uwagę) jest na dłuższą metę zabójcza dla sceny, ciężko bowiem pogodzić rywalizację na obu release'ach jednocześnie z powodu dużych różnic je dzielących.
ProMode 1.40? Czytajcie dalej...
Najwyższa pora, by ta sytuacja uległa zmianie. Dochodzimy własnie do sedna sprawy. I 1.11, i 1.31 mają pewne elementy, które same w sobie są bardzo dobre i wielkie brawa dla twórców CPMa za wprowadzenie ich. Ale arQon za dużo zaryzykował, wprowadzając swojego aqrmode jako oficjalny tryb gry - promode. W arqmode zbyt wiele rzeczy kłóci się z zasadami gry CPMa, które przez wiele lat były tak kochane w naszym kraju i które w końcu dostrzegła zagranica. Przede wszystkim przez szereg modyfikacji gra traci nieco ze swojej pierwotnej, momentami wręcz szalonej szybkości i coraz bardziej zbliża się w stronę zrównoważonej, taktycznej rozgrywki. Doprowadziło to do wspomnianego podziału. Dla odmiany w 1.11 - co pokazała nowa wersja - również dało się sporo poprawić, na przykład udoskonalając kod sieciowy.
Do czego zmierzam? Jeśli nie potrafimy w żaden sposób pogodzić zwolenników 1.11 i 1.31, a do tego obie strony mają swoje niezaprzeczalne racje, co nam pozostaje? Wspólnie z zoomem doszliśmy do wniosku, że jedynym wyjściem jest, dążenie do powstania wersji 1.40, która mogłaby stać się kompromisem między poprzednimi "dziećmi" arQona i na nowo połączyć podzieloną scenę w jedną, spójną całość, jak to ma miejsce na przykład wśród ludzi grających w OSP. Inicjatywę nacisku na team promode w celu rozgrzebania przez nich jeszcze raz kodów i stworzenia nowej, ostatecznej wersji popiera wielu czołowych graczy z Polski (m.in. mess, OloKKM, zoom) i zagranicy (daler, elpajuo, rat, xone). Podpisuje się pod nią również autor tego newsa.
Jak miałby w zarysach wyglądać CPMa 1.40? Jest jeszcze dużo do ustalenia, ale wszyscy są zgodni co do tego, jakie elementy powinna zawierać wersja finałowa, by wreszcie wszyscy byli z niej zadowoleni.
Przykładowe fixy w 1.40
- przywrócenie ustawień rakietnicy z wersji 1.11 (splash damage, self damage, wyjściowe obrażenia)
- przywrócenie ustawień lg z wersji 1.11 (obrażenia zadawane przez tą broń, odrzut, 100 ammo po podniesieniu i usunięcie tak znienawidzonego przez wielu graczy wrażenia "pływania" lg)
- przywrócenie ustawień railguna z wersji 1.11 i wcześniejszych (dmg 100 i odrzut)
- usunięcie ograniczenia limitującego rzeczywistą szybkość poruszania do ok. ~750 ups
- usunięcie ograniczenia uniemożliwiającego stosowanie skryptów np. na rocket jumpy - w qw można, w q2 i vQ3 również, więc czemu w CPMa miałoby być inaczej?
- likwidacja railbuga w 1.31, polegającego na złym odczytywaniu strzałów z rg przez pola trafienia (strzał w głowę jest interpretowany jako pudło, promień "przelatuje" przez przeciwnika)
- zachowanie poprawek w kodzie sieciowym z 1.31, wspomagających graczy z wysokim pingiem (komendy cg_xerpclients, cg_nudge i cg_laghax)
- plasmagun stanowiący kompromis między bezużyteczną bronią z 1.11 a potężnym narzędziem mordu w 1.31
Tak zbalansowany mod mógłby stanowić udany kompromis i raz na zawsze zakończyć dyskusje z rodzaju "która wersja". Aby jednak w ogóle ruszyły prace nad 1.40, potrzebna jest Wasza pomoc. Tak tak - Wasza. Zwykłych czytelników i fanów CPMa takiego, jakim być powinien (czyli możliwie jak najbliższego wersji 1.0). Jeśli wszyscy wystosujemy odpowiednią petycję do arQona i ekipy tworzącej ProMode'a, podeprzemy ją konkretnymi argumentami i wsparciem najlepszych graczy - mamy dużą szansę na sukces. Od pomysłu do realizacji droga jeszcze długa, ale mamy nadzieję że wspomożecie nas sugestiami, co najchętniej widzielibyście w CPMa 1.40.
Na dniach zostanie uruchomiona specjalna strona na której będzie dostępna petycja oraz wszelkie informacje na temat pomysłów/postępów prac. Trzeba tylko trochę pogłówkować i zjednoczyć się dla lepszego moda na lepszej scenie. W końcu nam wszystkim zależy na tym, żeby w ProModzie było jak najwięcej ProMode'a, prawda?
eSports.pl
#0 | gr
2005-02-04 22:05:52
EDIT:NAUCZYLEM SIEflip('2eaacf3890_1');LOL ;D
#0 | P@sta San | oFF
2005-02-04 22:19:42
trzeba wyprubować :D
#0 | P@sta San | oFF
2005-02-04 22:22:04
od czego zaczniemy?
od mówienia?
ze go zrobimy?
hehe :D
#0 | shaun
2005-02-04 22:51:12
aha, 1.40 jest juz w drodze (info @ promode.org) i na pewno nie bedzie takich zmian.
w ogole ciekawi mnie skad pomysl, ze rat uwaza 1.11 za lepsza wersje. poczytajcie sobie archiwum forum promode.org, on sam podawal te pomysly typu 80rg dmg afair. :)
edit: zapomnialem. to co chcecie to /callvote gameplay pmc w 1.31 praktycznie.
#0 | hgzs
2005-02-04 22:52:42
#0 | auror
2005-02-04 22:56:25
#0 | lecho
2005-02-04 23:28:01
btw na www.promode.org nie widze info o zadnych nadchodzacych nowych wersjach
#0 | krauziol[p5]
2005-02-04 23:34:02
#0 | pod1
2005-02-05 00:16:47
#0 | -mess-
2005-02-05 00:29:39
#0 | -mess-
2005-02-05 00:30:50
#0 | -mess-
2005-02-05 00:33:40
#0 | -mess-
2005-02-05 00:34:22
#0 | Pajda
2005-02-05 02:02:41
#0 | Nikon
2005-02-05 04:42:57
#0 | tof
2005-02-05 10:31:48
Nie wiem jak teraz to ludzie postrzegają ale ja jako zwolennik cpma (wtedy i teraz i wogóle byłem za szybkimi laserami ) uważam, że było to posunięcie w dobrą stronę.
Waniliowi chłopcy potrzebowali takiej imprezy jak i elimek do Korei. Spowodowało to ugruntowanie w Polsce Vq3 - moim skromnym zdaniem oczywiście. Teraz pora na połączenie podzielonej i rozbitej \"sceny\" cpma w Polsce. Wiem,że to brzmi jak bajeczka, ale...
Po co to piszę ? , ano po to, że nie wiem czy ludzie pokroju shauna wiedzą co mówią pisząc ze polscy gracze wypieli się na Europę :> Może ktoś może mnie olśnić ale czy były w Polsce jakieś oficjalne turniej cpma LANOWE na wersji 1.31 ? Jakoś nie moge sobie przypomnieć i bardzo dobrze :| (wredny jestem) . I co myślicie,że tak było,jest i będzie bo sie kurna paru Polaczkuf uparło ,że cyferkom 1 i 3 i 1 mówimy nie?
Nie wiem czy graczy pokroju - gram 3-5 miesięcy interesuje fakt ale dobre dema grane na cpma to ja ostanio oglądałem jak challenge PL się kończyło, i nie chodzi mi o fakt,że mess grał z xonem :-) i wygrał :P Jeżeli mam ochote obejrzeć jakąś sieke to sobie zapodaje dema ze Ślizgu#2 , CGL#1/2 i CKT. Oczywiście od czasu do czasu jakieś smaczki znajdą sie na challange tv ale to bardzo śladowe znaki :P
Całkowicie nie wiem czy niektórzy gracze zdają sobie sprawę dlaczego taki syf panuje na serwach ? hmmm - no bo jak nie można się kłocić i bluzgać ze 1.31 ponad wszystko to trzeba wyzwać ,że gra się jak dupa wołowa ( delikatnie mówiąc) . Brakuje autorytetów którzy wchodzą na serwy -> walcują -> pytają sie kto następny-> wychodzą... :D
Oczywiście najlepiej napisać do takiego messozooma, żeby wypierdalał ze sceny jak mu się nie podoba wersja 1.31 :> Bo teraz nastały czasy zmian :DDDD
Ludzi pokroju shaun nigdy nie będę kumał, nie dlatego,że trzymałeś się w pewnym momencie swoich \"koronowych\" racji ,ale dlatego ,że szerzysz pogląd posiadania w szanownej dupie graczy pamiętających czasy ckt czy chociaż ślizg#1 . Nie ważny tutaj jest skill ważne jest, że oni są i starają się istnieć na i tak podupadającej scence pm . Nie ? lepiej napisać ,że nowa wersja 1.40 napewno nie będzie zawierała tych fixuf które ekipa esport & co zaproponowała :-)
=================================
Aha i jeszcze na odchodne :-)
Dopisano 4.2.2005 o godzinie 20:54 [ narf ]
wyszlo 20min temu :>
http://www.challenge-tv.com/index.php?mode=filedetail&file=178
lub bezposrenio :> http://www.challenge-tv.com/demostorage/files/promode/cpm_mappak7.zip
Mogłby ktos zapodac o tym njusa?
Peace :-)
#0 | iNsEcT
2005-02-05 11:17:32
Tak wiec to co sie stalo z CH-TV po wejsciu CPMA 1.31 tez swiadczy ze z ta wersja jest cos nie tak i trzeba to zmienic !!!!!!!
#0 | shaun
2005-02-05 11:19:30
btw pls odpowiedz mi na pyt. skad to info o racie - moze ja cos ominalem, ale czytalem archiwa forum pm i tam on pisal o takich rzeczach jak 80rg jako _potrzebne_.
jesli wam naprawde przeszkadza 1.31, to przeciez nikt wam nie broni pozostawac przy 1.11. netcode wam niepotrzebny, bo przeciez i tak tylko nieliczni graja poza polska. \'reszta swiata\' woli 1.31 wiec im tez pozwolcie grac w to, co chca.
tofu: no jak chca istniec to prosze bardzo. ale ja jakos nie widze, zeby byli oni specjalnie aktywni, czy to na 1.11 czy 1.31 :).
fixow nie bedzie. nie wiem jak ten rzekomy rail bug, ale po to jest gameplay pmc i cpm, zeby zadowolic i takich jak wy. to co chcecie = 1.31 pmc, wiec ja nie rozumiem tej calej akcji. :)
btw, fragman, taki zaciety przeciwnik 1.31 mowil mi, ze po zmianach w cfg gra sie o wiele lepiej niz poprzednio... wiec moze tu chodzi o to typowe polskie wypiecie sie na rzeczy nowe, brak checi do sprobowania czegos innego?:)
#0 | -mess-
2005-02-05 12:14:58
samo robi rocketjumpa - to nie cheat?
ja zrobie ze mi bedzie samo celowac - tez nie bedzie cheat taknie?
...
#0 | ajss
2005-02-05 12:49:15
tak wogle to dokad ta cala batalia miedzy 1.11 a 1.31 dazy?? moim zdaniem jesli masa osob sie postawi, cos zacznie dzialac (nie wiem jakies petycje co lecho pisze) to musimy cos do huja zdzialac nie?
ps. tofu pamietasz smieszna pania co nam sprzedala 2 browary za 4,50 ? :Ddddd
#0 | zoom
2005-02-05 13:07:05
Jesli kolejny CPMA bedzie takim gownem jak 1.31 to znowu scena straci kilku graczy...
#0 | tof
2005-02-05 13:17:30
#0 | Player1
2005-02-05 13:43:21
#0 | ajss
2005-02-05 14:09:22
#0 | MsT
2005-02-05 14:14:23
#0 | tof
2005-02-05 14:42:49
#0 | goKU
2005-02-05 14:45:31
Ja mysle ze to sprawy nie załatwi bo wiekszość graczy grajacych w 1.31 uważaja ze RG jest za mocny. A w 1.40 RG jak kazdy z nas wie ma byc z 1.11. Co sie penwie tym z 1.31 niespodoba =/
Mi to tito ja gram na servach gdzie mam najmnieszy ping (akuratnie przypada na toya wiec gram na 1.11). Ja bym chciał w 1.40 RG i LG z 1.31 ale wtedy LG było by za mocna bronia. Tylko kto to weżmie pod uwage =/
#0 | OloKKM
2005-02-05 16:38:46
jesli pmc w 1.31 bylby naprawde tym promodem, ktory jest w 1.11 to nie bylo by zadnego problemu i jak dla mnie serwery moglyby stac wszystkie na najnowszej wersji.
#0 | rzurzu
2005-02-05 23:19:12
#0 | vand4l
2005-02-05 23:19:46
#0 | Nikon
2005-02-06 06:45:46
#0 | Nikon
2005-02-06 06:49:41
#0 | pod1
2005-02-06 09:45:14
#0 | pod1
2005-02-06 09:47:18
#0 | sxl
2005-02-06 11:52:00
#0 | lecho
2005-02-06 12:32:18
#0 | lecho
2005-02-06 12:38:18
#0 | -mess-
2005-02-06 12:51:38
a ci ktorzy tego uzywaja sa jechani po prostu.
#0 | -mess-
2005-02-06 12:52:15
btw nie mowie o leszczach tylko o tych \"lepszych\" graczach.
#0 | lecho
2005-02-06 15:56:44