Więcej ProMode'a w ProModzie!

Dostosuj

Więcej ProMode'a w ProModzie!

Ostatnie wydarzenia na scenie CPMa na nowo ożywiły dyskusję między przeciwnymi obozami zwolenników dwóch wersji moda - 1.11 i 1.31. Spory rozgorzały przy okazji startu laddera ESL CPMa 4v4 czy uruchomienia serwera eSports.pl CPMa, niebawem podobna debata czeka nas także "z okazji" startu kolejnej edycji xLIGI - jeśli do niego wreszcie dojdzie, wszak premiera odnowionej xL była przekładana już kilka razy. Nie o tym jednak będzie ten news - chodzi o próbę osiągnięcia kompromisu między fanami 1.11 i 1.31.

Kompromis ten jest przez wielu mocno wyczekiwany, ale z powodu niemalże przeciwstawnych dążeń obu grup na chwilę obecną praktycznie niemożliwy. Z kolei sytuacja w której mamy równolegle dwie grywalne wersje (bo będącej pomiędzy nimi 1.22 nikt od dawna bierze pod uwagę) jest na dłuższą metę zabójcza dla sceny, ciężko bowiem pogodzić rywalizację na obu release'ach jednocześnie z powodu dużych różnic je dzielących.

hide_dot.gifProMode 1.40? Czytajcie dalej...

Fani eurointegracji stwierdzą w tym momencie, że w takim razie powinniśmy iść z duchem czasu, w razie konieczności nawet ogniem i mieczem zmusić wiarę scenową do zaakceptowania nowej, "oficjalnej" wersji. Ale sprawa ma głębsze dno, bo po dłuższym zastanowieniu dochodz się do wniosku - przecież skoro grupa Polaków tak zażarcie broni 1.11, to musi w niej być coś więcej, niż tylko rail 100 (będący podstawowym kontrargumentem zwolenników 1.31). W końcu było nie było, to właśnie MY przez większą część istnienia moda stanowiliśmy główną oś, stolicę wokół której wszystko się obracało, a mimo to na dobrą sprawę poza początkowym wkładem grupy z RooSem na czele oraz późniejszymi pracami krg (0.99x) i zooma (1.0) przy powstawaniu kolejnych release'ów, Polacy mieli niewielki wpływ na CPMa.

Najwyższa pora, by ta sytuacja uległa zmianie. Dochodzimy własnie do sedna sprawy. I 1.11, i 1.31 mają pewne elementy, które same w sobie są bardzo dobre i wielkie brawa dla twórców CPMa za wprowadzenie ich. Ale arQon za dużo zaryzykował, wprowadzając swojego aqrmode jako oficjalny tryb gry - promode. W arqmode zbyt wiele rzeczy kłóci się z zasadami gry CPMa, które przez wiele lat były tak kochane w naszym kraju i które w końcu dostrzegła zagranica. Przede wszystkim przez szereg modyfikacji gra traci nieco ze swojej pierwotnej, momentami wręcz szalonej szybkości i coraz bardziej zbliża się w stronę zrównoważonej, taktycznej rozgrywki. Doprowadziło to do wspomnianego podziału. Dla odmiany w 1.11 - co pokazała nowa wersja - również dało się sporo poprawić, na przykład udoskonalając kod sieciowy.

Do czego zmierzam? Jeśli nie potrafimy w żaden sposób pogodzić zwolenników 1.11 i 1.31, a do tego obie strony mają swoje niezaprzeczalne racje, co nam pozostaje? Wspólnie z zoomem doszliśmy do wniosku, że jedynym wyjściem jest, dążenie do powstania wersji 1.40, która mogłaby stać się kompromisem między poprzednimi "dziećmi" arQona i na nowo połączyć podzieloną scenę w jedną, spójną całość, jak to ma miejsce na przykład wśród ludzi grających w OSP. Inicjatywę nacisku na team promode w celu rozgrzebania przez nich jeszcze raz kodów i stworzenia nowej, ostatecznej wersji popiera wielu czołowych graczy z Polski (m.in. mess, OloKKM, zoom) i zagranicy (daler, elpajuo, rat, xone). Podpisuje się pod nią również autor tego newsa.

Jak miałby w zarysach wyglądać CPMa 1.40? Jest jeszcze dużo do ustalenia, ale wszyscy są zgodni co do tego, jakie elementy powinna zawierać wersja finałowa, by wreszcie wszyscy byli z niej zadowoleni.

hide_dot.gifPrzykładowe fixy w 1.40
  • przywrócenie ustawień rakietnicy z wersji 1.11 (splash damage, self damage, wyjściowe obrażenia)
  • przywrócenie ustawień lg z wersji 1.11 (obrażenia zadawane przez tą broń, odrzut, 100 ammo po podniesieniu i usunięcie tak znienawidzonego przez wielu graczy wrażenia "pływania" lg)
  • przywrócenie ustawień railguna z wersji 1.11 i wcześniejszych (dmg 100 i odrzut)
  • usunięcie ograniczenia limitującego rzeczywistą szybkość poruszania do ok. ~750 ups
  • usunięcie ograniczenia uniemożliwiającego stosowanie skryptów np. na rocket jumpy - w qw można, w q2 i vQ3 również, więc czemu w CPMa miałoby być inaczej?
  • likwidacja railbuga w 1.31, polegającego na złym odczytywaniu strzałów z rg przez pola trafienia (strzał w głowę jest interpretowany jako pudło, promień "przelatuje" przez przeciwnika)
  • zachowanie poprawek w kodzie sieciowym z 1.31, wspomagających graczy z wysokim pingiem (komendy cg_xerpclients, cg_nudge i cg_laghax)
  • plasmagun stanowiący kompromis między bezużyteczną bronią z 1.11 a potężnym narzędziem mordu w 1.31


Tak zbalansowany mod mógłby stanowić udany kompromis i raz na zawsze zakończyć dyskusje z rodzaju "która wersja". Aby jednak w ogóle ruszyły prace nad 1.40, potrzebna jest Wasza pomoc. Tak tak - Wasza. Zwykłych czytelników i fanów CPMa takiego, jakim być powinien (czyli możliwie jak najbliższego wersji 1.0). Jeśli wszyscy wystosujemy odpowiednią petycję do arQona i ekipy tworzącej ProMode'a, podeprzemy ją konkretnymi argumentami i wsparciem najlepszych graczy - mamy dużą szansę na sukces. Od pomysłu do realizacji droga jeszcze długa, ale mamy nadzieję że wspomożecie nas sugestiami, co najchętniej widzielibyście w CPMa 1.40.


Na dniach zostanie uruchomiona specjalna strona na której będzie dostępna petycja oraz wszelkie informacje na temat pomysłów/postępów prac. Trzeba tylko trochę pogłówkować i zjednoczyć się dla lepszego moda na lepszej scenie. W końcu nam wszystkim zależy na tym, żeby w ProModzie było jak najwięcej ProMode'a, prawda?


eSports.pl

KomentarzeKomentarze

  • emilekgr

    #0 | gr

    2005-02-04 22:05:52

    nom dolozyc jeden punkcik do maszynowki fajna sprawa a teraz naucz mnie robi HIDE :c

    EDIT:NAUCZYLEM SIEflip('2eaacf3890_1');LOL ;D
  • OnliNE

    #0 | P@sta San | oFF

    2005-02-04 22:19:42

    hmm.. 1.40 o_O
    trzeba wyprubować :D
  • OnliNE

    #0 | P@sta San | oFF

    2005-02-04 22:22:04

    POMODA ? :>
    od czego zaczniemy?
    od mówienia?
    ze go zrobimy?
    hehe :D
  • shaun

    #0 | shaun

    2005-02-04 22:51:12

    lol nie rozumiem was. wypieliscie sie na scene europejska, to po co wam lepszy netcode? bo reszta \'zmian\' to po prostu 1.11 w sumie :).
    aha, 1.40 jest juz w drodze (info @ promode.org) i na pewno nie bedzie takich zmian.

    w ogole ciekawi mnie skad pomysl, ze rat uwaza 1.11 za lepsza wersje. poczytajcie sobie archiwum forum promode.org, on sam podawal te pomysly typu 80rg dmg afair. :)

    edit: zapomnialem. to co chcecie to /callvote gameplay pmc w 1.31 praktycznie.
  • redon

    #0 | hgzs

    2005-02-04 22:52:42

    ssieee :xx
  • aUroR

    #0 | auror

    2005-02-04 22:56:25

    Promode zawsze szczycił się tym ze wszystko jest \"szybkie\". PMC jako default na 1.31 grałoby jak dla mnie.
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-04 23:28:01

    a co bedzie w tym 1.40? rail 60 czy jeszcze oslabione lg i rl takie jak w qw? :/ zle zrozumiales tego newsa imho, po prostu czesc ludzi chce zwrocic uwage ze promode zaczyna isc w zla strone i tyle... to nie jest wypinanie sie na scene, bo za tym pomyslem sa nie tylko Polacy

    btw na www.promode.org nie widze info o zadnych nadchodzacych nowych wersjach
  • ad1q

    #0 | krauziol[p5]

    2005-02-04 23:34:02

    polejcie mu bo dobrze chłopak mówi !! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
  • pod1

    #0 | pod1

    2005-02-05 00:16:47

    widze powrot do 1.11 tlyko pg z 1.31 : DDDDDDDD gl w przekonywaniu ekpiy z zagranicy : >
  • -mess-

    #0 | -mess-

    2005-02-05 00:29:39

    tak jest i w 1.11, i to nie zalezy od broni
  • -mess-

    #0 | -mess-

    2005-02-05 00:30:50

    to jedyne co mi sie podoba w 1.31, przynajmnie nie ma lamerskich noskili na skryptach ;]
  • -mess-

    #0 | -mess-

    2005-02-05 00:33:40

    dalej bedziemy w siebie rzucac kamieniami i chowac sie za skrzynkami
  • -mess-

    #0 | -mess-

    2005-02-05 00:34:22

    tak btw, pmc z 1.31 to gowno jakies a nie pmc
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-02-05 02:02:41

    Czemu czytajac jak miala by wygladac wersja 1.40 to wyglada to jak 1.11 z poprawkami ? :P Kompromis ???
  • Nikon

    #0 | Nikon

    2005-02-05 04:42:57

    lol normalnie tylko noskile uzywaja skryptow ;D lol
  • tofu

    #0 | tof

    2005-02-05 10:31:48

    Pamiętam jak zbliżał się czas cgl#3 i wszyscy oczekiwali czy będzie na ostro czy na waniliowo . Pamiętam doskonale te wszystkie spory na forach cgl kto i jak mam to robić i oczywiście jaki mod będzie najlepszy . Niby MW nie tykał się tego od strony organizacyjnej ( podbno ;-) ) ale wyszło jak wyszło .
    Nie wiem jak teraz to ludzie postrzegają ale ja jako zwolennik cpma (wtedy i teraz i wogóle byłem za szybkimi laserami ) uważam, że było to posunięcie w dobrą stronę.
    Waniliowi chłopcy potrzebowali takiej imprezy jak i elimek do Korei. Spowodowało to ugruntowanie w Polsce Vq3 - moim skromnym zdaniem oczywiście. Teraz pora na połączenie podzielonej i rozbitej \"sceny\" cpma w Polsce. Wiem,że to brzmi jak bajeczka, ale...
    Po co to piszę ? , ano po to, że nie wiem czy ludzie pokroju shauna wiedzą co mówią pisząc ze polscy gracze wypieli się na Europę :> Może ktoś może mnie olśnić ale czy były w Polsce jakieś oficjalne turniej cpma LANOWE na wersji 1.31 ? Jakoś nie moge sobie przypomnieć i bardzo dobrze :| (wredny jestem) . I co myślicie,że tak było,jest i będzie bo sie kurna paru Polaczkuf uparło ,że cyferkom 1 i 3 i 1 mówimy nie?
    Nie wiem czy graczy pokroju - gram 3-5 miesięcy interesuje fakt ale dobre dema grane na cpma to ja ostanio oglądałem jak challenge PL się kończyło, i nie chodzi mi o fakt,że mess grał z xonem :-) i wygrał :P Jeżeli mam ochote obejrzeć jakąś sieke to sobie zapodaje dema ze Ślizgu#2 , CGL#1/2 i CKT. Oczywiście od czasu do czasu jakieś smaczki znajdą sie na challange tv ale to bardzo śladowe znaki :P
    Całkowicie nie wiem czy niektórzy gracze zdają sobie sprawę dlaczego taki syf panuje na serwach ? hmmm - no bo jak nie można się kłocić i bluzgać ze 1.31 ponad wszystko to trzeba wyzwać ,że gra się jak dupa wołowa ( delikatnie mówiąc) . Brakuje autorytetów którzy wchodzą na serwy -> walcują -> pytają sie kto następny-> wychodzą... :D
    Oczywiście najlepiej napisać do takiego messozooma, żeby wypierdalał ze sceny jak mu się nie podoba wersja 1.31 :> Bo teraz nastały czasy zmian :DDDD
    Ludzi pokroju shaun nigdy nie będę kumał, nie dlatego,że trzymałeś się w pewnym momencie swoich \"koronowych\" racji ,ale dlatego ,że szerzysz pogląd posiadania w szanownej dupie graczy pamiętających czasy ckt czy chociaż ślizg#1 . Nie ważny tutaj jest skill ważne jest, że oni są i starają się istnieć na i tak podupadającej scence pm . Nie ? lepiej napisać ,że nowa wersja 1.40 napewno nie będzie zawierała tych fixuf które ekipa esport & co zaproponowała :-)

    =================================
    Aha i jeszcze na odchodne :-)

    Dopisano 4.2.2005 o godzinie 20:54 [ narf ]
    wyszlo 20min temu :>
    http://www.challenge-tv.com/index.php?mode=filedetail&file=178
    lub bezposrenio :> http://www.challenge-tv.com/demostorage/files/promode/cpm_mappak7.zip

    Mogłby ktos zapodac o tym njusa?
    Peace :-)
  • Insect

    #0 | iNsEcT

    2005-02-05 11:17:32

    ja jestem leszcz w roboty, ale pamietam jak pare lat temu za czasow Chalanges EU czy CH-PL czy chociarzby Berserk Nations Cupa na CH-TV bylo od zawalenia demek, az sie balem ze mi miejsca na dysku na nie zabraknie i pakiet modemowy mi sie skonczy zanim sciagne je wszystkie. A co teraz sie stalo z CH-TV, gdzie sa te demka takich ludzi jak zoom, mess, athena, rat, Vo0 ? Teraz to tam sa demka (bez urazy) ale demka ludzi ktorzy sa na koncu polskiej czolowki. Moze zle to napisalem, ale chodzilo o to ze w porownaniu z tym co bylo kiedys to teraz leszcze wrzucaja swoje demka tam, bo tylko im chce sie grac na 1.31. A jak wyjdzie jakies demko jak chociarzby zoom vs rat w berserk 1v1 to jest sciagane okolo max 300razy, gdzie demka zoom z CH-EU sa sciagane min po 350 razy.
    Tak wiec to co sie stalo z CH-TV po wejsciu CPMA 1.31 tez swiadczy ze z ta wersja jest cos nie tak i trzeba to zmienic !!!!!!!
  • shaun

    #0 | shaun

    2005-02-05 11:19:30

    no jak nie tylko polacy, to nie wiem kto jeszcze :). reszta europy ma same serwery 1.31 i to nie dlatego ze admini maja takie widzimisie, tylko dlatego, ze wszyscy chca na tym grac.

    btw pls odpowiedz mi na pyt. skad to info o racie - moze ja cos ominalem, ale czytalem archiwa forum pm i tam on pisal o takich rzeczach jak 80rg jako _potrzebne_.

    jesli wam naprawde przeszkadza 1.31, to przeciez nikt wam nie broni pozostawac przy 1.11. netcode wam niepotrzebny, bo przeciez i tak tylko nieliczni graja poza polska. \'reszta swiata\' woli 1.31 wiec im tez pozwolcie grac w to, co chca.

    tofu: no jak chca istniec to prosze bardzo. ale ja jakos nie widze, zeby byli oni specjalnie aktywni, czy to na 1.11 czy 1.31 :).
    fixow nie bedzie. nie wiem jak ten rzekomy rail bug, ale po to jest gameplay pmc i cpm, zeby zadowolic i takich jak wy. to co chcecie = 1.31 pmc, wiec ja nie rozumiem tej calej akcji. :)

    btw, fragman, taki zaciety przeciwnik 1.31 mowil mi, ze po zmianach w cfg gra sie o wiele lepiej niz poprzednio... wiec moze tu chodzi o to typowe polskie wypiecie sie na rzeczy nowe, brak checi do sprobowania czegos innego?:)
  • -mess-

    #0 | -mess-

    2005-02-05 12:14:58

    no tak, wiec po co ci one? niech sie ucza sami robic i ponosic ryzyko zwiazane z tym...

    samo robi rocketjumpa - to nie cheat?
    ja zrobie ze mi bedzie samo celowac - tez nie bedzie cheat taknie?

    ...
  • AjS

    #0 | ajss

    2005-02-05 12:49:15

    tofu przeciez wiesz ze jestem za toba jak zwykle to bywa :pp [+]
    tak wogle to dokad ta cala batalia miedzy 1.11 a 1.31 dazy?? moim zdaniem jesli masa osob sie postawi, cos zacznie dzialac (nie wiem jakies petycje co lecho pisze) to musimy cos do huja zdzialac nie?

    ps. tofu pamietasz smieszna pania co nam sprzedala 2 browary za 4,50 ? :Ddddd
  • zoom

    #0 | zoom

    2005-02-05 13:07:05

    insect ale shaun Ci powie ze podskoczyly statsy w pickupach :-DDDDDDD w europie :-D i dlatego 1.31 jest lepszy :-D
    Jesli kolejny CPMA bedzie takim gownem jak 1.31 to znowu scena straci kilku graczy...
  • tofu

    #0 | tof

    2005-02-05 13:17:30

    ha ha - kurde trzeba było nie pytac sie o to kinder bueno :D
  • Player1

    #0 | Player1

    2005-02-05 13:43:21

    1.31 jest szybkie inaczej
  • AjS

    #0 | ajss

    2005-02-05 14:09:22

    rofl :) pokoj dla niej
  • MsT

    #0 | MsT

    2005-02-05 14:14:23

    :(
  • tofu

    #0 | tof

    2005-02-05 14:42:49

    a Tobie co ? już wątpisz w powodzenie sprawy ? :-))))
  • Flave

    #0 | goKU

    2005-02-05 14:45:31

    Czyli 1.40 to CPMA 1.11 + PG z 1.31 =/ Spoko =/
    Ja mysle ze to sprawy nie załatwi bo wiekszość graczy grajacych w 1.31 uważaja ze RG jest za mocny. A w 1.40 RG jak kazdy z nas wie ma byc z 1.11. Co sie penwie tym z 1.31 niespodoba =/
    Mi to tito ja gram na servach gdzie mam najmnieszy ping (akuratnie przypada na toya wiec gram na 1.11). Ja bym chciał w 1.40 RG i LG z 1.31 ale wtedy LG było by za mocna bronia. Tylko kto to weżmie pod uwage =/
  • OloKKM

    #0 | OloKKM

    2005-02-05 16:38:46

    pmc w 1.31 to nie zaden promode classic tylko jakas zchrzaniona podroba. nie wiem jak arqon mogl sie dopuscic takiego bledu ! i jeszcze nazywa to promode classic 2000-2003 ( mozliwe, ze pomylilem lata, ale nie chce mi sie sprawdzac ) smiech na sali sorry
    jesli pmc w 1.31 bylby naprawde tym promodem, ktory jest w 1.11 to nie bylo by zadnego problemu i jak dla mnie serwery moglyby stac wszystkie na najnowszej wersji.
  • brawurka

    #0 | rzurzu

    2005-02-05 23:19:12

    a co to w ogóle jes ten cały promod? :F
  • vand4l

    #0 | vand4l

    2005-02-05 23:19:46

    a KIJ wam w dupe :)))))))))))))))))))))))))))))
  • Nikon

    #0 | Nikon

    2005-02-06 06:45:46

    porownanie aim bota do rjs jest smieszne... jakos w qw q2 vq3 nikomu rjs nie przeszkadza tylko w cpma zawsze musi komus cos nie pasic z tego moda to jest jedno wielkie gowno po 1.17 1.0 nic z nim ciekawego sie nie stalo wieczne gowniane zmiany dajcie mi hum1 ;D osp pm rox ;D
  • Nikon

    #0 | Nikon

    2005-02-06 06:49:41

    jedno wielkie gowno ;d
  • pod1

    #0 | pod1

    2005-02-06 09:45:14

    musialem pomoc krzysiowi : DDDDD
  • pod1

    #0 | pod1

    2005-02-06 09:47:18

    uwaga polacy atakuja europe : DDDDDD
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-02-06 11:52:00

    Balcerowicz musi odejsc
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-06 12:32:18

    mess ale we wszystkich innych odmianach quake\'a rjskrypty sa dozwolone, wiec dlaczego akurat w cpma maja byc wylaczone? nie wydaje mi sie zeby dawaly az taka przewage zeby decydowaly o wynikach meczow albo czymkolwiek, po prostu komus sie nie chce myszka machac.
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-06 12:38:18

    shaun, wydaje mi sie ze stwierdzajac priorytet sceny europejskiej nad scena polska i na kazdym kroku potwierdzajac jej wyzszosc i zarazem lamerskosc naszej, robisz dokladnie to co napisal tofu - masz ponizej plecow ludzi ktorzy w ogole sprawili, ze ktokolwiek w Europie zauwazyl ze jest cos takiego jak Challenge ProMode. pozdro.
  • -mess-

    #0 | -mess-

    2005-02-06 12:51:38

    lecho czy tu nie widzisz ze uzywanie rj to jest ryzyko? albo ci wyjdzie albo nie, dlatego to tak jak aim czy movement czesc gry nad ktora trzeba pracowac samemu... fajnie z w innych quakach sa dozwolone, ale tam ludzie nie sa takimi ciotami zeby tego uzywac.
    a ci ktorzy tego uzywaja sa jechani po prostu.
  • -mess-

    #0 | -mess-

    2005-02-06 12:52:15

    widac malo wiesz na temat innych quakow.

    btw nie mowie o leszczach tylko o tych \"lepszych\" graczach.
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-06 15:56:44

    ale w cpma az tak bardzo zaawansowanych rjskryptow uzywal bodaj tylko elpajuo wiec czy to jest az taki wielki problem? wiekszosc ludzi nawet gdy te skrypty byly dozwolone i tak z nich \"wyrastala\" po jakims czasie i dochodzila do wniosku ze manuale sa wygodniejsze gdy sie je opanuje, podobnoe jak bylo w innych kwakach... wiec gdzie tu problem? ten jeden biedny elpa? :E
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1372 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie