Więcej ProMode'a w ProModzie!
Ostatnie wydarzenia na scenie CPMa na nowo ożywiły dyskusję między przeciwnymi obozami zwolenników dwóch wersji moda - 1.11 i 1.31. Spory rozgorzały przy okazji startu laddera ESL CPMa 4v4 czy uruchomienia serwera eSports.pl CPMa, niebawem podobna debata czeka nas także "z okazji" startu kolejnej edycji xLIGI - jeśli do niego wreszcie dojdzie, wszak premiera odnowionej xL była przekładana już kilka razy. Nie o tym jednak będzie ten news - chodzi o próbę osiągnięcia kompromisu między fanami 1.11 i 1.31.
Kompromis ten jest przez wielu mocno wyczekiwany, ale z powodu niemalże przeciwstawnych dążeń obu grup na chwilę obecną praktycznie niemożliwy. Z kolei sytuacja w której mamy równolegle dwie grywalne wersje (bo będącej pomiędzy nimi 1.22 nikt od dawna bierze pod uwagę) jest na dłuższą metę zabójcza dla sceny, ciężko bowiem pogodzić rywalizację na obu release'ach jednocześnie z powodu dużych różnic je dzielących.
ProMode 1.40? Czytajcie dalej...
Najwyższa pora, by ta sytuacja uległa zmianie. Dochodzimy własnie do sedna sprawy. I 1.11, i 1.31 mają pewne elementy, które same w sobie są bardzo dobre i wielkie brawa dla twórców CPMa za wprowadzenie ich. Ale arQon za dużo zaryzykował, wprowadzając swojego aqrmode jako oficjalny tryb gry - promode. W arqmode zbyt wiele rzeczy kłóci się z zasadami gry CPMa, które przez wiele lat były tak kochane w naszym kraju i które w końcu dostrzegła zagranica. Przede wszystkim przez szereg modyfikacji gra traci nieco ze swojej pierwotnej, momentami wręcz szalonej szybkości i coraz bardziej zbliża się w stronę zrównoważonej, taktycznej rozgrywki. Doprowadziło to do wspomnianego podziału. Dla odmiany w 1.11 - co pokazała nowa wersja - również dało się sporo poprawić, na przykład udoskonalając kod sieciowy.
Do czego zmierzam? Jeśli nie potrafimy w żaden sposób pogodzić zwolenników 1.11 i 1.31, a do tego obie strony mają swoje niezaprzeczalne racje, co nam pozostaje? Wspólnie z zoomem doszliśmy do wniosku, że jedynym wyjściem jest, dążenie do powstania wersji 1.40, która mogłaby stać się kompromisem między poprzednimi "dziećmi" arQona i na nowo połączyć podzieloną scenę w jedną, spójną całość, jak to ma miejsce na przykład wśród ludzi grających w OSP. Inicjatywę nacisku na team promode w celu rozgrzebania przez nich jeszcze raz kodów i stworzenia nowej, ostatecznej wersji popiera wielu czołowych graczy z Polski (m.in. mess, OloKKM, zoom) i zagranicy (daler, elpajuo, rat, xone). Podpisuje się pod nią również autor tego newsa.
Jak miałby w zarysach wyglądać CPMa 1.40? Jest jeszcze dużo do ustalenia, ale wszyscy są zgodni co do tego, jakie elementy powinna zawierać wersja finałowa, by wreszcie wszyscy byli z niej zadowoleni.
Przykładowe fixy w 1.40
- przywrócenie ustawień rakietnicy z wersji 1.11 (splash damage, self damage, wyjściowe obrażenia)
- przywrócenie ustawień lg z wersji 1.11 (obrażenia zadawane przez tą broń, odrzut, 100 ammo po podniesieniu i usunięcie tak znienawidzonego przez wielu graczy wrażenia "pływania" lg)
- przywrócenie ustawień railguna z wersji 1.11 i wcześniejszych (dmg 100 i odrzut)
- usunięcie ograniczenia limitującego rzeczywistą szybkość poruszania do ok. ~750 ups
- usunięcie ograniczenia uniemożliwiającego stosowanie skryptów np. na rocket jumpy - w qw można, w q2 i vQ3 również, więc czemu w CPMa miałoby być inaczej?
- likwidacja railbuga w 1.31, polegającego na złym odczytywaniu strzałów z rg przez pola trafienia (strzał w głowę jest interpretowany jako pudło, promień "przelatuje" przez przeciwnika)
- zachowanie poprawek w kodzie sieciowym z 1.31, wspomagających graczy z wysokim pingiem (komendy cg_xerpclients, cg_nudge i cg_laghax)
- plasmagun stanowiący kompromis między bezużyteczną bronią z 1.11 a potężnym narzędziem mordu w 1.31
Tak zbalansowany mod mógłby stanowić udany kompromis i raz na zawsze zakończyć dyskusje z rodzaju "która wersja". Aby jednak w ogóle ruszyły prace nad 1.40, potrzebna jest Wasza pomoc. Tak tak - Wasza. Zwykłych czytelników i fanów CPMa takiego, jakim być powinien (czyli możliwie jak najbliższego wersji 1.0). Jeśli wszyscy wystosujemy odpowiednią petycję do arQona i ekipy tworzącej ProMode'a, podeprzemy ją konkretnymi argumentami i wsparciem najlepszych graczy - mamy dużą szansę na sukces. Od pomysłu do realizacji droga jeszcze długa, ale mamy nadzieję że wspomożecie nas sugestiami, co najchętniej widzielibyście w CPMa 1.40.
Na dniach zostanie uruchomiona specjalna strona na której będzie dostępna petycja oraz wszelkie informacje na temat pomysłów/postępów prac. Trzeba tylko trochę pogłówkować i zjednoczyć się dla lepszego moda na lepszej scenie. W końcu nam wszystkim zależy na tym, żeby w ProModzie było jak najwięcej ProMode'a, prawda?
eSports.pl
#0 | zoom
2005-02-04 15:18:09
#0 | mm*adee
2005-02-04 15:20:53
#0 | fr4gm4n
2005-02-04 15:27:37
#0 | sxl
2005-02-04 15:38:28
\\o| wspolne promode! |o/
#0 | acci
2005-02-04 15:39:16
#0 | scR
2005-02-04 15:42:35
#0 | slawek
2005-02-04 15:46:59
:)
#0 | lecho
2005-02-04 15:49:52
#0 | mag!k
2005-02-04 15:53:37
#0 | tof
2005-02-04 15:53:55
Treaz druga sprawa - kto miałby się zabrać za zrobienie cpma 1.40 ? hmmm arquon ?Podejrzewam,że facio może być troszke wkurzony na społecznośc która zmieszała go z błotem po wydaniu 1.31. Jeżeli coś takiego miało by byc możliwe to myśle,że wszyscy zagorzali protestanci ;-) z chęcią podpisali by się pod petycja o treści przepraszającej - czego nie robi sie dla swojego modu :-)
chociąż niby by players for playazzzz - smart ?
Generalnie Popieram ! [+] za incjatywe :-)
#0 | Player1
2005-02-04 15:59:30
#0 | psy|edix
2005-02-04 16:04:49
#0 | sxl
2005-02-04 16:05:01
#0 | scR
2005-02-04 16:09:07
#0 | acci
2005-02-04 16:16:25
#0 | scR
2005-02-04 16:18:39
#0 | guhard
2005-02-04 16:19:38
Ale jak tak czytam to ogolnie powrót do korzeni 1.11 :D]]
#0 | STING
2005-02-04 16:27:53
#0 | Xsi
2005-02-04 16:38:26
#0 | lecho
2005-02-04 16:54:57
#0 | lecho
2005-02-04 16:56:26
#0 | lecho
2005-02-04 17:00:07
#0 | hgzs
2005-02-04 17:02:01
#0 | Nikon
2005-02-04 17:12:09
#0 | mm*adee
2005-02-04 17:12:16
#0 | iNsEcT
2005-02-04 17:29:24
#0 | sianko
2005-02-04 17:33:18
aha, no i \'ya po ya\';]
#0 | acci
2005-02-04 17:35:33
egd
#0 | WAP
2005-02-04 17:37:46
#0 | kood
2005-02-04 17:39:23
#0 | hgzs
2005-02-04 17:44:15
#0 | nita
2005-02-04 18:10:24
Kulki pg z 1.11 ; D aby mozna bylo sie nimi zaslaniac i kombinowac jak kiedys :)
No i te zmiany lecha imo dobre. Ma byc szybko i bolesnie.
#0 | dave
2005-02-04 18:14:48
#0 | tysik
2005-02-04 18:59:33
#0 | gr
2005-02-04 19:05:38
cytat:
Przykładowe fixy w 1.40
przywrócenie ustawień rakietnicy z wersji 1.11 (splash damage, self damage, wyjściowe obrażenia)
przywrócenie ustawień lg z wersji 1.11 (obrażenia zadawane przez tą broń, odrzut, 100 ammo po podniesieniu i usunięcie tak znienawidzonego przez wielu graczy wrażenia \"pływania\" lg)
przywrócenie ustawień railguna z wersji 1.11 i wcześniejszych (dmg 100 i odrzut)
usunięcie ograniczenia limitującego rzeczywistą szybkość poruszania do ok. ~750 ups
usunięcie ograniczenia uniemożliwiającego stosowanie skryptów np. na rocket jumpy - w qw można, w q2 i vQ3 również, więc czemu w CPMa miałoby być inaczej?
likwidacja railbuga w 1.31, polegającego na złym odczytywaniu strzałów z rg przez pola trafienia (strzał w głowę jest interpretowany jako pudło, promień \"przelatuje\" przez przeciwnika)
przeciez to zadne fixy 1.4 tylko powrot do 1.11 right? so... ? let us play 1.11 again \\o/o\\o/o/
edit:
sry za taki komentarz ale nikt mnie jeszcze nie nauczyl jak zrobic HIDE :c
#0 | zoom
2005-02-04 19:32:13
#0 | Ajronman
2005-02-04 21:02:25
#0 | lecho
2005-02-04 21:11:55
#0 | nita
2005-02-04 21:20:45
#0 | t2
2005-02-04 21:40:31