Więcej ProMode'a w ProModzie!

Dostosuj

Więcej ProMode'a w ProModzie!

Ostatnie wydarzenia na scenie CPMa na nowo ożywiły dyskusję między przeciwnymi obozami zwolenników dwóch wersji moda - 1.11 i 1.31. Spory rozgorzały przy okazji startu laddera ESL CPMa 4v4 czy uruchomienia serwera eSports.pl CPMa, niebawem podobna debata czeka nas także "z okazji" startu kolejnej edycji xLIGI - jeśli do niego wreszcie dojdzie, wszak premiera odnowionej xL była przekładana już kilka razy. Nie o tym jednak będzie ten news - chodzi o próbę osiągnięcia kompromisu między fanami 1.11 i 1.31.

Kompromis ten jest przez wielu mocno wyczekiwany, ale z powodu niemalże przeciwstawnych dążeń obu grup na chwilę obecną praktycznie niemożliwy. Z kolei sytuacja w której mamy równolegle dwie grywalne wersje (bo będącej pomiędzy nimi 1.22 nikt od dawna bierze pod uwagę) jest na dłuższą metę zabójcza dla sceny, ciężko bowiem pogodzić rywalizację na obu release'ach jednocześnie z powodu dużych różnic je dzielących.

hide_dot.gifProMode 1.40? Czytajcie dalej...

Fani eurointegracji stwierdzą w tym momencie, że w takim razie powinniśmy iść z duchem czasu, w razie konieczności nawet ogniem i mieczem zmusić wiarę scenową do zaakceptowania nowej, "oficjalnej" wersji. Ale sprawa ma głębsze dno, bo po dłuższym zastanowieniu dochodz się do wniosku - przecież skoro grupa Polaków tak zażarcie broni 1.11, to musi w niej być coś więcej, niż tylko rail 100 (będący podstawowym kontrargumentem zwolenników 1.31). W końcu było nie było, to właśnie MY przez większą część istnienia moda stanowiliśmy główną oś, stolicę wokół której wszystko się obracało, a mimo to na dobrą sprawę poza początkowym wkładem grupy z RooSem na czele oraz późniejszymi pracami krg (0.99x) i zooma (1.0) przy powstawaniu kolejnych release'ów, Polacy mieli niewielki wpływ na CPMa.

Najwyższa pora, by ta sytuacja uległa zmianie. Dochodzimy własnie do sedna sprawy. I 1.11, i 1.31 mają pewne elementy, które same w sobie są bardzo dobre i wielkie brawa dla twórców CPMa za wprowadzenie ich. Ale arQon za dużo zaryzykował, wprowadzając swojego aqrmode jako oficjalny tryb gry - promode. W arqmode zbyt wiele rzeczy kłóci się z zasadami gry CPMa, które przez wiele lat były tak kochane w naszym kraju i które w końcu dostrzegła zagranica. Przede wszystkim przez szereg modyfikacji gra traci nieco ze swojej pierwotnej, momentami wręcz szalonej szybkości i coraz bardziej zbliża się w stronę zrównoważonej, taktycznej rozgrywki. Doprowadziło to do wspomnianego podziału. Dla odmiany w 1.11 - co pokazała nowa wersja - również dało się sporo poprawić, na przykład udoskonalając kod sieciowy.

Do czego zmierzam? Jeśli nie potrafimy w żaden sposób pogodzić zwolenników 1.11 i 1.31, a do tego obie strony mają swoje niezaprzeczalne racje, co nam pozostaje? Wspólnie z zoomem doszliśmy do wniosku, że jedynym wyjściem jest, dążenie do powstania wersji 1.40, która mogłaby stać się kompromisem między poprzednimi "dziećmi" arQona i na nowo połączyć podzieloną scenę w jedną, spójną całość, jak to ma miejsce na przykład wśród ludzi grających w OSP. Inicjatywę nacisku na team promode w celu rozgrzebania przez nich jeszcze raz kodów i stworzenia nowej, ostatecznej wersji popiera wielu czołowych graczy z Polski (m.in. mess, OloKKM, zoom) i zagranicy (daler, elpajuo, rat, xone). Podpisuje się pod nią również autor tego newsa.

Jak miałby w zarysach wyglądać CPMa 1.40? Jest jeszcze dużo do ustalenia, ale wszyscy są zgodni co do tego, jakie elementy powinna zawierać wersja finałowa, by wreszcie wszyscy byli z niej zadowoleni.

hide_dot.gifPrzykładowe fixy w 1.40
  • przywrócenie ustawień rakietnicy z wersji 1.11 (splash damage, self damage, wyjściowe obrażenia)
  • przywrócenie ustawień lg z wersji 1.11 (obrażenia zadawane przez tą broń, odrzut, 100 ammo po podniesieniu i usunięcie tak znienawidzonego przez wielu graczy wrażenia "pływania" lg)
  • przywrócenie ustawień railguna z wersji 1.11 i wcześniejszych (dmg 100 i odrzut)
  • usunięcie ograniczenia limitującego rzeczywistą szybkość poruszania do ok. ~750 ups
  • usunięcie ograniczenia uniemożliwiającego stosowanie skryptów np. na rocket jumpy - w qw można, w q2 i vQ3 również, więc czemu w CPMa miałoby być inaczej?
  • likwidacja railbuga w 1.31, polegającego na złym odczytywaniu strzałów z rg przez pola trafienia (strzał w głowę jest interpretowany jako pudło, promień "przelatuje" przez przeciwnika)
  • zachowanie poprawek w kodzie sieciowym z 1.31, wspomagających graczy z wysokim pingiem (komendy cg_xerpclients, cg_nudge i cg_laghax)
  • plasmagun stanowiący kompromis między bezużyteczną bronią z 1.11 a potężnym narzędziem mordu w 1.31


Tak zbalansowany mod mógłby stanowić udany kompromis i raz na zawsze zakończyć dyskusje z rodzaju "która wersja". Aby jednak w ogóle ruszyły prace nad 1.40, potrzebna jest Wasza pomoc. Tak tak - Wasza. Zwykłych czytelników i fanów CPMa takiego, jakim być powinien (czyli możliwie jak najbliższego wersji 1.0). Jeśli wszyscy wystosujemy odpowiednią petycję do arQona i ekipy tworzącej ProMode'a, podeprzemy ją konkretnymi argumentami i wsparciem najlepszych graczy - mamy dużą szansę na sukces. Od pomysłu do realizacji droga jeszcze długa, ale mamy nadzieję że wspomożecie nas sugestiami, co najchętniej widzielibyście w CPMa 1.40.


Na dniach zostanie uruchomiona specjalna strona na której będzie dostępna petycja oraz wszelkie informacje na temat pomysłów/postępów prac. Trzeba tylko trochę pogłówkować i zjednoczyć się dla lepszego moda na lepszej scenie. W końcu nam wszystkim zależy na tym, żeby w ProModzie było jak najwięcej ProMode'a, prawda?


eSports.pl

KomentarzeKomentarze

  • zoom

    #0 | zoom

    2005-02-04 15:18:09

    \\o\\ o/ o/ promode
  • ad3e

    #0 | mm*adee

    2005-02-04 15:20:53

    hatysz!
  • fr4gm4n

    #0 | fr4gm4n

    2005-02-04 15:27:37

    merci... :D
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-02-04 15:38:28

    wspolnie zniesiemy granice i mury ^^

    \\o| wspolne promode! |o/
  • acci

    #0 | acci

    2005-02-04 15:39:16

    hyhy dobry pomysl :->>, z tego co wiem to jeszcze gellehsak byl za 1.1 :p
  • scR

    #0 | scR

    2005-02-04 15:42:35

    nieprawda
  • slawek

    #0 | slawek

    2005-02-04 15:46:59

    Czyli generalnie powrót do 1.11 + lepszy kod i plazma.
    :)
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-04 15:49:52

    wciaz zywisz uraze do solara za tego minucha na pro6 mimo uplywu tylu lat ? :EEEEE
  • magik000

    #0 | mag!k

    2005-02-04 15:53:37

    jak nie gram w q3 tylko w cs\'a to po przeczytaniu tego tekstu jak i innych tekstów lecha, popieram was xDDD
  • tofu

    #0 | tof

    2005-02-04 15:53:55

    Pomysł sam w sobie jest bardzo dobry - gorzej będzie jeżeli zacznie się polemika że kurna ten rg to ma zadawać 80% obrażeń a to lg ma zostać takie jakie przyniósł je dziwny mod o namberku 1.31 :/ jak dla mnie fixy są jak najbardziej na miejscu , może dało by się troszke wzmocnic mg ? Co do rg to nie wiem czy aż takim złym pomysłem byłoby zostawienie go go na 80% dmg ale only in tdm bez żadnych możliwości votowania coby się syf nie robił .
    Treaz druga sprawa - kto miałby się zabrać za zrobienie cpma 1.40 ? hmmm arquon ?Podejrzewam,że facio może być troszke wkurzony na społecznośc która zmieszała go z błotem po wydaniu 1.31. Jeżeli coś takiego miało by byc możliwe to myśle,że wszyscy zagorzali protestanci ;-) z chęcią podpisali by się pod petycja o treści przepraszającej - czego nie robi sie dla swojego modu :-)
    chociąż niby by players for playazzzz - smart ?
    Generalnie Popieram ! [+] za incjatywe :-)
  • Player1

    #0 | Player1

    2005-02-04 15:59:30

    POPIERAM
  • edix

    #0 | psy|edix

    2005-02-04 16:04:49

    mam lepszy pomysl zrobmy POMODA POLSKIEGO !!!!!!
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-02-04 16:05:01

    ewentualnie zrobi sie nowego promoda bez szanowneog obywatela arqona ^^
  • scR

    #0 | scR

    2005-02-04 16:09:07

    nigdy nie bylem urazony na solara, po prostu promode to g.
  • acci

    #0 | acci

    2005-02-04 16:16:25

    nwb.
  • scR

    #0 | scR

    2005-02-04 16:18:39

    stfu
  • guhard

    #0 | guhard

    2005-02-04 16:19:38

    juz słyszałem o PolDM :]] - pro haxorowe granie :D

    Ale jak tak czytam to ogolnie powrót do korzeni 1.11 :D]]
  • sting

    #0 | STING

    2005-02-04 16:27:53

    Gdyby ode mnie mialo to zalezec, to jak najbardziej przywrocilbym stary system armorow, tzn czerwonego :) Ra zawsze dawalo 200, a z tego co sie orientuje od jakiegos czasu jest 150 ;) Jakos tak to nie pasuje .. :)
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2005-02-04 16:38:26

    ta zrobcie takiego promoda jak perwsza wersja RooSa, to moze znowu zaczne w niego grac :)
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-04 16:54:57

    pogralbys to bys sie przekonal
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-04 16:56:26

    jakby dalo sie brac ya po ya bez koniecznosci strzelania sobie pod nogi to by nie musial byc wcale zly pomysl, ale zastanawia mnie czy wtedy ra nie dawaloby zbyt duzej przewagi
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-04 17:00:07

    z rg na 1.31 jest o tyle smiesznie, ze z tego co mi sie wydaje on zadaje rozne obrazenia w zaleznosci od tego jaki pancerz sie wzielo... to prowadzi do niezlych paradoxow np sytuacji kiedy na kolesia majacego powiedzmy 60 hp przy 30 pancerza musze uzyc dwoch strzalow... a to jest nonsensowne, bo jak w te strone pojdzie \"ewolucja\" rg, to za jakis czas bardziej bedzie sie oplacalo uzywac machineguna albo nawet pg do walki na sredni/daleki dystans...
  • redon

    #0 | hgzs

    2005-02-04 17:02:01

    pm ssie :x
  • Nikon

    #0 | Nikon

    2005-02-04 17:12:09

    jak nie wroca rjupmy to w to napewno nie bede gral
  • ad3e

    #0 | mm*adee

    2005-02-04 17:12:16

    sam ssiesz :P
  • Insect

    #0 | iNsEcT

    2005-02-04 17:29:24

    Wg mnie na CPMA 1.31 Plazma jest troche za silna, nie wiem dokladnie ile obrazen zadaje ta bron, aczkolwiek przy wymianie LG vs PG ten z LG stoi w duzo gorszej sytuacji na 1.31. Rail Powinien zabierac tyle ile zabiera, ale mozna by bylo np, health na respie zwiekszyc jezeli ludzie tak placza z powodu frag rape\'ow. Pomysl z RA 200 i zbieraniem YA po YA bez strzalu pod siebie jak najbardziej popieram.
  • sianko

    #0 | sianko

    2005-02-04 17:33:18

    ra 200 to chyba za dużo ale fixy lecha popieram
    aha, no i \'ya po ya\';]
  • acci

    #0 | acci

    2005-02-04 17:35:33

    u
    egd
  • WAP

    #0 | WAP

    2005-02-04 17:37:46

    ja też popieram
  • kood

    #0 | kood

    2005-02-04 17:39:23

    w sumie, mnie zawsze bolał ten słaby mg, wole ten z vq3.. rail, hm.. spawnrape mi sie nie podoba, niech sobie będzie 100, ale hp na starcie np 110. Tak jest.. just like in vq3 :)
  • redon

    #0 | hgzs

    2005-02-04 17:44:15

    pm ssie i tyle ! :d
  • nita

    #0 | nita

    2005-02-04 18:10:24

    cpma to nie mod dla Amatorow wiec maja byc duze liczby, duze obrazenia i wszystko ma latac w powietrzu tzw samozniszczenie :D
    Kulki pg z 1.11 ; D aby mozna bylo sie nimi zaslaniac i kombinowac jak kiedys :)
    No i te zmiany lecha imo dobre. Ma byc szybko i bolesnie.
  • dave

    #0 | dave

    2005-02-04 18:14:48

    bardzo dobry pomysl, popieram takie dzialania :>
  • tysik

    #0 | tysik

    2005-02-04 18:59:33

    good luck
  • emilekgr

    #0 | gr

    2005-02-04 19:05:38

    pomysl sam w sobie oczywiscie popieram ale:

    cytat:
    Przykładowe fixy w 1.40
    przywrócenie ustawień rakietnicy z wersji 1.11 (splash damage, self damage, wyjściowe obrażenia)
    przywrócenie ustawień lg z wersji 1.11 (obrażenia zadawane przez tą broń, odrzut, 100 ammo po podniesieniu i usunięcie tak znienawidzonego przez wielu graczy wrażenia \"pływania\" lg)
    przywrócenie ustawień railguna z wersji 1.11 i wcześniejszych (dmg 100 i odrzut)
    usunięcie ograniczenia limitującego rzeczywistą szybkość poruszania do ok. ~750 ups
    usunięcie ograniczenia uniemożliwiającego stosowanie skryptów np. na rocket jumpy - w qw można, w q2 i vQ3 również, więc czemu w CPMa miałoby być inaczej?
    likwidacja railbuga w 1.31, polegającego na złym odczytywaniu strzałów z rg przez pola trafienia (strzał w głowę jest interpretowany jako pudło, promień \"przelatuje\" przez przeciwnika)

    przeciez to zadne fixy 1.4 tylko powrot do 1.11 right? so... ? let us play 1.11 again \\o/o\\o/o/

    edit:
    sry za taki komentarz ale nikt mnie jeszcze nie nauczyl jak zrobic HIDE :c
  • zoom

    #0 | zoom

    2005-02-04 19:32:13

    to tez moje fixy :-D
  • Ajronman

    #0 | Ajronman

    2005-02-04 21:02:25

    Popieram:> 1.40
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-02-04 21:11:55

    gr, bo wymienione elementy moim, zooma i wielu innych ludzi zdaniem byly lepsze w 1.11 niz 1.31, a w kilku przypadkach (np railbug) to po prostu koniecznosc :) w 1.31 jest pare ciekawych patentow, np ztweakowany kod sieciowy przy wysokim pingu, co umozliwia nawet ludziom z ~100 w miare niezle strzelanie... plasmagun tez powinien byc czyms posrednim, nie tak mocny jak w 1.31, ale i nie tak slaby jak w 1.1... zastanawia mnie tez los machineguna, czy ten +1 dmg nie zmienilby sytuacji na korzysc...
  • nita

    #0 | nita

    2005-02-04 21:20:45

    wypadalo by potestowac te dmge aby nie bylo potem znowu placzu ze 1.40 be ; D
  • t2

    #0 | t2

    2005-02-04 21:40:31

    szat ap ;f
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2639 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie