Ważne zmiany w regulaminie ESL Poland CS
Mawia się, że czas jest najlepszym wyznacznikiem tego, czy jakies zasady są odpowiednie i w stu procentach się sprawdzają. Nie inaczej jest w przypadku regulaminu rozgrywek dla lig Counter-Strike'a w ramach ESL Poland. W czasie niedługiego okresu działania drabinki 5on5 oraz 2on2 przekonaliśmy się kilkakrotnie, że niektóre z punktów regulaminu są albo mało precyzyjne, albo zwyczajnie nie wymuszają na uczestnikach takich działań jakie byśmy chcieli. W związku z tym postanowiliśmy go trochę zmienić oraz zaktualizować.
Pierwsza ważna aktualizacja następuje już w punkcie 1.4 regulaminu. Dowiadujemy się w nim, że jakikolwiek mecz rozgrywany w ramach ligi musi odbywać się na serwerze, który poza wszystkimi zawodnika może jeszcze pomieścić przynajmniej jednego admina ESL oraz HLTV.
Kolejny bardzo ważny punkt dotyczy sposobu umawiania się na zmianę pewnych zasad przed meczem. D o tej pory można było zaobserwować dziwne zjawisko - gracze zmieniali ustawienia serwera takie jak roundtime, freeztime, fade to black i wiele innych. Chcą zapobiec dalszym ingerencjom, wprowadziliśmy zaspis, który mówi o tym, że clanliderzy mogą decydować tylko o wartości FTB 1/0 oraz o umożliwieniu gry zablokowanym zawodnikom (tzw. barred). Więcej w punkcie "5.3.2.3 Uzgadnianie wartosci".
Zewsząd dochodziły głosy o tym, że freeztime 15 w rozgrywkach online jest zbyteczny i pownien zostać zredukowany. Jako, że najważniejsze jest jednak zdanie graczy, to właśnie ta wartość zostaje zmodyfikowana. Obecnie mp_freeztime wynosi 10.
W celu urozmaicenia rozgrywek i dodania im szczypty nieprzewidywalności, do listy map została dodana jedna nowa pozycja - de_cpl_strike. Mapa ta już od jakiegoś czasu świeci niemałe sukcesy podczas rozgrywek w ramach CAL oraz CPL, więc doszliśmy do wniosku, że również gracze w Polsce chętnie spróbują czegoś nowego.
Zmianie uległ również punkt 5.6. Od teraz jeśli których z zespołów opuści serwer przed zakończeniem meczu, to zostanie on ukarany punktami karnymi. Koniec spotkania według zasad ESL to rozegranie do końca ostatniej, czyli czterdziestej ósmej, rundy meczu bez względu na to, czy któraś z drużyn osiągnęła korzystną dla niej przewagę punktów.
6.2.1. Dema i Replaye - tutaj bardzo ważna zmiana. Do tej pory na wysunięcie żądania o dema przeciwnika clanlider miał aż 24 godziny. Administratorzy postanowili jednak bardzo drastycznie zmniejszyć tę wartość, bo aż do dwóch godzin. Wydaje nam się, że taki okres czasu jest wystarczający do podjęcia decyzji, które nagrania ma dostarczyć przeciwnik, a przy okazji znacznie skraca czas rozpatrywania jakichkolwiek protestów.
Dodatkowo kilka punktów regulaminu zostało usuniętych ze względu na to, że dublowały się one z innymi zapisami. Mam nadzieję, że nowe zasady przypadną Wam do gustu i spowodują, że gra w lidze będzie jeszcze przyjemniejsza. Powodzenia!
Regulamin ESL Poland CS
de_cpl_strike
#0 | Ekii-AFM-
2005-01-02 16:57:19
Huh...
#0 | postal1
2005-01-02 17:03:12
:D
#0 | 000
2005-01-02 17:08:55
Trzeba coś z tym zrobić...
Może #esl.match.pl by gdzieś \"umieścić\" w widocznym miejscu, albo coś innego...
Any sugestions?
#0 | falka
2005-01-02 17:16:10
#0 | Sho!
2005-01-02 17:59:38
#0 | gobo
2005-01-02 19:30:12
#0 | girith
2005-01-02 19:37:59
#0 | PGS|guandi
2005-01-02 21:26:18
#0 | girith
2005-01-02 22:48:30
#0 | Devorin
2005-01-03 01:01:15
ale mimo wszystko 10 sek freeza to za dlugo ;p z tym slotem dodatkowym to tez troszke naciagane...
#0 | maTTi
2005-01-03 09:29:41
#0 | girith
2005-01-03 12:27:15
#0 | girith
2005-01-03 12:28:04
#0 | letum
2005-01-03 19:38:05
#0 | girith
2005-01-03 20:32:44
1.4.1. Wymagania dla serwera [cs] edit
Mecz w ramach ligi Counter-Strike 5on5 musi być rozgrywany na serwerze, którego minimalna ilość slotów wynosi umożliwia - w razie takiej konieczności - podłaczenie serwera HLTV oraz obecność admina ligi.
O w/w sytuacjach clanliderzy będą informowani z odpowiednim wyprzedzeniem, a w przypadku braku możliwości zapewnienia takich warunków, mecz zostanie rozegrany na serwerze zaproponowanym przez administratora ligi ESL.
teraz chyba lepiej? : )