WarSow czy nie WarSow?
Do premiery najnowszej wersji kultowej już gry WarSow lada dzień. Z każdą chwilą dowiadujemy się również nowych, coraz ciekawszych szczegółów o WarSow 0.4. Nie od dziś wiadomo, że zmianie ulegnie fizyka gry i movement - element, za który ta była z jednej strony chwalona, z drugiej zaś karcona. Poruszanie się w grze było bardzo innowacyjne, dynamiczne i szybkie, ale zarazem trudne do opanowania i złożone. W związku z tym podopieczni SoLomoNKa postanowili nad nim popracować.
Film prezentujący nową fizykę
Jak widać na wyżej umieszczonym nagraniu teraz model postaci zyskuje prędkość poruszania się poprzez zwyczajne skakanie i trzymanie klawisza "forward", czyli tego, po którego przyciśnięciu idziemy naprzód. Technika ta nazwana została "+fwd bunny". Jest to znaczne uproszczenie - wcześniej nabieranie prędkości i odpowiednie jej zachowanie wymagało o wiele więcej wprawy. Trzeba było nie tylko zręcznie poruszać się po klawiaturze, ale i wykazać się niemałym refleksem i opanowaniem mapy, zwłaszcza jeśli chodzi o te mniejsze. Co ma do powiedzenia na ten temat ETR, rzecznik prasowy projektu, jakim jest WarSow?
W grze jest odpowiednia komenda (cg_oldMovement 0/1), która wyłącza +fwd bunny, włącza zaś "oldschoolowy" movement z wersji 0.32. To jest ustawienie klienta, nie serwera.Co to oznacza? Fani poprzedniej wersji zapewne korzystać będą nadal ze starego movementu, jednak w dłuższej perspektywie mijać się to będzie z celem. Znacznie łatwiej przecież będzie poruszać się za pomocą +fwd bunny, uwagę zaś skupiać na innych elementach gry. W efekcie zapewne gracze korzystający z nowej mechaniki będą mieli znacznie łatwiej podczas gry, także z czasem, choć niektórzy niechętnie, wszyscy będziemy musieli do tego przywyknąć.
Kolejny film, opublikowany przez autorów gry, przedstawia inteligencję botów. Te w 0.32 czasami poruszały się naprawdę absurdalnie i o ile celności odmówić im nie można, o tyle słowo "inteligencja" użyte w jednym zdaniu z "bot wSw" to zdecydowane nadużycie. Temat został szerzej rozwinięty w felietonie, który niedawno ukazał się na łamach naszego serwisu - WarSow 0.4 nadchodzi!. Zaś tych, którzy lekturę tekstu skończyli już dawno, zapraszam na projekcję wspomnianego filmu.
Film prezentujący nową inteligencję botów
Jak więc widać koderzy nie zaniedbują prac i mimo tego, że WarSow to gra darmowa, wkładają w nią dużo serca i wysiłku. Czy jednak prace te zawsze idą w dobrym kierunku musicie ocenić sami. W wyrobieniu sobie własnej opinii pomóc może wam już tylko oficjalny blog SoLomoNKa i reszty.
WarSow.net - blog
warsownews
#1 | JC
2008-01-17 23:25:46
#2 | vicek
2008-01-17 23:48:41
nie, bo predkosc uzyskiwana za pomoca nowego movementu bedzie duzo nizsza niz to bylo mozliwe w 0.32
#3 | Deo.
2008-01-18 00:14:58
#4 | fur1
2008-01-18 01:58:44
#5 | majcok
2008-01-18 02:14:59
#6 | navineo
2008-01-18 03:30:50
za to ciekawe jest to co napisales: \"predkosc uzyskiwana za pomoca nowego movementu bedzie duzo nizsza niz to bylo mozliwe w 0.32\"
czy zaraz sie nie okaze ze do skomplikowanego starego movementu trzeba bedzie dodac dodatkowego binda \"(cg_oldMovement 0/1)\" i odpowiednio go stosowac \"w locie\" ?
wiem - troche teoretyzuje, z wSw mialem stycznosc na poziomie jakiejs 0.2 i wlasnie skomplikowany movement mnie zniechecil (choc raczej skoki niz sama predkosc).
#7 | aimowy
2008-01-18 09:31:31
Wiec pro beda nadal skakac normalnie, ale ta nowa fizyka, to dobre rozwiazanie dla nowych :)
#8 | ma1ik
2008-01-18 10:07:18
#9 | PM
2008-01-18 10:08:55
\"Do premiery najnowszej wersji kultowej już gry WarSow lada dzień.\"
Lada dzień do premiery? Ludzie, czemu Wy wszyscy chcecie na siłę ozdabiać język jakim piszecie newsy? :(
#10 | Crash
2008-01-18 10:53:58
#11 | Jon4thaN
2008-01-18 10:56:41
#12 | sandx
2008-01-18 12:44:45
#13 | OFF @ Grumx
2008-01-18 12:58:23
Mysle ze narazie dopoki sami nie sprawdzicie na czym to polega to dyskusje bedą pelne niedomówień.
Soofka, mylisz sie... za pomoca starego movmentu mozna szybciej osiagnac wyzsze predkosci...
#14 | OFF @ Grumx
2008-01-18 12:59:39
#15 | JuiCe
2008-01-18 13:22:29
Wolę gdy gra ma trudny movement, bo wtedy i on decyduje o skuteczności gracza, anie tylko aim.
EDIT: No dobra mózg też ważny jest :P
#16 | Pajda
2008-01-18 13:59:09
#17 | vicek
2008-01-18 14:07:47
#18 | Soofka
2008-01-18 14:29:53
#19 | fur1
2008-01-18 15:57:30
#20 | OFF @ Grumx
2008-01-18 16:13:27
#21 | navineo
2008-01-18 17:26:11
#22 | yac
2008-01-18 18:31:03
#23 | Fronki
2008-01-18 18:37:25
#24 | aimowy
2008-01-18 18:50:36
#25 | CvX!
2008-01-18 18:52:16
#26 | pan prawn
2008-01-18 19:18:02
#27 | vicek
2008-01-18 19:39:29
#28 | vicek
2008-01-18 19:42:37
#29 | Soofka
2008-01-18 21:16:46
#30 | Soofka
2008-01-18 21:22:19
#31 | Esse
2008-01-18 21:24:36
cytując znajomą, która się zajmuje korektą:
\"całkowicie rozwalona stylistyka i łączliwość leksykalna x)\"
#32 | OFF @ Grumx
2008-01-18 21:58:35
#33 | OFF @ Grumx
2008-01-18 21:59:30
dziwne myslenie.
#34 | Fronki
2008-01-18 22:06:10
#35 | OFF @ Grumx
2008-01-18 22:27:47
#36 | PM
2008-01-18 23:20:46
Powodzenia!
#37 | bamc
2008-01-19 00:15:39