Warcraft 3: TFT 1.14 update
Dwadzieścia dni po zabugowanym 1.13 ukazała sie nowa łatka do tft. Patch zawiera zarówno poprawki błędów z wcześniejszej wersji oraz ulepszenia w balansie ras. Tych drugich jednak niewiele, gdyż według blizzarda już nie dużo do wyrównania zostało. Dzięki statystykom walk prowadzonych przez graczy powyżej poziomu 20 na battlenecie możemy dowiedzieć się, że procentowy rozstaw wygranych róznymi rasami to tylko róznica 4.6 procent. Wychodzi na to, że rzeczywiście niewiele więcej da się zrobić w sprawie balansu i gra jest bliska ideału. Przedstawia się to dokładnie w ten sposób:
- Ludzie wygrywają z Orkami 55.9% walk.
- Orkowie wygrywają z Nocnymi Elfami 53.9% walk.
- Nieumarli wygrywają z Orkami 53.1% walk.
- Nieumarli wygrywają z Nocnymi Elfami 52.3% walk
- Nocne Elfy wygrywają z Ludźmi 51.7% walk.
- Ludzie wygrywają z Nieumarłymi 51.3% walk.
Tak natomiast wyglada changelog poprawek i zmian w balansie:
Changelog
FIXES
- Fixed an issue with custom save games from version 1.12 (including those
from Orc Act I) so Hero Agility is recognized properly. Attack speeds
will now be correct when loading from a previous save game.
- Fixed an issue that caused Scroll of Town Portal to always place your
units to the lower right side of your town hall instead of the location
you clicked.
- Fixed an issue with the Skeletal Mage upgrade that prevented the Raise
Dead skill from working on the corpses inside Meat Wagons.
- Fixed an issue that caused a unit to permanently lose 75% of its attack
speed if it was Polymorphed or Hexed while under the effects of Unholy
Frenzy.
- Fixed an issue with Spirit Link in which, if one of the linked units was
a Troll Berserker with the Berserk ability active, all units linked with
that Troll would take the increased damage penalty associated with the
Berserk ability.
- Fixed an issue in which, if a unit casting a channeling spell died from
Mana Flare, the channeled spell would linger in the area permanently.
- Fixed an issue that caused the Call to Arms command not to work if you
clicked the button an EVEN number of times.
- Fixed an issue with Hero and unit ability orders in which, under certain
conditions, ability orders would not be dispatched properly, causing
"lag" or unresponsiveness.
- Fixed an issue that caused Glaive Throwers to lose damage when the
Vorpal Blades upgrade was researched.
BALANCE CHANGES
Undead
- Anti-magic Shell cost reduced to 100 from 150, and hit points absorbed
reduced to 300 from 350.
Night Elf
- Mana Flare area-of-effect damage radius reduced to 200 from 250.
Neutral Units and Heroes
- Nerubian Webspinners now cost 200/35/3, up from 175/25/2.
- Stampede damage reduced from 80 per beast to 60 per beast.
- The Beastmaster bear's Bash ability now stuns Heroes for 1 second instead
of 2 seconds.
- Summoned Treants no longer give large gold bounties.
NOTES: Replays are incompatible between major game revisions (1.13 replays
cannot be viewed with the 1.14 version of Warcraft III).
Aktualnie patch nie jest jeszcze dostępny na żadnym ftpie i jedyny sposób jego zdobycia to ściagnięcie przez battlenet. Na oko łatka nie jest większa niż 1mb, gdy aktualizujemy na patcha 1.13b. Wkrótce po pojawieniu się jej na ftpie blizzarda postaram się zmirrorować na esp.
#0 | kAzu
2004-01-08 18:38:20
#0 | shiro_4
2004-01-08 18:41:32
#0 | kAzu
2004-01-08 18:55:09
#0 | spectrall
2004-01-08 20:18:01
#0 | shiro_4
2004-01-08 20:29:42
#0 | spectrall
2004-01-08 21:07:24
#0 | Lipas|inactive
2004-01-08 21:46:23
#0 | shiro_4
2004-01-08 21:51:35
#0 | Lipas|inactive
2004-01-09 18:24:01