UT2004 a sztuka mediów

Dostosuj

UT2004 a sztuka mediów

"Game Music traktuje przestrzeń gier wideo jako środowisko tworzenia muzyki, samplowania, przetwarzania i performance'u" czytamy w opisie jednej z prac prezentowanych na rozpoczętych wczoraj we Wrocławiu 11. Międzynarodowych Biennale Sztuki Mediów WRO 05. Sztuka współczesna szuka najróżniejszych metod przekazu - jeden z artystów, Vladimir Todorović, postanowił poeksperymentować z grami komputerowymi, a na jego warsztat trafił znany nam wszystkim dobrze Unreal Tournament 2004.

Dzięki sprytnej podmianie dźwięków w grze, autor uzyskał dość oryginalny instrument do tworzenia muzyki. Poruszając się, zmieniając bronie i wreszcie z nich strzelając generuje elektroniczną muzykę z gatunku przypominającego ambient. Próbki tej twórczości w postaci plików mp3 oraz krótkie poradniki jak tworzyć własną muzykę w UT2004 znaleźć można na stronie tadar.net.

hide_dot.gifGame Music

Game Music traktuje przestrzeń gier wideo jako środowisko tworzenia muzyki, samplowania, przetwarzania i performance'u. Praca ta poszukuje idealnej sytuacji, w której pokonana zostanie hiper-rządowa władza wpisana w gry wideo. Mimo, że mierzenie się i współzawodniczenie z produktami przemysłu gier wideo to pomysł z gruntu utopijny, projekt ten szuka błędów tego przemysłu, niedorzeczności i szansy, aby wpłynąć na jego cele. Te taktycznie anty-utopijne metody skierowane są na przesunięcie pozycji władzy ideologicznej ze struktur władzy na społeczeństwo obywatelskie, które jako ostateczny cel przemysłu wyewoluuje do samoświadomego i podejmującego własne decyzje organizmu. Game Music I Game Music Processes to kompozycje muzyczne wytworzone poprzez zmienianie dźwięków broni głównego strzelca z Unreal Tournament 2004. Wszystkie nagrania powstały podczas grania w gry wideo. Muzyka oraz środowisko produkcyjne dostępne jest na licencji copyleft na http://tadar.net.


hide_dot.gifWięcej o WRO 05
Game Music jest tylko jedną z wielu ekspozycji sztuki mediów jakie prezentowane są podczas tegorocznego WRO. Oprócz tego możemy podziwiać instalacje artystów z całego świata, z których największą uwagę zwracają m.in. Text Rain, w którym widz staje przed wielkim ekranem, na którym widzi swoje odbicie oraz spadające na niego kolejne literki pewnego tekstu, które zatrzymują się na jego ciele i które dowolnie może przesuwać, a także Heartbeats, która generuje wirtualną rzeczywistość na podstawie bicia serca widza.

Szczegółowe informacje o WRO 05 znajdziecie na stronie http://wro05.wrocenter.pl


Game Music należy do tzw. URL-i, artystycznych stron WWW. Listę zakwalifikowanych do konkursu na WRO możecie znaleźć na samym dole tej strony, z których najbardziej polecam TimeDreams, Soda Conductor oraz SearchScapes.

A jeśli ktoś z Was chciałby zobaczyć więcej multimedialnych instalacji to zapraszam do wrocławskiej Mediateki na pl. Teatralnym 5 w czwartek i piątek w godzinach 11:00 - 19:00 (w piątek 13:00-17:00 wstęp tylko dla uczestników biennale oraz prasy) lub w niedzielę i sobotę w godzinach 12:00 - 16:00. Wstęp darmowy.

KomentarzeKomentarze

  • chester020

    #0 | rolLer

    2005-05-12 04:05:47

    imo psychodela :] reza banie i wogule ciezka muzyka :p
  • stR4y

    #0 | dominikt

    2005-05-12 07:31:01

    Kurde ludzie to maja pomysly ;)
    Choc z drugiej strony trudne to nie jest. Gosc wykorzystuje w sumie gotowce.
  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2005-05-12 11:55:51

    Zobaczcie sobie te stronki co wyzej napisalem.

    SearchScapes - ciekawy pomysl, mapa 3d Manhattanu na podstawie informacji znalezionych w google. Budynki prezentuja sie jako wyniki szukania w google konkretnego adresu - im wiecej wynikow tym wyzszy budynek.

    Soda Conductor - wyglada jak jakis program do robienia modeli/animacji 3d ;) Ale ruszajac roznymi \"modelami\" powodujemy wydobywanie sie roznych dzwiekow. Da sie polaczyc to w kilka kompow i cala symfonie zrobic. Psychodela z takimi dzwiekami ;)

    TimeDreams - fajny, zabawny flash, interaktywna animacja. Porusza aspekt czasu i fajnie sie konczy ;) Tylko zabiera tez troche czasu i czasem trzeba klikac co popadnie zeby posunac sie dalej. Troche cierpliwosci trzeba miec ;)

    Ogolnie to w sumie pracuje przy tej ekspozycji w Mediatece... ;D
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1099 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie