Autor: SweepeR - 2005-05-12 01:37:09
UT2004 a sztuka mediów
"Game Music traktuje przestrzeń gier wideo jako środowisko tworzenia muzyki, samplowania, przetwarzania i performance'u" czytamy w opisie jednej z prac prezentowanych na rozpoczętych wczoraj we Wrocławiu 11. Międzynarodowych Biennale Sztuki Mediów WRO 05. Sztuka współczesna szuka najróżniejszych metod przekazu - jeden z artystów, Vladimir Todorović, postanowił poeksperymentować z grami komputerowymi, a na jego warsztat trafił znany nam wszystkim dobrze Unreal Tournament 2004.
Dzięki sprytnej podmianie dźwięków w grze, autor uzyskał dość oryginalny instrument do tworzenia muzyki. Poruszając się, zmieniając bronie i wreszcie z nich strzelając generuje elektroniczną muzykę z gatunku przypominającego ambient. Próbki tej twórczości w postaci plików mp3 oraz krótkie poradniki jak tworzyć własną muzykę w UT2004 znaleźć można na stronie tadar.net.
Game Music
Game Music traktuje przestrzeń gier wideo jako środowisko tworzenia muzyki, samplowania, przetwarzania i performance'u. Praca ta poszukuje idealnej sytuacji, w której pokonana zostanie hiper-rządowa władza wpisana w gry wideo. Mimo, że mierzenie się i współzawodniczenie z produktami przemysłu gier wideo to pomysł z gruntu utopijny, projekt ten szuka błędów tego przemysłu, niedorzeczności i szansy, aby wpłynąć na jego cele. Te taktycznie anty-utopijne metody skierowane są na przesunięcie pozycji władzy ideologicznej ze struktur władzy na społeczeństwo obywatelskie, które jako ostateczny cel przemysłu wyewoluuje do samoświadomego i podejmującego własne decyzje organizmu. Game Music I Game Music Processes to kompozycje muzyczne wytworzone poprzez zmienianie dźwięków broni głównego strzelca z Unreal Tournament 2004. Wszystkie nagrania powstały podczas grania w gry wideo. Muzyka oraz środowisko produkcyjne dostępne jest na licencji copyleft na http://tadar.net. Więcej o WRO 05Game Music jest tylko jedną z wielu ekspozycji sztuki mediów jakie prezentowane są podczas tegorocznego WRO. Oprócz tego możemy podziwiać instalacje artystów z całego świata, z których największą uwagę zwracają m.in.
Text Rain, w którym widz staje przed wielkim ekranem, na którym widzi swoje odbicie oraz spadające na niego kolejne literki pewnego tekstu, które zatrzymują się na jego ciele i które dowolnie może przesuwać, a także
Heartbeats, która generuje wirtualną rzeczywistość na podstawie bicia serca widza.
Szczegółowe informacje o WRO 05 znajdziecie na stronie
http://wro05.wrocenter.pl
Game Music należy do tzw. URL-i, artystycznych stron WWW. Listę zakwalifikowanych do konkursu na WRO możecie znaleźć na samym dole
tej strony, z których najbardziej polecam
TimeDreams,
Soda Conductor oraz
SearchScapes.
A jeśli ktoś z Was chciałby zobaczyć więcej multimedialnych instalacji to zapraszam do wrocławskiej
Mediateki na pl. Teatralnym 5 w czwartek i piątek w godzinach 11:00 - 19:00 (w piątek 13:00-17:00 wstęp tylko dla uczestników biennale oraz prasy) lub w niedzielę i sobotę w godzinach 12:00 - 16:00. Wstęp darmowy.
#0 | rolLer
2005-05-12 04:05:47
#0 | dominikt
2005-05-12 07:31:01
Choc z drugiej strony trudne to nie jest. Gosc wykorzystuje w sumie gotowce.
#0 | SweepeR
2005-05-12 11:55:51
SearchScapes - ciekawy pomysl, mapa 3d Manhattanu na podstawie informacji znalezionych w google. Budynki prezentuja sie jako wyniki szukania w google konkretnego adresu - im wiecej wynikow tym wyzszy budynek.
Soda Conductor - wyglada jak jakis program do robienia modeli/animacji 3d ;) Ale ruszajac roznymi \"modelami\" powodujemy wydobywanie sie roznych dzwiekow. Da sie polaczyc to w kilka kompow i cala symfonie zrobic. Psychodela z takimi dzwiekami ;)
TimeDreams - fajny, zabawny flash, interaktywna animacja. Porusza aspekt czasu i fajnie sie konczy ;) Tylko zabiera tez troche czasu i czasem trzeba klikac co popadnie zeby posunac sie dalej. Troche cierpliwosci trzeba miec ;)
Ogolnie to w sumie pracuje przy tej ekspozycji w Mediatece... ;D