UGO o Doomie 3
Dzisiaj pierwszy raz w życiu otrzymałem użyteczny spam. Podczas porannego kasowania codziennej porcji niechcianych wiadomości, rzucił mi się w oczy tytuł znanej gry - Doom 3. Okazało się, że serwis UnderGroundOnline zrecenzował ten nowopowstały tytuł i ma również dla czytelników kilka ciekawych artykułów związanych z grą.
Recenzja jest dość standardowa, wyróżnia się tylko tym, iż o ile inne czytane przeze mnie oceny D3, wymieniały przeważnie jakieś drobne minusy lub niedociągnięcia gry, o tyle autor tego artykułu popadł w euforię grając w Dooma i nie znalazł chyba ani jednej negatywnej strony gry. Zachwyca się on głównie niepowtarzalnym klimatem tytułu, na który składa się umiejętność programistów do straszenia gracza, dźwięki wywołujące mrowienie na całym ciele oraz sugestywne potwory, z którymi przyjdzie nam walczyć. Jest też kilka zdań na temat broni, trybu multi player oraz inteligencji przeciwników a wszystko sprowadza się do wniosku, iż "Doom 3 zgniata wszystko, dostarczając mnóstwo akcji, fabułe, klimat i czysty terror". Recenzje znajdziecie tutaj.
W związku z pogłoskami krążącymi po sieci od dość dawna o planach wydania filmu Doom, panowie z UGO są przekonani o tym, że po niewątpliwym, wielkim sukcesie gry, film będzie kwestią czasu. Podobno ekranizacją gry zainteresowany jest były wrestler a teraz aktor kina akcji The Rock, ma on odegrać główną rolę "Unnamed Space Marine". Ludzie z UGO skarżą się, że nikt z wytwórni Universal nie skontaktował się z nimi w związku z projektem filmu. Twierdzą oni, z przymrużeniem oka, że mają najlepszy scenariusz i dobór aktorów na tę produkcję. Poniżej przedsmak artykułu, opis roli The Rocka a całość znajdziecie po tym adresem.
The Rock jako Unnamed Space Marine
UGO serwuje nam również wywiad z Chris Vrenna, twórcą ścieżki dźwiękowej do D3, wcześniej grającym w zespole Nine Inch Nails a teraz udzielającym się we własnym projekcie o nazwie Tweaker. Chris pracował wcześniej nad soundtrackiem do American McGee's Alice, popularnej gry opartej na silniku Q3 a teraz pracuje przy Area 51 Midwaya i Tabula Rasa firmy NCSoft. Opowiada on o tym jak wygląda praca nad dźwiękami i muzyką do gier, o projektach, w których brał udział oraz przedstawia swój punkt widzenia na temat przemysłu gier. Wywiad znajduje się tutaj a poniżej krótki fragment.
Fragment
Chris Vrenna: Nie, nie bardzo. Lubię tworzyć muzykę. Zawsze myślałem, o kilku śmiesznych pomysłach na grę, ale wiesz... Nie wiem czy posunąłbym się kiedykolwiek dalej niż to. "Czy to nie byłoby cool człowieku gdybyś mógł zrobić to lub tamto?" - wiesz.
Na koniec mamy do przeczytania wywiad z jedną z osób odpowiedzialnych za dźwięki w D3, jest nią Ed Lima. Opowiada on o tym jak zabierał się do tworzenia dźwięków w Doomie, co było dla niego inspiracją, mówi jak ważna jest oprawa dźwiękowa w grach oraz wyraża swoją opinię na temat nowej produkcji ID. Z wywiadu dowiemy się kilku ciekawych rzeczy, na przykład tego, że krzyk jednego z potworów zawiera w sobie głos żony Eda. Krótkim fragmentem zachęcam do przeczytania wywiadu.
Fragment
Ed Lima: Mówiąc wprost, nigdy nie grałem w coś takiego. Świat gry jest po prostu olbrzymi. Nawet po półtora roku pracy nad grą, pierwsze poziomy gry dalej sprawiały wrażenie bardzo rozległych. Naprawdę czujesz jakbyś przyleciał na Marsa i chodził po wielkim świecie, którego jesteś małą częścią. Gra moim zdaniem jest emocjonująca, straszna, pięknie wygląda, sprytnie zrobiona i bardzo zabawna.
UGO
#0 | vdr
2004-08-07 13:01:13
#0 | Xsi
2004-08-07 13:15:08
#0 | Azrael
2004-08-07 19:44:50
#0 | Azrael
2004-08-07 19:48:22
#0 | xytras
2004-08-08 08:07:44
#0 | fala
2004-08-08 09:31:28
#0 | Azrael
2004-08-08 10:40:03
#0 | dominikt
2004-08-08 12:11:13
#0 | vdr
2004-08-08 12:49:22