UGO o Doomie 3

Dostosuj

UGO o Doomie 3

Dzisiaj pierwszy raz w życiu otrzymałem użyteczny spam. Podczas porannego kasowania codziennej porcji niechcianych wiadomości, rzucił mi się w oczy tytuł znanej gry - Doom 3. Okazało się, że serwis UnderGroundOnline zrecenzował ten nowopowstały tytuł i ma również dla czytelników kilka ciekawych artykułów związanych z grą.

Recenzja jest dość standardowa, wyróżnia się tylko tym, iż o ile inne czytane przeze mnie oceny D3, wymieniały przeważnie jakieś drobne minusy lub niedociągnięcia gry, o tyle autor tego artykułu popadł w euforię grając w Dooma i nie znalazł chyba ani jednej negatywnej strony gry. Zachwyca się on głównie niepowtarzalnym klimatem tytułu, na który składa się umiejętność programistów do straszenia gracza, dźwięki wywołujące mrowienie na całym ciele oraz sugestywne potwory, z którymi przyjdzie nam walczyć. Jest też kilka zdań na temat broni, trybu multi player oraz inteligencji przeciwników a wszystko sprowadza się do wniosku, iż "Doom 3 zgniata wszystko, dostarczając mnóstwo akcji, fabułe, klimat i czysty terror". Recenzje znajdziecie tutaj.

W związku z pogłoskami krążącymi po sieci od dość dawna o planach wydania filmu Doom, panowie z UGO są przekonani o tym, że po niewątpliwym, wielkim sukcesie gry, film będzie kwestią czasu. Podobno ekranizacją gry zainteresowany jest były wrestler a teraz aktor kina akcji The Rock, ma on odegrać główną rolę "Unnamed Space Marine". Ludzie z UGO skarżą się, że nikt z wytwórni Universal nie skontaktował się z nimi w związku z projektem filmu. Twierdzą oni, z przymrużeniem oka, że mają najlepszy scenariusz i dobór aktorów na tę produkcję. Poniżej przedsmak artykułu, opis roli The Rocka a całość znajdziecie po tym adresem.

dots3.gifThe Rock jako Unnamed Space Marine

Unnamed Space Marine kontynuuje swoją pełną napięcia podróż wzdłuż korytarza, cień wiatraka z szybu wentylacyjnego padł na jego spoconą twarz, upapraną w krwi z zabitej bestii numer 463. Sfrustrowany nagłą ciszą i brakiem akcji, wystrzeliwuje cały magazynek karabinu maszynowego w pusty korytarz, jego usta otwierają się jakby wydawał niemy krzyk. Dlaczego? Dlaczego bestie go tortutują? Dlaczego nie pokażą swoich ukrytych twarzy? Dlaczego?


UGO serwuje nam również wywiad z Chris Vrenna, twórcą ścieżki dźwiękowej do D3, wcześniej grającym w zespole Nine Inch Nails a teraz udzielającym się we własnym projekcie o nazwie Tweaker. Chris pracował wcześniej nad soundtrackiem do American McGee's Alice, popularnej gry opartej na silniku Q3 a teraz pracuje przy Area 51 Midwaya i Tabula Rasa firmy NCSoft. Opowiada on o tym jak wygląda praca nad dźwiękami i muzyką do gier, o projektach, w których brał udział oraz przedstawia swój punkt widzenia na temat przemysłu gier. Wywiad znajduje się tutaj a poniżej krótki fragment.

dots3.gifFragment
Czy kiedykolwiek, myślałeś aby spróbować tej drugiej strony, kreatywnej? Czy kiedykolwiek chciałeś stworzyć grę?
Chris Vrenna: Nie, nie bardzo. Lubię tworzyć muzykę. Zawsze myślałem, o kilku śmiesznych pomysłach na grę, ale wiesz... Nie wiem czy posunąłbym się kiedykolwiek dalej niż to. "Czy to nie byłoby cool człowieku gdybyś mógł zrobić to lub tamto?" - wiesz.


Na koniec mamy do przeczytania wywiad z jedną z osób odpowiedzialnych za dźwięki w D3, jest nią Ed Lima. Opowiada on o tym jak zabierał się do tworzenia dźwięków w Doomie, co było dla niego inspiracją, mówi jak ważna jest oprawa dźwiękowa w grach oraz wyraża swoją opinię na temat nowej produkcji ID. Z wywiadu dowiemy się kilku ciekawych rzeczy, na przykład tego, że krzyk jednego z potworów zawiera w sobie głos żony Eda. Krótkim fragmentem zachęcam do przeczytania wywiadu.

dots3.gifFragment
Jakie jest twoje zdanie na temat Dooma 3 ogółem?
Ed Lima: Mówiąc wprost, nigdy nie grałem w coś takiego. Świat gry jest po prostu olbrzymi. Nawet po półtora roku pracy nad grą, pierwsze poziomy gry dalej sprawiały wrażenie bardzo rozległych. Naprawdę czujesz jakbyś przyleciał na Marsa i chodził po wielkim świecie, którego jesteś małą częścią. Gra moim zdaniem jest emocjonująca, straszna, pięknie wygląda, sprytnie zrobiona i bardzo zabawna.


UGO

KomentarzeKomentarze

  • vader

    #0 | vdr

    2004-08-07 13:01:13

  • Xsi

    #0 | Xsi

    2004-08-07 13:15:08

  • Azrael

    #0 | Azrael

    2004-08-07 19:44:50

  • Azrael

    #0 | Azrael

    2004-08-07 19:48:22

  • eu*xytras

    #0 | xytras

    2004-08-08 08:07:44

  • fal

    #0 | fala

    2004-08-08 09:31:28

  • Azrael

    #0 | Azrael

    2004-08-08 10:40:03

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2004-08-08 12:11:13

  • vader

    #0 | vdr

    2004-08-08 12:49:22

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1206 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie