Szybkie rączki
Wielu graczy w poszukiwaniu odpowiedniej strategii, zagrania czy konkretnego systemu budowy w Starcraft: Broodwar w celu poprawienia swojego "skilla", zapomina o absolutnie podstawowych aspektach gry, które są niezmiernie potrzebne do osiągnięcia przewagi nad przeciwnikiem, a co za tym idzie zwycięstwa w grze. Są jednak programy, które dbają o ten aspekt.
Jakiś czas temu przeglądając fora związane z poszczególnymi strategiami dla mojej rasy (protoss) natrafiłem na kilka ciekawych dyskusji, które mimo tego, iż dotyczyły - wydawać by się mogło - tak podstawowych rzeczy jak build-up'y, czy dopasowanie ilości i jakości jednostek do danego przeciwnika, pomijają absolutnie niezbędny aspekt gry, którym jest konfiguracja swoich klawiszy. Każdy gracz, niezależnie od stopnia zaawansowania, który prezentuje wie, iż aby zapewnić sobie zwycięstwo w grze należy zapewnić ciągły napływ nowych jednostek wg wcześniej ustalonego schematu ilościowego i jakościowego, ściśle dopasowanego do danej strategii. Przykładem może być tutaj rozgrywka zerg vs protoss, w której aby przeprowadzić skuteczny szybki atak zealotami (2 gate rush) należy zapewnić ciągłą budowę zealotów z dwóch gatewayów podczas jednoczesnego micro swoimi zetkami w bazie zerga. Jest to najbardziej podstawowy przykład, ponieważ aby osiągnąć cel należy odpowiednio zbindować swoje dwa gatewaye (np pod klawisze 3 i 4) i budować w każdym z nich zetki (3z4z). Nie można również zapomnieć o budowaniu podstawowych jednostek, czyli probe (bind nexus pod klawisz 5, czyli 5p=build probe). Zwykłemu użytkownikowi komputera powyższe nic nie mówi, ale gracze starcraft'a wiedzą, o o chodzi. Tak czy inaczej wygrana jest sumą podjętych odpowiednich zagrań, które mogą być trenowane przy użyciu różnych programów.
Jednym z tego typu "trainerów" jest ten program (save target as), który mimo swojego małego rozmiaru może się okazać przydatny. Okazuje się, że tak podstawowa czynność jak wystukanie kombinacji 1a2a3a4a5a6a7a8a zajmuje sporo czasu, o ilości pomyłek dla gracza takiego jak to już nie wspominam ;) Tak czy inaczej program wydaje się być przyzwoity, szczególnie gdy nie zawsze w grze mamy możliwość zwykłego treningu. W grze nie ma czasu na "zabawę" i ćwiczenie nowej kombinacji - trzeba grać. Oczywiście znajdą się osoby, które będą twierdzić, iż jedynym sposobem na poprawienie swojego skilla jest po prostu gra. Zgadzam się, ale aby dopracować poszczególne aspekty gry, przydają się właśnie tego typu programy. Wszystkim zainteresowanym polecam również ten wątek, w którym toczy się ciekawa dyskusja na powyższy temat. Dodatkowo ciekawe dyskusje dotyczące powyższej tematyki można znaleźć w tym topicu, tym oraz tu i pewnym sensie tutaj. Polecam.
TeamLiquid.net
eSports.pl
#0 | bheliom
2004-12-12 15:49:02
edit: =D ... a program ambitny :) zwlaszcza \'OMG\' :)
#0 | frg
2004-12-12 15:51:00
#0 | mayhem
2004-12-12 16:41:59
moze dlatego, ze co ktorys news ktos pisze w komentarzu jakie to widzial zajebiste vody i rzuty na klawiature pro koreanczykow ale nigdy nie poda linka do filmu. ;)
Sa jakies?
#0 | frg
2004-12-12 17:05:14
btw na forum sc u nas dalem linki vdr\'owi do plikow, w ktorych jest pokazane dokladnie jak grac poszczegolnymi rasami.
#0 | frg
2004-12-12 17:07:37
#0 | mayhem
2004-12-12 17:49:52
w sumie po odpaleniu tego 1a2a3a sie zdziwilem bo dosyc ez poszlo mi wystukanie tego w 1,2 sek ^^
ale i tak mam 50apm po moich 3 grach xD
#0 | ognos
2004-12-12 18:15:55
click
click
#0 | fatty
2004-12-12 19:22:22
#0 | mayhem
2004-12-12 19:48:47
#0 | frg
2004-12-12 19:50:00
#0 | girith
2004-12-12 23:24:04
#0 | vdr
2004-12-13 15:59:18
Proponuje podgladac replaye ChoJJi (najlepsza kontrola, najszybszy gracz SC) oraz Nady, ktore powinny wiele rzeczy ulatwic.
Ogolnie granie > programy, jak juz ktos napisal ;)