SummerCup.et 2005 - co w trawie piszczy?
Cóż... Od długiego czasu nikt nic nie mówił na temat zbliżającego się wielkimi krokami, jakże prestiżowego i mocno obsadzonego turnieju Enemy Territory StopWatch SummerCup 2005 International, który ma być jednym z najlepiej obsadzonych cupów tego roku. Powiem szczerze, iż sam spodziewam się po tym turnieju o wiele więcej niż np. po dtektion ET 6on6 Cup, w którym, według zapowiedzi adminów, miała uczestniczyć światowa czołówka. Na czym się to skończyło? Jak zapewne wiecie, wszystko okazało się czczą gadaniną - masa dropoutów, a turniej nadal stoi w miejscu... Czy i taki los spotka głośno reklamowanego Summer Cupa?
Grupy
Grupa A -
Diablo has BOobs
-
Kreaturen
-
pornstarZ
-
idle.ee
| Grupa B -
#camelot+ -img
-
one4one Clan
-
p!mp.ext
-
Team Massacre
|
Grupa C -
Evil never Dies
-
Team Helix
-
TeamNET
-
UQ-Gaming.com
| Grupa D -
Reality Squared
-
Clan SoF
-
wArning!
-
Rewind
|
Na pierwszy rzut oka brakuje tu

Check6.et oraz

Parodii - finalistów EuroCupa. Cóż... jest to z pewnością spora strata dla samego turnieju, jednak uważam, iż takie zespoły jak

wArning! czy

Rewind zapewnią nam rozgrywkę na wysokim poziomie. Co do samych grup rzec jedynie mogę, iż są niezwykle wyrównane. Oczywiście w każdej są faworyci oraz słabsze drużyny, jednak myślę, że

Angrykid drużyn lepiej podzielić nie mógł. A tak nawiasem mówiąc, za faworyta turnieju uważam

Team Helix, zaś za grupą śmierci nazwałbym grupę D.
Kolejnym istotnym elementem każdego turnieju, zarówno bardziej prestiżowego, jak i mniej popularnego jest
maplist, czyli spis map, na których grane będą mecze, o czym pisał już mój kolega z redakcji,
Kha!n, w
tym newsie.. Otóż wybór adminów w tej kwestii może być dość zaskakujący... Jest tu kilka ciekawych map, których raczej nie ra się w różnych ladderach ani cupach, zaś z pewnością są niezwykle interesujące i grywalne. Niektórych może to zdziwić, jednak... w końcu to lato, czas na zmiany! :) Zresztą, sami zobaczcie.
Maplist
RadarKlasyka Enemy Territory. Mapa znienawidzona przez początkujących graczy zostaje doceniona przez bardziej doświadczonych. Nie muszę chyba jej wyjaśniać - każdy szanujący się gracz miał z nią do czynienia. Alianci po zdobyciu bunkra mają dwie drogi do głównego kompleksu baz Osi, gdzie zaś muszą ukraść im dwie partie części z dwóch radarów - Wschodniego i Zachodniego. Bardzo liczy się tutaj umiejętność strzelania z odległości oraz dobry crossfire.
Timelimit: 12 minut.
Braundorf_b2Jedna z rzeczonych nowości wśród map. Mapa bardziej podchodząca pod RtCW niż pod Enemy Territory ze względu na klimat. Objective teoretycznie przypomina nieco Radar - Alianci przejmują flagę, wysadzają jedno z dwóch wejść (lub oba :P), a następnie wysadzają cel misji. Jestem ciekaw, czy ta - moim zdaniem bardzo grywalna mapa - przyjmie się np. w ClanBase.
Timelimit: 20 minut.
SW_Goldrush_TETa stosunkowo nowa mapa okazała się niesamowicie grywalna i spotkała się z ogromną aprobatą ze strony światowej sceny ET. Od zwykłego Goldrusha różni się przede wszystkim szybkością. Alianci muszą tu odebrać czołg siłom Osi, a następnie, wysadzając barierę, przeprowadzić go na most, a stamtąd wysadzić drzwi do banku. Następnie ukraść dwie sztabki złota i załadować je na trucka, przejechać nim przez kilka barier i dojechać do końca mapy. Wydaje się, iż objective nie jest łatwy do wykonania, jednak zazwyczaj timelimit w zupełności wystarcza.
Timelimit: 15 minut.
BatteryDruga i ostatnia mapa, grana w tymże turnieju, która została wyprodukowana przez samych twórców gry. W Seawall Battery Alianci muszą wysadzić morskie działo, znajdujące się na brzegu plaży normandzkiej. Mogą to zrobić dwojako: zdobywając tylny bunkier sił Osi i wysadzając drzwi do ich głównej bazy, lub budując kładkę na górną część plaży, następnie zdobywając bunkier frontowy i również dostając się do ich głównej bazy. W początkowej fazie gry prowadzony jest ostrzał z daleka, co dodatkowo urozmaica rozgrywkę, zaś po zdobyciu któregoś z bunkrów Osi i podczas walki w ich głównej bazie liczy się skill oraz różnego rodzaju heavy weapons - rifle, granaty i flamethrower.
Timelimit: 15 minut.
SupplyDepot2Niesamowicie grywalna mapka. Od dość dawna już jest to obowiązkowa pozycja na wszelkich turniejach i ladderach. Alianci muszą przeprowadzić trucka do pierwszego bunkra, zająć go i wysadzić drzwi, następnie poprowadzić go do tytułowego Supply Depot, wysadzić kolejne drzwi, osłonę, zbudować machinę, ładującą złoto na ciężarówkę i zrobić to. Następnie okrążyć bazę i opuścić ją. Proste? Niezbyt... Jednak to tylko teoria - w praktyce niezwykle szybka i efektowna mapa.
Timelimit: 15 minut.
DubrovnikRównież niedawno "odkryta" mapa, która zyskała wielką popularność na scenie Enemy Territory. Alianci muszą przebyć małe, chorwackie miasteczko portowe, aby zdobyć keycard do objective'a, znajdującego się wewnątrz kapliczki, do której drzwi należy wysadzić. Rozgrywke urozmaica tutaj przede wszystkim wiele dachów, dzięki którym mapa zyskała status "raju dla panzy". Poza tym niezwykle emocjonująca będzie z pewnością walka wewnątrz wąskiego kościoła.
Timelimit: 12 minut.
Secret WeaponKolejna z map, dotychczas nie widywanych na większych turniejach i ladderach. Cała akcja toczy się w południowej Norwegii, w bunkrze Osi. Alianci muszą zdobyć flagę, a następnie zdobyć tytułową tajną broń i zanieść ją do samolociku. Niezwykle prosty objective. Walka na tej mapie z pewnością przysporzy nam wiele emocji głównie ze względu na to, iż wszystkie pojedynki toczyć się będą w ciasnych pomieszczeniach, dzięki czemu przede wszystkim liczyć się będzie tu skill graczy. Dodatkowo urozmaicić ją może ulatniający się w niektórych miejscach oślepiający gaz oraz niezłe "kamperskie" pozycje dla sił Osi.
Timelimit: 15 minut.
Przejdźmy zatem do samego sedna obecnego stanu rzeczy Summer Cupa -
matchlistu. Otóż już jutro rozpoczną się pierwsze spotkania tegorocznego turnieju, jednak żadne z nich nie będzie miało miejsca w Premier League, tak więc sam miód rozpocznie się dopiero
29 czerwca 2005 roku. Podczas pierwszego tygodnia walki toczyć się będą na oklepanych już mapach -
Radarze oraz
SupplyDepot2. Cóż... zatem zobaczmy co nas czeka!
Team Helix vs. UQ-Gaming.com Team Helix [ 4:0 ] UQ-Gaming.com |
x |
x |
Data: 04.07.05, godzina 22:00 |
Mapa: Radar / SupplyDepot2 |
Zapowiada się interesująco... Mimo to, iż na pierwszy rzut oka

Team Helix jest zdecydowanym faworytem tego spotkania,

UQ-Gaming.com zostanie moim zdaniem czarnym koniem tych rozgrywek. Uważam jednak, że to Niemcy zwyciężą w tym spotkaniu. Nadal pozostają poza zasięgiem Brytyjczyków, którzy jednak, jak już powiedziałem, zawsze mogą sprawić niespodziankę. Jednak wydaje mi się, że Radar i SupplyDepot2 to najmocniejsze mapy

Team Helix, zaś

UQ coś mogą zdziałać na Braundorf_b2 oraz Secret Weapon. Jednak jak to będzie?
Cóż... jak to zawsze robię, zachowałem małą konkluzję na koniec.

Angrykid szykuje nam turniej, dzięki któremu nie zapomnimy o Enemy Territory podczas wakacji. Zaprezentować on chce nam innowacyjne rozwiązania i wyrównane spotkania. Jednak jakie będą tego efekty? Czy będzie to kolejny pomysł, który spali na panewce, czy jednak uda się go dograć do końca? Czy Braundorf_b2 i Secret Weapon przyjmą się na światowej scenie Enemy Territory? Odpowiedzi na te pytania przyniesie czas. Pozostaje nam jedynie czekać i obserwować przebieg Enemy Territory StopWatch Summer Cup 2005 International!
Update (03.07.2005, 15:28)
Mecz został przełożony. Jako nieoficjalną datę podaje się 4 lipca, godzinę 22:00, lecz nie jest to jeszcze potwierdzone. Wydaje się jednak, iż zaakceptowanie tej daty będzie konieczne - to właśnie do tego dnia rozegrane będą musiały zostać wszystkie mecze pierwszej kolejki.
Update 2 (05.07.2005, 00:29)

Team-Helix bez większych problemów pokonało w bardzo jednostronnym meczu Brytyjczyków z

UQ-Gaming.com, który pokazał, iż Niemcy to naprawdę drużyna co najmniej o klasę wyżej, która nadal pozostaje w czołówce światowej.
Enemy Territory StopWatch Summer Cup 2005 International
#0 | Soofka
2005-06-27 23:47:51
Jak się podoba? Obszernie :P
#0 | 3r!c
2005-06-27 23:52:24
#0 | vdr
2005-06-28 00:22:03
#0 | Soofka
2005-06-28 00:34:36
jeśli tak uważacie to [+] xPPPPPPP
#0 | wildcat
2005-06-28 00:53:02
#0 | lab
2005-06-28 01:24:12
#0 | kichus
2005-06-28 13:28:31
#0 | cwirek
2005-06-28 20:10:33
#0 | Soofka
2005-06-28 20:44:45
poprawione -_-\'
#0 | Soofka
2005-06-28 20:45:03
#0 | splajn
2005-06-29 01:37:43
Btw. Angrykid ssie!
#0 | Thoro
2005-07-02 20:33:36
Railgun
Fueldump
Battery
Supplydepot
I zastanawiam sie jeszcze nad aluzja czy uda sie turniej dograc do konca. hmmm nie przypominam sobie, zeby jakis turniej organizowany przez CB nie doszedl do skutku.
#0 | Soofka
2005-07-02 20:53:45
cóż, nie zgodzę się z tym, co powiedziałeś.
kto zapowiadal, ze bedzie to najlepiej obsadzony turniej w tym roku ?
nikt. ja napisałem, że będzie to jeden z najlepiej obsadzonych turniejów w tym roku. a może nie? lepiej obsadzony był tylko EC i Arctic.et... moim zdaniem.
Wybor map do tej edycji sc tez nie zaskakuje
cóż... te mapy w zeszłym roku były chociaż grane na ffa, choć rail i fuel w ladderach i cupach nie. a czy spotkałeś gdzieś na ffa Secret Weapon czy Braundorf_b2?
hmmm nie przypominam sobie, zeby jakis turniej organizowany przez CB nie doszedl do skutku.
wystarczyło śledzić scenę - na stronie CB nie ma zadnych nowości o dtektion.et od prawie 2 miesięcy, więc raczej nie doprowadzono go do końca...
Ale to oczywiście jest IMO.
#0 | Thoro
2005-07-03 00:40:01
Turniej jest obsadzony jak kazdy open cup. Powiedzialbym nawet, ze OC spring byl lepiej obsadzony niz sc co oczywiscie jest zrozumiale, bo w wakacje nie kazdy klan gra na powaznie. Tak wiec obsada jak przy kazdym open cupie i sezonie warleague, o ktorym nie wspomniales.
cóż... te mapy w zeszłym roku były chociaż grane na ffa, choć rail i fuel w ladderach i cupach nie. a czy spotkałeś gdzieś na ffa Secret Weapon czy Braundorf_b2?
Jakby poszukac to by sie pewnie znalazlo ^^, ale nie w tym rzecz. Czy widziales chocby na ffa reactor przed wiosenna edycja OC ? Czy widziales gdzies katedre i svarvadel przed jesienna edycja OC. Te turnieje maja to do siebie, ze zawsze jest dodawana jakas mapa. Niektore zostaja (jak np. sd, ktore tez nie bylo widywane zbyt czesto na ffa przed wprowadzeniem go w open cupie, a inne odchodza w niepamiec).
wystarczyło śledzić scenę - na stronie CB nie ma zadnych nowości o dtektion.et od prawie 2 miesięcy, więc raczej nie doprowadzono go do końca...
Turniej hostowany przez cb, to zupelnie co innego niz turniej organizowany przez CB. OC, SC, NC, EC to sa turnieje organizowane przez clanbase i zajmuja sie nimi ludzie z CB. Turnieje hostowane nie zajmuje sie \"kadra\" CB tylko ludzie z poza tej ekipy, ktorzy wykorzysuja po prostu strone cb w przeprowadzeniu turnieju.
#0 | Soofka
2005-07-03 01:20:26
#0 | Soofka
2005-07-05 00:37:15