Raport CNL4: III seria

Dostosuj

Raport CNL4: III seria

Tym razem wyjątkowo nie w weekend, a kilka dni przed, ukazuje się kolejny raport CNL4. Stało się tak z powodu wcześniejszego (z różnych powodów) zakończenia fazy grupowej ligi i rozpoczęcia przygotowań do części drabinkowej, która już niemal standardowo będzie tą "lepszą", bardziej emocjonującą i stojącą na wyższym poziomie "połową".

Trzeba przyznać, że liga - a przynajmniej pierwsza jej część - przebiega jak do tej pory bardzo sprawnie, bez większych przeszkód ze strony uczestników. Co prawda są niewielkie problemy z serwerami, o czym wspominałem przy okazji poprzedniego raportu, ale nic nie przebije chęci naszych promodowców do grania w szybkie roboty. Ponadto trzecia kolejka części grupowej była w większości przypadków "o pietruchę", więc idealne warunki pingowe nie miały już tak dużego znaczenia, jak w przypadku bezpośredniej walki o awans. Ale i tak działo się sporo ciekawego.

hide_dot.gifWięcej + opis III serii


Przede wszystkim grupa C (zacznę nietypowo od środka), gdzie czekało nas szlagierowe spotkanie cLanu Blokers z evil unleashed. Wygrany z tego meczu miał spotkać się w pierwszej rundzie DE z crew Of destruction, przegrany będzie musiał stawić czoła lamma correction. Oprócz tego w grupie C czysto towarzysko zagrać miały destination clan i noobs anonymous. Oba te klany nie spisały się w CNL4 zbyt dobrze i na pewno nie zaliczą tych rozgrywek do udanych.

Hitowe mecze czekały nas także w pozostałych grupach. Promodowy klasyk miał miejsce w grupie B, fLaMasters kontra malleus maleficarum. Mazaki ostatnio nie imponowały formą, dla odmiany mm wzmocnione zoomerem radzi sobie naprawdę dobrze i wyrasta na jednego z głównych kandydatów do awansu. Gdyby aniołki maZata straciły nieco więcej fragów w pojedynku z cgx, właśnie ten mecze decydowałby o tym, który z tych klanów (fLM czy cgx) awansuje do dalszej rundy. Ponieważ jednak mazaki urządziły sobie lekką miazgę na cpm4, mecz roztrzygał jedynie kolejność miejsc w grupie.

Ciekawie miało być również w grupie A. Aktualny mistrz Polski TDM CPMa, a więc dioxide, musiał stawić czoła młodym-gniewnym z fraghunters nation w spotkaniu o dominację w grupie. Na deser - ambitne radioactive killers "podejmowało" seXi, którym ta liga totalnie się nie udała. Ten drugi mecz był jednak czysto forfunowy, gdyż oba klany już wcześniej odpadły z walki o fazę playoff.

I w końcu grupa D. Tu wynik meczu między cOd i p5 był znany już przed jego rozpoczęciem - w/o dla kodaków dawało temu klanowi drugie miejsce zaraz za lamma correction. Żołnierze marvera stawali naprzeciwko europejskiej potęgi CPMa, klanowi lolbarn, który bez względu na wynik tego meczu i tak zakończył swój udział w CNL4 - z powodu pamiętnego, bezsensownego walkowera w pierwszej kolejce przeciwko cOd.

Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do mięska. Poniżej opis wszystkich spotkań trzeciej kolejki CNL4.

hide_dot.gifIII seria CNL4

hide_dot.gifGrupa A

dioxide 2:0 fraghunters nation
walkower na korzyść dx

Oj, tak fajnie zapowiadający się mecz, a takie lipne roztrzygnięcie. Niestety, fhn nie zdołało uskładać czwórki graczy w terminie spotkania, więc rywalizacja o pierwsze miejsce w grupie A zakończyła się bez walki, na korzyść aktualnych mistrzów Polski. Szkoda...


radioactive killers vs seXi
mecz nierozegrany

Z tego co dowiedziałem się od głównego organizatora ligi, seta, klany nawet nie umówiły się na to spotkanie. Jako, że nie decyduje ono już w zasadzie o niczym, nikt nie będzie ich zmuszał do gry i mecz został nierozegrany.


hide_dot.gifKOŃCOWA TABELA

  1. dx (3w|0r|0p)
  2. fhn (2w|0r|1wo)
  3. seXi (0w|0r|2p)
  4. rk (0w|0r|2p)

awans do fazy playoff
klany nie rozegrały meczu między sobą


hide_dot.gifGrupa B

malleus maleficarum 2:0 fLaMasters
150:77 @ cpm21 (demo)
141:122 @ q3dm14tmp (demo)


Na przykładzie pojedynków mm z fLM można prześledzić ewolucję polskiej sceny CPMa. Z początku mazaki dostawały ostre baty, by po pewnym czasie dojść do poziomu prezentowanego przez jeden z najstarszych klanów Q3 w Polsce, a w końcu nawet go przerosnąć. Ostatnio jednak to właśnie Młoty przeżywają drugą młodość, głównie za sprawą dobrze grającego zooma. Gliwicki gracz wespół ze swym kolegą z miasta, biczem, wygrał dla swego klanu pojedynek z "aniołkami maZata". Na cpm21 z reguły dobrze grające tam flamastry zostały po prostu zmiecione z mapy przez gliwicki duet wspierany przez Nikona i OloKKM'a. W kategorii "najwyższy net" wygrał niespodziewanie biczu, ginąc o wiele razy mniej od zooma, przy score niższym zaledwie o jednego fraga. I właśnie zabawa w przytaczanie takich statystyk najlepiej oddaje to, co działo się na mapie. Niemal dwukrotna różnica fragów na tym poziomie to po prostu ownage.
Grim Dungeons, czyli q3dm14tmp, była o wiele bardziej zacięta. Przede wszystkim w1lko ciągnął swych kolegów do boju o ligowe punkty, ale jego wysiłki spełzły na niczym wobec tego, co prezentowali gracze z Gliwic. Tym razem bohaterem numer 1 był bezsprzecznie zoomer, bez którego ciężko byłoby marzyć mm'kom o tak łatwym wygrywaniu z mazakami.

hide_dot.gifSkłady

mm: zoom, biczu, Nikon, OloKKM
fLM: w1lko, N!TA, maZat, aUroR


Gracz meczu: zoom (mm) - ze swą naprawdę dobrą i skuteczną grą zawodnik ten wyrasta na najbardziej wartościowego całej ligi, przynajmniej w fazie grupowej.


Klan criogenix pauzował - grupa B składa się tylko z trzech klanów.

hide_dot.gifKOŃCOWA TABELA

  1. mm (2w|0r|0p)
  2. fLM (0w|1r|1p)
  3. cgx (0w|1r|1p)

awans do fazy playoff


hide_dot.gifGrupa C

cLan Blokers 0:2 evil unleashed
91:128 @ ospdm5a (demo)
83:91 @ cpm18i (demo)


Ciekawie, wręcz szlagierowo zapowiadał się ten mecz między dwoma klanami, które w sumie od niedawną są w czołówce polskiego TDM CPMa. Blokersi dość długo się na to czoło wbijali, natomiast eu (wcześniej mad) to po prostu stosunkowo młody klan. Pierwszy mecz rozegrano na dość rzadko wybieranej ospdm5a, która jest jedną z lepszych dla klanu fragmana. To, co się na niej działo, to prawdziwa miazga ultra lpb nepa, który stanowił w zasadzie jednoosobową armię. Tym razem nieco słabiej wypadła reszta klanu, mimo to całość funkcjonowała o wiele lepiej niż cB, którym wyraźnie coś nie wychodziło, mimo zupełnie mocnego składu.
Odmienny przebieg miała druga połówka (cpm18i - administratorzy serwerów wciąż nie zdecydowali się na support dla ulepszonej cpm18r). Tu drużyna Ajrona, playera1, uopa i terra walczyła naprawdę mężnie, "wprowadzając w minusy" nawet takiego wirtuoza CPMa, jak snapcase! Szwed najwidoczniej nie miał dobrego dnia bo ani na ospdm5a, ani na cpm18i niczym szczególnym się nie wyróżnił, podobnie zresztą jak fragman, o którym krążą plotki, że po CNL4 ma zakończyć karierę w q3. Podobne opinie słyszałem ostatnio o nepie, który na drugiej mapie udowadnił swą dobrą formę, wspólnie z dzikiem dając zwycięstwo (i pierwsze miejsce w grupie) evil unleashed.

hide_dot.gifSkłady

cB: Ajron, pl1, terr, uop
eu: nep, snapcase, fragman, dziku


Gracz meczu: nep (eu) - wyraźnie przyćmił wszystkich innych graczy na pierwszej mapie, gdzie był po prostu nieosiągalny dla wrażych rakiet i laserów. W drugiej części postawił tylko kropkę nad i, pieczętując swą dobrą grę w tym pojedynku.


destination clan vs noobs anonymous
mecz nierozegrany

Sprawdziły się moje wypowiadane dla żartu prognozy, że mecz między tymi dwoma klanami nie odbędzie się :) Obie strony ustaliły datę spotkania na środę o godzinie 20:00, ale wygląda na to, że gracze woleli emocjonować się spotkaniami piłkarskiej Ligi Mistrzów.


hide_dot.gifKOŃCOWA TABELA

  1. eu (3w|0r|0p)
  2. cB (2w|0r|1p)
  3. na (0w|0r|1p|1wo)
  4. dc (0w|0r|1p|1wo)

awans do fazy playoff
klany nie rozegrały meczu między sobą


hide_dot.gifGrupa D

lolbarn 2:0 lamma correction
192:64 @ q3dm14tmp (demo)
152:106 @ cpm4 (demo)


Po tym, co L pokazało w meczu z lc można tylko żałować, że klan ten nie awansował do dalszych gier. Powód - nieco olewacki stosunek do ligi na samym jej początku, gdy gracze lolbarn zlekceważyli próby umówienia się na mecz ze strony cOd, co zaowocowało walkowerem. Ujście frustracji gracze L dali w pojedynku z ładnie ostatnio grającym lamma correction, była to wręcz klasyczna kara. Zwłaszcza na q3dm14tmp apokalypze i jego koledzy (w tym nasz pod1) byli o klasę, albo nawet półtorej przed ekipą marvera. Zaskakująca postawa lc sprawiła, że L pobiło ich o ponad 100 fragów, nie pozostawiając złudzeń, kto jest tego dnia lepszy. O prestiż i w zasadzie tylko o to walczyło lc na cpm4. Faktycznie, na swej mapie Polacy spisali się nieco lepiej, miejscami dorównując już poziomem lolbarnowi, ale to i tak okazało się za mało, by chociaż zremisować ten mecz. W niczym nie zmienia to faktu, że lc wygrywa tę grupę, a L w fazie playoff nie zobaczymy.

hide_dot.gifSkłady

L: apokalypze, pod1, endi, mrlame
lc: b4rt, shadow, wo, marver, svk


Gracz meczu: apokalypze (L) - dzielnie bronił honoru Szwedów, rozgrywając naprawdę świetną partię w starciu z jednym z lepszych obecnie polskich klanów CPMa TDM. Boleśnie udowodnił lc'kom dystans, jaki dzieli ich od europejskiej czołówki w tym trybie gry.


crew Of destruction 2:0 psychoses
walkower na korzyśc cOd

W wyniku wycofania się klanu p5 z ligi w grupie D miała miejsce zabawna sytuacja. Otóz klan cOd, który wygrał dwa spotkania walkowerem i przegrał (już w grze) pojedynek z lc, awansował do playoff z drugiego miejsca w grupie. Oznacza to mniej więcej tyle, że kłejkowy bilans kodaków był ujemny, mimo to klan qpra i grusona dostał szansę pokazania się w fazie playoff kosztem lolbarn.


hide_dot.gifKOŃCOWA TABELA

  1. lc (2w|0r|1p)
  2. cOd (2w|0r|1p)
  3. L (2w|0r|0p|1wo)
  4. p5 (0w|0r|1p|2wo)





Tak więc wszystko jest już jasne. W zasadzie trzeba przyznać, że niewiele było niespodzianek, w zasadzie jedyną - w dodatku in minus - jest nieuzyskanie awansu do playoff przez lolbarn. Na pewno nie żałują tego kodaki, które dzięki temu zapewniły sobie miejsce co najmniej w najlepszej ósemce ligi, kontynuując tym samym serię niezłych występów w przeróżnych rozgrywkach. Oprócz i lc (D) nich do playoff awansowali sami starzy znajomi: dx i fhn (A), mm i fLM (B), cB i eu (C). Z jednej strony to dobrze, bo klany te grają na niezmiennie wysokim poziomie i gwarantują odpowiednie emocje w playoffach, z drugiej trochę szkoda, że praktycznie nikt nowy nie przebił się do czołówki, za wyjątkiem pojedynczych graczy i występów takich, jak radioactive killers przeciwko dioxide w poprzedniej serii.


Co natomiast czeka nas w playoff? Dobrze znana i lubiana przez wszystkich drabinka podwójnej eliminacji czeka na najlepsze klany CNL4 oferując im znakomitą okazję do wykazania się. Na dobrą sprawę układ gier pierwszej rundy DE był już znany po drugiej serii. Przyjrzyjmy się zatem drabince double elimination i terminarzowi gier pierwszej serii:

hide_dot.gifFaza playoff - info

hide_dot.gifFaza playoff CNL4 - I runda DE

dx vs fLM
mm vs fhn
eu vs cOd
lc vs cB


Pary były rozstawiane systemem znanym z piłkarskich mistrzostw świata, który tłumaczyłem już przy okazji poprzedniego raportu, a więc 1A vs 2B, 1B vs 2A i tak dalej. Trzeba przyznać, że zestawienie utworzone w wyniku układu pozycji w grupach jest dość interesujące. W pierwszej parze spotkają się klany będące ostatnio nieco "pod formą", dioxide i fLaMasters. Jeśli Dwutlenki myślą o obronie pozycji liderów w polskim CPMa, muszą się solidnie wziąć do grania. To samo tyczy się najlepszego rodzimego klanu w CNL3, bo obecnie forma fLM tylko w rzadkich momentach przypomina ekipę, która potrafiła zupełnie nieźle rywalizować z legendarnym już niemal nDc.

Wygrany z tej pary spotka się ze zwycięzcą pojedynku malleus maleficarum i fraghunters nation. W moim odczuciu zdecydowanym faworytem są Młoty na Czarownice, które przebrnęły przez fazę ligową jak burza. Udało im się zgromadzić naprawdę ciekawą ekipę z zoomem na czele, ich zgranie z meczu na mecz wygląda coraz lepieji wszystko wskazuje na to, że m&m'sy stają się poważnymi kandydatami nawet na finał ligi. Naprawdę nic nie wskazuje na to, by prezentujące się nieźle (ale tylko nieźle) fhn mogło im przeszkodzić w awansie do następnej rundy.

Druga część drabinki to mecze eu vs cOd i lc vs cB. Kodaki i ex-mad nie darzą się szczególną scenową sympatią i chociaż więcej w tym żartów, niż faktycznej kłejkowej antypatii, mecz będzie na pewno dość istotny dla obu ekip. Faworytem jest rzecz jasna o wiele równiej grające eu, ale cOd z pewnością tanio skóry nie sprzeda i będzie chciało pokazać, że zasłużyło na awans z grupy D. Jeśli chodzi o pojedynek Blokersów z lamma correction to po ostatnim meczu lc przeciwko L jestem skłonny stwierdzić, że cB w optymalnym składzie i formie ma wszelkie dane, by powalczyć o pozostanie w drabince wygranych. Z tym składem w cB jednak od zawsze bywało bardzo różnie, więc wszystko będzie wiadome dopiero w dniu meczu.


A jak dalej może potoczyć się rywalizacja w CNL4? W drugiej rundzie drabinkowej, a pierwszej WB, może dojść do kolejnego fantastycznie zapowiadającego się spotkania między mm i dx. Byłaby to prawdziwa gratka dla fanów gry zooma, OloKKM'a, zika czy messa. W drugiej części drabinki mimo wszystko bardziej prawdopodobnym wydaje się pojedynek eu z lc. Na tym etapie trudno jednak cokolwiek stwierdzić, cała ósemka prezentuje dość równy poziom i można jedynie spekulować, co będzie dalej. Właśnie dlatego system grupowy jest bardziej emocjonujący od ligowego i właśnie dlatego to właśnie on był podstawą najbardziej udanych online'owych lig w Polsce - tak TDM vQ3, jak i CPMa :)


Poprzednie raporty:
- Raport CNL4: II seria
- CNL4: start i I seria

Drabinka DE
CNL4

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • Ph0bia

    #0 | faction

    2004-11-04 01:36:30

  • edix

    #0 | psy|edix

    2004-11-04 01:44:02

  • Pajda

    #0 | Pajda

    2004-11-04 04:28:42

  • igor

    #0 | igor

    2004-11-04 08:18:48

  • zoom

    #0 | zoom

    2004-11-04 08:20:29

  • t5-set

    #0 | DziaD.

    2004-11-04 09:45:24

  • Dz!ku

    #0 | dzuki_

    2004-11-04 10:20:19

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 10:46:15

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 10:47:58

  • gosti

    #0 | gosti

    2004-11-04 11:12:57

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-04 12:57:45

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-04 12:59:18

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 14:40:34

  • OloKKM

    #0 | OloKKM

    2004-11-04 14:46:01

  • OloKKM

    #0 | OloKKM

    2004-11-04 14:47:25

  • nita

    #0 | nita

    2004-11-04 15:05:12

  • zoom

    #0 | zoom

    2004-11-04 15:07:09

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:08:00

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:10:04

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 15:11:58

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:16:33

  • sinbad

    #0 | sinbad

    2004-11-04 15:17:52

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 15:19:43

  • -mess-

    #0 | -mess-

    2004-11-04 15:21:27

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 15:21:49

  • -mess-

    #0 | -mess-

    2004-11-04 15:23:54

  • Dz!ku

    #0 | dzuki_

    2004-11-04 15:25:53

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:26:55

  • sinbad

    #0 | sinbad

    2004-11-04 15:27:54

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 15:31:03

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:33:13

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 15:36:14

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:40:03

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 15:42:57

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:46:51

  • Dz!ku

    #0 | dzuki_

    2004-11-04 15:47:11

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 15:49:18

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:50:08

  • vand4l

    #0 | vand4l

    2004-11-04 15:58:30

  • asic

    #0 | asic

    2004-11-04 16:02:28

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

5417 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie