Raport CNL4: II seria

Dostosuj

Raport CNL4: II seria

Za nami kolejny tydzień z promodową ligą CNL4. W dalszym ciągu emocjonujemy się meczami fazy grupowej, przypomnę tylko, że klany podzielono na cztery grupy (w każdej znalazły się cztery zespoły), do części playoff awansują po dwa najlepsze klany z każdej grupy. Klany zostaną rozstawione systemem znanym m.in. z piłkarskich mistrzostw świata, a więc 1A vs 2B, 2A vs 1B i tak dalej. Dzięki temu liga nie będzie ciągnąć się w nieskończoność, część grupowa spełni funkcję "filtra" dla słabszych ekip, prawdziwa gra o wysoką stawkę rozpocznie się zaś w rundzie drabinkowej.

No właśnie, napisałem o filtrowaniu klanów. Niestety, z ligi "odfiltrowaliśmy" kolejne dwie ekipy, tym razem są to psychoses (p5) i hasz power (hp). Ci drudzy weszli do rozgrywek w miejsce sympozium i jak widać nie zabawili długo w czwartej edycji CNL - nie rozegrali nawet meczu. Sytuacja z p5 i hp sprawiła, że w dwóch grupach mamy zaledwie po trzy drużyny. W koszyku B pozostały mm, cgx i fLM, natomiast w D o awans walczą cOd, lc i L. Pozostałe grupy rywalizują w pierwotnych, czterozespołowych zestawieniach przy czym dla wszystkich grup druga kolejka była decydującą jeśli chodzi o losy niektórych klanów w lidze.

hide_dot.gifWięcej + opis II kolejki


I tak w grupie A niewesoło wyglądała sytuacja seXi i radioactive killers. W drugiej serii klany te musiały zmierzyć się ze zwycięzcami pierwszych meczów, a więc odpowiednio dx i fhn. Porażka któregoś z nich oznaczałaby automatyczną eliminację, gdyż nie ma możliwości awansu do playoff z dwiema porażkami na koncie. Dla odmiany wygrana dx bądź fhn dawałaby tym drużynom kwalifikację do dalszej fazy, jedyną kwestią do roztrzygnięcia pozostałoby pierwsze miejsce, które przy takim układzie zdecydowałoby się w meczu bezpośrednim pomiędzy nimi, który będzie mieć miejsce w trzeciej kolejce.

W grupie B dość wygodną pozycję wyjściową miał klan mm. Po wygranej walkowerem z usuniętym z ligi hp malleusów czekało spotkanie z cgx, które co prawda niespodziewanie zremisowało z fLM, ale raczej nikt nie miał wątpliwości, że z klanem nomada walki nie nawiąże. Dzień spokoju miały mazaki, właśnie im w drugiej serii przypadał według terminarza mecz z hp, aniołki maZata mogły być zatem spokojne o wynik :)

Najbliższe awansu z grupy C było eu. Po oczekiwanej, ale nadspodziewanie kłopotliwej wygranej z na, klan fr4gm4na miał skrzyżować raile z mocno osłabionym odejściami najlepszych graczy dc. Faworyta wskazać było nietrudno. Ta grupa jest bodaj najmniej wyrównaną, walkę o pierwsze miejsce eu roztrzygnie w ostatniej kolejce z cLanem Blokers.

No i ostatnia grupa, D, która spokojnie może być nazwana grupą paradoksów. Otóż klan cOd w pierwszej kolejce otrzymał walkower od ekipy lolbarn, która w serii drugiej miała spotkać się z usuniętym z ligi p5. Z kolei kodaki czekał pojedynek z lc, który w tej sytuacji... o niczym nie decydował! Nawet gdyby cOd przegrało to spotkanie a w trzeciej serii lolbarn pokonałoby lc, to właśnie klan qpra, grusona i całej reszty ferajny awansowałby dalej. Dlaczego? Otóż nawet mając dwie wygrane klan L nie byłby w stanie wyprzedzić crew Of destruction, które również miałoby dwa zwycięstwa plus punkty za ewentualną porażkę z lc. Tak więc czwarty klan Europy ukręcił na siebie bat swą olewniczą postawą już w pierwszym meczu.
Po przydługim wstępie pora wreszcie zapoznać się z wynikami drugiej kolejki CNL4:

hide_dot.gifII seria CNL4

hide_dot.gifGrupa A

dioxide 2:0 radioactive killers
123:119 @ q3dm14tmp (demo)
123:100 @ cpm21 (demo)


Murowanym faworytem było dx, okazało się jednak, że skazane na pożarcie rk naprawdę dzielnie walczyło i za sprawą ich postawy mecz miał nieoczekiwany przebieg. Co prawda samo spotkanie nie należało do najpłynniejszych (lagi, częste zmiany, pauzy i generalnie wszelkiej maści problemy), to z rozegranych do tej pory było bodaj najciekawszym. Przede wszystkim q3dm14tmp, które rk najprawdopodobniej by wygrało, gdyby nie permanetny lag pucha w praktyce uniemożliwiający mu nawiązanie walki z dwutlenkami. Mimo obecności dwóch niżej pingujących rezerwowych rk nie zdecydowało się na zmianę. Problemy nie ominęły także dx - z serwera co chwila wylatywał zik, powodowało to rzecz jasna mnogość zmian w zespole mistrzów Polski. Poza tym mocno dała się we znaki nieobecność messa i matr0xa. Swoje dołożyli również radioaktywni zabójcy, którzy zagrali tę mapę naprawdę dobrze, w niczym nie ustępując swym przeciwnikom. Raz po raz klany zmieniały się na prowadzeniu, w ciągu ostatnich pięciu minut rk wyszło na kilkunastofragowe (dochodzące nawet do 20!) prowadzenie, by za sprawą doskonałej gry goblina stracić je w ostatnich sekundach! Tak czy inaczej rk należą się słowa uznania za ten mecz, zaledwie czterech fragów zabrakło do dogrywki.
Podobny przebieg miał mecz na cpm21. Tym razem również rk bardzo mocno naciskało dx, odrabiając sporą stratę. Gdy wydawało się, że pogoń przyniesie skutek, dobra gra duetu goblin - asic zapewniła komplet punktów dwutlenkom. Tym niemniej radioaktywnym zabójcom należą się pochwały, trochę szkoda, że tego klanu nie zobaczymy w fazie playoff - w obecnej dyspozycji mogliby sporo namieszać.

hide_dot.gifSkłady

dx: goblin, th0r, detox, zik, asic, bush
rk: mich, d1n0, WAP, puch


Gracz meczu: goblin (dx) - miałem dylemat między nim a michem z rk, który również bardzo dobrze zagrał na obu mapach. Zdecydowałem się jednak na goblina, który swą doskonałą grą praktycznie w pojedynkę wygrał dla dioxide pierwszą mapę, walnie przyczyniając się rownież do zwycięstwa na drugiej.


fraghunters nation 2:0 seXi
147:33 @ cpm18i (demo)
181:88 @ cpm21 (demo)


Niestety, podczas tego meczu po raz kolejny dała o sobie znać kiepska baza serwerowa ligi. Z tego powodu mecz rozgrywano w dwóch różnych miejscach - na SI4 oraz TOYI, ale żadne z nich nie zadowoliło graczy obu klanów, przede wszystkim seXi.Na cpm18i tak czy inaczej nie mieli oni wiele do powiedzenia. Serwer TOYA.cpma, na którym mapę rozegrano, zdecydowanie im nie leżał - już po kilku minutach z rywalizacji "odpadł" buttercup, który dostał permanentnego laga 200. Nerf nie chciał dołączyć do kolegów i seXi kończyło mecz we trójkę. Skutek opłakany, wysoka wygrana fhn po bardzo dobrej i równej grze całego zespołu. Pod sam koniec - dokładnie w ostatniej minucie - na serwerze pojawił się magg0t, który zagrał od początku drugiej mapy. Była nią cpm21, rozegrana na SI4. W ekipie fhn dokonała się zmiana - benka zastąpił slayer. Nieco osłabiło to siłę ognia łowców fragów, poza tym nowy serwer był odrobinkę korzystniejszy dla seXi. Przez około 10 minut klany toczyły naprawdę wyrównaną walkę, nierzadko to fhn okazywało się stroną goniącą. Potem jednak z serwera wypadł vand4l i stało się jasne, że seXi przegra ten mecz. Podsumowując - 2:0 dla fhn, ale spotkanie trudno uznać za bezproblemowe i udane.

hide_dot.gifSkłady

fhn: ben'eK, Krukov, MsT, apple-pie, slayer
seXi: sinbad, solid, vand4l, buttercup, magg0t


Gracz meczu: MsT (fhn) - dobra, równa gra na obu mapach - naprawdę świetnie zwłaszcza na cpm21.


hide_dot.gifTABELA

  1. dx (2w|0r|0p)
  2. fhn (2w|0r|0p)
  3. seXi (0w|0r|2p)
  4. rk (0w|0r|2p)



hide_dot.gifGrupa B

malleus maleficarum 2:0 criogenix
197:79 @ cpm4 (demo)
160:81 @ cpm21 (demo)


Wyjątkowo mało wyrównany mecz. A wydawać by się mogło, że cgx po remisie z fLM będzie grać coraz lepiej. Tymczasem malleus maleficarum bardzo szybko sprowadziło młody klan na ziemię. Cały mecz to popis zoomera, który rozstawiał cgx'ów po respawnach jak chciał. Na cpm4 nie było nawet mowy o nawiązaniu walki - to domowa mapa mm na której ten klan przegrywa naprawdę rzadko, a jeśli już, to z naprawdę mocnymi przeciwnikami. W nabijaniu wyniku zoomowi dzielnie wtórówali przede wszystkim OloKKM i Nikon. Z kolei as atutowy cgx - cpm21 - to już popis jednego z lepszych graczy CPMa w Europie, ale warto zwrócić uwagę na dobrą grę blk'a z cgx, który wyraźnie wybił się ponad poziom swych kolegów z klanu. Jako ciekawostkę dodam, że czwarty zawodnik mm, a więc e1n, grał w tym meczu z... laptopa :)

hide_dot.gifSkłady

mm: zoom, Nikon, OloKKM, e1n
cgx: blk, loki, bomba, pejn, spider, krl


Gracz meczu: zoom (mm) - można go lubić lub nie, ale trzeba przyznać, że graczem jest naprawdę doskonałym.


Klan fLaMasters pauzował - grupa B składa się tylko z trzech klanów.

hide_dot.gifTABELA

  1. mm (1w|0r|0p)
  2. cgx (0w|1r|1p)
  3. fLM (0w|1r|0p)



hide_dot.gifGrupa C

evil unleashed 2:0 destination clan
walkower na korzyść eu

Trzeba przyznać, że gracze dc nie popisali się w tym meczu. Pierwsza mapa została co prawda rozegrana, ale pod koniec praktycznie cały destination clan odszedł od komputerów (lub udawał?) i zajął się czym innym. Druga część spotkania rzecz jasna nie została rozegrana i mecz zweryfikowano jako walkower. Chłopaki z dc - duże bg, nie można w ten sposób marnować czasu przede wszystkim sędziów i przeciwników, a także po części swojego własnego :/


noobs anonymous 0:2 cLan Blokers
walkower na korzyśc cB

Oj, nie nagrano się wiele w tej grupie. Również na nie stanęło na wysokości zadania i po jednej mapie zrezygnowało z rywalizacji. Klan sh4una okazał się słabszy od cB w pierwszej części meczu, do drugiej z nieokreślonych powodów nie przystąpił. Efekt wiadomy - walkower.


hide_dot.gifTABELA

  1. eu (2w|0r|0p)
  2. cB (2w|0r|0p)
  3. na (0w|0r|1p|1wo)
  4. dc (0w|0r|1p|1wo)



hide_dot.gifGrupa D

lolbarn 2:0 psychoses
walkower na korzyść L

Klan p5 wycofał się z ligi, wskutek czego jego kolejni przeciwnicy - L i cOd - otrzymują darmowe punkty. W przypadku lolbarn, będącego jednym z lepszych europejskich klanów CPMa TDM, była to raczej czysta formalność.


lamma correction 2:0 crew Of destruction
196:57 @ q3dm14tmp (demo)
164:58 @ cpm4 (demo)


Sytuacja obu klanów przed tym meczem była bardzo komfortowa. Zarówno cOd, jak i lc, wygrały swe pierwsze spotkania. Szczególnie bezstresowo do meczu mogli podchodzić gracze Ekipy Zniszczenia, którzy mieli w zanadrzu walkower z najmocniejszym chyba klanem w grupie - lolbarn. Mimo to obie ekipy chciały ten mecz wygrać i już na 100% być pewnym awansu do playoff. Niestety, mecz obfitował w liczne problemy z serwerem i lagami. Toya niemiłosiernie karała graczy rekinami, natomiast serwer SI4 chojnie obdarzał wszystkich utratami pakietów. W tych warunkach sens rywalizacji najlepiej oddaje pomeczowy komentarz qpra, który stwierdził, że gracze lc pojawiali się co kilka metrów. Mimo to drużyny nie zgodziły się na przełożenie meczu i postanowiły rozegrać go mimo nienajlepszych warunków. Pierwsze pięć minut na q3dm14tmp to dominacja cOd. Klan ten nie raz pokazywał, że umie grać na dm14 i również lc musiało trochę się powysilać, by w końcu wyjść na prowadzenie. Zmiana shadowa na fafiora wyszła lc'kom zdecydowanie na dobre i w składzie wo, marver, svk i faf lamma correction dociągnęła mapę, wygrywając znaczną różnicą fragów. Uczciwie trzeba jednak powiedzieć, że marcu i goci z cOd nie mieli zbyt dobrych warunków do gry - ten pierwszy przez kilka minut grał praktycznie z pingiem 200, gociego atakowały pomniejsze lagi, dochodzące "zaledwie" do 90.
Podobny do dm14 przebieg miała cpm4, z jedną różnicą - nie było nawet początkowego momentu walki. Od startu aż do mety na mapie dominował klan lamma correction, pewnie wygrywając całe spotkanie 2:0.

hide_dot.gifSkłady

lc: wo, marver, svk, shadow, fafior
cOd: solar, tox, marcu, goci, qpr


Gracz meczu: wo (lc) - jest coraz bliżej formy, jaką imponował grając w fLM i później w tec. Dobra gra na obu mapach.


hide_dot.gifTABELA

  1. lc (2w|0r|0p)
  2. cOd (1w|0r|1p)
  3. L (1w|0r|0p|1wo)
  4. p5 (0w|0r|1p|1wo)





W porównaniu do pierwszej kolejki przybyło niestety walkowerów i meczów nierozegranych. Tych pierwszych było aż trzy (w pierwszej kolejce tylko jeden), podobnie jak w pierwszej serii pauzować musiał również jeden klan z grupy B. Tym razem padło na fLM, w ostatniej kolejce przymusowy urlop czeka criogenix. Ponownie nie popisały się klany z zagranicy, tym razem stratę czasu sędziom i rywalom "zafundowało" na. Grupa C natomiast była jedyną, w której oba mecze zakończyły się walkowerami - w żadnej edycji CNL (ani innej polskiej ligi CPMa!) nie pamiętam podobnej sytuacji. Klanom dc i na wypada tylko pogratulować ducha walki.

Zapadły już pierwsze roztrzygnięcia, co w kilku przypadkach było łatwe do przewidzenia. W następnej rundzie zobaczymy na pewno mistrzów Polski z dioxide oraz nieźle grające ostatnio fhn (grupa A). Trochę szkoda, że ambitnie prezentujące się w meczu z dx radioactive killers nie ma szans na walkę o playoff, ale - nikt nie zabronił im nawiązania równiejszej walki z fhn, którzy wydają się być o wiele bardziej w zasięgu rk, niż (mimo wszystko) dx. Grupa B teoretycznie wciąż jest otwarta, ale na 99,5% w dalszej fazie zobaczymy mm i fLM. Czyli - bez niespodzianek. Grupa C to, wobec karygodnej postawy rywali, spacerek dla cB i eu. Klany te będą mogły urządzić sobie praktycznie mecz sparingowy w ostatniej kolejce.

Natomiast o wiele ciekawiej jest w grupie D. Ma tu miejsce kolejny paradoks CNL4. Otóz crew Of destruction, które nie wygrało żadnego meczu bez walkowera (jedyny rozegrany to porażka 0:2 z lc)... zapewniło sobie awans do playoff kosztem L, i to bez względu na wynik meczu L vs lc! Oznacza to, że jeden z najlepszych klanów w Europie nie wystąpi w finałach CNL4 a cała grupa D jest już roztrzygnięta! Pierwsze miejsce zajmie lc, drugie cOd, na trzecim wyląduje L, ostatnie zajmie p5, za którego sprawą mamy taką właśnie sytuację.Gdyby psychoses nie wycofali się z ligi i klan ten pokonałby cOd, wówczas do playoff awansowałyby lc i L. Tak się jednak nie stało i kodaki mogą już teraz cieszyć się z awansu, podobnie jak ekipa marvera.


Jak widać z powyższego, trzecia i ostatnia seria fazy grupowej będzie w przeważającej części "o pietruszkę". Oznacza to, że nie będzie emocji towarzyszących meczom, w których decyduje się awans lub nie danego klanu. Mimo to możemy oczekiwać od uczestniczących klanów, że zaprezentują nam nieco niezłej gry:

hide_dot.gifIII seria CNL4

Grupa A
dx vs fhn
rk vs seXi

Grupa B
mm vs fLM
cgx - pauzuje

Grupa C
cB vs eu
dc vs na

Grupa D
L 2:0 lc
cOd 2:0 p5


Znamy już wyniki meczów grupy D. Rzecz jasna spotkanie pomiędzy cOd i p5 zakończyło się walkowerem, ale w drugim - już rozegranym od A do Z pojedynku - lolbarn zdecydowanie pokonał lc. Chłopcy z L mogą sobie teraz pluć w brodę, że nie stawili się na mecz pierwszej kolejki - mieli naprawdę spore szanse na czołowe miejsce w lidze. Reszta informacji w kolejnym raporcie CNL4, po zakończeniu trzeciej serii. See ya!


Poprzednie raporty:
- CNL4: start i I seria

CNL4

KomentarzeKomentarze

  • aUroR

    #0 | auror

    2004-10-31 01:58:37

  • Pajda

    #0 | Pajda

    2004-10-31 03:01:39

  • n o o k i e

    #0 | n o o k i e

    2004-10-31 03:41:42

  • Pajda

    #0 | Pajda

    2004-10-31 05:41:14

  • tofu

    #0 | tof

    2004-10-31 06:48:56

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2004-10-31 07:52:29

  • kood

    #0 | kood

    2004-10-31 10:37:22

  • aUroR

    #0 | auror

    2004-10-31 11:28:56

  • OloKKM

    #0 | OloKKM

    2004-10-31 13:46:23

  • OloKKM

    #0 | OloKKM

    2004-10-31 13:47:29

  • edix

    #0 | psy|edix

    2004-10-31 14:10:47

  • emilekgr

    #0 | gr

    2004-10-31 14:23:44

  • n o o k i e

    #0 | n o o k i e

    2004-10-31 14:31:21

  • brawurka

    #0 | rzurzu

    2004-10-31 14:34:56

  • mat1x

    #0 | mat1x

    2004-10-31 14:45:20

  • zoom

    #0 | zoom

    2004-10-31 15:16:26

  • zoom

    #0 | zoom

    2004-10-31 15:21:29

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-10-31 15:56:21

  • qperek

    #0 | qpr

    2004-10-31 16:04:57

  • t5-set

    #0 | DziaD.

    2004-10-31 17:58:20

  • marVer

    #0 | marver

    2004-11-01 00:09:44

  • marVer

    #0 | marver

    2004-11-01 00:12:18

  • MsT

    #0 | MsT

    2004-11-01 00:45:56

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-01 03:37:41

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-01 03:38:05

  • marVer

    #0 | marver

    2004-11-01 08:11:34

  • zoom

    #0 | zoom

    2004-11-01 12:13:45

  • emilekgr

    #0 | gr

    2004-11-01 17:51:10

  • qperek

    #0 | qpr

    2004-11-01 18:13:14

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-02 01:02:08

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

5196 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie