Quake 3 powraca!
Najczarniejszy scenariusz dla najmłodszego braciszka z serii gier Quake, staje się faktem. Z dniem dzisiejszym bowiem z jednego z teatrów gamingowych zabaw, Quake 4 został wyparty przez dużo starszego Quake'a 3. Taką a nie inną decyzję podjęła dziś jedna z największych gamingowych organizacji, Cyberathlete Professional League. W praktyce oznacza to cały przyszły i bieżący sezon 2006 (a może i 2007) wypełniony turniejami CPL, w których właśnie tę grę zobaczymy w trybie duelowym, obok zespołowego Counter-Strike'a. Decyzji tej wszak nie podjęto pochopnie i gwałtownie. Każdy miał prawo głosu; i organizatorzy i sponsorzy, a nawet sami gracze. Wyniki ankiet jednakże mówią same za siebie:
- Sztab i personel CPL - 90% na korzyść Quake'a 3
- Partnerzy i sponsorzy CPL - 90% na korzyść Quake'a 3
- Komitet CPL 1v1 - 85% na korzyść Quake'a 3
- Gracze, którzy głosowali w ankiecie - 80% na korzyść Quake'a 3
Nie wiadomo jeszcze, czy w ślad za CPL'em pójdą również inne, prestiżowe organizacje. Również za wcześnie jest na spekulacje dotyczące reakcji ze strony sceny. Można jedynie domniemywać, że w takiej, a nie innej sytuacji, podział profesjonalnych graczy wydaję się być nie unikniony. Jednakże, z pewnością ci, którzy nadal kochają Q3 będą w niebo wzięci. Z kolei nowi gracze, odnoszący już spore sukcesy w Q4 zapewne zostaną przy tym tytule.
CPL zaznacza jednocześnie, że reaktywacja Quake'a 4 nie jest wykluczona. Powrót będzie miał miejsce, jeśli gra zdobędzie większe uznanie od rusztowania i serca sceny, czyli samych graczy. Pracownicy organizacji zapowiadają również, że nadal będą starać się pomagać w ulepszeniu czterech gwoździ poprzez prowadzenie rozmów z id Software, a także dawanie wskazówek, czy też rad.
Czas pokaże, czy taka decyzja była trafna. Jednakże już widać pewne pozytywne aspekty, które prawdopodobnie będą się mnożyć. Cieszy chociażby to, że swój come back zapowiedziała wielka osobowość, Z4muZ, który obiecał, że się ponownie pojawi, jeśli tylko Q3 wróci na łono CPL. W ślad za nim, pewnie pójdą inne, równie wybitne persony. Bo W końcu nawet socrates, fooKi czy też Cooller wielokrotnie powtarzali, że wolą Quake 3. Kto wie, może prócz nich w akcji zobaczymy nawet czm czy ZeRo4 i inne legendy. Fakt, faktem:
ESReality
#0 | WILK
2006-07-22 20:53:54
#0 | WILK
2006-07-22 21:02:50
Daj spokoj gosciowi nie chce sie i tyle. Woli pracowac nad swoim CPMA niz nad OSP.
#0 | WILK
2006-07-22 21:11:51
Troche osob gra w Q4. Wlasnie \'troche\' gra i w tym rzecz :P
#0 | guhard
2006-07-22 21:21:09
#0 | WILK
2006-07-22 21:49:04
W Q3 duzo ludzi gra przykladowo CA. Q3 nie jest jednak nie wiadomo jak doskonaly, ale jak narazie wyraznie przoduje pod wzgledem grywalnosci.
W Q4 sa takze zastrzezenia wzgledem map, a samego rozmiaru modelu (albo raczej punktu widzenia) przykladowo wlacz domniemana Q3DM17 w Q4 (the longest yard, a w q4 the longest cos tam). Kolejna sprawa to jak wczesniej ktos napisal dotyczy samej myszki. W q2, q4 i samym warsow (na silniku Q2) jest problem z mysza. Nie idzie ustawic jej tak fajnie jak w Q3.
Podobnie sprawa wyglada z ustawieniami lacza. W Q3 mozna dostroic wlasciwie bardzo dokladnie \'lacze\'. Natomiast W Q4 ... :F
Q3 powraca i krok w tyl ? Dlaczego ? Krokiem w tyl by bylo wycofanie calkowicie Quake czekajac na grywalnego patcha do Q4 lub zrobienie turnieju na nowym patchu do Q4 i znowu na czyms nowym na temat ktorego wiele sie nie wie. Nie wiadomo jak bedzie wygladac ten powrot Q3 na CPL\'u to sie dopiero okaze w praniu.
Pozatym dobry przyklad jak juz wczesniej pisali to CS 1.6 i CS:S. CS 1.6 w tym przypadku to Q3. Nowsze nie znaczy lepsze. Pozatym w Q4 nie ma jakiegos wielkiego skoku w samym sposobie gry. Przypomina nawet grywalnoscia Q2.
Pozatym co jak co ale w Q3 mozna z menu ustawic wszystkie klawisze potrzebne do gry, a w Q4 jest to nadal nie mozliwe mimo, ze jest juz patch 1.2 co swiadczy o tym ile jeszcze pracy czeka ID aby doprowadzic Q4 do jakiegos przyzwoitego poziomu. Przeciez wersja Q4 1.0 jest totalna porazka (z tego co pamietam co nawet browser serwerow nie dzialal poprawnie). To ma byc gra PRO ?
Chyba kazdy sie zgodzi, ze albo wypuscic juz cos dobrego i dopracowanego albo po prostu lepiej czekac (przyklad np. VALVE oni sie nie spieszyli z HL2 ale jak juz wypuscili to po prostu miodzio mimo, ze nie ma multi ale singiel jest naprawde super. Pod tym wzgledem Q4 odstaje daleko w tyle, bo single player nie jest rewelacyjny). Kazda gra ma zawsze jakies bledy, ale Q4 jest chyba jedna z nielicznych gier gdzie te bledy po prostu zauwaza KAZDY POTENCJALNY NORMALNY GRACZ.Co raczej nie powinno miec miejsca.
Q4 ma takze problem z CD-KEYEM. Wystarczy wejsc na serwer i podczas podlaczania dostac laga i zostaje \'duch\' z pingiem 999 lub connecting lub zawiesi sie gra. Zamykasz ALT+F4 lub ALT+CTRL+DEL i prosze...musisz wpisac ponownie CD-KEY. WTF? Co to ma byc ? Dlaczego Q4 ciagle grzebie w pliku z CD-KEYEM. Rozumiem, ze uzywa tego do sprawdzania itd. ale zeby byla mozliwosci straty przez np. zawieszenie gry podczas grania lub podlaczania sie do serwera ?
Troszke sie rozpisalem ale narazie to mozna tylko spekulowac co przyniesie nastepne pol roku i jak to bedzie wszystko wygladac. Na stan obecny nie jest to ani krok w tyl ani w przod. Jest to poprostu decyzja, ktorej zamiarem jest takze napewno sprawdzenie jak to bedzie wygladac oraz sprawdzenie czy to jest krok do przodu czy tez po prostu \'gleba\' na ziemie.
IMHO odwazny krok.
#0 | WILK
2006-07-22 21:50:45
#0 | Lukin
2006-07-22 21:58:36
\"Powoli nadchodzi czas naszego pożegnania; Quake 3 Arena jako gra stopniowo przechodzi do historii, a turnieje rozgrywane na tej platformie są teraz raczej smaczkiem dla fanatyków.\"
Z tego wniosek, że jakby turnieje w \"Q3\" były to ORG by nie upadł.
#0 | Lukin
2006-07-22 22:11:02
Ale w sumie sponsorzy to jest zmartwienie dla Munoza, nie dla mnie. Napisałem to tylko, żeby zaznaczyć, że sponsorom robi różnicę czy to \"Q4\" czy \"Q3\".
#0 | El-Mo
2006-07-23 10:48:31
#0 | Dc
2006-07-23 11:59:06
#0 | jakub m.
2006-07-23 14:12:53
#0 | icee
2006-07-23 14:32:41
#0 | neodemon83
2006-07-23 22:56:30
Q3 było, jest i będzie idealną grą multiplayerową, tego faktu nie da się zmienić, wiedzą to gracze którzy w zasadzie byli zmuszeni do przejścia na Q4 w pogoni za możliwością udziału w turniejach, wie także ID Software.
#0 | Thug`GaD
2006-07-24 00:46:16
#0 | mayhem
2006-07-24 09:05:47
moze CB dojdzie do podobnej konkluzji i urzadza TDM\'a z kase?? ;]
#0 | kaboom
2006-07-24 10:10:50
będzie ciekawie
#0 | bheliom
2006-07-24 11:21:21
#0 | WILK
2006-07-24 19:50:45
Pozatym sam lagometer nie zmienia wlasciwosci lacza ale to tak poza :P
Pozatym text ogladajac zdjecia z CD-ACTION hmm....widze, ze ty tak robisz moze nadal je ogladasz i dlatego tak piszesz...kto wie...kto wie..nvm szkoda pisac o tym. Wole poczekac niz strzepic jezyk na dyskusje np. z Toba :P
Co do bledow moze zle sie przygladasz grze i moze wlasnie dlatego dla Ciebie Q4 jest faworytem...no coz jedni ogladaja grafike, a inni sprawdzaja gre.
Pozatym wielka roznica pomiedzy Q3, a Q4 jest to, ze Q3 w wersji 1.11 byl GRYWALNY, a Q4 jest prawie GRYWALNY w wersji podstawowej (a nawet juz po instalacji patcha 1.2)...a prawie robi wielka roznice.
#0 | Dc
2006-07-24 23:36:20
#0 | frg
2006-07-25 15:54:25
#0 | jakub m.
2006-07-25 16:10:49
#0 | frg
2006-07-25 18:22:02
Dla mnie osobiscie nie ma znaczenia ile gra ma lat. Gra ma przede wszystkim sprawiac przyjemnosc.
#0 | sYnth|log
2006-07-26 18:52:10
Brawo ten Pan!
[+]
#0 | sYnth|log
2006-07-26 18:55:57
to trzeba poczuć ;-)
#0 | ThrawN
2006-07-26 19:10:06
#0 | Pawuj
2006-09-21 20:19:16