Quake 3 powraca!

Dostosuj

Quake 3 powraca!

Najczarniejszy scenariusz dla najmłodszego braciszka z serii gier Quake, staje się faktem. Z dniem dzisiejszym bowiem z jednego z teatrów gamingowych zabaw, Quake 4 został wyparty przez dużo starszego Quake'a 3. Taką a nie inną decyzję podjęła dziś jedna z największych gamingowych organizacji, Cyberathlete Professional League. W praktyce oznacza to cały przyszły i bieżący sezon 2006 (a może i 2007) wypełniony turniejami CPL, w których właśnie tę grę zobaczymy w trybie duelowym, obok zespołowego Counter-Strike'a. Decyzji tej wszak nie podjęto pochopnie i gwałtownie. Każdy miał prawo głosu; i organizatorzy i sponsorzy, a nawet sami gracze. Wyniki ankiet jednakże mówią same za siebie:

  • Sztab i personel CPL - 90% na korzyść Quake'a 3
  • Partnerzy i sponsorzy CPL - 90% na korzyść Quake'a 3
  • Komitet CPL 1v1 - 85% na korzyść Quake'a 3
  • Gracze, którzy głosowali w ankiecie - 80% na korzyść Quake'a 3
Dominacja głosów na korzyść trzech gwoździ, to mało powiedziane. Nieśmiertelna i wciąż ukochana gra, przez setki tysięcy ludzi na całym świecie, znów nabiera wymiaru profesjonalnego. I nie powinno to dziwić. Quake 3 bowiem bez wątpienia odniósł największy sukces spośród całej serii. To właśnie ta gra skupia największą scenę i nawet wyjście Quake'a 4 na światło dzienne nie zagroziło popularności programu. Wręcz przeciwnie. Zagorzali fani zielonych robotów jeszcze bardziej pokochali trzeci wstrząs. W końcu to na prześlicznym silniku graficznym tej gry powstały inne świetne tytułu, oraz mnóstwo przeróżnych modyfikacji.

Nie wiadomo jeszcze, czy w ślad za CPL'em pójdą również inne, prestiżowe organizacje. Również za wcześnie jest na spekulacje dotyczące reakcji ze strony sceny. Można jedynie domniemywać, że w takiej, a nie innej sytuacji, podział profesjonalnych graczy wydaję się być nie unikniony. Jednakże, z pewnością ci, którzy nadal kochają Q3 będą w niebo wzięci. Z kolei nowi gracze, odnoszący już spore sukcesy w Q4 zapewne zostaną przy tym tytule.

CPL zaznacza jednocześnie, że reaktywacja Quake'a 4 nie jest wykluczona. Powrót będzie miał miejsce, jeśli gra zdobędzie większe uznanie od rusztowania i serca sceny, czyli samych graczy. Pracownicy organizacji zapowiadają również, że nadal będą starać się pomagać w ulepszeniu czterech gwoździ poprzez prowadzenie rozmów z id Software, a także dawanie wskazówek, czy też rad.

Czas pokaże, czy taka decyzja była trafna. Jednakże już widać pewne pozytywne aspekty, które prawdopodobnie będą się mnożyć. Cieszy chociażby to, że swój come back zapowiedziała wielka osobowość, Z4muZ, który obiecał, że się ponownie pojawi, jeśli tylko Q3 wróci na łono CPL. W ślad za nim, pewnie pójdą inne, równie wybitne persony. Bo W końcu nawet socrates, fooKi czy też Cooller wielokrotnie powtarzali, że wolą Quake 3. Kto wie, może prócz nich w akcji zobaczymy nawet czm czy ZeRo4 i inne legendy. Fakt, faktem:

Quake 3 is back for good


ESReality

KomentarzeKomentarze

  • Mav9l1ty

    #0 | Mav_

    2006-07-20 22:19:13

    Nie zmniejszy, tylko zwiększy. Poza tym to ta pula trafi do większej ilości rąk, co jest na pewno dobrą rzeczą. Więcej ludzi zacznie zarabiać jakieś poważniejsze pieniądze z grania, scena się powiększy i e-sport stanie się jeszcze bardziej popularny niż jest dzisiaj.
  • bytek

    #0 | m_D

    2006-07-20 22:20:33

    cos takiego juz mialo miejsce w wypadku CS... CPL wprowadziło CS:S zamiast 1.6 ale po utracie graczy na rzecz ESWC gdzie grane bylo 1.6 postanowili wrocic do tej wersji...
  • SLS_Kapitano

    #0 | Kap1tano

    2006-07-20 22:20:40

    niektórzy się podjarali..., prawda jest taka, że jeżeli Q4 jest tak słabe to profesjonalni gracze powinni włączyć Q4 i od razu po wstępnych oględzinach powiedzieć: nie dziękuję, to samo powiedzieć wszystkim organizatorom turniejów, Q4 sux Q3 rox, zmiencie platformę to będziemy grali, tak się nie stało,Q4 mogło upaść na samym początku, poszli za kasą, więc wracanie do czegoś co było jak dla mnie nie ma sensu
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2006-07-20 22:22:06

    Moim zdaniem nie ma znaczenia jak długo grasz w tą grę. Może na początku, ale potem dużo zależy od talentu, psychiki itd.

    A tak poza tym to niezły hardkor.
  • Andrzej :)

    #0 | Andrzej :)

    2006-07-20 22:28:09

    nice :D
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 22:28:40

    Jakiej sceny ? Od kiedy Q4 ma scene ?
  • forest

    #0 | forest

    2006-07-20 22:29:10

    mefaipe [+]

    na taka wiadomosc mozna czekac nawet 2 miesiace bez dostepu do i-netu ;))
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 22:30:00

    Naprawde historyczny bo jesli sie uda to otwiera droga wszystkim starym gra i moze gracze poza csem zaczna miec jakies zdanie.
  • forest

    #0 | forest

    2006-07-20 22:30:56

    q3 to nie cs... na szczescie!
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 22:33:47

    Tak sie nie moglo stac bo hype na temat Q4 za wczasu byl taki duzy, ze gra miala pewne miejsce na turniejach. Poza tym nikt nie slucha narzekan graczy. Tak samo bylo z UT2k3, automatyczna zmiana gier na najwiekszych turniejach bez sprawdzenia czy gra sie podoba czy jest dobra itd. Co zlego by nie powiedziec o scenie csa to druzyny mialy na tyle jaj zeby sie postawic i wymusic 1.6.
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-07-20 22:35:39

    weź zmien avatar na CPL ;-DDDDDDDDD
  • Sh1eldeR

    #0 | Sh1eldeR

    2006-07-20 22:36:34

    Rozumiem obawy nowych graczy i musze przyznac, ze pod paroma wzgledami sa one sluszne, ale... niezupelnie! Za co q3 bylo zawsze tak lubiane to to, ze w wielu aspektach jest po prostu \"idealne\". Szybkie, ale nie za szybkie. Premiujace ogromna zrecznosc, ale i umozliwiajace wygranie z lepszym skillowo przeciwnikiem za pomoca samej taktyki (na poziomie profesjonalnym!). Rakiety nie sa za wolne, jak w q2, ani nie sa zbyt potezne i nie dominuja tak walki, jak w q1. Rail ma swoja pelna moc, ale trafic jest trudniej niz w q4 (hitboxy!), wiec ta bron tez nie dominuje walki. Shotgun tez nie jest wcale za silny, ale mozna nim zaskoczyc przeciwnika i z bliska zabic go w pare chwil (a w TDM uzywa sie go ciagle). Kazda bron wlasciwie jest przydatna i zadna nie dominuje calkowicie gry.

    Movement podobnie - nikt nie moze powiedziec, ze q3 jest slamazarne. Jest szybsze niz q2, ale jednoczesnie nie zapieprza sie po suficie jak w q1 czy w cpma ;).

    Ten balans daje kazdemu wielkie mozliwosci wypracowania wlasnej taktyki. Albo skutecznej obrony przed graczami, nawet jesli (szczegolnie na poczatku) nie opanuje sie za dobrze ktorejs broni - mozna to nadrobic innymi!

    Co jednak jest chyba najwazniejsze i najbardziej powinno przyciagac noobow to to, jak gra jest po prostu... hm, nie ma na to lepszego okreslenia, niz angielskie \"smooth\". Trzeba to poczuc. Zagrac w jednym momencie w q4, q2, q1 czy CSa lub AA, a zaraz potem w q3. Chwycic za ta myszke i po prostu poruszac sie troche, pobiegac po mapie. Poczuc roznice. Nie sluchaj mnie, ktory wiecej gral tylko w q2, a pozostale z wymienionych gier zna dosyc pobieznie. Posluchaj innych pro-graczy, ktorzy opuscili platforme q3 (z braku turniejow zwykle!) i przesiedli sie na cos innego. Posluchaj ich tak samo jak zrobil to CPL. Ogromna wiekszosc z nich mowi: tego feelingu, ktory byl w q3, nie ma zadna inna gra.

    Ja tego nie dostrzegalem jeszcze do niedawna, lub myslalem, ze czuje to tylko dlatego, ze tyle gram w ta gre. Ze dlatego ona mi tak pasuje. Ale potem sprobowalem q4 i Dooma 3 i roznica byla po prostu obiektywnie rzecz biorac ogromna - ruszalo sie ta mysza po prostu koszmarnie! Od tamtej pory wielokrotnie czytalem podobne opinie graczy, ktorzy w tych innych grach rowniez zdazyli zdobyc duze doswiadczenie.

    Czy skill jest na scenie q3 tak wielki, ze nie da sie go dogonic? Hmm, nie wydaje mi sie. Ja kiedys, jak zaczynalem grac, bylem CALKOWICIE odciety od sceny. Trenowalem z kolegami i bylem odciety od ogolnopolskiego poziomu. Pierwszy powazniejszy turniej, w ktorym spotkalem sie z wieloma swietnymi graczami ze sceny... wygralem. Podobnie mialem pare duzych przerw, nawet polrocznych, i po kazdej z nich potrzebowalem mniej niz tygodnia, zeby grac na ponadprzecietnym poziomie i max miesiaca, zeby byc w optymalnej formie. To trzeba po prostu poczuc. Wtedy nadrobisz wszystkie zaleglosci prawie od razu. Szczegolnie majac dostep do sceny i majac mozliwosc gry z dobrymi graczami (choc moze nie takimi, co rozwala cie 40:4 :P). Wiele zachowan i malych taktycznych rozwiazan (nad ktorymi scena pracowala od tylu lat!) podchwycisz niemal od razu. Majac swiezy umysl, jesli tylko bedziesz chcial, wymyslisz jeszcze swoje wlasne. Trzeba sie tylko starac i myslec. Nie grac na zasadzie \"strzelam do wszystkiego co sie rusza oraz do scian rowniez i ciagle gine\". Sprobowac cos zrobic. Gdy gram zupelnie na pale i nie mam np. swojej myszy i dobrego lacza, dostaje w ciry od byle ludzi na serwerze. Ale jesli sie skupie, moge grac bez dzwieku, podkladki i na lagach i dac im spokojnie rade. Zalezy od podejscia i od tego, jak sie chce...
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 22:37:27

    A niby czemu kilka dni temu wydali oswiadczenie, z prosba aby niezdecydowani organizatorzy imprez dali szanse nowemu patchowi 1.3 ;)
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 22:39:52

    A ja goraco kibicuje decyzji i to nie tylko dlatego, ze lubie vq3, a z uwagi na podobienstwo sytuacji z UT :P

    Co do warsow to o ile w to gram i jakos sobie radze to moim zdaniem gra sie nie nadaje na glowna platforme duelowa.
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 22:44:04

    Tych firm wcale nie jest tak od groma. W dodatku skoro np. AMD jest partnerem CPL to raczej znajac CPL nie podjeli decyzje wbrew im. Inna sprawa tez, ze w Q4 i tak konfigi sa takie, ze grafika sie nie pochwalisz w stosunku do q3.
    No i popatrz na dwie najpopularniejsze gry esportowe na swiecie - cs i sc. Obie gry stare, bez praktycznie juz zadnych wymagan. Moze problemem pro fpp jest, ze goni sie za nowosciami zamiast ustatkowac ?
  • redsky

    #0 | redsky

    2006-07-20 22:47:10

    problem jest jedynie taki ze q3 jest od dawna nie do kupienia w sklepach, przynajmniej w polsce. albo dystrybutorzy sie tym zajma albo piractwo bedzie kwitlo xD

    ps ja sie tam ciesze ze q3 wraca :p
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 22:48:50

    Ci co narzekaja ze bedzie dominacja starych graczy po prostu sie boja, albo nie maja dosc doswiadczenia ogolnie w fpp.
    Ja w tym wszystkim widze najwyzej wieksze wyzwanie i jeszcze wieksza satysfakcje z ewentualnych sukcesow.
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 22:50:39

    Jak CPL bedzie pomagac Id z Q4 tak samo jak pomagalo Bungee z Halo i PCF z PK to mozemy byc spokojni o przyszlosc Q3 ;)
  • dc

    #0 | Dc

    2006-07-20 22:51:53

    moim zdaniem Q4 jest grywalne nawet w multi tylko trzeba pograc troche dluzej i wtedy gra zaczyna sie podobac sam na poczatku bylem troszeczke zniesmaczony po tym jak gralem w q3 ale tydzien i gra zaczyna sie podobac ogolnie q4>q3 moim zdaniem eposrt robi krok wstecz mimo tego ze quake3 jest swietna gra ale czas na cos nowego
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-20 22:52:29

    Obawiam się, że ta decyzja to pogrzeb \"Quake\'a\" w ogóle - nie tylko czwórki, ale i całej serii. Była szansa, że dopracowany \"Q4\" będzie platformą 1v1 na lata, teraz to już niemal pewne, że za rok na CPLach będziemy oglądać \"UT2k7\".
    Ciekawe co wtedy będą mówić marudy, które nie lubią nowego \"Kwaka\" bo nie mają do niego sprzętu.

    A tak poza tym to CPMA > Q4 > vQ3. Jak dla mnie to nawet PK jest lepszy od vaniliowego.
  • dc

    #0 | Dc

    2006-07-20 22:55:10

    bubu moja opinia jesty taka sama mosz +
  • Vymiott

    #0 | Vymmiatacz

    2006-07-20 22:58:29

    Q3 > Q4
    Dziękuję za uwagę.
  • Perez

    #0 | Perez

    2006-07-20 22:59:35

    niektorzy lubia kampic przy czerwonej, paczek nie ma, ale tez jest zajebiscie :D
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-20 23:04:51

    Trzy uwagi bo nad resztą nie chcę mi się rozwodzić:
    1) Hitboxy w \"Q4\" są takie same jak w \"Q3\", nawet lepsze, bo bardziej przylegają do modelu (w \"Q3\" zostawały trochę w tyle). Łatwiejsze strzelanie z RG w \"Q4\" polega chyba na tym, że promień lasera jest grubszy oraz na tym, że kamera ustawiona jest wyżej (dlatego wydaje się, że poruszamy się wolniej).
    2) Movement w vQ3 jest do bani ;P
    3) \"Smooth\" to słaby argument, żeby robić tak radykalną zmianę. Ale skoro tak, to CPL powinno wybrać CPMA na swoją platformę :)
  • pogo

    #0 | pogo

    2006-07-20 23:12:10

    szkoda ;Q q4 + nowy q4max i jest cacy do dueli, jedynie minusem jest brak GTV
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-20 23:13:07

    Shattering news for all 17 of Q4.
  • shivus

    #0 | wwm|shivek

    2006-07-20 23:17:17

    no teraz to juz herezje opowiadasz , pk lepszy? pogralem w to kilka dni i wywalilem z dysku, az zal dupe sciskal taki byl tam chory muwment :P
    poza tym wydaje mi sie ze zboczyles z kursu , dyskusja dotyczy samej zmiany q4 na q3 a nie poszczegolnych modow, bynajmniej odnioslem takie wrazenie =o

    Wracajac do tej hm dosc jak dla mnie nieoczekiwanej decyzji powrotu q3, to pomimo tego ze jestem fanem q3 i o wiele bardziej mi sie podoba od q4 to jednak uwazam ze jest to blad ktory patrzac w przyszlosc bedzie brzemienny w skutkach.Tu sie zgodze z toba Lukin, moze nie w tym roku ale mysle ze w przyszlym moze sie okazac ze chlopaki z cpl-u strzelili i sobie i nam zajebistego samoboja i obudzimy sie z reka w nocniku jak seria Q zniknie wogole, podzial sceny ktora w tej chwili nie jest wcale taka duza jak by sie sadzilo na pewno nie pomoze ani trzeciej ani czwartej odslonie.

    Podsumowujac =o krok w tyl w chwili gdy na moje oko waza sie losy q4 tylko dobije czworke a chwilowa reaktywacja 3 postawi nad q4 ladny pomnik.

    To tyle, chyba ;b
  • Perez

    #0 | Perez

    2006-07-20 23:24:00

    xD
  • Cs3

    #0 | Cs3

    2006-07-20 23:43:20

    ale oni sa dziwni :D zeby nie powiedziec chu**wi !
  • gosti

    #0 | gosti

    2006-07-20 23:55:09

    I w pyte [;
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2006-07-21 00:44:23

    ale teraz jest kara dla q4... czuje ze za tydzien bedzie juz totalna klapa... i zostana jedynei zatwardziali fanowie, jak w PK.
  • .ash

    #0 | jasper

    2006-07-21 00:50:31

    i o to chodzi i o to chodzi ;]
  • dc

    #0 | Dc

    2006-07-21 01:10:03

    bezsens i tyle!
  • priAm

    #0 | kumar

    2006-07-21 01:17:59

    wolałbym na przykład:

    RtCW is back for good!
  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2006-07-21 02:28:41

    Hahaha myslisz, ze jestes smieszny?
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-21 03:50:04

    Nie, ale po prostu musialem to powiedziec i zaloze sie nie ja jeden mialem to na ustach.
  • e2

    #0 | edwa

    2006-07-21 08:02:59

    Dziękujmy wszystkim Bogom świata (mnie też, mnie też :D), że q3 nie jest cs\'em ;p
  • maniek1986

    #0 | [M]aniek

    2006-07-21 08:05:33

    Dobre dobre, przynajmniej bedzie mozna poogladac ciekawe mecze na GTV (moze fatal wroci) :D
  • aphex

    #0 | digit

    2006-07-21 08:35:56

    bardzo sie ciesze
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-07-21 08:36:29

    jak to mówią ludzie : gra ma być grywalna a nie mieć super grafiki ! tak jak było z SC. BTW. do dziś 4x/5x więcej ludzi więcej gra Q3. na Q4 zostaną gracze Q2 i PK którzy oczywiście nielubią Q3. Czas pokaże , może za rok nas WarSoW połączy ? na CAL\'u już jest ;]
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

8271 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie