Q4MAX - nowa wersja

Dostosuj

Q4MAX - nowa wersja

Dla zapalonych graczy najpopularniejszego ostatnio tytułu, Quake'a IV, mamy dobrą nowinę. Grupa projektantów z Clubu Fnatic wypuściła wczorajszego dnia w świat nową wersję modyfikacji Quake 4 Maximiser, czyli w skrócie Q4MAX, oznaczoną wersją 0.3.

Czym właściwie jest Q4MAX ? Bazowo miała być to prosta modyfikacja rozjaśniająca skiny/modele w Quake'u IV, jednak jak widzimy mod się rozrasta o nowe wersje - głównie poprawiając różne, wcześniejsze bugi, ale też dodając zupełnie nowe rzeczy. Dobrą nowiną jest to, iż wraz z nową wersją lada dzień ma ruszyć oficjalna strona modyfikacji. Natomiast najnowszą wersję możemy ściągnąć stąd.

hide_dot.gifLista zmian w wersji 0.3


  • Nowe jasne skiny
  • Nowe menu główne
  • Nowy "screen logo" podczas wczytywania
  • Usunięto intro
  • Dodano "fov" w menu multiplayer
  • Dodano zieloną zbroję
  • Usprawniona obsługa serwera
  • Dodano instalator .exe
  • Ikony HUD'a broni zawsze włączone
  • Force Enemy Models w rozgrywkach TDM oraz CTF


Każdy kto choć chwilę bawił się nowym dzieckiem RavenSoft, wie, że gra wymaga naprawdę wielu poprawek. Dlatego też, zapewne wielu z Was czeka z niecierpliwością na pierwsze łatki i usprawnienia, których w Quake’u niestety brakuje. Wielu z Was się zgodzi ze mną, iż główną taką „dziurą” jest brak OSP, które było wręcz obowiązkowe w poprzednim wstrząsie. Być może Club Fnatic mógłby pomóc w jego tworzeniu, lub też tak rozwinąć Q4MAX, by stał się odpowiednikiem OSP ? Miejmy nadzieję, iż ich praca nie pójdzie na marne, a błędy QIV z dnia na dzień będą maleć.

Club Fnatic

KomentarzeKomentarze

  • Perez

    #0 | Perez

    2005-10-27 03:24:49

    dziwny lag w menu, poza tym spoko :D
  • KaZi

    #0 | KaZi

    2005-10-27 10:00:30

    jak wróce z uczelni to sie tym pobawie :D
  • obur

    #0 | WycioR

    2005-10-27 11:10:39

    trza zassac i oblookac, moze q4 bedzie teraz bardziej grywalne :D
  • kai

    #0 | camon

    2005-10-27 12:23:00

    ja chce miec wiecej fps\'ow !!!!! jeden wielki zal :P
  • erol

    #0 | erOl

    2005-10-27 13:19:56

    Udalo sie juz komus znalezc konde na simpleitems i skyoff !!??
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-10-27 14:45:21

    News jest tendencyjny ;P \"Q4\" jest lepiej przygotowany do multiplayera niż \"Q1\" i \"Q2\", a nawet \"Q3\" były tydzień po swoich premierach.
  • _PM_

    #0 | PM

    2005-10-27 15:56:13

    Mamy rok 2005, a nie 1996! Hello! Wake up!
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-10-27 16:13:08

    1) \"Quake 3\" nie ukazał się w 1996 roku.
    2) \"Quake 4\" ma jeden z najlepiej dopracowanych trybów multiplayer wśród współczesnych gier
    3) Wątpie czy nawet w 2050 producenci będą \"defaultowo\" wrzucali brightscreeny do swoich produkcji - ten efekt wielu osobom (najczęściej nowicjuszom) się nie podoba (patrz \"Painkiller\").
    4) News po prostu sprawia wrażenie jakoby w \"Q4\" nie dało się dzisiaj grać, a to nieprawda.

    Wracając do tematu newsa - jeśli Q4Max ma się przyjąć to powinien odciąć się od Fnatic. Granie na turniejach na modzie jednego z uczestniczących klanów może budzić kontrowersje.
  • zoom

    #0 | zoom

    2005-10-27 16:32:31

    pierdolisz lukin :-)
  • Perez

    #0 | Perez

    2005-10-27 16:34:11

    raczej nie inaczej, tankjr/pm i bieganie jak na haste i mozna grac :D
  • PiWo5z

    #0 | piwoszeq

    2005-10-27 16:42:30

    podoba mi sie ten mod :D
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2005-10-27 16:50:39

    -10 HP za upadek >> LOL
    SG >> za duzy damage
    RG >> za duzy knockback
    LG >> za maly knockback
    nie da sie wylaczyc gibania (zalezne od ust. serwera [sick])
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-10-27 16:51:55

    Już mi przeszło, a Tobie?
  • Tymek

    #0 | tymek

    2005-10-27 17:35:40

    powiedźcie mi co to są brightscreeny i OSP :->
  • mtheus

    #0 | mtheus

    2005-10-27 18:05:29

    4max suXXX :/ normlanie jakos dotad nie mialem problemow z fpsami a po zainstalowaniu tego ****** na low detalach i rozdzialce 640 spadaja mi do 40 ...
    Te brightscreeny sa za jaskrawe i juz lepiej bylo widac normlane modele jak dla mnie :/
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2005-10-27 18:11:27

    Nie zgodze sie z Toba. IMHO Q4 jest bardzo, ale to bardzo niedopracowany. Gralem w Q1 odrazu po premierze, w Q2 odrazu po premierze i w Q3 odrazu po premierze jak i teraz w Q4. Kazda gra miala na poczatku wiele niedopatrzen, ale niestety musze stwierdzic, ze Q4 ma ich najwiecej jak na dzien dzisiejszy. Pozatym jak ktos wspomnial, mamy 2005 rok a id/raven powinni czegos sie nauczyc z wczesniejszych produkcji, ale oni nigdy nie zaczna graczy sluchac.

    \"2) \"Quake 4\" ma jeden z najlepiej dopracowanych trybów multiplayer wśród współczesnych gier\"

    Pod jakim wzgledem niby ?

    Jak to mowia historycy - Historia niczego nie uczy, bo ludzie ciagle popelniaja te same bledy. Niestety gier tez sie to liczy :]

    Pozdro
  • yareq

    #0 | yar

    2005-10-27 21:16:53

    W menu z tym scierwem mam 2 FPS.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-10-28 01:01:54

    M.in. pod względem kodu sieciowego, pod względem ilości map, modeli, etc. , pod względem możliwości nagrywania dem, pod względem balansu gry (nie jest idealnie, ale pomyśl co by było jakby zostawili ustawienia z sp). Jest tryb turniejowy z rozrysowanymi drabinkami, jest CTF w dwóch odmianach, jest klient i serwer pod Linuxa, są takie pierdoły jak tag klanowy i system kumpli.
    Ja cały czas się zgadzam, że to nie jest idealnie dopracowana gra, ale w porównaniu z innymi produkcjami jest mocno OK (porównaj choćby z \"Doomem 3\" albo z \"Painkillerem\").
    Q2 miał lepszy multiplayer w chwili swojej premiery? Bądź poważny - nie miał ani pożądnego kodu sieciowego, ani map, ani podwójnych skoków - nic.
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2005-10-28 01:41:23

    Nie wiem naprawde o co Ci chodzi z tym fascynujacym kodem sieciowym. Jest on po prostu zwyczajny :). \"Pod wzgledem ilosci map\" - to chyba zart ? :) W Q4 przeciez jest zdajsie 10 map \"duelowych\" z czego na duel sie nadaja moze 3-4. Mozliwosc nagrywania demek - owszem, ale Ameryki tym nie odkryli. Balans.. przeciez balans byl od pierwszych quake\'ow i w zasadzie sie nie zmienia. Kazdy, kto troche sie tym bawil, wie jak dana bron dziala i kiedy nalezy jej uzyc. Repertuar broni sie nie zmienil (na szszczescie - ale brak obiecywanego chainguna). Wymieniasz sporo punktow na swoje argumenty, ale przewaznie to sa zwykle, standartowe rzeczy :)

    Tak w porownaniu z Doom3 i PK, Q4 wypada rewelacyjnie.

    Co do Q2 - to moja najukochansza odslona wstrzasow. Od poczatku gralo mi sie w nia miodnie - nawet na softwarze, bo rzadko kto wtedy mial akceleratory VooDoo :). Map nie bylo, to fakt, gralo sie na tych z singla z poczatku, o skokach nikt nie myslal (a q4 mial miec niby taka fizyke jak q2 :s) bo w qw w zasadzie nie byly one bardzo rozwiniete, ale gralo sie miodnie, bardzo miodnie :) Tylko ktory to byl rok i jakie mozliwosci ?

    Pozdrawiam.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-10-28 09:29:21

    Nie napisałem, że kod sieciowy jest fascynujący. Jest dobry. Zwyczajny kod sieciowy to był w \"Doomie 3\". To, że Raven chciało się go poprawiać to już jest duży plus.
    Ilość map? W jakiej innej grze (nie nastawionej wyłącznie na multiplayer) jest 15 map na starcie? Możliwość nagrywania dem to owszem nie jest odkrycie Ameryki - ale znów spójrz jak to samo wygląda u konkurencji (\"D3\", \"PK\" czy nawet \"UT2004\"). Jasne, że to są standardowe rzeczy w grach multiplayer, ale naprawdę rzadko, która gra ma te podstawowe rzeczy od razu - znów jako przykład mogę wymienić \"D3\" i \"PK\" - w inne tytuły nie za dużo gram, ale te dwa były używane w światowych turniejach. Już na starcie \"Q4\" jest do tego lepiej przygotowany. Przyznajesz, że w porówaniu z tymi dwoma grami nowy \"Quake\" wypada rewelacyjnie - a do jakiej innej gry można go dzisiaj porównać? I przecież nawet w \"vQ3\" (bez OSP) nie ma wielu opcji, których wymagasz od \"Q4\" na starcie.
    Co do \"Q2\" - ja też uwielbiałem tego \"Quake\'a\". Ale: po pierwsze \"Q4\" nigdy nie miał mieć takiej fizyki jak \"Q2\". Po drugie: nie wiem co rok produkcji ma do możliwości zrobienia double jumpów czy strafe jumpów.

    Pozdrawiam.
  • wilgotna pela

    #0 | pela

    2005-10-28 10:01:32

    mam dosc ciekawy bug. jezeli ktos cie skosi, respawnujesz sie z tym samym pakietem broni z ktorym zginales, ale tylko na ikonkach. wraca do normy dopiero wtedy kiedy zlizesz jakas inna bron :/ za pierwszym razem myslalem ze bindy przestaly dzialac :) nie wiem czy ktos jeszcze tak mial, ja w kazdym razie pozegnalem sie z tym badziewiem.
  • _PM_

    #0 | PM

    2005-10-28 11:47:47

    Małe sprostowanie z mojej strony. Zaznaczam że nie grałem w Q4 i nie zamierzam go oceniać w związku z tym. Chodziło mi tylko o to, że jeśli jest tak jak mówisz (Q4 = najlepiej dopracowana gra MP\'owo na starcie), to nie ma się czemu dziwić - ponad 9 lat tradycji Quake\'a zobowiązuje. Chodziło mi TYLKO o to, że Twój post nie był odkrywczy. :)
  • mtheus

    #0 | mtheus

    2005-10-28 15:40:21

    nom tez to mialem :/
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3423 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie