Q4-XBATTLE i Q4MAX - nowe wersje
Prawie w tym samym momencie świat ujrzały dwa najpopularniejsze, a zarazem najważniejsze modyfikacje Quake'a 4. Chodzi tutaj oczywiście o: Q4-Xbattle oraz Q4MAX. Obie wersje są oznaczone tą samą cyfrą - 0.5. Dlaczego jest to takie ważne? Otóż wszystkie większe turnieje, czy też ligowe spotkania, będą najprawdopodobniej używały jednego z modów. Już na dzień dzisiejszy wiemy, iż Clanbase i GGL skłonią się raczej w kierunku xbattle, zaś CPL raczej w stronę Q4MAX'a.
Nie owijając w bawełnę wyżej wymienione modyfikacje po prostu "zastępują" nam długo upragnionego patcha, poprawiając wiele rzeczy i wprowadzając całkiem nowe rozwiązania. Tym samym ułatwiają zabawę wszystkim graczom, bo bez nich naprawdę ciężko sobie wyobrazić czystą, komfortową grę w najnowszego Quake'a, właśnie ze względu na liczne niedociągnięcia.
Najważniejszą rzeczą jaką wprowadziły owe modyfikacje są brightskiny, czyli jasne modele postaci. Ciężko sobie wyobrazić grę bez tego, zwłaszcza, że standartowe skiny Q4 są naprawdę nie łatwe do zauważenia. Inną wartą uwagi sprawą, jest wprowadzenie własnej modyfikacji Hud'a, czyli ogólnego interfejsu, którego widzimy.
- Hud Xbattle
- Brightskiny Xbattle
Nie muszę chyba wspominać, że są to obowiązkowe mody dla każdego, którego nie bawi tylko sam singleplayer. Który jest lepszy, ciężko ocenić. Użytkownicy Q4MAX skarżyli się na kilka istotnych bugów, lecz zapewne zostały one już poprawione. Zdawało się, że Quake'owy rynek zdominuje Xbattle, a tu się okazuje, że tak duża organizacja jak CPL właśnie wybrała wspomniany Q4MAX. Dobrze się stało, bo może wytworzy się swojego rodzaju konkurencja, a jak dobrze wiemy - gdzie jest konkurencja, tam zwykli ludzie (w tym przypadku gracze) tylko zyskują.
Lista zmian Q4MAX
- New improved Hud
- New improved Brightskins
- removed forcemodels
- fixed mainmenu issues
- fixed loadscreen issues
- fixed various bugs causing "overload"-crashes
- cleaned up various gui files
- normalised machinegun sound
- fixed q4 grabbing wrong gfx files
- Steamfish Auto Updater
Download Q4MAX
For all those guys who are having problems with q4max. You have to delete the old q4max folder and just extracted the zip in your quake 4 folder or run the steamfish executable. I recommand you not to delete your quake4config.cfg, your autoexec.cfg and perhaps your server.cfg.
Same thing for the server: Kill the old q4max folder and upload the contents of the new zip file in a q4max folder on your server. Then place your server.cfg in the folder and restart the server.
Lista zmian Xbattle
changelog: grenades brightskin effect changed to let it more look like a grenade.
The 2 stripes around the grenade will shiny orange/yellow. So we think
its a good mix between "good looking" and "good visible".
changelog: switched to another brightskin technique using shaders
This technique only brightens the clothes and skips inking the shoes
or metal parts. The overloaded brightskin effect is reduced and they
look more like the Skins we knew from Q3.
When the SDK is out, we'll do our best to implement custom colors.
fix: corpse model has a brightskin now
This model is only used in DM / Tourney mode.
add: turned the machinegun sound down
This was a heavy requested feature. We reduced the volume about 10db.
It's a suggestion, please tell us if you like the volume now. To do
so, you could visit our Suggestion Forum at http://www.xbattle.de/
add: little gloweffect for weapons
The weaponmodels got have a little gloweffect now, we think that
this indication might 'help' you seeing the weapons a bit earlier
while playing.
add: armor shards got a green brightskin
We made them a little bit greener to look a tiny bit more like
the shards from Q3.
add: hud_weaponvisible Toggles the visability of the weapon bar
0 - never
1 - show up when updated, but rehide after three seconds
2 - show permanently
add: hud_weaponswitch Positions the weapon bar
0 - middle
1 - left
2 - right
add: hud_ammovisible Toggles the visibility of your current ammo
0 - never
1 - show up when updated, but rehide after three seconds
2 - show permanently
Download Xbattle
Jeszcze na koniec wspomnę o zupełnej nowości jaką wprowadzili twórcy Q4MAX. Nosi ona nieco dziwną nazwe Steamfish. Jest to auto-updater dla Q4, który będzie nam sciągał wszystkie niezbędne pliki, czy też łatki do moda. Wystarczy go sciągnąć i umiejscowić w katalogu Quake'a 4. Jak zwykle zachęcam wszystkich do ściągania, bo jak już wspominałem, to obowiązkowa pozycja dla fana Quake'a 4.
ESR
#0 | piwoszeq
2005-11-13 22:03:31
to zapewne tam robi blowfish :CCCCCC nie chce tego moda nie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#0 | mefajpe^
2005-11-13 22:07:24
#0 | Stork
2005-11-13 22:12:55
#0 | b4lb1n
2005-11-13 22:22:23
#0 | piwoszeq
2005-11-13 22:24:43
az tak jestes glupi ze nie mozesz tego zrozumiec ?
#0 | piwoszeq
2005-11-13 22:25:54
#0 | OFF @ Grumx
2005-11-13 22:27:20
blowfish and him \'steal\'fish mod for pk....
#0 | b4lb1n
2005-11-13 22:28:02
#0 | spec_u
2005-11-13 22:39:37
#0 | Beldin
2005-11-13 22:45:20
#0 | dominikt
2005-11-13 23:15:50
#0 | dominikt
2005-11-13 23:16:18
#0 | MICHALM1
2005-11-13 23:41:41
#0 | vdr
2005-11-14 00:40:00
smierdzi blowfishem ;o
#0 | Lukin
2005-11-14 01:38:40
Wszystko będzie dobrze.
#0 | sxl
2005-11-14 09:37:00
#0 | sevenflow
2005-11-14 10:26:29
#0 | dominikt
2005-11-14 17:22:52