Q4-XBATTLE i Q4MAX - nowe wersje

Dostosuj

Q4-XBATTLE i Q4MAX - nowe wersje

Prawie w tym samym momencie świat ujrzały dwa najpopularniejsze, a zarazem najważniejsze modyfikacje Quake'a 4. Chodzi tutaj oczywiście o: Q4-Xbattle oraz Q4MAX. Obie wersje są oznaczone tą samą cyfrą - 0.5. Dlaczego jest to takie ważne? Otóż wszystkie większe turnieje, czy też ligowe spotkania, będą najprawdopodobniej używały jednego z modów. Już na dzień dzisiejszy wiemy, iż Clanbase i GGL skłonią się raczej w kierunku xbattle, zaś CPL raczej w stronę Q4MAX'a.

Nie owijając w bawełnę wyżej wymienione modyfikacje po prostu "zastępują" nam długo upragnionego patcha, poprawiając wiele rzeczy i wprowadzając całkiem nowe rozwiązania. Tym samym ułatwiają zabawę wszystkim graczom, bo bez nich naprawdę ciężko sobie wyobrazić czystą, komfortową grę w najnowszego Quake'a, właśnie ze względu na liczne niedociągnięcia.

Najważniejszą rzeczą jaką wprowadziły owe modyfikacje są brightskiny, czyli jasne modele postaci. Ciężko sobie wyobrazić grę bez tego, zwłaszcza, że standartowe skiny Q4 są naprawdę nie łatwe do zauważenia. Inną wartą uwagi sprawą, jest wprowadzenie własnej modyfikacji Hud'a, czyli ogólnego interfejsu, którego hide_dot.gifwidzimy.



  • Hud Xbattle



  • Brightskiny Xbattle




Nie muszę chyba wspominać, że są to obowiązkowe mody dla każdego, którego nie bawi tylko sam singleplayer. Który jest lepszy, ciężko ocenić. Użytkownicy Q4MAX skarżyli się na kilka istotnych bugów, lecz zapewne zostały one już poprawione. Zdawało się, że Quake'owy rynek zdominuje Xbattle, a tu się okazuje, że tak duża organizacja jak CPL właśnie wybrała wspomniany Q4MAX. Dobrze się stało, bo może wytworzy się swojego rodzaju konkurencja, a jak dobrze wiemy - gdzie jest konkurencja, tam zwykli ludzie (w tym przypadku gracze) tylko zyskują.

hide_dot.gifLista zmian Q4MAX


- New improved Hud
- New improved Brightskins
- removed forcemodels
- fixed mainmenu issues
- fixed loadscreen issues
- fixed various bugs causing "overload"-crashes
- cleaned up various gui files
- normalised machinegun sound
- fixed q4 grabbing wrong gfx files
- Steamfish Auto Updater


hide_dot.gifDownload Q4MAX

IMPORTANT
For all those guys who are having problems with q4max. You have to delete the old q4max folder and just extracted the zip in your quake 4 folder or run the steamfish executable. I recommand you not to delete your quake4config.cfg, your autoexec.cfg and perhaps your server.cfg.

Same thing for the server: Kill the old q4max folder and upload the contents of the new zip file in a q4max folder on your server. Then place your server.cfg in the folder and restart the server.



hide_dot.gifLista zmian Xbattle


changelog: grenades brightskin effect changed to let it more look like a grenade.
The 2 stripes around the grenade will shiny orange/yellow. So we think
its a good mix between "good looking" and "good visible".

changelog: switched to another brightskin technique using shaders
This technique only brightens the clothes and skips inking the shoes
or metal parts. The overloaded brightskin effect is reduced and they
look more like the Skins we knew from Q3.
When the SDK is out, we'll do our best to implement custom colors.

fix: corpse model has a brightskin now
This model is only used in DM / Tourney mode.

add: turned the machinegun sound down
This was a heavy requested feature. We reduced the volume about 10db.
It's a suggestion, please tell us if you like the volume now. To do
so, you could visit our Suggestion Forum at http://www.xbattle.de/

add: little gloweffect for weapons
The weaponmodels got have a little gloweffect now, we think that
this indication might 'help' you seeing the weapons a bit earlier
while playing.

add: armor shards got a green brightskin
We made them a little bit greener to look a tiny bit more like
the shards from Q3.

add: hud_weaponvisible Toggles the visability of the weapon bar
0 - never
1 - show up when updated, but rehide after three seconds
2 - show permanently

add: hud_weaponswitch Positions the weapon bar
0 - middle
1 - left
2 - right

add: hud_ammovisible Toggles the visibility of your current ammo
0 - never
1 - show up when updated, but rehide after three seconds
2 - show permanently


hide_dot.gifDownload Xbattle

Jeszcze na koniec wspomnę o zupełnej nowości jaką wprowadzili twórcy Q4MAX. Nosi ona nieco dziwną nazwe Steamfish. Jest to auto-updater dla Q4, który będzie nam sciągał wszystkie niezbędne pliki, czy też łatki do moda. Wystarczy go sciągnąć i umiejscowić w katalogu Quake'a 4. Jak zwykle zachęcam wszystkich do ściągania, bo jak już wspominałem, to obowiązkowa pozycja dla fana Quake'a 4.

ESR

KomentarzeKomentarze

  • PiWo5z

    #0 | piwoszeq

    2005-11-13 22:03:31

    o kufaaaaa Steamfish bylo w pk++ modzie ktory byl beznadziejny, zle napisany podnosil ping i skakaly fps jak ch*** :C
    to zapewne tam robi blowfish :CCCCCC nie chce tego moda nie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2005-11-13 22:07:24

    Ja nigdy pk na oczy nie widzialem, ale mi osobiscie tez duzo bardziej podchodzi xbattle niz q4max :)
  • Stork

    #0 | Stork

    2005-11-13 22:12:55

    jakim cudem mod moze podnosic ping?? :>
  • bAlb1n

    #0 | b4lb1n

    2005-11-13 22:22:23

    piwoszeq na imro masz opisana całą ekipę, którą \"zatrudniono\" do roboty przy Q4MAX ! więc zapraszam do lektury :P
  • PiWo5z

    #0 | piwoszeq

    2005-11-13 22:24:43

    zapewne jak jest serwer z modem pk++ to podnosi ?
    az tak jestes glupi ze nie mozesz tego zrozumiec ?
  • PiWo5z

    #0 | piwoszeq

    2005-11-13 22:25:54

    jest blowfish :P
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2005-11-13 22:27:20

    omg blowfish... go away...
    blowfish and him \'steal\'fish mod for pk....
  • bAlb1n

    #0 | b4lb1n

    2005-11-13 22:28:02

    daj mi plusa zgredzie pomoglem ci !! :D ja ci kiedys dalem :F
  • spec_u

    #0 | spec_u

    2005-11-13 22:39:37

    racja pk ++ i cały steamfish to niezły syf był ; -/
  • Beldin

    #0 | Beldin

    2005-11-13 22:45:20

    x-battle wydaje sie ciekawszym modem, poza faktem ze jesli ustwimy hud_ammovisible 2 to nie jest ono naliczane poprawnie, tak jak ma to miejsce w nowym q4max. fajny jest nowy HUD a\'la CPMA. natomiast zauwazalny blad q4max to fakt ze nadal (mimo zapewnien tworcow) nie potrafi poprawnie odpalac dem nagranych w q4base. optymizmem napawa zaloga q4max w ktorej sklad wchodza min. Swelt i arQon. ehh szkoda ze chlopaki nie zbiora sie do kupy zeby wspolnie tworzyc jednego moda.
  • stR4y

    #0 | dominikt

    2005-11-13 23:15:50

    : / te lamusy z pkeuro wszedzie sie wcisna
  • stR4y

    #0 | dominikt

    2005-11-13 23:16:18

    ciekawe komu teraz kod pod****dola
  • MICHALM1

    #0 | MICHALM1

    2005-11-13 23:41:41

    Ztego co wiem to ten cały STEAMFISH PICKUPUPDATER aktualizował X-BATTLE 0.04........a tutaj już tylko Q4MAX......???
  • vader

    #0 | vdr

    2005-11-14 00:40:00

    steamfish ?
    smierdzi blowfishem ;o
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-11-14 01:38:40

    Heja banana, wyluzujcie. Steamfish to akurat fajna sprawa, a poza Blowfishem do ekipy Q4MAX dołączyli arQon i Swelt :)
    Wszystko będzie dobrze.
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-11-14 09:37:00

    Niech jeszcze tylko nazwę zmienią i będzie cool :P
  • sevenflow

    #0 | sevenflow

    2005-11-14 10:26:29

    steamfish sux itp a jak wychodzily pacze do moda, mapy itp to kazdy tym steamfishem ciagna i sie cieszyl ze nie musi sie pie****ic ze sciaganiem paczy ze stronek itp, a stimfisz siedzi na takim servie ze ma maxymalny transfer ;)
  • stR4y

    #0 | dominikt

    2005-11-14 17:22:52

    ty wiesz dlaczego smierdzi ;>
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1344 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie