Prawo Moore'a i gry

Dostosuj

Prawo Moore'a i gry

Z raportu opublikowanego przez Deloitte & Touche wynika, że wzrost możliwości domowego i przenośnego sprzętu oraz internetu, w takim stopniu będzie stymulować wzrost rynku gier, iż ten z kolei wpłynie na inne sektory gospodarki. Urządzenia mające w największym stopniu przyczynić się do tego rozwoju to: telefony komórkowe, odtwarzacze MP3, handheldy, multimedialne set-top boksy, zabawki i maszyny treningowe. Scott Singer, dyrektor zarządzający oddziału Deloitte & Touche twierdzi, iż "dla tej branży powstaną nowe możliwości, poza tradycyjną areną gier elektronicznych". Teoria, którą wysnuła firma, poparta jest liczbowymi przewidywaniami apropo wzrostu rynku gier, tak więc dalej czytamy, że liczba zainstalowanych na całym świecie urządzeń do gier ma wzrosnąć z teraźniejszych 415 milionów do 1,6 miliarda sztuk w 2010 roku. Również w ciągu 6 lat liczba gospodarstw mających wystarczająco wydajne łącza internetowe aby kupować pliki z grami właśnie przez sieć, wzrośnie do 450 milionów, co bez wątpienia wpłynie na popularność tego typu produktów.

W tym czasie mają rosnąć koszta wydania gry, które już wkrótce mogą zbliżyć sie do dziesiątek milionów dolarów wydawanych na wielkie hollywoodzkie hity. Wpłynie to na intensywną współpracę wydawców i firm reklamowych, w grach będzie coraz więcej reklam aby możliwe było sfinansowanie tak potężnych przedsięwzięć. To z kolei pozwoli reklamodawcom na dotarcie do odbiorców odchodzących od tradycyjnych mediów, jak telewizja. Na koniec przytoczę zdanie z raportu, które bardzo pozytywnie nastraja nas graczy, na przyszłość - "W ciągu niespełna dekady gry elektroniczne zmieniły się z niszowej branży w globalną siłę - a ten trend utrzyma się przynajmniej do roku 2010. Napędzane bezustannie Prawem Moore'a, gry i pokrewne im technologie wygenerują falę uderzeniową, sięgającą daleko poza sektor elektronicznej rozrywki". Cały raport znajdziecie tutaj.

benchmark.pl

KomentarzeKomentarze

  • mat1x

    #0 | mat1x

    2004-06-01 19:39:56

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

786 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie