Pospawaj mnie bocie

Dostosuj

Pospawaj mnie bocie

Jakiś czas temu donosiłem o wypuszczeniu w net najnowszej wersji SpiterBota - modu umożliwiającego grę z botami o celności przewyższającej momentami najlepszych graczy na świecie. Co by o nim nie mówić, kwartet spiterów był nieco przejaskrawiony pod względem czysto technicznych możliwości i mimo wszystkich swych zalet boty grają niesamowicie sztucznie, a sam mod jest niedopracowany. Różni ludzie próbują sami stworzyć bota idealnego, używając w tym celu m.in programów do ich tworzenia, i temu podobnych. RoX97 natomiast opracował własnego bota bez użycia jakiejkolwiek z tych aplikacji, tworząc sztucznego przeciwnika od A do Z.

hide_dot.gifRoX97 o swoim bocie


"Dwa slowa o moim bocie... Najwazniejsza sprawa jest to, ze nie jest to mod tylko bot. Czyli niema nawet mozliwosci porownywalnych do spiterbota, jednakze niejest to kolejny zupelnie 'zwykly' bot... Od 'zwyklego' bota rozni sie tym, ze nie byl tworzony przy uzyciu dostepnych do tego celu programow, a co za tym idzie nie jest ograniczony przez pewne parametry, ktore one narzucaja... (tworzenie/modyfikowanie bota jest dziecinnie proste i jedyne czego nam potrzeba to np. notatnik z windowsa i troche czasu).
Teraz male wyjasnienie jesli chodzi o te parametry o ktorych wspomnialem wczesniej. Programy przygotowanie specjalnie do szybkiego i prostego tworzenia botow maja takze pewna wade (pisze to jedynie na podstawie tych z ktorymi sie zetknalem, np. botstudio). Maksymalne wartosci jakie mozemy za pomoca takiego programu wprowadzic sa nizsze niz maksymalne wartosci jakie gra moze przyjac i z nimi dzialac.
Ponizej prosty przyklad:
Zalozmy, ze chcemy zmodyfikowac parametr odpowiadajacy za celnosc naszego bota, czyli "CHARACTERISTIC_AIM_ACCURACY". Botstudio daje mozliwosc maksymalnego ustawienia tego parametru na 1.0, jednak rzeczywista granica jest troche wyzej :) Dotyczy to wszystkich parametrow opisujacych naszego bota. Specjalnie nie napisze jakie parametry gra jest w stanie przyjac, jednak bot ktorego stworzylem ich nie osiagnal.
Wspomne jeszcze o parametrze "CHARACTERISTIC_VIEW_MAXCHANGE", ktory okresla o ile stopni bot jest w stanie sie obrocic przy jednorazowym wywolaniu przez gre komendy odpowiadajacej za obrot bota. Logika podpowiada ze 360 czyli pelny obrot to maksimum i wiecej nie potrzeba, blad :) !Scum, bo tak nazwalem mojego bota, uzywa tego parametru na 360 (na skilu hadrcore i nightmare), czyli normalnie, jednakze inna dosc znana produkcja uzywa go na 720 :) Czyli to chyba nie tylko moja teoria...
Jednak moge sie mylic, wiec najlepiej odpal mojego bota i sam sprawdz :)
Milej gry zyczy RoX97"


treść maila RoX97'a do rednacza orga - Rozza


Nie odmówiłem sobie przyjemności osobistego przetestowania naszego polskiego mastah-bota. Chwila rozgrzewki, zacząłem mecz i w oczy rzuciła mi się nadmierna agresywność Scuma (tak się bociszcze zwie). Nie unika on walki w ogóle, nawet mając czerwony pasek życia radośnie prze na nas z samym machinegunem. I właśnie ta broń jest najlepszą w wykonaniu bota. Jego aim z mg naprawdę robi wrażenie, ale samym machinegunem wygrać się nie da, więc warto też pomyśleć nad innymi giwerami. Spawara Scuma nie wyróżnia się zanadto - ot 45-50%, nic szczególnego, standardzik. Jego rail jest natomiast bardziej "ludzki" niż botów defaultowych. Trafia znacznie więcej głupich strzałów tak często chybianych przez Keela, Cadavre'a i resztę iD Software'owej braci. Nieco lepiej także posługuje się rocket launcherem. Movement niestety pozostał czysto boci, tak więc podczas specowania bota widzimy dobrze znane nam symptomy padaczki. No i te kocie ruchy "myszką" dookoła osi, w stylu matr0xa z cpm3 :P
Scum nie potrafi nic a nic kontrolować mapy, zdarza mu się także omijać przedmioty. Wynika to z jego zbyt wielkiej ciągoty na fragi, co już opisywałem. Zdarzyło mi się, że bot mając około 20 punktów życia (i megahealtha za plecami - dosłownie 2-3 metry), rzucił się na hurra do ataku. Efekt łatwy do przewidzenia :)
Scumbot jest nieco lepszy od standardowych imitacji graczy, jednak pod każdym względem blednie przy SpiterBocie. Warto z nim pograć, jeśli ktoś preferuje trening z botami, lub też nie ma dostępu do sieci. Natomiast martwi mnie dziwna i niezrozumiała tendencja wyciskania z botów jedynie aima. Marzy mi się bot o przeciętnej celności, ale poruszający się naturalnymi strafejumpami, jak ludzie (bo spitery biegają tak, jakby g_speed był ustawiony gdzieś na 500). Gra z takim botem byłaby na pewno o wiele ciekawsza i wnosiłaby więcej do treningu i zabawy. RoX97 twierdzi, że rozszyfrował sposób tworzenia botów, więc może spróbuje sprostać temu wyzwaniu? A na razie pobawmy się jego Scumbotem.


Scumbot

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

48 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie