Poranne czytanie
Przeglądając zagraniczne fora dotyczące Starcraft'a natrafiłem na bardzo interesujące artykuły. Niektóre z nich, mimo tego, że nie dotyczyły bezpośrednio gier, które obecnie są grane najczęściej przyciągnęły moją uwagę, ponieważ zawarte w nich kwestie pokrywały się z tym, co spotkałem do tej pory grając w takie tytuły jak Quake3 czy Starcraft.
Pierwszy artykuł dotyczy wyłącznie fenomenalnego zjawiska, jakim jest Starcraft w Korei. Autor (Araxas) próbuje nam ukazać e-Sport z perspektywy poszczególnych osób. W pierwszej części artykułu dowiemy się jak wygląda zwyczajny dzień u wspomnianego w tym news'ie [pG]Rekrul'a. Oczywiście nie samym graniem człowiek żyje, dlatego też Araxas ukazuje nam kulisy sponsoringu, reakcje mediów, zarobki najlepszych graczy itp. Sam autor zapytany, co go skłoniło do napisana owego artykułu stwierdził, że chciał pokazać jak to naprawdę jest z tym e-Sport'em, chciał pokazać poszczególne punkty widzenia wszystkich osób mających z tym zjawiskiem styczność. Całość jest napisana w języku angielskim, jest bardzo interesująca i niezależnie od tego, czy grasz w Starcraft'a czy nie jest to lektura, którą powinieneś przeczytać.
The Digital Arena - by Araxas
Kolejnym artykułem wartym uwagi jest trzy częściowy Playing to Win autorstwa David'a Sirlin'a. W gruncie rzeczy całość dotyczy zapomnianego już chyba Street Fighter'a. Nie jest to typowy artykuł dotyczący przejścia tej gry w jak najszybszym czasie, lecz jest to osobiste spojrzenie David'a na poszczególne cechy owej gry, które tak naprawdę można wykorzystać we wszystkich grach, a w których za przeciwnika mamy myślącą istotę. Całość artykuł sprowadza się do stwierdzenia, że to, co proste jest najlepsze. Wykorzystując przykład popularnej bijatyki komputerowej autor twierdzi, iż najważniejszym celem w grze z człowiekiem jest wygrana. Nie liczy się przy tym jak się wygra, "winning's winning". W dalszej części stwierdza, że efektywniejszą bronią od trudnego ciosu w SF jest zwykły kopniak, ponieważ kopniak się nam uda zawsze, natomiast do wykonania trudnego ciosu jest potrzebna szybkość, dokładna kolejność naciskania przycisków jak również duża ilość czasu poświęconego na wyćwiczenie danego ciosu. Podobnie jest z Q3. Nie ważne jak dobrego masz aim'a, brak kontroli na mapie doprowadzi do twojej przegranej. Zawsze.
Playing to Win Part 1
Playing to Win Part 2
Playing to Win Part 3
Oba artykuły zaprezentowane powyżej są warte uwagi, szczególnie dla osoby, która się interesuje zjawiskiem pro-gaming'u w całości.
teamliquid.net
starcraftgamers.com
#0 | 000
2004-07-13 14:25:50
#0 | Kisiel
2004-07-13 18:44:33
#0 | t2
2004-07-13 19:36:25
#0 | FOMFNY
2004-07-14 21:34:54