Ponad milion nowych internautów!
Ostatnio tyle się mówi o tym, że dzięki 22% stawce na internet oraz dzięki naszej kochanej Telekomunikacji Polskiej i jej polityce prowadzonej przeciwko nam, rozwój internetu w Polsce zostanie zatrzymany. Jednak liczba internautów, naprzekór przypuszczeniom, ciągle rośnie!
Według dziennika internetowego PAP liczba osób korzystających z internetu w Polsce wzrosła o ponad milion w pierwszym półroczu tego roku. Przeczytajcie, co mają nam do powiedzenia click!
Obecnie w Polsce jest około 7,45 mln użytkowników sieci. IAB szacuje, że do końca tego roku liczba ta zbliży się do 8 milionów.
W raporcie zatytułowanym "Polski rynek internetowy po dwóch kwartałach 2004 roku" zamieszczono m.in. informacje dotyczące użytkowników internetu, wydatków na reklamę internetową (on-line) i usługi e-commerce (handel w internecie).
Wynika z niego, że liczba polskich użytkowników internetu wzrasta, mimo nadal wysokich kosztów dostępu do internetu. Od końca grudnia 2003 roku do końca czerwca 2004 roku liczba ta wzrosła o milion.
Wraz ze zwiększeniem zasięgu (większą liczbą internautów - PAP), wzrasta także aktywność użytkowników polskiego internetu oraz liczba bardziej doświadczonych internautów. Porównując aktywność internautów z ubiegłym rokiem widać znaczny wzrost czasu spędzanego w sieci - podano na stronie internetowej IAB.
Polski internauta spędza w sieci średnio prawie 14 godzin miesięcznie. To o ponad 1,5 godziny więcej niż w ubiegłym roku.
Ponad 40 proc. polskich internautów korzysta z sieci codziennie lub prawie codziennie. Ponad 26 proc. przynajmniej kilka razy w tygodniu.
Z raportu wynika, że 2004 rok może być przełomowy dla rozwoju rynku reklamy internetowej w Polsce. IAB szacuje, że zakończy się on bardzo dobrym wynikiem dla rynku reklamy on-line, a wpływy osiągną około 75 mln zł. To w porównaniu do ubiegłego roku wzrost o mniej więcej 50-55 proc.
Liderem na rynku reklamy on-line jest branża finansowa, najmniej na reklamę w internecie wydaje natomiast branża telekomunikacyjna. Nowymi podmiotami wykorzystującymi internet jako źródło reklamy są m.in. firmy odzieżowe, tanie linie lotnicze i firmy kosmetyczne.
Jak napisano w raporcie IAB, wyraźne ożywienie można zaobserwować także na rynku usług e-commerce. "Przedsiębiorcy coraz częściej kierują się zasadą, że do sukcesu w e-handlu nie wystarczy sam sklep internetowy, lecz dobry pomysł na produkt. I to właśnie ten produkt w połączeniu z szybkim i tanim kanałem dystrybucji przyciąga konsumentów do zakupów on-line" - czytamy na stronie IAB Polska.
Raport IAB wykorzystał dane udostępnione przez SMG/KRC, e-Marketer, Gemius S.A., e-Card S.A. i Forrester Research. Pełną wersję raportu można znaleźć w serwisie internetowym IAB na stronie www.iab.pl."
Raport ten donosi, że mimo wysokich kosztów korzystania z internetu ludzie sięgają po niego coraz częsciej. A wraz z tym internet jest coraz tańszy i bardziej dostępny. Oby tak dalej...
PCLab.pl
Dziennik internetowy PAP
#0 | Nor
2004-09-12 09:52:16
#0 | MerT
2004-09-12 10:39:14
#0 | Nor
2004-09-12 10:44:42
#0 | Elmer~~o.oV
2004-09-12 13:20:43
#0 | oNe
2004-09-13 01:40:41