Polska liga InstaUnlagged

Dostosuj

Polska liga InstaUnlagged

Quake III Arena to OSP - to stwierdzenie już od dawna jest obecne zarówno za granicą, jak i w naszym kraju. Większość ludzi w naszej ojczyźnie mówiąc, że "gra w Quake3" ma na myśli, że gra w Quake3 razem z włączonym OSP. Choć jest w tym pewne nieporozumienie, to nikt już z tym tak naprawdę nie walczy. Bo niby po co? Osp jest już od bardzo długiego czasu najbardziej popularnym modem na świecie do trzeciej części kwaka.

Potwierdza to codzienna dawka setek graczy, którzy używają tej właśnie modyfikacji aby korzystać z dobrodziejstw swojej ulubionej gry. Jednak należy pamiętać, że nie tylko OSP jest na świecie. Chociaż w naszym kraju oczywiście ogromną wręcz przewagę nad innymi modami ma OSP, to istnieją także małe "sceny", grupy ludzi, którzy lubują się w inne modyfikacje gry Quake III Arena. Nie mówiąc oczywiście o tak znanych i szanowanych modach jak Challenge Pro Mode Arena, Rocket Arena 3 czy Urban Terror. Są jeszcze inne, "mniejsze" konwersje, takie, o których zazwyczaj się nie pisze, nie ogląda nagranych na ich podstawie dem, nie śledzi meczów ligowych pokazywanych na GTV czy nie odbywają się wielkie, międzynarodowe turnieje / ligi. A jednak istnieją i także mają grupki oddanych, wiernych fanów. Taką modyfikacją jest InstaUnlagged, która choć posiada już wytworzoną, małą scenę, to z dnia na dzień zdobywa coraz więcej swoich zapaleńców. Warto napisać kilka słów o tej modyfikacji, tym bardziej, ze niedawno rozpoczęła swoja działalność pierwsza polska liga InstaUnlagged TDM.

dots3.gifCzytaj dalej ...


A czym tak naprawdę samo InstaUnlagged? Jest to dość "prosta" modyfikacja, nie można jej w żadnym wypadku nazwać konwersją do Q3, ponieważ nie zmienia tak bardzo środowiska kwaka trójki jak na przykład Urban Terror czy znane niektórym, całkiem miodne, Bid For Power. Mogę się w tym momencie pokusić o stwierdzenie, że IU (w skrócie InstaUnlagged) to w pewnym sensie połączenie zasad trybu Clan Arena (Rocket Arena) oraz Instagib. Zabawa odbywa się na tych samych arenach, na których spotykają się zawodnicy "normalnego" qłejka (najpopularniejszą areną jest jednak q3dm17). Na mapach nie ma żadnych itemów, a gracze strzelają jedynie slugami z railgunów, które to bronie mają szybsze przeładowanie. Jest bardzo duża grupa osób kochająca grę w same lasery, więc ktoś w końcu wpadł na pomysł zrobienia takiego modu (nie był jedyny oczywiście). Dodatkową funkcją sa railjumpy, będące swoistymi odpowiednikami rocket jumpów. Można wykonywać takie same sztuczki jak przy rakietowych skokach, np.: odbijanie się od ścian itp.

To tyle suchej teorii. Warto jeszcze trochę napisać o polskiej scenie Instagib Unlagged, która ma się zadziwiająco dobrze. Można śmiało powiedzieć, tudzież napisać, że Polska to elita w IU. Może świadczyć o tym ladder ClanBase, w którym pierwsze trzy miejsca od całkiem dłuższego czasu okupują nasze rodzime klany. "Posiadamy" także serwis (nazywany niepoprawnie portalem) traktujący tylko i wyłącznie o tej modyfikacji. Strona ta skupia fanów tego mody, stara się w jak najlepszy sposób wspierać Polską scenę Insta Unlagged.

Najważniejszą obecnie sprawą, w którą zaangażowana jest cała polska scena IU jest pierwsza polska liga TDM w tego moda. W lidze bierze udział 20 klanów. Cała liga odbywa sie na zasadzie gier "każdy z każdym", bez rewanżu. Mecze odbywają się na trzech, losowo wybieranych serwerach, które będą przydzielane przez sędziów. Każdy klan ma możliwość oddania dwóch w/o. Przy trzecim odpada z zawodów. Jeżeli chodzi o mapy, to zawsze pierwsza jest grana q3dm17, drugą arenę do rozgrywki wybiera przegrany z siedemnastki klan, a następną i zarazem ostatnią wybiera team przeciwny. Więc o lidze oraz pełny zapis regulaminu można znaleźć pod tym linkiem. Poniżej jeszcze tylko kilka ważnych informacji.

dots3.gifUstawienia serwerów
  • gametype 3 (TDM)
  • railguncycle 750 (przeładowanie railguna)
  • selfknockback 100 (siła wyrzutu z railjump)
  • privateclients 4
  • allowdownloads 1
  • maxping 400
  • maxrate 25000
  • punkbuster 1
  • version 1.32

dots3.gifSerwery ligowe
  • 212.182.2.172:11111 - Kicior 18net v 1.32 TDM
  • 217.96.42.229:27961 - KaliSZ
  • 212.182.2.172:55555 - Kicior 18net

dots3.gifKlany biorące udział w zabawie
  1. psYcHo sQuAd (^[pS])
  2. all"sTars (all"sTars)
  3. FORTEPIANY ([S|F])
  4. necro ([necro])
  5. cells (cells)
  6. Wychowani Na Bledach ([W-NB])
  7. The hooligans eXecutioners ([ThX])
  8. Kulki Dopochwowe ([KD])
  9. nova unlimited (nova)
  10. clan4ever (|c4e|)
  11. BORG (BORG)
  12. Monsters of Rail (]MoR[)
  13. Immortal Riders ([IR])
  14. Bad Angels Team ([bAt])
  15. ZORG ([Z])
  16. Only Men Group ()
  17. Rest In Peace (|RIP|)
  18. Red Dragon of Destruction (>(RDD)
  19. FaST ([Fa$T])
  20. lords (|lords|)


Przyjrzyjmy się teraz meczom, które już są za nami. Z racji, że liga wystartowała całkiem niedawno odbyły się dopiero trzy walki klanowe, oto ich wyniki.

dots3.gifMecze

all"sTars 3:0 psYcHo sQuAd
643:421 @ q3dm17 (demo)
409:347 @ q3dm6
379:366 @ q3dm16


Pierwszy mecz ligi, w którym większość graczy obstawiała zwycięstwo teamu all Stars. Choć sam klan powstał dość niedawno to zawodnicy tam grający skaczą już razem po arenech prawie dwa lata i są bardzo doświadczonymi playerami. Mają ogromne doświadczenie i ogranie, którego z pewnością brakuje jeszcze bardzo ambitnym zawodnikom ps. W spotkaniu jednego z najlepszych polskich klanów IU z - jeżeli można tak nazwać - jeszcze dużo uczącym się klanem nie mogło być niespodzianki. I w rzeczywistości nie było, gwiazdy spokojnie wygrały stosunkiem 3:0, a jedynie na ostatniej arenie (q3dm16) mieliśmy zaobserwować bardzo lubiany przez spectatorów, końcowo-meczowy thriller. Od strony organizacyjnej było bardzo dobrze - pierwszy mecz odbyły się bez przeszkód, lagów itp.


cells 1:2 Wychowani Na Bledach
479:448 @ q3dm17 (demo)
287:334 @ q3dm6
320:341 @ q3dm16


Drugi mecz ligi odbył się pomiędzy zawodnikami klanu cells, oraz wychowanymi na błędach. Po całkiem zaciętej walce końcowy wynik meczu to 2:1 dla W-NB. Walka toczyła się równo, żaden team nie miał większej przewagi, żaden nie odskakiwał na większą ilość kwakowych punktów. Szkoda jedynie, że w równej grze obu klanom przeszkodziły polskie warunki, a dokładnie lagi graczy. Z gry zostali wyłączeni przez wysokie pinigi czołowi zawodnicy obu drużyn.


FORTEPIANY 3:0 necro
543:426 @ q3dm17
389:307 @ q3dm4
366:255 @ q3dm13


Zdecydowane tym razem zwycięstwo naszych fortepianów, którzy jak widać nie znaleźli godnych przeciwników w szeregach klanu necro. Pierwsze dwie mapy dawały jeszcze szansę na interesującą, równą walkę. Na siedemnastce i czwórce przez pierwsze minuty wynik opiewał na granicy remisu, jednak z biegiem czasu S|F zaczęli zwiększać swoją railową przewagę na arenie. Ostatnia "trzynastka" to już od początku piętnastominutowego timelimitu dominacja fortepianów, którzy nie dali żadnych złudzeń swoim przeciwnikom na wygranie choć tej areny.


Kwakowe Good game dla teamów. Cieszy ambitne podejście do sprawy ligi i do samego modu Insta Unlagged. Nie ma tutaj - a obecnego w innych ligach - pseudo pro podejścia do sprawy. Każdy gra tutaj for fun, swawolnie biegając po arenie i railując wszystko, co się rusza i co przeciwne :). Udało mi się także przeprowadzić krótki wywiad z alkeniem, pomysłodawcą i organizatorem ligi, oraz twórcą pierwszego polskiego "portalu" Insta Unlagged.

dots3.gifCzytaj wywiad

Na początek proszę przedstaw się, ile masz lat, gdzie mieszkasz, w jakim grasz klanie itp.
Nazywam się Łukasz Rojewski. Mam lat 19, mieszkam w Koninie i gram w klanie P&N (pierwsze miejsce w CB).

Jak zaczęła się Twoja gra w IU? Jak zainteresowałeś się tym modem?
Gram w IU od 5 miesięcy, zainteresowałem się po obejrzeniu jednego z dem IU i chciałem koniecznie spróbować ... i tak zostało do dziś.

Jesteś założycielem ligi IU, napisz jak do tego doszło.
Wiele lig wcześniej nie wypaliło a po założeniu portalu tylko o jednym mowa była: o zorganizowaniu jakiegoś turnieju IU. I tak zebrałem ekipę, serwery, ludzi odpowiedzialnych i ruszyło.

Jak przebiegały same przygotowania do ligi (zbieranie serwerów, graczy itp)
Najtrudniej było przygotować regulamin ligi żeby żadnych nieporozumień nie było. Klany same się licznie rejestrowały do ligi i z frekwencją problemów nie mamy.

Za nami pierwsze mecze. Jaki jest poziom klanów, jak wyglądają mecze
Zarejestrowały się niemal wszystkie klany z polskiej sceny IU. Mecze odbywają się na 3 mapach po 15 minut TDM. Na walkach są obecni sędziowie którzy dbają o kulturę, zachowanie i dyscyplinę tak, aby wszystko przebiegało w miarę sprawnie.

Jak prezentuje się poziom klanów biorących udział w lidze?
W Europie 3 polskie klany zajmują 1 miejsce. Myślę, że wyższy niż w CB. Nie ma mocnych na Polaków w IU :). Planujemy też zrobić reprezentację polski w IU tylko nie wiem, czy ktoś by chciał z nami zagrać.

Patrząc tym razem na organizacje ligi: za nami kilka pierwszych meczy, co ze spraw organizacyjnych nie wypaliło, co by trzeba było zmienić, a co się sprawdziło?
Problemem staja się często lagi poszczególnych graczy a w IU są one bardzo ważne dlatego w lidze sędziowie nie dopuszczają niektórych graczy do spotkania i każdy Cl klanów o zmianę zawodnika wtedy nie raz dochodzi do zgrzytów ale już powoli się klany przyzwyczaja do regulaminu i zasad.

Co po lidze? Macie już może jakieś plany na przyszłość?
Po lidze TDM chcemy zorganizować turniej 1v1 drogą pucharowa oraz może jeszcze CTF. Mie mamy żadnych konkretnych planów dotyczących tych lig czy turniejów. Na razie się skupiamy na TDM (bo ta liga trochę potrwa) jak ja skończymy to się pomyśli.

Pomówmy jeszcze chwile o polskim "portalu" IU którego jesteś założycielem. Jak doszło do jego powstania, skąd wpadłeś na taki pomysł i jakie macie plany na przyszłość co do rozwoju serwisu.
Nad takim pomysłem się zastanawiało paru graczy z rożnych klanów IU. Teraz pracuje nad nowym wyglądem serwisu.

Jak myślisz, kto wygra ligę?
Myślę, że c4e, ponieważ jest to najlepiej zorganizowany klan i ma naprawdę mocną czwórkę. Ale to jest mój skromny faworyt. Dla wielu graczy faworytem jest all stars, które powstało z dwóch polskich klanów które były w czołówce ClanBase.

Nie zabieram więcej czasu, dziękuję za ten krótki wywiad i życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu ligi IU i rozwijaniu naszej polskiej sceny
No ja rownież dziękuję i miło, że ktoś się nami zainteresował.


Przed nami jeszcze siedem meczy w ramach pierwszej kolejki. Przy niektórych znajdują się już dokładniejsze informacje dotyczące ustalonej daty oraz godziny rozegrania meczu.

dots3.gifPozostałe mecze I kolejki

The hooligans eXecutioners vs. Kulki Dopochwowe
Data:
4.11.2004
Godzina: 21:00

nova unlimited vs. clan4ever
Data:
8.11.2004
Godzina: 20:00

BORG vs. Monsters of Rail
Data:
9.11.2004
Godzina: 20:30

Immortal Riders vs. Bad Angels Team
Data:
??.??.2004
Godzina: ?

ZORG vs. Only Men Group
Data:
??.??.2004
Godzina: ?

Rest In Peace vs. Red Dragon of Destruction
Data:
??.??.2004
Godzina: ?

FaST vs. lords
Data:
??.??.2004
Godzina: ?

Legenda:
? - nie ustalone


Nie pozostaje nic innego jak życzyć dobrej zabawy wszystkim zapaleńcom codziennie katującym Insta Unlagged. Cieszy, że nie tylko "duże" modyfikacje jak OSP czy CPMa mają rzesze swoich wiernych fanów, ale na mniejszych, mniej popularnych modach grają polscy gracze. W takich przypadkach nie można mówić o żadnym profesjonaliźmie. Tutaj zawodnicy grają tylko dla własnej przyjemności (oraz oczywiście dla satysfakcji wygranej czy bycia najlepszym). Szkoda jedynie, że o naszej polskiej scenie IU, i o tym, że polska to światowa elita w tego moda, dowiadujemy się jedynie przy okazji ligi. tak mało graczy wie o samym istnieniu tego czegoś o tajemniczo brzmiącej nazwie Insta Unlagged, a co dopiero o dobrodziejstwach i przyjemności, jakie gra w to "coś" niesie.


Polski portal InstaUnlagged

KomentarzeKomentarze

  • edix

    #0 | psy|edix

    2004-11-05 13:41:35

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-05 13:42:06

  • edix

    #0 | psy|edix

    2004-11-05 13:42:20

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-05 13:42:20

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-05 13:42:47

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2004-11-05 13:43:57

  • edix

    #0 | psy|edix

    2004-11-05 13:43:59

  • edix

    #0 | psy|edix

    2004-11-05 13:44:57

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2004-11-05 13:49:16

  • edix

    #0 | psy|edix

    2004-11-05 14:02:59

  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2004-11-05 14:11:38

  • sxl

    #0 | sxl

    2004-11-05 14:43:45

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2004-11-05 14:48:49

  • cwir3k`

    #0 | cwirek

    2004-11-05 15:14:14

  • sxl

    #0 | sxl

    2004-11-05 15:29:50

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2004-11-05 15:56:33

  • Nikon

    #0 | Nikon

    2004-11-05 16:17:07

  • edix

    #0 | psy|edix

    2004-11-05 16:19:43

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2004-11-05 17:00:53

  • sxl

    #0 | sxl

    2004-11-05 19:22:31

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-11-05 20:43:57

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2004-11-06 18:16:27

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

6052 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie