Polish WCG info!
Finał polskiego WCG już niedługo, a niedawno został rozegrany inny, może mniej ważny finał, dotyczący również WCG. Jednakże nie uczestniczyli w nim zwykli gracze, których spotykamy codziennie na różnego rodzaju serwerach. Na tych finałach zmierzyli się dziennikarze z kilkunastu redakcji. Był to już drugi turniej dziennikarzy, który odbył się w dobrze znanej, warszawskiej kawiarence internetowej o nazwie E-Loko. Dziennikarzy w tym roku zmierzyli się w dwóch, popularnych grach: StarCraft i Counter-Strike.
Przejdźmy więc do zwycięzców tych cybernetycznych zawodów dla prasy! Zaczniemy od StarCraft'a, gdzie najlepszym okazał się Piotr Tomanek pracujący dla Faktów i Mitów. Drugie miejsce zostało zdobyte przez Bartka Rzepeckiego, który pisze w TMT. Trzecie miejsce zajęła płeć piękna, a dokładnie Anna Matuszak z CS.pl. Moje gratulacje dla zwyciężców, a my przechodzimy teraz do CS'a! Tutaj zwyciężyć udało się zespołowi złożonemu z dziennikarzy Radia Bis i portalu CS.pl. Oto skład: Bartosz Szadkowski, Rafał Malarski, Marek Dziadukiewicz, Maciek Plenzner i Michał Woźnicki. Kolejne, czyli drugie miejsce zajął zespół pomieszany. Oto zdobywcy drugiej pozycji: Anna Gidyńska (Gbmore), Aleksandra Cwalina (Gbmore), Paweł Radziszewski (Radio Prada), Michał Wachowiak (Załoga G), Michał Zakrzewski (Załoga G) i Michał Rosiak (Życie Warszawy). I znowu dochodzimy do trzeciej pozycji, która została zdobyta przez ekipę Super Expresu w składzie: Bartłomiej Węgrzyn, Marek Węgrzyn, Jarosław Jurzysta, Tomasz Waśkowiak i Paweł Terlikowski. GG dla tych pan i panów, również!
A oto kilka słów od organizatorów, które pojawiły się na stronie WCG.pl.
Oto te słowa
Już drugi rok z rzędu dziennikarze zasiedli przed komputerami by walczyć o tytuł Cybermistrza. Ale nie tylko rywalizacja była celem zawodów. W dobie dynamicznego rozwoju Internetu, nieograniczonego dostępu do informacji i zacierania się barier kulturowych tego typu inicjatywy stanowią najskuteczniejszy sposób scalania Cyberspołeczeństwa.
Tegoroczna, edycja turnieju odbyła się pod hasłem "Beyond the game", i stanowiła część pierwszego światowego Festiwalu Kultury Cybernetycznej.
World Cyber Games to międzynarodowy turniej, uważany przez graczy za igrzyska olimpijskie w grach komputerowych. Ideą przewodnią jest, aby rozgrywki były nie tylko platformą rywalizacji, ale także okazją dla graczy do lepszego poznania miłośników e-sportu z całego świata. Są to mistrzostwa bez ograniczeń wiekowych, językowych, religijnych czy narodowościowych - połączenie zabawy z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych.
wcg.pl