Polacy najlepsi w tworzeniu gier!
Dwóch studentów Politechniki Poznańskiej Wojtek Jaśkowski i Kuba Gorgolewski, zwyciężyli w międzynarodowym konkursie dla młodzieży Imagine Cup 2005 w kategorii "Tworzenie Gier". Otóż stworzyli oni najlepszy algorytm sztucznej inteligencji, kierujący poczynaniami bohatera gry strategicznej. O skomplikowaniu kodu świadczy jego długość, bo liczył aż 5000 linijek.
W rozgrywkach wzieło udział ponad 2000 drużyn z całego świata. Nasi reprezentanci w finale zmierzyli się z drużyną z Brazylii, Chin, Estonii oraz Kanady. Zwyciężając odebrali główną nagrodę w wysokości 8 tys USD podczas oficialnego ogłoszenia wyników, które odbyło się w Jokohamie (Japonia).
Jednak to nie wszystko! Na trzeciej pozycji znalazł się także reprezentant naszego kraju, zespół z Politechniki Łódzkiej w składzie Rafał Gliszczyński i Przemysław Makosiej. Otrzymali oni nagrodę w wysokości 3 tys. USD.
Miło słyszeć o takich poczynaniach naszych kolegów. Najpierw kultowa, polska gra Painkiller, która pochłonęła za sobą wiele fanów, a teraz kolejna nadzieja na nowe produkty ze strony utalentowanych studentów, czego z całego serca życze.
di.com.pl
#0 | SpikE(GN) | off
2005-08-03 14:01:07
Rzecz jasna nawet zagraniczne, wielkie koncerny (typu EA) nie wyrosly spod ziemi, jednakze tam granie i caly przemysl z nim zwiazany jest traktowany zupelnie inaczej, bardziej powaznie i dojrzale, co znacznie ulatwia caly proces - my dopiero zaczynamy rozumiec to, co od dawna rozumieja inni :)
#0 | niuss
2005-08-03 14:01:58
#0 | niuss
2005-08-03 14:07:05
#0 | freak > elies :(
2005-08-03 14:09:18
im więcej \"wyuczonych\" zachowań tym mniej samej \"inteligencji\".
generalnie kodowaleś coś kiedyś? w c? w asm?
#0 | niuss
2005-08-03 14:16:25
Poporstu dziwnie brzmi: \"malo te 5000 linijk kodu\" bo to naprawde duzo.
#0 | freak > elies :(
2005-08-03 14:37:51
a najlepiej - na układy elektroniczne.
chociaż wątpie, by tradycyjna elektronika podołała temu zadaniu.
bo to tak jak nauczyć linuxa, by wyrzucał blue screeny co czas (losowy, z przedziału 20-30 minut) i powiedzieć, że to windows. prawda?
obecne myślenie w kwesti ai jest podobne do myślenia wczesnej mechaniki kwantowej :) zachowania ludzkie to nie klocki, to plastyczna forma.
#0 | Vymmiatacz
2005-08-03 15:00:24
#0 | yar
2005-08-03 15:23:09
#0 | freak > elies :(
2005-08-03 15:37:59
poza tym może nie liczysz tylko ai, ale też inne elementy programu z tym związane.
generalnie nie sugerowałbym się linijkami w ogóle
#0 | yar
2005-08-03 16:39:27
Co do sugerowania sie linijkami: znamy jedynie liczbe linijek tego \"zwycieskiego kodu\" wiec dlatego o nie(?) wlasnie sie toczy dyskusja. Poza tym ja tylko odpowiadam na post w ktorym jest napisane iz: \"5000 linijek kodu na sama sztuczna inteligencje to jest BARDZO DUZO\".
#0 | freak > elies :(
2005-08-03 17:12:00
wystarczyłoby na jądro jakiegoś prostego systemu operacyjnego, tak mi się wydaje. pisane w c, z startup code, sterownikami i innymi kluczowymi sprawami w asm.
skąd znasz kod źródłowy pk?
#0 | Krypton
2005-08-03 18:02:07
#0 | pepz
2005-08-03 20:27:29
#0 | freak > elies :(
2005-08-03 22:21:17
czy też asm.
generalnie jeśli jesteś fanem mądrych słów polecam pierwszy lepszy akademicki podręcznik filozofii, opis trybu chronionego czy budowy procesorow x86. o algorytmach też sa fajne pozycje. jedynie knuth pedzio wyłamał sie i napisał coś przystępnego dla wszystkich :P
no i richie :D
#0 | SweepeR
2005-08-03 22:22:47
#0 | SweepeR
2005-08-03 22:24:37
#0 | Kr2y5i3k
2005-08-03 23:07:22
#0 | JAEGARN
2005-08-04 10:13:36
przeczytałem go ale nie dowiedziałem sie dokładnie o co chodzi ... zadałem pytanie, a ty mi wygarnołes ... widze ze tutaj mam wstęp do artykułów tylko CS albo W3 żeby się nie ośmieszyć ... :/
błędu nie powtórze...
(podpowiedz: ale moze byś mi tak wytłumaczył ?)
#0 | sector_
2005-08-04 10:22:35
ja juz sie troche znam bo studiuje infe akurat specjalnosc programowanie :-p
i po 3cie nie skompromitowales sie ;] bo nie musisz wiedziec wszystkiego bo niby skad?
pozdr ;]
#0 | Preak
2005-08-04 10:55:48
#0 | retaliator
2005-08-04 11:51:26
#0 | kichus
2005-08-04 23:34:07
#0 | Lukin
2005-08-05 00:09:50
Przechodząc do sedna: kapitał z kosmosu się nie bierze, trzeba zacząć od skromniejszych projektów, a nie od razu marzyć o polskim Office, albo polskim 3d studio max ;) Z pierwszymi sukcesami pojawią się pieniądze i np. wzrośnie zaufanie banków mogących udzielić kredytów na następny projekt (trzeba też mieć smykałkę do interesów i nie bać się ryzyka).
Takie niemieckie Nero Burning ROM - to jest program, na którym powinni się wzorować Polacy. Zaczynali skromnie, a teraz rządzą na rynku.
BTW interesujące jest to, że w naszym kraju nie powstał jeszcze żaden znaczący mod do jakiejkolwiek gierki (poza PK). A tyle informatyków na tym forum :P
#0 | tymek
2005-08-08 01:56:48