Poczytać czasem też trzeba

Dostosuj

Poczytać czasem też trzeba

Przeglądając zasoby internetu można czasem natrafić na ciekawe zdobycze. Okazuje się, iż już w pierwszych minutach poszukiwań można np. zaadoptować chińskiego bloga, przeciwko któremu zjednoczyły się dwie światowe potęgi, można również dowiedzieć się dlaczego Mauritius przejdzie już niedługo do historii jako pierwsza na świecie cyber-wyspa oraz poznać fakty jednoczące politykę z grami komputerowymi. Nas jednak o wiele bardziej interesują rzeczy dotyczące Starcraft'a. Ukazały się bowiem trzy nowe, bardzo ciekawe artykuły powiązane z naszym strategicznym, wirtualnym światem.

hide_dot.gifCzytajcie dalej:


Pierwszym z nich jest bardzo interesująca rozmowa z jednym z vice-prezydentów Blizzard'a, Paulem Samsem. Wywiad ten (przeprowadzony przez Roba Faheya z serwisu Gameindustry.biz) jest luźną rozmową na tematy związane z firmą oraz z ich produktami. Mimo tego, iż nie zawiera zbyt dużo o informacji o Starcraftcie jest on ciekawy, ze względu na specyficzny styl wypowiedzi (różniący się od dotychczasowych) pracownika Blizzard, który charakteryzuje się mniejszą powściągliwością przy udzielaniu nowych informacji na tematy ważne dla każdego fana twórczości wspomnianej "kompany". Z rozmowy pomiędzy dwoma panami możemy dowiedzieć się gdzie tak naprawdę znajduje się przyszłość światowego biznesu gier elektronicznych, poznamy ciekawe fakty dotyczące premiery World of Warcraft w poszczególnych częściach świata, jak również plany Blizzarda związane z nadchodzącą trzecią generacją konsol. Cały wywiad skupia się na samej firmie, która jest doprawdy jedną z największych w historii, ich nadziejach na przyszłość, obawach o teraźniejszy byt poszczególnych produktów, jak również i na sposobach rozwiązywani problemów, z którymi muszą sobie radzić dzięki ogromnej wręcz popularności ich gier.

Drugim, jakże ciekawym artykułem jest ciąg dalszy toczącej się już jakiś czas sprawy związanej z firmą Blizzard i jej walką z BnetD. W skrócie problem pojawił się w momencie, gdy trzech informatyków zajmujących się zawodowo oprogramowaniem typu open source postanowiło wykorzystać "część" oprogramowania oryginalnych serwerów utrzymywanych przez Blizzard i stworzeniu swoich własnych, alternatywnych i lepiej wyposażonych serwerów BnetD. Problem pojawił się wtedy, gdy okazało się, że oryginalne gry Blizzarda działają na serwerach BnetD bez najmniejszych problemów. Nie od dziś wiadomo, że twórcy takich gier jak Starcraft, Diablo czy World of Warcraft mają małe "ale" do wszystkiego, co nie jest ich, a współpracuje z ich produktami czyniąc je lepszymi. Postanowili, więc sprawę oddać w ręce sądu w Stanach Zjednoczonych. Wydawać by się mogło, że sprawa zakończy się zwycięstwem Blizzarda, który to wygrał pierwszą batalię w sądzie pierwszej instancji, aczkolwiek, BnetD tak łatwo broni nie składa i sprawę skierował do sądu apelacyjnego, który uchylił wyrok sądu niższej instancji i tym samym walka rozpoczęła się od nowa. Całość zaczyna być już troszkę śmieszna. Sprawa ciągnie się miesiącami, końca nie widać. News, który posłużył mi jako źródło znajdziecie tutaj, natomiast zainteresowanym polecam ten link, pod którym znajduje się spora dawka informacji dotyczących tej sprawy.

Trzecim i ostatnim już dzisiaj tekstem jest artykuł autorstwa Ashura, który swoją twórczość poświęcił problemowi hacków w Starcraft: Broodwar i zamieścił ją tutaj. Artykuł jest ciekawy z tego względu, iż jak nietrudno zauważyć nowe hacki pojawiają się praktycznie codziennie. W momencie, gdy na światło dzienne wychodzi nowy patch poprawiający błędy poprzedniego i wprowadzający nowe zabezpieczenia, kilka chwil później pojawia się nowa wersja hacka, który niweluje wszelkie zmagania programistów Blizzarda. W czym problem? Otóż wg Ashura gra jest już po prostu wyeksploatowana i wymaga większego zaangażowania środków ze strony Blizzarda. Techniki obecnych hackerów stały się bardzo wyrafinowane, o czym świadczyć może dołączony do tekstu replay prezentujący nowy system oszukiwania oparty na komendach wbudowanych w oryginalną grę. Autor zwraca się również z prośbą do programistów Blizzarda, w których to rękach obecnie leży poprawienie stanu rzeczy, o jak najszybsze rozwiązanie tego problemu, ponieważ jak sam zapewnia nowy typ hacków pojawi się zapewne już w tym roku podczas eliminacji internetowych do WCG2005. Jaką gwarancję daje nam Blizzard? Czy jest w ogóle sens gry z nieznajomymi na battlenecie? Zapraszam do lektury.


eSports.pl

KomentarzeKomentarze

  • sxl

    #0 | sxl

    2005-06-22 09:52:58

    gosu frg
  • fragmat1c

    #0 | frg

    2005-06-22 10:21:00

    mama mi powiedziała, abym adoptowal bloga bo obiadu nie dostane :(
  • t2

    #0 | t2

    2005-06-22 13:12:39

    [+]
  • fragmat1c

    #0 | frg

    2005-06-22 14:05:30

    apropo tej sprawy sądowej, pod tym linkiem jest do ściągniecia .mp3 z jednej z rozpraw. Dla tych, co znają angielski troszkę bardziej polecam go właśnie ze względu na wypowiedzi pani sędziny, która wydaje sie byc całkowitym laikiem w tej sprawie, nie mającycm pojecia o czym jest gadka. Rowniez widac ogromna roznice miedzy umiejetnosciami adwokata oskarzonych oraz adwokata oskarzycieli. Argumenty podawane przez jednych i drugich sa bardzo fajne ;)
  • vader

    #0 | vdr

    2005-06-22 15:11:14

    owned by frg [+]
  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2005-06-22 16:14:35

    OMFG Ten njus mieści się swobodnie w pierwszej dziesiątce zamieszczonych na tym serwisie. IMHO [+]
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

489 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie