Patch v1.18 - opinie
Mimo iż patch do Warcraft III oznaczony numerkiem 1.18 wyszedł 10 dni temu warto jednak o tym napisać. Dlaczego jednak? Czym spowodowane jest to opóźnienie? Zaraz po wyjściu patcha redaktor serwisu warcraftXP.com przepytał koreańskich gosu co o nim sądzą. Nie chcieliśmy wrzucać suchego newsa, czy wręcz przepisać log_file. Dlatego postanowiliśmy przetłumaczyć ich wypowiedzi i zamieścić razem z newsem.
Gdy to zrobiliśmy i news miał iść już w publikę, pojawiły się opinie europejskich gwiazd. Co znów przedłużyło pojawienie się niusa na pierwszej stronie naszego serwisu. Aby wynagrodzić Wam czekanie, zapytaliśmy graczy z Polski, co sądzą o tym patchu.
W założeniach graczy było aby ten patch okazał się ostatnim, który definitywnie wyeliminuje wszystkie błędy gry, a także poprawi komfort grania.
Koreańscy gosu
- Cherry_LuciferTeraz nieumarli mogą pokonać nocne elfy łatwiej niż przedtem. A z powodu przyspieszenia tworzenia Banshee być może wkońcu zacznie się używać undeadowskie casty
- Check[Pooh]Tak naprawdę nie ma poważnych zmian w tym patchu. Gra została zbalansowana przez osłabienie Pandy i FireLorda, których każdy używał w grze.
- Swain[Frienz] Nie odczułem większej róznicy w tym patchu. Gry dalej wygrywają sami gosu.
- Spirit_MoonChociaż jest troche osłabień, ja poprostu będę ciężko trenował.
- Evenstar To prawda, że teraz z NE trudniej wygrać. Ale myśle , że mimo wszystko będe grał bez większych problemów, a NE userzy wymyślą jakieś nowe strategie.
- Susiria Tak to fakt, że teraz dużo łatwiej gra się przeciwko nocnym elfom. Innych poważniejszych zmian nie zauważyłem.
- Ex_NangChunZmiany w prowadzeniu gry spowodowane osłabieniem pandy. Jednak zobacze to dopiero wtedy, kiedy ludzie zaczną tego używać.
- 4K.FoVJestem zadowolony z tego patcha, ale było by lepiej jakby wszyedł pożniej.
Europejskie gwiazdy
- 4K.Grubby To jest naprawde dobra łatka i długo na nią czekaliśmy. Jest tylko kilka zmian w rasach, ale problemy z Tawerną zostały naprawione doskonale. Trzech problematycznych bohaterów zostało wystarczająco "ogolonych" i błędy gry w grze nieumarłymi, które sprawiały że grało im sie ciężko przeciwko NE zostały naprawione. Nie widze niczego, co by mi się nie podobało w tym patchu oraz czego więcej miałbym oczekiwaą. Rush na Twisted Meadows z 1 gruntem Book of the Dead został także powstrzymany. Przyznaję że zawsze czuję się nieco dziwnie po wyjściu nowego patcha, ale jestem pewny że go polubię i myslę że jest dość dobry dla orka.
- SK.Apm70 Narazie rozegrałem tylko 10 gier na ladderze i moja opinia co do osłabienia neutralnych hero jest dobra. Teraz nocny elf może wkońcu wykazać sie mikro i skillem grając przeciwko nieumarłym. Generalnie to w patchu zmieniły się tylko numerki.
- 64AMD.CrimsonWięc jak narazie udało rozegrać mi się tylko dwie klanówki, gdzie grałem przeciwko Wolfy'iemu i nie odczułem większych zmian jeszcze... Ale byłem zaskoczony, że NE łatwiej się gra na Tavern maps.
- Ownage.ZerterJestem zadowolony z tego że neutralni hero są osłabieni. Myślę że zrobili to w złym czasie, gdyż zarówno UD jak i Orkowie w końcu otworzyli się na inne strategie, a teraz przyjdzie nam na to poczekać do 1.19. Czekam z niepokojem na wzmoncnienie bohaterów NE, gdyż widać że są za słabi bo gracze NE używają bohaterów tawernowych. Z drugiej strony - czemu Masonry i tower rush Huma nie zostały osłabione.
- SK.HoT Nie zagrałem meczu z doświadczonym Ciara w WC3L ponieważ nie miałem 1.18 w tej chwili. Panda już nie jest dobra na 1 levelu, teraz jest bezużyteczna. Firelord dalej jest tak dobry jak wcześniej. Przywołańcy Beastmaster'a są naprawde sux, zgaduje. Twisted Meadows została zmienione dobrze. Pozostałe zmiany dotycza NE, ale myśle że są dobre.
- mTw-Tak3r Lubię ten patch mimo tego, że za dużo nie zmienił. Zmianym które zrobił Blizzard były naprawde potrzebne, ponieważ NE było za silne przez Neutralnych hero. Myśle że teraz Orc vs. NE będzie łatwiej wygrać, może na nowo zaczną używać DH, który cały czas był silnym hero w mojej opini.
- mTw-DIDI8 Mam nadzięję, że wszyscy *fuck'erzy* co wygrali przez ten czas są szczęśliwi. Dam sobie rekę uciąć że za dwa tygodnie wszystkie dzieciaki będą jęczeć o jakimś innym "nowym imba". Nie rozegrałem dużo meczy w tym patchu i oczywiście, nowa łatka musiała zmienić strategje nocnych elfów i nic nie zmieniła w stosunku do innych ras.
Polskie talenty
- iT.elite-hexTo patch idący w bardzo dobrą stronę. Przynajmniej trochę zbalansowali UD vs. NE na mapie z tawerną przez osłabienie FireLorda, BeastMastera i Pandy. Ponadto poprawili bardzo wkurzające bugi. Z punktu widzenia UD jest to dość korzystny patch ^^.
- GlorfindJak dla mnie zmiany nie wpłynęły mocno na styl gry... a tak pozatym to WoW time.
- Pentagram.mesNo więc patch został "niby" zabalansowany, zostały poprawione bugi np. dotyczące gargów. Fakt, że Panda była trochę imba na UD przyznaje, ale Blizz przesadził trochę według mnie. Myślę że patch jest ok ale moje elfy dostały "w kość" bo szczególnie one używają: BM,FL,Panda.
- iT.DooM.TeRRoR Patch 1.18 jest zdecydowanie lepszy niż poprzednie, jednak uważam że najlepszy był 1.14b. W obecnym patchu może i doszło mało zmian ale napewno znaczących takich jak osłabienie herosow z tawerny... Jak mozna zauważyć praktycznie zawsze elf bral jedynie herosow z tawerny vs. UD mianowicie Pande (która byla przegięta) BM i FL (który też jest przegięty bo może mieć 6 żywiołów w pewnym momencie). Najbardziej zawiodłem się na tym, że jedynie skupili się na osłabieniu tawerny, ponieważ powinni jeszcze troche zbalansować wiywy, driady i Shadow Huntera. Moim zdaniem 1.18 jest good patch i w skali od 1 do 10 dam 8/10.
- D4rkoN[UF]W nowej łatce Blizzard poprawił sporo ogółowych problemów np. - problem, który powodował, że na panelu informacyjnym bohaterów, którzy mieli w ekwipunku przedmioty zwiększające podstawowe współczynniki wyświetlona była informacja o zwiększonych obrażeniach. Obrazenia nie były zwiekszone. Zmiany dotyczące samych ras zostały najmniej zauważone, zmienione. Jedyną zmiane rasową odnotował UD i jednostki Neutralne, co jest wielką stratą dla NE, które ich najczęściej używają. Patch więc nie wprowadził zbyt wiele zmian osłabiających którąś z ras. Dodano pare nowych map do rozgrywek ladderowych, co prawda nie w dniu wyjścia samej łatki lecz dwa dni później ale nastąpiło to w 1.18. Co najważniejsze usunięto ograniczenie związane z 50 lvl, po 50 lvl gracze dostają inaczej exp niż poniżej tego lvla, co ma oddzielić "progamerów" od dobrych graczy. Patch ogólnie nie wprowadził dużo jak na tak długi czas pracy nad nim, Blizzard musi się wziąść do pracy i poprawić rzeczy, które nie podobają sie graczom. Osobiście uważam, że Blizzard niepotrzebnie oddał do użytku niedopracowany jeszcze patch, mógł dopracować sprawy zachowające równowage w grze.
I na koniec suche zmiany:
Reign of Chaos
FIXES
* Fixed a problem that caused Gargoyles to become stuck in Stone Form.
* Fixed a problem with Dark Ritual or Death Pact leaving an unusable corpse.
* Fixed a problem that caused a player's units to continue to harvest resources after they were dropped and no one has control of them.
* Fixed a problem that allowed Magic Immune units to take Magical damage from missiles that were in flight as they became Magic Immune.
* Fixed a problem that caused Heroes holding items that increase their primary attribute to display an increase in their base damage on the info panel. Their actual damage was not affected.
* Fixed a problem with Metamorphosis that allowed the timer to remain active after the Hero had died.
* Fixed a problem with Goblin Zeppelins being considered Undead instead of Mechanical in custom maps.
WORLD EDITOR FEATURES
Trigger Editor
* Added new unit states:
o Plagued
o Snared
o Stunned
o Poisoned
o Polymorphed
o Sleeping
o Resistant
o Ethereal
o Magic Immune
WORLD EDITOR FIXES
* Fixed custom buff support for Inferno.
* Fixed multiple-level support for Shadowmeld.
* Fixed Rain of Chaos' order id.
The Frozen Throne
FEATURES
* 6 maps from our Bonus Map program including (4)Excavation Site, (2)Echo Isle, (6)Hinterland Raid, (6)Ruins of Stratholme, (8)Azeroth Grand Prix, (8)Extreme Candy Wars 2004.
FIXES
* Fixed a problem that caused Gargoyles to become stuck in Stone Form.
* Fixed a problem with Dark Ritual or Death Pact leaving an unusable corpse.
* Fixed a problem that caused a player's units to continue to harvest resources after they were dropped and no one has control of them.
* Fixed a problem that allowed Ethereal units to take Physical damage from missiles that were in flight as they became Ethereal.
* Fixed a problem that allowed Magic Immune units to take Magical damage from missiles that were in flight as they became Magic Immune.
* Fixed a problem that allowed Unstable Concoction to kill the casting Batrider even after its target became Ethereal.
* Fixed the visibility of the Flamestrike de-buff icon.
* Fixed a problem with Defend not absorbing Piercing splash damage.
* Fixed a problem with melee units with Incinerate not damaging any units that they would Incinerate.
* Fixed a problem that caused Heroes holding items that increase their primary attribute to display an increase in their base damage on the info panel. Their actual damage was not affected.
* Fixed a problem that allowed morphing units in their alternate form to retain their alternate form bonuses when killed by a Mana Flare when activating their alternate form.
* Fixed a problem that allowed Destroyers to use Devour Magic on Watcher Wards.
* Fixed a problem that prevented Watcher Wards from being revealed by the Dust of Appearance.
* Fixed a problem that removed the Summoned state from Carrion Beetles when they burrow.
* Fixed a problem with Metamorphosis and Chemical Rage that allowed the timer to remain active after the Hero had died.
* Fixed a problem with Goblin Zeppelins being considered Undead instead of Mechanical in custom Reign of Chaos maps.
MAPS
* (6)River of Souls - Changes to allow AMM play.
* (8)Crossroads - Fixed a grammatical error.
BALANCE CHANGES
Undead
* Banshee build time has been reduced to 28 seconds from 35 seconds.
Neutral
* Drunken Haze movement reduction has been changed to increase by level. The new ranks are: 15% / 30% / 50% from the previous 50% / 50% / 50%.
* Breath of Fire initial damage reduced to 65/125/170 from 65/130/175.
* Tornado mana cost has been reduced to 200 mana from 250 mana.
* Incinerate can now be turned on or off. When turned on, it consumes 6 mana per attack. It is otherwise unchanged.
* Lava Spawns now require 15 attacks to replicate, up from 14.
* Summon Quilbeast cooldown increased to 25 seconds from 20 seconds.
* Summon Hawk mana cost increased to 50 mana from 35 mana.
* Pocket factory hit points increased to 300/450/600 by level from 300/400/500.
* Healing Spray effect per wave increased to 40/55/70 from 35/50/65
Items
* Staff of Teleportation gold cost has been increased to 150 gold from 100 gold.
WORLD EDITOR FEATURES
Trigger Editor
* Added new functions:
o Environment: Terrain Pathability
o Environment: Terrain Tile Type
o Environment: Terrain Tile Variance
o Floating Text: Permanent/Expires
o Floating Text: Suspend/Resume
o Floating Text: Change Position to Point
o Floating Text: Change Position to Unit
o Floating Text: Change Age
o Floating Text: Change Lifespan
o Floating Text: Change Fadepoint
o Floating Text: Change Text
o Game: Enable/Disable Selection (Functionality and/or UI)
o Game: Enable/Disable Pre-Selection (Functionality and/or UI)
o Game: Enable/Disable Drag-Selection (Functionality and/or UI)
o Trigger: Get Trigger Name
* Added new unit states:
o Plagued
o Snared
o Stunned
o Poisoned
o Polymorphed
o Sleeping
o Resistant
o Ethereal
o Magic Immune
* Lightning triggers now have their own category.
* Lightning triggers now use the Z coordinate of the specified Location.
* Custom Lightning triggers can now use an explicit Z coordinate.
WORLD EDITOR FIXES
* Fixed custom buff support for Black Arrow, Cloud of Fog, Inferno, Aerial Shackles, and Tornado.
* Fixed multiple-level support for Shadowmeld.
* Fixed Rain of Chaos' order id.
Blizzard; warcraftXP.com
#0 | bzd
2005-03-12 19:33:11
#0 | trzyeM-
2005-03-12 19:40:58
#0 | Asmiran
2005-03-12 19:44:31
#0 | trzyeM-
2005-03-12 19:59:45
#0 | rOx!
2005-03-12 20:02:13
#0 | TroPtyN
2005-03-12 20:45:23
#0 | trzyeM-
2005-03-13 00:45:06
#0 | Grzyb9k
2005-03-13 02:16:57
#0 | MaRi :)
2005-03-13 16:15:45
#0 | Edek K.
2005-03-13 19:53:42
#0 | trzyeM-
2005-03-13 19:59:08
#0 | Edek K.
2005-03-14 14:57:27
raczej nie sadze ze jest taki imba ;O
tak naprawde to zalezy kto kim gra
ja naprzyklad twierdze ze imba jest ud bo raczej ciezko gra sie humowi na ta rase
punkt widzenia zalez o punktu siedzenia (czy jakos to tak szlo :P)