Oto Zerg!
Korea zrobiła sobie chwilę przerwy od emocjonujących turniejów. W czasie, kiedy miliony miłośników StarCrafta, nie spodziewało się niczego wyjątkowego, Blizzard uderzył z potrójną mocą. Kompleksowo przedstawił jedyny brakujący element układanki o nazwie SC2. Media zalane zostały licznym screenshotami trzeciej rasy, opisami nowych jednostek. Mistrzowie mogli przetestować Zerga w akcji, a swoistą wisienką na torcie okazał się 9-minutowy pokaz Zerga w akcji.
Jednostki
- Jednostka powietrzna - do walki z jednostkami powietrznymi
- Raczej nie wykorzystywana do niszczenia przeciwnika. Potrafi zmienić jednostkę oponenta w nieruchomy obiekt przypominający turreta, który od teraz działać będzie na korzyść Zerga.
Hydry vs. Protoss |
- Jednostka wsparcia - nie posiada żadnych ataków.
- Może przemieszczać się będąc burrowed.
- Rzuca Dark Swarm.
- Rzuca Disease.
- Rzuca Infestation. Infestation może być rzucone na dowolny budynek, z którego następnie produkowane będą marrines. Są one powolniejsze od normalnych, ale atakują prawdopodobnie w identyczny sposób.
Roach
- Jednostka naziemna z możliwością wyjątkowo szybkiej regeneracji HP.
- Wymaga silnego i skupionego ataku, aby ją zniszczyć.
- Wg. Storka, posiada 90HP.
Overseer
- Ewoluje z Overlorda
- Znacznie większy zasięg wizji, niż u Overlorda. Wykrywa niewidzialne i zakopane jednostki.
Overlord (modyfikacja)
- Nie widzi zakopanych i niewidzialnych jednostek.
Baneling
- Ewoluuje z Zerglingów.
- Eksploduje w kontakcie z wrogimi jednostkami lub budynkami.
Swarm Guradian
- Ewoluuje z Mutalisków.
- Posiada jeszcze większy zasięg i potężny atak wobec jednostek naziemnych.
- Może tworzyć broodlingi.
Zakopane Ultraliski! |
- Żywa wersja Nydus Canal.
- Może tworzyć kanały w obrębie całej mapy.
Queen (modyfikacja)
- Tworzona prosto z hatcha.
- Można mieć tylko jedną Queen w tym samym momencie.
- Może służyć do expandowania w niedostępne pozycje, lub zachowywać się jako struktura defensywna.
- Umiejętność Deep Tunnel pozwala na przerzucenie jej do dowolnego hatcha na mapie.
Ultralisk (modyfikacja)
- Może zostać burrowed.
- Może atakować kilka jednostek.
Bez zmian:
- Zergling
- Hydralisk
- Lurker
- Mutalisk
Seul oczywiście jako pierwszy ugościł gwiazdy porgamingu i nieliczną grupę widzów mogących obejrzeć trailer oraz 9-minutowy gameplay. Każdy z zespołów koreańskiej proligi mógł wysłać po jednym zawodniku, aby ten przetestował w akcji sequel ich ubóstwianej gry. Jutro cały Blizzard zawita do Kaliforni, gdzie przedstawi Zerga amerykańskiej części widowni. My, póki co, możemy podziwiać obrazki, zarówno te statyczne, jak i ruchome, oraz przeczytać krótkie wywiady przeprowadzone przez Fomos z JaeDongiem oraz Storkiem.
Rozmowa z JaeDongiem
JaeDong: Grafika zmieniła się na 3D, co sprawia pewne problemy w przyzwyczajeniu się. Granie jednak, moim zdaniem, nie zmieniło się jakoś wyjątkowo. Wszystko jest zbliżone do StarCrafta, więc wydaje mi się, że fani nie będą mieli żadnych kłopotów, aby bawić się równie dobrze. Jeśli się przyzwyczaić, to może być bardzo ciekawie.
- Jak zmienił się Zerg?
- Statystyki każdej jednostki się zmieniły. Dodano nowe jednostki i uczyniono je silnymi. Koncentrując się na tym trzeba stwierdzić, że Zerg będzie potężny.
- Korzystałeś z mutalisków?
- Mutalistki nie zmieniły się raczej w stosunku do pierwszej części, jednak kontrolowanie nimi jest trudniejsze. Nadal można zbierać je w jedno i atakować w ten sposób, ale uderzenie i błyskawiczny odwrót jest już niewykonalny.
-Jak sprawowały się inne jednostki?
- Wypróbowałem Nydus Worma, który tworzy tunele w trakcie przemieszczania. To z pewnością będzie bardzo przydatne. Zerglingi również są większe, co sprawia wrażenie, że są o wiele silniejsze. W rzeczywistości jednak nie zmieniły się w stosunku do StarCrafta, jest to tylko takie złudzenie.
- Będziesz grał Zergiem?
- Jeżeli będę grał profesjonalnie w StarCrafta 2 to z pewnością będę grał tą rasą. W pierwszej części była to rasa specyficzna pod kątem makrowania, w drugiej części makro nie jest już tak trudne. Dlatego gra Zergiem wymagać będzie o wiele więcej taktycznego kunsztu i umiejętności.
Rozmowa ze Storkiem
Stork: Najwięcej grałem Protossem. Szczególnie podoba mi się Mothership, jednak jej blackhole zostanie najprawdopodobniej usunięty, a poza tym wymagał zbyt wiele many, więc nie mogłem przetestować jej dokładnie. Zerg natomiast stał się jeszcze brzydszy, ale i potężniejszy.
- Jak gra się protossem?
- Gra nim nie była dla mnie żadnym problemem. Zerg wydaje się zbliżony do poprzedniej części, jednak budynki są do siebie bardzo podobne, co wprowadza niemałe zamieszanie.
- Myślisz, że fani szybko przyzwyczają się do drugiej części?
- Wydaje mi się, że wiele zależy od osobistych preferencji. Decydujące będzie to, czy ktoś woli 2D czy 3D. Możliwe, że to dlatego, że gra cały czas jest w trakcie produkcji, jednak ja nadal wolę pierwszą część.
- Co sądzisz o nowych jednostkach Zerga?
- Qeen może być tworzona prosto z hatcha. Nie rozumiem wprawdzie dlaczego, gdyż opisane to było po angielsku, jednak prawidłowo użyta z pewnością będzie bardzo przydatna. Nowa jednostka o nazwie Roach została dodana i ma tylko 90HP. Jednak zanim zadasz jej te 90 punktów obrażeń, ona uleczy się już całkowicie. To niefair.
- Największa różnica u Protossa?
- Jednostki wyglądają naprawdę niesamowicie. Jedyna poważna zmiania to usunięcie Dark Archona. Bez względu na to, czy morfujesz High czy Dark Templary, powstanie z nich Archon. Kolejkowanie jednostek i budynków jest również możliwe, co znacznie ułatwia pracę.
- Ze wszystkich jednostek, która spodobała Ci się najbardziej?
- Próbowałem stormów, ale nie są one już takie fajne. Doskonale przypadły mi do gusty carreiry, ale kontrola nad nimi nie jest prostą sprawą. Scout i arbiter zostały usunięte.
Wiele tygodni rosło napięcie i zniecierpliwienie. Kiedy Blizzard pokaże Zerga? Teraz, kiedy ten moment mamy już za sobą, zniecierpliwienie nie opada, a przeciwnie, wzrasta. Niemal każdy chciałby mieć już tę grę na swoim komputerze. Wielu zamierza specjalnie dla niej kupić nowe płyty główne, procesory, karty graficzne. Nie ważne, czy po to, aby wpaść w kilkuletni wir treningów i podziwiania najlepszych, czy po to, aby powiesić psy na Blizzardzie. Bez względu na to, jeden z ostatnich wiraży na drodze do mety został pokonany i StarCraft 2 wkracza w fazę wytężonych testów i bilansowania. Cel jest jeden: rozpocząć kolejną wielką erę w historii gier strategicznych. Ciekawe, czy znów era ta ograniczy się jedynie do Korei?
Obejrzyj gameplay Zerga @ YouTube!
Pobierz FPVOD gry Saviora @ RS! (low quality)
teamliquid
#1 | garo
2008-03-10 16:00:10
#2 | bolksTV
2008-03-10 16:39:25
#3 | garo
2008-03-10 16:40:58
#4 | nOx
2008-03-10 16:48:24
#5 | f0rem
2008-03-10 19:10:18
#6 | Exil
2008-03-10 19:27:09
#7 | bolksTV
2008-03-10 19:31:31
dobra, zartowalem ;]
#8 | Exil
2008-03-10 19:40:23
#9 | N4kai
2008-03-10 21:36:06
#10 | krzyqacz
2008-03-10 22:27:21
#11 | niuss
2008-03-10 23:45:52
#12 | Hunter
2008-03-10 23:46:43
#13 | infin
2008-03-11 15:17:13