Nowy Q4MAX na 5 minut przed CPL'em?

Dostosuj

Nowy Q4MAX na 5 minut przed CPL'em?

Dzień przed rozpoczęciem największej w tym roku imprezy Q4, CPL Winter Championschip 2005, wyszła nowa wersja mod'a Q4MAX. Jak wielu z Was już wie, to własnie ta modyfikacja obowiązuje na tym evencie i jest to co najmniej dziwne, że na dosłownie pare godzin przed rozpoczęciem eventu pojawia się nowa wersja.

Jest bardzo prawdopodobne, że to ta nowa wersja będzie obowiązywać na tym wielkim turnieju. A czemu tak sądzę? Czytałem o tym nieco w wywiadzie z cl0ck'iem, ale myślałem, że to tylko pogłoski. Okazało się, że nie. W jednym z zadawnych mu pytań podał dość istotną informację, która jak widać okazała się prawdziwa:

The CPL and the Q4MAX team are working very hard to get out CPL version of Q4MAX before the event. Right now we have betas but not the hard copy. The CPL version will have significant spawn changes as well as a few physics changes. Everyone will be on the same page come the event.

Co w wolnym tłumaczeniu znaczy:
CPL i programiści Q4MAX pracują bardzo ciężko aby wydać wersję Q4MAX'a na potrzeby CPL'a, ale jeszcze przed turniejem. Narazie mamy tylko betę; nie stałą wersję. Wersja CPL'a będzie miała kilka zmian, w tym dotyczących fizyki gry. Wszyscy na turnieju "będą jechali na tym samym wózku".

I faktycznie pojawiła się taka wersja, która jest nieco "okrojona" i nie jest to oficjalny release, bo na oficjalnej stronie modyfikacji nie ma żadnej informacji, jak na razie. Też porządnej listy zmian doszukać się nie można, a podejrzewam, że to co podam, to tylko niektóre szczątkowe informacje.

hide_dot.gifZmiany

  • Mozemy wybrac kolor partnera/wroga
  • Zmiany hud'a
  • Zmiany light details level/vertex lighting
  • Zmiany dotyczące view bob, muzzle flash oraz double vision
  • Force enemy models
  • Force refresh rate
  • Czułość myszy - pitch i yaw

hide_dot.gifDownload

Czekamy na oficjalne stanowisko CPL'a; czy faktycznie ta wersja, dość chaotycznie wprowadzona, będzie obowiązywać w czwartkowych rozgrywkach. Jeśli tak, to na pewno część graczy będzie oburzona, bo jak wiemy, w profesjonalnym gaimingu ludzie lubią mieć dopięte wszystko na ostatni guzik. Według mnie wprowadzenie czegoś na ostatni dzwonek nie jest fair, zwłaszcza jeśli to się zdarza na jednym z większych wydarzeń sceny Q4. Jak Wy uważacie?

ESR

KomentarzeKomentarze

  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2005-12-15 00:17:38

    Nie wiem co to te: view bob, muzzle flash oraz double vision; dlatego zmiany sa chaotyczne :P
  • shaun

    #0 | shaun

    2005-12-15 00:26:28

    cpl postanowilo wykorzystac ta wersje, bez uprzedzenia ekipy q4max :P
    w najblizszym czasie wyjdzie oficjalna wersja, support linuxa, docs etc
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-12-15 00:39:07

    view bob to \"kiwanie się\" postaci z naszego widoku (jak to wyłączymy to postać idzie w ogóle się nie chwiejąc co znacznie pomaga), muzzle flash to błyski z luf giver, a double vision nie mam pojęcia.
    Następnym razem możesz spytać się kogoś obeznanego, a potem dać newsa, będzie lepiej : )
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2005-12-15 00:47:15

    Skad Ty takie rzeczy wiesz ? :D

    Studiowales cfg czy jak :D .. ale double vision Cie zagielo ;] hehe
  • ortho

    #0 | ortho

    2005-12-15 02:49:54

    double vision jest wtedy kiedy bodajze sie dostaje od przeciwnika, wtedy ekran sie rozmywa (taki efekt oszolomienia) ale mozna bylo to (podobnie jak wszystko wyzej) wylaczyc w cfg, teraz poprostu mozna to wylaczyc odrazu w menu.
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-12-15 09:13:39

    Znasz całość tego cvara na double vision? Strasznie mnie to denerwowało jak wczoraj pierwszy raz rozwalałem gościa xywką sabot ;D
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-12-15 09:14:11

    Jakbyś był kiedyś graczem Q3 i często dłubał w configu, to wiedziałbyś też te rzeczy.
  • pogo

    #0 | pogo

    2005-12-15 09:25:25

    mod wypas q4max > xbattle komendy z vertex super + 10fps nie trzeba miec map tmp fps itp zeby miec duzo fps bo odblokowana jest komenda r_lightdetaillevel 9 nawet na podstawowych mapach z q4 ale qrfa widok broni nie chce mi sie wylaczyc :D ogolnie to CB tez powinno przejsc na q4maxa ;P takie jest moje zdanie
  • El-Mo

    #0 | El-Mo

    2005-12-15 12:51:40

    Ja bym wolał by na ostatnią chwile wprowadzili GTV do Q4, ale q4max też może być (chociarz wiadomo powinno wszystko być już dopięte na ostatni guzik) =)
  • *Jaras

    #0 | Zemsta Pana Franka

    2005-12-15 13:12:07

    An unofficial update of Q4 max for CPL Winter 2005 is out and available for -link removed-

    Changes include menu options for competition such as: team and enemy colour choices, hud options, light details level, vertex lighting, view bob, muzzle flash and double vision. There is also other menu options to force the enemy model to one you prefer, force refresh rate, and set mouse sensitivity, pitch and yaw by typing in figures.

    Update: Link removed by request of the Q4MAX Team; Reason: Unofficial leak without support

    esr, chyba ekipa nie zyczy sobie o pisaniu o ich modzie poki co ;)
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2005-12-15 14:20:57

    nononono, jak najbardziej pozytywnie to wyglada.
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2005-12-15 14:30:00

    mefay troche nie jestes zorientowany w sytuacji i news jest niescisly. Od poczatku bylo wiadomo, ze CPL bedzie uzywac nowej wersji Q4MAXa ktora wyjdzie kilka dni przed rozpoczeciem imprezy. Chlopaki mieli obsuwe i jak widac, nowa wersja nie wyszla bo caly czas pracuja. Stad nic nie jest dziwne, ani tez cl0ck nie powiedzial nic nowego, a to o czym i CPL i Q4MAX oswiadczylo miesiac temu na swoich stronach. Wszystko jest fair - kazdy o tym wiedzial i zapisani godzili sie na takie warunki.

    Wersja nie jest chaotycznie wprowadzona, tylko \'leaked\' czyli wcyiekla. Ktos cos podmienil, skopiowal i wpuscil do sieci. Nie jest to wersja oficjalna, dlatego autorzy zbulwersowani tym faktem zazadali usuniecia linku. Nie ma tez dokumentacji, wersji na linuxa i innych rzeczy towarzyszacych releasowi, bo byl poprostu nielegalny.

    Poczytaj newsy, forum i oswiadczenia w/w organizacji i modderow, zeby sie bardziej zorientowac w sytuacji, powiazaniach i aktualnej sytuacji. (aha i staraj sie pisac newsy z NPOV - neutral point of view) :)

    Pozdrawiam
  • sonny

    #0 | sonny

    2005-12-15 17:18:20

    Mnie najbardziej denerwuje - a few physics changes.

    Q4max zrobi swoje a few physics changes, X-Battle pozniej inne few physics changes i wspaniale bedzie na kazdym modzie turniejowym inna fizyka, inny hud, inne modele itd.

    Naprawde mogliby to polaczyc w jedna calosc, dorzucic oficjalne mappaki, zrobic jeden porzadek..
  • yareq

    #0 | yar

    2005-12-15 18:32:07

    g_doubleVision

    Jednak nie wiem czy przypadkiem efekt double vision nie wystepuje tylko w SP...

    Jest jeszcze g_skipViewEffects i ta na pewno likwiduje efekty towarzyszace zranieniom wystepujace w MP.

    Chyba ze chcesz wylaczyc to male czerwone cos pokazujace z jakiego kierunku obrywasz to wtedy jeszcze inna historia.
  • yareq

    #0 | yar

    2005-12-15 18:34:36

    Link juz nie dziala.
  • pogo

    #0 | pogo

    2005-12-15 18:36:37

    nie dziala bo to byl wyciek i kazali zlikwidowaclink do nieoficjalnej wersji
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2005-12-15 18:46:35

    Ja robie newsa na podstawie czyjegos newsa, dlatego gdy mi na czasie zalezy, to moze byc on chaotyczny (jak ten). W dodatku nie interesuje sie zbytnio samymi modami, tylko scena ogolnie, dlatego tez nie studiuje jakis for i nie zaglebiam sie w szczegoly, jesli mnie cos nie interesuje.

    Pisalem to poza tym na szybko i znikad nie moglem wywnioskowac o co dokladnie chodzi, pewnie dzis bym to sprostowal, ale to juz \"stary\" news, wiec
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2005-12-15 18:56:31

    sprzedam leaked 100zł za kopie :)))) QRMY ;)
  • vader

    #0 | vdr

    2005-12-15 23:43:28

    w moich stronach nie mówi sie configu, ale normalnie - w nosie.
  • vader

    #0 | vdr

    2005-12-15 23:44:39

    podobno nie masz q4 na dysku!
  • El-Mo

    #0 | El-Mo

    2005-12-16 04:02:02

    http://cyberfight.org/site/demos/22007/
    Patrząc teraz na to w 100% rozumiem decyzje CPL =)
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2005-12-16 10:29:58

    No ok. Ale w renomowanym serwisie wydawaloby sie, ze przed napisaniem newsa ze swojego jednak dzialu, sprawdzic wiadomosci, zrodla oraz wszystkiego, czego nie wiesz. Postaraj sie tak robic w przyszlosci. Redaktor nie moze sobie pozwolic na chaotycznego newsa. Zainteresuj sie modami, scena to narazie hmmm 30 osob u nas? Pozostaje tylko czytanie for i nowinek z zagranicy :)

    Pozdrawiam
  • yareq

    #0 | yar

    2005-12-16 11:52:48

    Nie mam.
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2005-12-16 16:47:10

    Ja nie mam czasu momentami zaglebiac sie w szczegoly, a u nas panuje zasada \"kto pierwszy, ten lepszy\". W wolnych chwilach czytam sporo i sie interesuje sekcja Q4 i scena.

    Nie musisz mi dawac wskazowek jak sie pisze, ja studiuje dziennikarstwo, takze jako tako mam mniejsze badz wieksze o tym pojecie. Raz wyjdzie lepiej, innym razem gorzej ;)

    Pzdro;)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1478 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie