Nowa wersja SuperHud Editor
Dopieszczenie w każdym calu HUD w swoim pliku konfiguracyjnym nie jest rzeczą łatwą. Praca w notatniku nie należy do najprzyjemniejszych, dlatego też już dawno wymyślono programy, które w graficzny sposób pomagają nam ustawić wszystkie parametry obrazu. Najlepszym narzędziem wydaje się być SuperHud Editor (wcześniej znany jako Q3CPMa HUD Editor), który właśnie doczekał się kolejnej aktualizacji. Wersja 0.3.0 wprowadza szereg udogodnień, których listę znajdziecie poniżej.
Changelog
add: elements can be reset (i.e. everything except visibility is put back to default)
add: copy&paste can be accessed everywhere with Ctrl+C/Ctrl+V
add: you may now select multiple elements at once and apply an action
- reset
- reorder in elements list (drag&drop)
- change position on hud (drag&drop on hud)
- paste (previously copied properties)
- delete (only removable elements)
add: group several elements with similar names into collections (which can be all selected at once by clicking on the collection title)
add: put focus on elements list (F7) or hud (F8)
add: in elements list: press a key (a-z) to select next element that begins with that key.
add: correct default hud loaded (directly from game pak)
add: Tools->Convert HUD - convert hudfiles to widescreen with various conversion options. also, prompt user to decide what to do if there is discrepancy in HUD aspect ratio and view aspect ratio.
add: possibility to implement other games with SuperHud style Head-up displays
add: support for renamed Pre/PostDecorate in cpma-1.44 (you still can load huds from previous versions but it will be saved for >=cpma-1.44)
add: a grid (of points), elements can snap to (defaults to 12x12)
add: a pak file browser (with image preview)
add: commandline support for opening a hudfile (superhudeditor.exe [filename])
add: correct rendering of WeaponList!
add: WeaponList wraps at bottom (multicolumn)
add: new CPMA font `sansman' added
chg: changed to highly modifiable user interface
chg: properties now indicate if and which values they inherit (they have a different background color than white, by default bright blue)
chg: removed presets (might come again if enough requests)
chg: no undo/redo at all as of yet
chg: [linux] now needs at least wxWidgets-2.8 to compile
Programik autorstwa veala możecie ściągnąć z oficjalnej strony projektu.
PlanetQuake3
#1 | dar
2008-01-18 20:35:14
#2 | z1ppi
2008-01-18 20:38:14
#3 | xenq
2008-01-18 22:24:17