Autor: lecho - 2005-02-09 12:57:06
Mappack 7 dostępny
Zgodnie z zapowiedziami, kilka dni temu ukazał się siódmy już mappack zawierający dodatkowe levele przeznaczone do promode'a. Poprzednie paczki zawierały tak hitowe mapy, jak chociażby "europejską" wersję cpm1a (która stała się oficjalną), popularne obecnie mapy TDM cpm18 i cpm21, znaną u nas swego czasu cpm14 czy doskonałą do rozgrywek 2v2 cpm16. Siódmy zestaw map został stworzony na potrzeby rozgrywek Jolt CPMa DM, autorem większości leveli jest nie kto inny, tylko swelt.
Ale ten mappack nie składa się z całkowicie nowych, nieznanych map, które dopiero będzie trzeba promować. Przeciwnie - tym razem swelt postawił na odświeżenie znanych i lubianych poziomów, dorzucając do nich trzy nowości. Tak skonstruowany mix naprawdę ma szansę przypaść do gustu graczom, w zasadzie każdy powinien tu znaleźć coś dla siebie.
Mapy
cpm4a (Khaile i swelt)
Remix doskonale znanej i ukochanej przez wielu graczy cpm4. Mapa otrzymała nowy zestaw tekstur od Lunarana, który zupełnie odmienił jej oblicze - wizualnie mapa zmieniła się w bardzo podobny sposób, jak cpm3 i cpm3a. Jeśli chodzi o zmiany w budowie, to niektóre korytarze są poszerzone, co na pewno przyspieszy rozgrywkę. I to jedyna zmiana, która ogólnie wychodzi mapie na plus.
cpm18r (swelt i Lunaran)
Kolejna reedycja. W zasadzie sama mapa jest dostępna już od dość dawna, ale dopiero teraz znalazła się w oficjalnym packu. W porównaniu do standardowej cpm18i zmieniło się oteksturowanie (znów dobra robota Lunarana, mapa moim zdaniem naprawdę zyskała, jest o wiele jaśniejsza i bardziej przejrzysta), swelt dokonał tez kosmetyki niektórych elementów mapy, poszerzył niektóre przejścia - słowem standard.
cpm26/cpmctf4 (swelt)
To również nie nowość. Numer 26 nie jest niczym innym, jak dobrze znaną fanom CPMa nodm12 - bodaj najlepszą mapą do rozgrywek teamowych z "no" w nazwie. Niewielkie, acz zauważalne przeróbki (kładka nad wodą przy ra, występ umożliwiający szybsze dostanie się do lg) i dodanie wersji ctf podobnie jak w przypadku pozostałych map powinny dobrze wpłynąć na jej popularność.
cpm27 (swelt)
To jedna z nowych map, ale szczerze mówiąc ten level średnio przypadł mi do gustu. Dużo wąskich, ciasnych korytarzy sprawia, że w zasadzie nie ma zbyt wielu miejsc do prowadzenia wymian, cała konstrukcja mapy sprawia wrażenie złączenia przypadkowych elementów z innych poziomów (np schody jak na cpm21, korytarz z cpm14 itp). Generalnie według mnie nie wypada to za dobrze, ale może z czasem i do cpm27 uda mi się przekonać.
cpm28 (acid)
Kolejna nowa mapa i zarazem jedna z dwóch, w której nic nie namieszał swelt. Unbalanced to dzieło acida i po zapoznaniu się z nią zaczynam rozumieć, skąd wzięła się jego ksywka - żeby porazić grających takim zestawem kolorów, trzeba było łyknąć porządny kwas :) Podejrzewam, ze cpm28 spodobałaby się pewnemu byłemu polskiemu zawodnikowi TDM z racji tego, że ma... pokolorowane sektory. Ale za to jak - różowy, pomarańczowy, niebieski, żółty, zielony - po kilku minutach na niej oczy zaczynają odmawiać posłuszeństwa.
cpm29 (swelt)
Level, który ma szansę zastąpić cpm16 w sercach fanów gry 2v2. Zaprojektowany specjalnie do tego trybu gry "Solid" to szybka, dynamiczna mapa z zestawem najpotrzebniejszych broni. Pseudogotycki, mroczny styl dodaje jej klimatu (jesli ktoś gra na niskim picmipie rzecz jasna). Na pewno znajdzie wielu zwolenników.
cpmctf3 (ninemil)
Draconian Measures została zaprojektowana na potrzeby trybu CTF i z lepszym lub gorszym skutkiem wprowadzanego NTF. Jest po prostu ogromna, jej rozmiar na pierwszy rzut oka przytłacza, ale dzięki temu liczba opcji taktycznych dla atakujących i broniących będzie większa, niż w przypadku mniejszych mapek.
cpmctf5 (swelt)
Na koniec zostawiłem prawdziwy hit - cpmctf5 to nic innego, jak przebudowana pod kątem biegania za szmatą cpm21. Mapa jest niesymetryczna, co nie zdarza się często wśród CTF'owych leveli. Flagi zlokalizowano w pobliżu megahealtha i w miejscu respawnu battlesuita, oprócz tego swelt dokonał też drobnych przeróbek. Gra na niej odpowiada nazwie - fun, fun, fun! :)
Na większości z opisywanych map udało mi się już zagrać i muszę stwierdzić, że jako całość ten mappack jest naprawdę dobry. Kto wie, czy nie jest jednym z najlepszych, jakie dotychczas wypuszczono. Ale z drugiej strony, zawiera przecież w zasadzie same remixy hitowych mapek, więc trudno żeby coś się nie udało - trzeba było po prostu mieć pomysły na usprawnienie i tak dobrego gameplay'u, a tych akurat sweltowi nie brakowało. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić, to dziwnie skaczące fps'y na cpm18r, ale to może być tylko mój problem.
Poligonem doświadczalnym dla nowego mappacka będzie wspomniana przeze mnie
liga Jolta. Rozgrywki zaczynają się już w czwartek, na razie z nowymi levelami możecie zapoznać się grając na zagranicznych serwerach, takich jak Jolt czy Lazery Attack, lub na naszym
eSports.pl TDM CPMa, gdzie cały pack jest dostępny już od kilku dni. A zassać go możecie z podanego niżej linku do
chtv, postaram się też o zmirrorowanie pliku na naszym serwerze. Zapraszam do sciągania i grania!
[>>] Pobierz mappack 7 (36MB)
Promode.org
#0 | psy|edix
2005-02-09 14:09:01
buhahhaha
#0 | Icarium
2005-02-09 14:17:20
Mam pytanko zatem: czy jest jakiś serwer FFA, na którym poziom jest na tyle niski, że taki lamer jak ja, co nawet się dobrze poruszać nie umie i gra bez pr0 ustawień (picmip itp), mógłby nabić kilka fragów?:P
#0 | canis
2005-02-09 14:39:17
#0 | mm*adee
2005-02-09 15:02:28
#0 | ThrawN
2005-02-10 11:13:06
#0 | guhard
2005-02-10 16:55:07
#0 | guhard
2005-02-10 16:56:25