Mappack 7 dostępny

Dostosuj

Mappack 7 dostępny

Zgodnie z zapowiedziami, kilka dni temu ukazał się siódmy już mappack zawierający dodatkowe levele przeznaczone do promode'a. Poprzednie paczki zawierały tak hitowe mapy, jak chociażby "europejską" wersję cpm1a (która stała się oficjalną), popularne obecnie mapy TDM cpm18 i cpm21, znaną u nas swego czasu cpm14 czy doskonałą do rozgrywek 2v2 cpm16. Siódmy zestaw map został stworzony na potrzeby rozgrywek Jolt CPMa DM, autorem większości leveli jest nie kto inny, tylko swelt.

Ale ten mappack nie składa się z całkowicie nowych, nieznanych map, które dopiero będzie trzeba promować. Przeciwnie - tym razem swelt postawił na odświeżenie znanych i lubianych poziomów, dorzucając do nich trzy nowości. Tak skonstruowany mix naprawdę ma szansę przypaść do gustu graczom, w zasadzie każdy powinien tu znaleźć coś dla siebie.

hide_dot.gifMapy

cpm4a-mapshot.jpg
cpm4a (Khaile i swelt)
Remix doskonale znanej i ukochanej przez wielu graczy cpm4. Mapa otrzymała nowy zestaw tekstur od Lunarana, który zupełnie odmienił jej oblicze - wizualnie mapa zmieniła się w bardzo podobny sposób, jak cpm3 i cpm3a. Jeśli chodzi o zmiany w budowie, to niektóre korytarze są poszerzone, co na pewno przyspieszy rozgrywkę. I to jedyna zmiana, która ogólnie wychodzi mapie na plus.

cpm18r-mapshot.jpg
cpm18r (swelt i Lunaran)
Kolejna reedycja. W zasadzie sama mapa jest dostępna już od dość dawna, ale dopiero teraz znalazła się w oficjalnym packu. W porównaniu do standardowej cpm18i zmieniło się oteksturowanie (znów dobra robota Lunarana, mapa moim zdaniem naprawdę zyskała, jest o wiele jaśniejsza i bardziej przejrzysta), swelt dokonał tez kosmetyki niektórych elementów mapy, poszerzył niektóre przejścia - słowem standard.

cpm26-mapshot.jpg
cpm26/cpmctf4 (swelt)
To również nie nowość. Numer 26 nie jest niczym innym, jak dobrze znaną fanom CPMa nodm12 - bodaj najlepszą mapą do rozgrywek teamowych z "no" w nazwie. Niewielkie, acz zauważalne przeróbki (kładka nad wodą przy ra, występ umożliwiający szybsze dostanie się do lg) i dodanie wersji ctf podobnie jak w przypadku pozostałych map powinny dobrze wpłynąć na jej popularność.

cpm27-mapshot.jpg
cpm27 (swelt)
To jedna z nowych map, ale szczerze mówiąc ten level średnio przypadł mi do gustu. Dużo wąskich, ciasnych korytarzy sprawia, że w zasadzie nie ma zbyt wielu miejsc do prowadzenia wymian, cała konstrukcja mapy sprawia wrażenie złączenia przypadkowych elementów z innych poziomów (np schody jak na cpm21, korytarz z cpm14 itp). Generalnie według mnie nie wypada to za dobrze, ale może z czasem i do cpm27 uda mi się przekonać.

cpm28-mapshot.jpg
cpm28 (acid)
Kolejna nowa mapa i zarazem jedna z dwóch, w której nic nie namieszał swelt. Unbalanced to dzieło acida i po zapoznaniu się z nią zaczynam rozumieć, skąd wzięła się jego ksywka - żeby porazić grających takim zestawem kolorów, trzeba było łyknąć porządny kwas :) Podejrzewam, ze cpm28 spodobałaby się pewnemu byłemu polskiemu zawodnikowi TDM z racji tego, że ma... pokolorowane sektory. Ale za to jak - różowy, pomarańczowy, niebieski, żółty, zielony - po kilku minutach na niej oczy zaczynają odmawiać posłuszeństwa.

cpm29-mapshot.jpg
cpm29 (swelt)
Level, który ma szansę zastąpić cpm16 w sercach fanów gry 2v2. Zaprojektowany specjalnie do tego trybu gry "Solid" to szybka, dynamiczna mapa z zestawem najpotrzebniejszych broni. Pseudogotycki, mroczny styl dodaje jej klimatu (jesli ktoś gra na niskim picmipie rzecz jasna). Na pewno znajdzie wielu zwolenników.

cpmctf3-mapshot.jpg
cpmctf3 (ninemil)
Draconian Measures została zaprojektowana na potrzeby trybu CTF i z lepszym lub gorszym skutkiem wprowadzanego NTF. Jest po prostu ogromna, jej rozmiar na pierwszy rzut oka przytłacza, ale dzięki temu liczba opcji taktycznych dla atakujących i broniących będzie większa, niż w przypadku mniejszych mapek.

cpmctf5-mapshot.jpg
cpmctf5 (swelt)
Na koniec zostawiłem prawdziwy hit - cpmctf5 to nic innego, jak przebudowana pod kątem biegania za szmatą cpm21. Mapa jest niesymetryczna, co nie zdarza się często wśród CTF'owych leveli. Flagi zlokalizowano w pobliżu megahealtha i w miejscu respawnu battlesuita, oprócz tego swelt dokonał też drobnych przeróbek. Gra na niej odpowiada nazwie - fun, fun, fun! :)


Na większości z opisywanych map udało mi się już zagrać i muszę stwierdzić, że jako całość ten mappack jest naprawdę dobry. Kto wie, czy nie jest jednym z najlepszych, jakie dotychczas wypuszczono. Ale z drugiej strony, zawiera przecież w zasadzie same remixy hitowych mapek, więc trudno żeby coś się nie udało - trzeba było po prostu mieć pomysły na usprawnienie i tak dobrego gameplay'u, a tych akurat sweltowi nie brakowało. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić, to dziwnie skaczące fps'y na cpm18r, ale to może być tylko mój problem.

Poligonem doświadczalnym dla nowego mappacka będzie wspomniana przeze mnie liga Jolta. Rozgrywki zaczynają się już w czwartek, na razie z nowymi levelami możecie zapoznać się grając na zagranicznych serwerach, takich jak Jolt czy Lazery Attack, lub na naszym eSports.pl TDM CPMa, gdzie cały pack jest dostępny już od kilku dni. A zassać go możecie z podanego niżej linku do chtv, postaram się też o zmirrorowanie pliku na naszym serwerze. Zapraszam do sciągania i grania!


[>>] Pobierz mappack 7 (36MB)


Promode.org

KomentarzeKomentarze

  • edix

    #0 | psy|edix

    2005-02-09 14:09:01

    lesio do lasu : PPPPPPP
    buhahhaha
  • ICARIUM

    #0 | Icarium

    2005-02-09 14:17:20

    Ściągnąłem sobie to słynne cpma1.31 i powiem, że gra się dziwnie. Grywam w to dopiero od wczoraj i na razie tylko z botami. Nie wiem czemu rocket jumpy są tak cholernie niskie. W vq3 i q2 mi w miarę wychodziły więc chyba jakieś podstawy mam, hehe, ale w cpma1.31 do niczego nie mogę rocket jumpów zastosować. Rail też jakiś taki słaby.
    Mam pytanko zatem: czy jest jakiś serwer FFA, na którym poziom jest na tyle niski, że taki lamer jak ja, co nawet się dobrze poruszać nie umie i gra bez pr0 ustawień (picmip itp), mógłby nabić kilka fragów?:P
  • canis

    #0 | canis

    2005-02-09 14:39:17

    127.0.0.1 :o
  • ad3e

    #0 | mm*adee

    2005-02-09 15:02:28

    mam juz ale ale ch***nia z grzybnią ;P
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2005-02-10 11:13:06

    ano dziwne :E
  • guhard

    #0 | guhard

    2005-02-10 16:55:07

    ROTL:FFFFFf
  • guhard

    #0 | guhard

    2005-02-10 16:56:25

    zalezy co za ludzie beda akurat na servie - ale na szczęscie niedlugo wejdzie 1.4 i moze wszystko wróci do normy i nie bedziej zadnych głupich arqon modooff
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1904 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie