Liga Miast - start!

Dostosuj

Liga Miast - start!

Wszem i wobec informujemy Was, że rozpoczyna się nowy sezon Ligi Miast w Starcraft: Broodwar. W tej edycji wszelkie informacje są dostępne na stronie LigaMiast.er.pl oraz na NetWars.pl, co pozwoli uniknąć chaosu w organizacji całego projektu. A teraz przejdźmy do szczegółów.

Aktualnie liga znajduje się w fazie zapisów poszczególnych miast i taki stan będzie trwać do 6 lutego. Żeby zapisać swoje miasto do udziału wystarczy wysłać maila pod adres organizatora, czyli: [email protected]. W mailu tym muszą się znaleźć hide_dot.gifte informacje

  1. Nazwa miasta,
  2. skrót nazwy (tag),
  3. metoda kontaktu z kapitanem zespołu oraz osobą zastępującą go w przypadku jego nieobecności:
    - e-mail,
    - numer gadu-gadu / icq / msn,
    - opcjonalnie numer telefonu komórkowego,
  4. adres www strony zespołu,
  5. logo drużyny o wymiarach 100x100 w formacie jpg.
. Początek rozgrywek planowany jest na 13 lutego, więc zostaje jeszcze sporo czasu na zapisanie swojegu teamu.

Jak przedstawia się regulamin? Otóż wszystkie rozgrywki będą rozgrywane przy użyciu najnowszego dostępnego patcha - aktualnie jest nim 1.11b. Każdy zespół zagra jeden mecz z każdym przeciwnikiem, a przegrywający odpadają z dalszych rozgrywek. Mecze będą rozgrywane w systemie 5x 1v1 i 2x 2v2 - BO3 (do 2 wygranych). Gry mają być rozgrywane na serwerze Netcraft, a w razie jakiś problemów, na serwerach zapasowych, czyl: Europe albo NeoGamei. Warto wspomnieć o mapach, na których będą rozgrywane pojedynki - są one niestandartowe i "eksperymentalne": hide_dot.gifclick!
1vs1:
Odgórnie narzucona pierwsza mapa:
1) ESL Technetium

Mapy wybierane przez graczy:
2) ESL Coulee
3) ESL Another World
4) ESL OnTheRocks
5) ESL Bhekar

*****

2vs2:
Odgórnie narzucona pierwsza mapa:
1) ESL Another World

Mapy wybierane przez graczy:
2) ESL Isles of Siren
3) ESL Temple
4) ESL Astral Eclipse
5) ESL Forest Frenzy
. Wszystkie mapy spakowane w formacie zip można ściągnąc stąd.

To wszystko z ogólnych informacji. Pełny regulamin znajdziecie hide_dot.giftutaj
REGULAMIN LIGI MIAST

1. Software

1.1 Wersja gry

Gramy w grę Starcraft z oficjalnym dodatkiem Broodwar, używając najnowszego dostępnego patcha Blizzarda – aktualnie 1.11b

1.11 Patche

Najnowsze patche do ściągnięcia z oficjalnej strony Blizzarda:
http://blizzard.com/

1.12 Licencja

Dopuszczalna jest tylko i wyłącznie gra na oryginalnej wersji Starcraft:Broodwar

2. Zagadnienia ogólne

Aby przystąpić do Ligi Miast drużyna musi posiadać co najmniej 5 zawodników oraz własną stronę internetową z ich listą.

Zgłoszenie do Ligi Miast musi zawierać następujące informacje:

I. Nazwa miasta
II. Skrót nazwy (tag)
III. Metoda kontaktu z kapitanem zespołu oraz osobą zastępującą go w przypadku jego nieobecności
- e-mail
- numer gadu-gadu / icq / msn
- opcjonalnie numer telefonu komórkowego
IV. Adres www strony zespołu
V. Logo drużyny o wymiarach 100x100 w formacie jpg

2.1 System ligowy

Liga Miast grana jest systemem ligowym – grupy. W czasie trwania sezonu każdy zespół rozegra jeden mecz z każdym przeciwnikiem. W fazie playoff panuje zasada KO (przegrywający odpada).

2.2 System meczowy

Mecze w ramach Ligi Miast rozgrywane są systemem 5x 1vs1 i 2x 2vs2 – best of 3.

2.3 Punktacja

DUŻE PUNKTY

- za zwycięstwo w całym meczu miasto otrzymuje 2 punkty
- za przegraną miasto otrzymuje 1 punkt
- za oddanie całego meczu walkowerem miasto nie otrzymuje punktów

MAŁE PUNKTY

- jest to punktacja pomocnicza zliczana przy równej ilości dużych punktów w tabeli. Pod uwagę bierze się ilość wygranych pojedynków w każdym z meczy.

3. Pojedynek

Długość pojedynczej gry – aż do wyłonienia zwycięscy
Zwycięzca – osoba, która zniszczyła wszystkie budynki wroga lub osoba, której przeciwnik opuścił grę (w tym także wyjście z gry bez wyraźnego powodu po odkryciu swoich pozycji na mapie). W przypadku, w którym nie ma możliwości wyłonienia zwycięscy, zarządzana jest powtórka gry.

Organizatorzy ligi zastrzegają sobie prawo do powtórzenia dowolnej gry, przerwanej przez zdarzenia losowe.

3.1 Ustawienia gry

Typ pojedynku: One on One (chyba, że organizator w danej grze zarządzi inaczej)
Wybór ras: dowolny, z zastrzeżeniem, iż musi zostać wykonany przed rozpoczęciem odliczania
Szybkość gry: Fastest
Latency: Low latency (chyba, że gracze zgodzą się na inne)

3.2 Rozłączenia (Disconnections)

W przypadku, gdy jeden z graczy zostanie wyrzucony z gry, zostaje on automatycznie ogłoszony przegranym w danym pojedynku.

Istnieje możliwość powtórki w poniższych przypadkach:
- gracz, który pozostał w grze zgodził się na powtórkę
- nie nastąpił jeszcze żaden znaczący atak, a do tego nie minęła 4 minuta gry

3.3 Lag

Gracze zobowiązani są posiadać odpowiednie połączenie internetowe, które zapewni płynną i bezproblemową grę.

W przypadku problemów z połączeniem istnieje możliwość zamiany gracza, ale automatycznie przegrywa on jedną grę np.
Przy stanie 0-0 --> 0-1
Przy stanie 1-0 --> 1-1

3.4 Zagrywki specjalne

3.4.1 Niedozwolone

- podpisywanie sojuszy oraz dawanie wizji przeciwnikowi
- używanie błędów gry: flying drone, flying templar, engineering bay bug, miażdżenie budynków wroga swoimi budynkami

3.4.2 Dozwolone

- Mannerpylon
- Interceptor Crush
- Stopowanie/Holdowanie lurkerów
- Slide do minerałów przez jednostki wroga
- Blokowanie budującego się turreta obserwatorem

3.5 Walkower

Jeżeli zespół przeciwnika nie stawi się w ciągu 20 minut we wskazanym miejscu i o ustalonej porze, całe spotkanie zostaje poddane walkowerem.

Przerwa pomiędzy pojedynczymi grami nie może być dłuższa niż 10 minut.
Skutkiem złamania tej reguły jest kara dla winowajcy w postaci poddania jego gry.

Należy pamiętać o udokumentowaniu ww. możliwości odpowiednim screenem.

Oczywiście w geście dobrej woli zawodnicy mogą na siebie poczekać dłużej. Do tego też namawiamy.

3.6 Nazwa gry

Nazwa gry musi obowiązkowo zawierać człon „LigaM” np. XXXXLigaM.

3.7 Pauza

Pauza w czasie gry dozwolona jest tylko za zgodą przeciwnika.
Zgodę należy udokumentować screenem (najlepiej gdyby była na nim widoczna godzina zdarzenia).

3.8 Save

Zapisywanie gry jest surowo zabronione. W przypadku, gdy Twój przeciwnik dokonał zapisu stanu gry należy fakt ten udokumentować odpowiednim screenem (najlepiej gdyby była na nim widoczna godzina zdarzenia), oraz wystosować oficjalny protest do organizatora.

4. Gracze

4.1 Dane osobowe

Gracz w rozgrywkach Ligi Miast gracz nie może być postacią anonimową. Dlatego też konto poszczególnego zawodnika na stronie www danego miasta, biorącego udział w ww. rozgrywkach, musi zawierać następujące informacje:

- Imię
- Nazwisko
- Numer gadu-gadu / ICQ / MSN lub e-mail
- Nazwa konta na serwerach: Netcraft, Europe, NeoGame-i

Zalecane jest także umieszczenie własnego aktualnego zdjęcia oraz numeru telefonu komórkowego.

4.2 Nowi gracze

Gracz może dołączyć do zespołu w dowolnym momencie, aczkolwiek obowiązuje go dziesięciodniowa kwarantanna – czas, w którym nie może rozgrywać meczy w ramach Ligi Miast.

4.3 Gracze

Zespoły mogą posiadać tylko i wyłącznie tych graczy, którzy mieszkają w obrębie danego miasta.

4.4 Przynależność

Dany gracz może reprezentować tylko jeden zespół.

5. Mapy

Odgórnie narzucona pierwsza mapa:
1) ESL Technetium

Mapy wybierane przez graczy:

1vs1:


2) ESL Coulee
3) ESL Another World
4) ESL OnTheRocks
5) ESL Bhekar

***

Odgórnie narzucona pierwsza mapa:
1) ESL Another World

2vs2:

2) ESL Isles of Siren
3) ESL Temple
4) ESL Astral Eclipse
5) ESL Forest Frenzy

Każda mapa w danym spotkanie może być wybrana tylko jeden raz.

5.1 Wybór map

Pierwsza mapa w 1vs1 to ESL Technetium / w 2vs2 to ESL Another World.

Następnie wybór mapy należy do gracza drużyny, która przegrała ostatnią grę w danym meczu.

5.2 Download

OFICJALNY MAP PACK W FORMACIE ZIP

5.21 Uwagi

Należy zwrócić uwagę, aby ściągnąć odpowiednią wersję mapy.
Np. ESL Coulee rózni się od swojego pierwowzoru – Coulee.

6. Serwer

Serwer główny:
Nazwa: Netcraft
Numer IP: 212.244.57.91
Ustawienia specjalne: możliwość zakładania kont tylko w piątek

Serwer zapasowy:
Nazwa: Europe
Numer IP: europe.battle.net

Serwer zapasowy, kiedy nie działa BwScanner:
Nazwa: NeoGamei-
Ustawienia specjalne: logowanie przez launcher
Szczegóły na http://neogamei.net

W przypadku, gdy nie działa serwer główny, mecz zostaje przeniesiony na serwer zapasowy.

7. Ustalenie pierwszej pary

Pierwszy swojego zawodnika wystawia zespół, który ma lub miał lepszy bilans w fazie grupowej. W przypadku identycznego dorobku punktowego decyduje kolejność alfabetyczna (zaczyna ten, komu bliżej początku alfabetu)

8. Powtórki z gier

Gracze zobowiązani są do zapisania powtórki (replaya) z każdej wygranej gry w ramach rozgrywek Ligi Miast. Proponuję się także wykonanie screena z tabeli końcowej, podsumowującej przebieg gry na wypadek zdarzeń losowych np. błąd dotyczący zapisu powtórki.

Zalecane jest także, aby kapitan danego zespołu zebrał wszystkie powtórki z wygranych pojedynków i wykonał tzw. replay-pack w formacie zip lub innym, oraz umieścił go w miejscu, gdzie mógłby on być sprawdzony przez osoby postronne np. strona miasta.

8.1 Udostępnianie powtórek

Powtórki muszą być udostępnione na wyraźne żądanie jednej z zainteresowanych stron.

9. Kary

Liga Miast jest w pełni profesjonalna pod względem organizacyjnym, co za tym idzie, każde wykroczenie będzie karane w najsurowszy możliwy sposób – włącznie z natychmiastowym usunięciem winowajcy oraz jego zespołu.

Niedopuszczalne jest obrażanie kogokolwiek w rozgrywkach Ligi Miast – zachowujemy pełną kulturę.

10. Terminarz spotkań oraz ustalenia dodatkowe

Mecze rozgrywane są co tydzień w niedzielę o godzinie 15:00 na kanale: LigaMiast, chyba, że w aktualnościach pojawi się informacja specjalna, zmieniająca ww. ustalenie.

Zalecane jest, aby kapitanowie zespołów ustalili wcześniej - między sobą - inny kanał spotkania, aby na kanale LigaMiast nie wynikło zbędne zamieszanie związane z dużą ilością graczy.

Wymogiem Ligi Miast jest umieszczenie informacji na stronie miasta o najbliższym meczu w ramach ww. ligi co najmniej na jeden dzień przed spotkaniem, oraz rezultatu tegoż meczu po jego zakończeniu. Dodatkowo należy wysłać e-mail z wynikiem spotkania do organizatorów Ligi Miast.

11. Programy dodatkowe

Obowiązkowe jest używanie BwScannera w najnowszej dostępnej wersji, dedykowanej dla serwera Netcraft lub Europe w zależności od miejsca meczu.

BwScanner należy pobrać stąd:
http://bwscanner.isgsa.org

Znajduje się on w dziale TTA Starcraft Tools.
W razie problemów należy przejrzeć dział FAQ.

W przypadku, gdy BwScanner nie działa z jakiegoś powodu, kapitanowie mogą wyrazić zgodę na grę bez tego programu. Oczywiście musi zostać to udokumentowane odpowiednim screenem.

W razie braku zgody gramy na serwerze NeoGame-i
Szczegóły:
http://neogamei.net
Posiada on specjalny launcher, który zastępuje BwScanner.

12. Uwagi

W przypadku problemów z interpretacją regulaminu, należy skontaktować się z administratorami ligi.


W razie jakiś niejasności piszcie na adres organizatora ligi: Piotra Cyrka, znanego szerzej jako Cyru - [email protected]. O wszystkich zmianach w lidze będziemy Was oczywiście informować na bieżąco. Zostańcie z nami!

NetWars.pl
LigaMiast.er.pl

KomentarzeKomentarze

  • ad1q

    #0 | krauziol[p5]

    2005-01-26 16:42:40

    Chciałem się zająć Team-RŚL. ale okazało się, że chłopakom nie chce sie grać ;(
  • vader

    #0 | vdr

    2005-01-26 18:28:56

    Heh ... ciekawe czy odemnie z miasta ktos gra :)
  • MerT

    #0 | MerT

    2005-01-26 18:59:01

    gogo Szczecin ;]
  • fragmat1c

    #0 | frg

    2005-01-26 19:47:30

    Rybnik powinien znów wystartować. Powodzenia ;]
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

467 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie