Kryzys koreańskiego eSportu?

Dostosuj

Kryzys koreańskiego eSportu?

W artykule przygotowanym przez Cho Jin-seo dla popularnego koreańskiego dziennika The Korean Times autor porusza kwestię podupadania koreańskiego eSportu. Czym Jin-seo argumentuje swoją teorię? Otóż według jego spostrzeżeń ostatnimi czasy bardzo zmalała liczba widzów zasiadających przed telewizorami, którzy oglądają mecze profesjonalnych lig StarCrafta i co za tym idzie tamtejsze ligi w niedługim czasie mogą stracić część sponsorów.

Hanbit Soft, jeden z największych azjatyckich wydawców gier, właściciel jednej z profesjonalnych koreańskich drużyn eSportowych ogłosił ostatnio, że chce sprzedać owy zespół, ze względów finansowych. Dodam może, że Hanbit jest jednym z założycieli Korea e-Sports Association (KeSPA) (organizacji patronującej koreańskiemu eSportowi), także ich opinię możemy traktować, jako wykładniczą. W Korei znakomita większość rynku eSportowego opiera się na dwóch dedykowanych kanałach telewizyjnych, które transmitują mecze 24 godziny na dobę.

'StarCraft' Losing in Gaming League

Główną machiną napędową, która zapewniała największą rzesze widzów jest właśnie StarCraft. A Koreański pro StarCraft to 12 profesjonalnych organizacji eSportowych i około 400 zarejestrowanych prograczy. Po 10 latach nieustannego rozwoju sceny przyszedł czas na jej delikatną stagnację, która wróży jednak, że następnym krokiem będzie spadek po równi pochyłej. Dla przykładu w roku 2005 stacje transmitujące mecze SC osiągały 3,1 procent oglądalności. Teraz jest to już jedynie 1,9 procent. A najgorsze w tym wszystkim jest to, że jeśli StarCraft 2 okaże się niewypałem to koreański fenomen eSportu może umrzeć śmiercią naturalną naprawdę bardzo szybko.

The Korean Times za SK Gaming

KomentarzeKomentarze

  • cwir3k`

    #1 | cwirek

    2008-05-22 11:30:57

    Ciekawe czy wzieto pod uwage to, ze spora czesc meczow mozna teraz ogladac przez Internet, nie potrzeba nam do tego TV. Troche niewymierne te wyniki moim zdaniem. Armia koreanska, ktora zapowiedziala rezygnacja z projektu wlasnej druzyny SC dolala tylko oliwy do ognia..
  • bociam

    #2 | `b0ciaM!

    2008-05-22 11:56:01

    cos wymysla. juz tak nie placz
  • maydayyy

    #3 | maydayyy

    2008-05-22 16:35:46

    ostatnio na emule znalazlem program discovery ,albo natinal geographic o wcg 2005 i jakis graczach starcrafta . te ciolki trenuja po 12 h dziennie -przeciez to idiotyzm - o jakims xeliosie gadali -mozna z emule sciagnac 0cybermistrzostwa czy jakos tak brzmial tytul
  • TroPtyN

    #4 | TroPtyN

    2008-05-22 16:48:49

    [\']

    Będzie dobrze, nadejdzie zmartwychwstanie w postaci SC2. Blizzard raczej nie potrafi robić bubli.
  • tobster

    #5 | tobster

    2008-05-22 17:11:03

    Daj poprawny tytuł.
  • maydayyy

    #6 | maydayyy

    2008-05-22 18:47:47

    National.Geographic-Cyber.Games-Mistrzostwa.Swiata.PL.DVBRip.XviD-sportsmen.(osloskop.net)
  • akodo_ryu

    #7 | akodo_ryu

    2008-05-23 00:57:02

    Ich polityka niejako to wyklucza. Jeżeli projekt nie spełnia wymagań zarządu/osób odpowiedzialnych za końcowy QC, to nie wychodzi. I dobrze :)
  • akodo_ryu

    #8 | akodo_ryu

    2008-05-23 01:00:34

    12h treningu czy 8h w robocie, różnica nie taka duża. A to jest ich zawód, czeszą za to sporą kasę, nie wspominając o tym, że ich ludzie na ulicy rozpoznają ;)

    Ale co tu dużo mówić. Ciekawe ilu \"zagranicznych\" graczy wstrzeliło by się w rankingach w tych 400 Koreańczyków.
  • qwe

    #9 | qwe

    2008-05-23 01:08:27

    gdzies mialem linka do calego filmu w jednej czesci

    film opowiada o xellosie koreanskim pro
  • exilek

    #10 | Exil

    2008-05-23 01:10:14

    a niektórzy stoją po 12h na zmywaku, żeby zarobić trochę kasy. Oni mają szczęście, że robią to co lubią i nieźle zarabiają ;)
  • reaktiv

    #11 | reaktiv

    2008-05-23 01:15:24

    \"koreańskiego eSportu\", \"drużyn eSportowych\", \"koreańskiemu eSportowi\", \"rynku eSportowego\", \"organizacji eSportowych\", \"fenomen eSportu\"

    To tylko moje wrazenie, czy za duzo tego \"esport\" jest w tym newsie, nadodatek nawiazujacego do nazwy serwisu? Jakby sie nie dalo napisac \"druzyn esportowych\", \"
    fenomen esportu\", jesli juz to slowo ma sie pojawiac. :o
  • bociam

    #12 | `b0ciaM!

    2008-05-23 17:14:55

    ten film jest w dziale download na esports.pl :-))
  • Blademaster

    #13 | Blade

    2008-05-23 17:47:09

    nie placz >:D

    ale fakt faktem, to za duzego tego eSportu w newsie na eSports
  • narf

    #14 | narf

    2008-05-23 18:15:40

    jest blad w pogrubionej czesci newsa - gazeta nie ma \"n\" w tytule
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1984 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie