Kontrofensywa przeciwko cheaterom ?
Dopiero co uslyszelismy o nowych typach banowania wprowadzanych w PB, a tymczasem w Unreal Tournament pojawiają się nowe zabezpieczenia mające na celu wykrywanie oszustów.
Znany na polu cheatów i zabezpieczeń admin Robus, który ma już na swym koncie kilka zabezpieczeń, właśnie wydał publicznie nowy programik o nazwie AntyH (H zapewne od Hook).
Jego głównym celem jest wykrywanie zewnętrznego programu HeliosHook, który dotychczas był największym po czasach elfbota, zagrożeniem na scenie. Z uwagi na to, że jest zewnetrznym programem było cięzko go wykryć, zaś jego zaawansowane opcje jak triggerbot, kąt działania aimbota, prędkość ruchu celownika przy namierzaniu, celność, ostrzeganie o niebezpieczeństwie, predykcja ruchu przeciwnika przy pociskach (rakiety, granaty etc.), winamp;), i pare innych, tylko utrudnialy udowodnienie oszustwa na podstawie dem dobrego zawodnika.
Nie wiemy jaki jest związek tego zabezpieczenia z innym tego autora, skierowanym przeciwko Heliosowi - AntiFA, którego poprawne działanie zostało juz sprawdzone w głośnym przypadku gracza klanu Inzane!. Prawdopodobnie to zabezpieczenie bylo testowane podczas baraży LigiMisia, podczas, których sprawdzono jego skuteczność przy okazji znajdując możliwe bugi (głośna sprawa członka klanu HQ i błędu UTV).
Na tym jednak nie koniec ponieważ Robus zapowiada następne zabezpieczenie - prosty i genialny w prostocie pomyslu programik, ktory pozwoli adminowi meczu na wymuszeniu zrobienia screena we wszystkich podłączonych do serverach klienta. Co to da ? Otóż na screenach w losowych momentach będzie można zobaczyć czy gracz nie używa np. BrightSkinów, niedozwolonych tweaków (modyfikacji wizualizacji gry), czy nawet aimbotów takich jak np. Helios (elementy HUDa).
Możliwe, że ten programik, wraz z AntyH/AntyFA, sprawdzającym pakiety QValidate, starymi typami antycheatów sprawdzających wykonywane komendy jak CSHP i UTPure, sprawdzającym bindy i wpisy do plików konfiguracyjnych AntiShockWhore, oraz custom blokadami konkretnych komend tweaków, wreszcie pozwoli na ukrócenie cheaterstwa na poziomie rozgrywek turniejowych.
Download AntiH (link)
#UPDATE:
Zapowiadany screenmaker został wydany. Mod nazywa się AdminSS i służy to nakazywania klientom przyłączonym do servera wykonać screena. Posiada on 2 tryby działania, które różnią się tylko tym, że w drugim nie zostaje wykonany screen na maszynie admina.
Także, jak się dowiadujemy mod powstał na zamównienie ClanBase i najprawdopodobniej zostanie wykorzystany w przyszłych pucharach. Jego poprawne działanie sprawdziła grupa testerska, z osobą piszącą ten tekst włącznie ;)
Download AdminSS (link)
Forum Unreal.pl
#0 | Pajda
2004-07-05 19:55:14
#0 | kAzu
2004-07-05 20:01:16
#0 | Pajda
2004-07-05 20:10:27
#0 | wooda
2004-07-05 20:30:33
#0 | mortar
2004-07-05 20:51:24
#0 | bsodzik
2004-07-05 20:59:59
#0 | mortar
2004-07-05 21:03:38
#0 | bsodzik
2004-07-05 21:10:37
#0 | Pajda
2004-07-05 21:22:27
#0 | mysi
2004-07-06 08:42:18
#0 | CracK:P
2004-07-06 09:06:35
#0 | frei
2004-07-11 01:26:11
#0 | .Xaos
2004-07-11 11:05:26