Kod źródłowy Quake3 upubliczniony?!
Zaledwie kilka godzin temu, wszystkich fanów "Wstrząsu" na całym świecie obiegła długo oczekiwana informacja - kod źródłowy gry zostanie już niebawem wypuszczony na licencji GPL! Co więcej, wszystko wskazuje na to, iż "niebawem" to w tym przypadku najprawdopodobniej tydzień. Informację tę podał sam szef firmy id Software - słynny John Carmack, który zgodnie z tradycją, odpowiadał wczoraj na wszystkie pytania dziennikarzy na konferencji prasowej, która miała miejsce na tegorocznym QuakeConie.
Oficjalny wysłannik serwisu PlanetQuake na tegorocznym QuakeConie - Pappy-R, który uczestniczył w konferencji prasowej, przekazał następujące informacje:
Muszę przyznać, że jest to dość zaskakująca wiadomość - jeszcze nie tak dawno sam Carmack przyznał, że nie mamy co liczyć na szybkie wydanie kodu źródłowego na licencji GPL, po tym jak id Software zapłaciło setki tysięcy dolarów za pełne prawa do niego. Jednak takie posunięcie firmy to ukłon w stronę graczy i bardzo miła niespodzianka dla wielu programistów i twórców modów do Quake'a.
PlanetQuake.com; Blog Johna C.
#0 | psy|edix
2005-08-13 14:39:23
#0 | forest
2005-08-13 14:48:58
Teraz programisci z id licza pewnie na to, ze powstanie jakas nowa gra na silniku Q3, nawet niekomercyjna ;-] Ich polityka skupia sie teraz raczej na Q4, wiec nie ma sensu trzymac na sile kodu zrodlowego stare gry :>
#0 | ptm^
2005-08-13 14:56:04
Tutaj tez jest o tym wspomniane, wszystko z quakecon ;-]
#0 | psy|edix
2005-08-13 15:01:55
#0 | forest
2005-08-13 15:18:04
#0 | ptm^
2005-08-13 16:42:58
#0 | Lukin
2005-08-13 17:06:49
A\'propos:
kiedy id wypuści kod źródłowy \"Dooma 3\"?
When it\'s done :P
#0 | psy|edix
2005-08-13 17:32:49
#0 | Lukin
2005-08-13 17:52:13
Tak czy inaczej - cały kod Q4 raczej nie będzie opublikowany, bo dużo rzeczy w nim jest własnością Raven, ale można się spodziewać, że jak silnik D3 znudzi się twórcom gier Carmack zdecyduje się go (silnik D3) wydać.
#0 | psy|edix
2005-08-13 18:22:07
#0 | .u4
2005-08-13 22:27:03
#0 | wzf | yeltzyn
2005-08-13 22:54:18
#0 | mcsx
2005-08-13 23:44:40
#0 | .u4
2005-08-13 23:56:32
#0 | Zemsta Pana Franka
2005-08-14 13:22:32
#0 | Potter
2005-08-14 15:15:05
#0 | clk
2005-08-14 16:05:21
#0 | Lukin
2005-08-14 16:36:56
#0 | Lukin
2005-08-14 16:48:22
Do tej pory dostępne były tylko pliki odpowiedzialne za \"gameplay\" i interfejs - je można było przerabiać i w ten sposób robić mody.
#0 | Lukin
2005-08-14 16:50:26
#0 | clk
2005-08-14 17:01:00
#0 | Lukin
2005-08-14 17:06:20
#0 | clk
2005-08-14 17:20:43
#0 | forest
2005-08-14 18:17:58
#0 | Beldin
2005-08-14 22:51:18
#0 | acci
2005-08-15 10:39:25