KeSPA broni dobrego wizerunku e-Sportu?
Koreańska Federacja e-Sportowa zwołała wyjątkowe zebranie, na którym zapadnie decyzja, czy ItemMania (nowy sponsor drużyny Stars) otrzyma akceptację zarządu. Bez niej, zespół nie mógłby wystartować w żadnej ze znaczących koreańskich lig. Wczoraj informowaliśmy Was porozumieniu, jakie zawarły ze sobą - opuszczona przez sponsora drużyna Stars, oraz spółka ItemMania.
Hanbit Soft, będący do niedawna właścicielem Hanbit Stars, zdecydował się oddać swoją drużynę pod opiekę nowemu sponsorowi. Dlaczego? Powodem były oczywiście słabe wyniki zespołu na przestrzeni ostatnich sezonów oraz brak wyróżniających się młodych zawodników. Swoją pomocną dłoń wyciągnęła ItemMania - firma zajmująca się internetową wymianą dóbr pomiędzy graczami różnej maści MMORPG. Zgodnie z artykułem 31, piątego rozdziału regulaminu KeSPA, ItemMania musi zostać zaakceptowana przez większość działaczy podczas głosowania. Bez otrzymania federacyjnej licencji, sponsorzy nie będą mogli wystawić swojej drużyny w turniejach organizowanych przez koreańską federację. A mówimy tutaj m.in. o OSL, MSL i ShinHan Bank ProLeague, czyli o trzech najważniejszych i najbardziej opłacalnych rozgrywek tamtejszej sceny.
Niektórzy działacze już teraz nie kryją swojego negatywnego stosunku do nowej firmy, która miałaby wkroczyć na rynek StarCrafta. Jeden z oficjeli użył nawet sformułowania: "Kiedy inne drużyny borykały się z finansowymi problemami w przeszłości, nawet kiedy otrzymywały propozycje od firm podobnych do ItemManii, odmawiały, aby nie stawiać e-Sportu w negatywnym świetle i nie psuć jego wizerunku." W Korei firmy związane tak mocno z MMORPG są negatywnie odbierane przez część społeczeństwa. Zastanawiać może także szybkość, z jaką KeSPA zareagowała na informację o nowym właścicielu Gwiazd.
Na sprawę spojrzeć jednak można i z drugiej strony. ItemMania byłaby najmniej znanym i bogatym sponsorem w całej lidze. Firma zarabiająca na wymianie przedmiotów pomiędzy graczami RPG nie może równać się z potentatami: telefonicznymi i telekomunikacyjnymi (SK Telecom, Samsung, KTF); odzieżowymi (Lecaf); transportowymi (CJ i STX); deweloperami gier (WeMade) czy stacjami telewizyjnymi (OGN i MBC). Fani są podzieleni w tej kwestii. Jedni pragnęli by, aby nowy sponsor był w stanie faktycznie dopomóc zespołowi, inni z kolei twierdzą, że w obliczu śmierci drużyny, trzeba zrobić wszystko, aby ją wskrzesić. KeSPA najprawdopodobniej stanie po stronie interesów, swoich. Tak, jak to miało miejsce, kiedy zignorowano oczywiste ustawianie finału podczas IEST, czy kiedy odmawiano wydania licencji GOMTV na organizację TG Intel Classic.
scforall
#1 | cwirek
2008-08-02 13:52:48