Jeff Morris wywiedziony

Dostosuj

Jeff Morris wywiedziony

"Unreal Tournament 2007 will ROCK SO HARD your teeth will probably fall out" - takim zdaniem określił nowe dziecko Jeff Morris z Epic, z którym wywiad przedstawiamy poniżej. Jak twierdzą twórcy, gra posiada wszystko, czego pragnęli byśmy w rzeczywistości: ma duże pukawki, szybkie samochody i inne rzeczy, których wymaga od FPS gracz multiplayer. UT2k7 gotów jest na zerwanie koszulki i pokazanie tego, co ma w środku, jak to ujął Epic: "ogromnych urozmaiceń". Zapraszam do przeczytania wywiadu, abyście przekonali się co będziecie kupować, kiedy to gra trafi już na półki sklepowe w następnym roku.

hide_dot.gifWywiad



Jak nowy typ gry multiplayer kształtuje się w nowym Unreal'u?

Gram w gry od 25 lat, nie interesują mnie za bardzo skoki, amunicja, czas przeładowania i tym podobne rzeczy - ale dla "hardkorowych" gracze trybu deathmatch, takie różnice to jak granica nad przepaścią, gdzie Assault i Onslaught razem się spotkają. Jak wiadomo kochamy pole walki, przez to historyczne już poczucie bycia na wojnie, lecz ta gra może okazać się ciężka dla nowych graczy - bardzo łatwo jest na przykład wybrać zły punkt pojawienia się na mapie (przyp. aut. "czyli respawn"). Więc to, co staramy się zrobić, to wybalansowanie tej gry, tak aby podobała się wszystkim.


Czy będą nowe mutatory w UT2007 ?

Zamiast posiadania 30 mutator’ów, tak jak było w UT2004, gdzie było tylko kilka dobrych (jak na przykład Instagib), mamy zamiar zredukować tą liczbę i upewnić się, że te które dodamy będą sprawiały przyjemność z gry, będą wybalansowane i interaktywne. Możemy także zbadać różne klasy z punktu widzenia mutator'a dla Skaarj, Robotów, Ludzi oraz Necro.


Jak często Epic testuje grę?

Testujemy ją codziennie. Testy w świeżej fazie produkcji mogą czasami być wyzwaniem, ponieważ gra wygląda ohydnie i nie chodzi poprawnie, ale możemy wyłapywać już małe rzeczy takie jak movement. Na przykład, poczuliśmy, że Manta leciała za nisko i za bardzo stykała się z terenem, podnieśliśmy troszkę wysokość lotu, więc teraz będzie się odczuwać, że się leci, a kiedy będzie się skakać, czuć będzie na prawdę ten skok. Musisz posiadać pojazd, który lubisz prowadzić nawet jeśli nic innego się w pobliżu nie dzieje.


Czy różne rasy UT będą posiadały różne pojazdy?

Wszystkie 18 pojazdów będzie radykalnie różne - na przykład będzie jeden, główny uzbrojony czołg bojowy w podobnym stylu dla obydwu stron, lecz nie będą one takie same. Będzie się odczuwać różnicę a pojazdy będą posiadały różnego rodzaju uzbrojenie.


Co ze strukturą komend w grze?

Pracujemy nad pomysłem, który może nie będzie ogólnym sposobem na wydawanie komend, lecz każdy bunkier będzie posiadał swój własny. Jeżeli nie będzie dowódcy, wszystko będzie w porządku - posiadamy dowódców AI, którzy już w pełni działają - lecz, jeśli ktoś zechce pójść i postawić osłonę, ponieważ wie, że nadchodzi atak, wówczas będzie to możliwe. Dodatkowo odkryliśmy, że bieganie wokół bunkra jest znakomitą zabawą w trybie deathmatch, dlatego myślimy nad posiadaniem wszystkich tych Assault'o-podobnych rzeczy, które będą działać jak zmiany dla trybów obronnych, tak jak wieżyczki strzelnicze czy miny. Będzie można skonfigurować bazę tak, aby broniła się sama.


Jakieś inne klawe dodatki do UT2007?

Zmiana terenu. Uświadomiliśmy sobie wcześniej, że nie każdy wie, jaki jest zasięg sensorów bunkrów, gdzie się zaczyna a gdzie zatrzymuje. Teraz, kiedy jesteś na granicy terytorium wroga, będziesz o tym wiedział, ponieważ zauważysz zieloną trawkę po swojej dobrej stronie, podczas gdy zmieni ona kolor na czarną i zdeformowaną ziemię po stronie złego wroga. Nikt właściwie nie dokonał tego wcześniej w FPS'ach, lecz jest to raczej standardem w grach RTS, takich jak na przykład Black & White.


Czy UT2007 będzie posiadać różnorodność map - od starożytnych zamków do technologicznie nowych statków kosmicznych?

Tak, różnorodność wyglądu różnych rzeczy, to właściwie silna strona UT. Przejrzeliśmy wszystkie nowe wyglądy i na punkcie niektórych po prostu oszaleliśmy, ale generalnie mamy już plan wyglądu regionów - więc poziom Carbon Fire naszej fabryki robotów, będzie integralną częścią nowoczesnego miasta.


Tak wiele świetnych map pochodzi ze sceny UT. Co, gdyby jeden z naszych czytelników zrobił na prawdę dobrą mapę?

Ostatecznie, kupili byśmy ją - lub, jeśli był by na prawdę utalentowany, dali byśmy mu pracę. Jedna z silnych stron silnika (przyp. aut. "czyli engine") to posiadanie SDK (Software Development Kit) w produktach, chodzi o to aby wyćwiczyć tych wszystkich chłopaków. Będziemy dawać możliwość tworzenia mod’ów w UE3 oraz innych tego typu rzeczy, podczas premiery UT2007 i nie możemy się doczekać, co fani pokażą...


*Więcej o grze: klik
*Tłumaczenie: j0k3r


computerandvideogames.com

KomentarzeKomentarze

  • spec_u

    #0 | spec_u

    2005-11-25 15:34:26

    \"Ostatecznie, kupili byśmy ją - lub, jeśli był by na prawdę utalentowany, dali byśmy mu pracę.\" Fajnie , zrobie dobrą mape to mi za nią zapłacą ? ; ) musze kiedyś spróbować ; ]
  • Akhor

    #0 | akhor

    2005-11-25 15:46:02

    Ten Morris wygląda jak świnia na tym zdjęciu ;)
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-11-25 15:50:10

    Wywiad przetłumaczony chyba przez jakiś software, w wielu miejscach nie wiem o czym ten gościu gada :P
    Uświadomiliśmy sobie wcześniej, że nie każdy wiedział, jaki jest zasięg sensorów bunkrów zaczął się a gdzie zatrzymał.

    Z tego co udało mi się zrozumieć UT2007 to będzie kolejna gra skoncentrowana na pojazdach, bazach, misjach, etc. zamiast na \"skokach, amunicji, czasie przeładowania i tym podobnych rzeczach\". LOL.
  • j0k3r!rA

    #0 | j0k3r

    2005-11-25 16:19:21

    To moja wina - czyste przeoczenie. (ja ten wywiad tlumaczylem ;p)

    ...juz poprawilem
  • mortar

    #0 | mortar

    2005-11-25 18:39:19

    Fragmen wybalansowanie tej gry, tak aby podobała się wszystkim. nalezy tlumaczyc mniej wiecej tak:

    \"Chodzi o kase, wiec nie oszukujmy sie - zrobimy wszystko, aby malolaty te gre kupowaly na kilogramy, a beda ja kupowaly, jak kazdy z biegu bedzie mogl zagrac i cos pokazac no i grafika bedzie kopac dupe. Tak wiec wszyscy starzy wyjadacze - szykujcie sie na mega skomplikowana grafike i mega uproszczenia wszystkich innych aspektow.
  • j0k3r!rA

    #0 | j0k3r

    2005-11-25 19:45:33

    hrhr ;)
  • spec_u

    #0 | spec_u

    2005-11-25 19:56:07

    niestey chyba masz racje ;-/ nic nie przebije grywalności UT 99 ... 2003 i 2004 to już całkiem inne gry,a zamiast robić te wszystkie samolociki, czołgi i inne bajery mogli by zrobić hardcorowy deatmejcz! konkurencje dla q4 ;)
  • j0k3r!rA

    #0 | j0k3r

    2005-11-25 21:10:09

    hmm, wiesz z tego co obiecuja, gra ma byc dosc innowacyjna. Moim zdaniem warto dac jej szanse - napewno bedzie to cos innego, nie tak jak np. Q4 takie... xero DoomaIII imo :\\
  • spec_u

    #0 | spec_u

    2005-11-25 21:16:26

    nie no chętnie w nią zagram ;) ,ale wiesz wielka kasa na reklame, marketing i te sprawy a gry wychodzą potem całkiem przeciętne potem ;-/ Chociaż mam nadzije ,że będzie hit na miare UT 99 ;)
  • D3molk4

    #0 | d3mo!

    2005-11-25 21:24:59

    aggrrrhhhhh!!1 jak wyjdzie 2k7przestaje pic palic naduzywac sexu i wogole :D
  • Vymiott

    #0 | Vymmiatacz

    2005-11-25 22:08:21

    \"nie interesują mnie za bardzo skoki, amunicja, czas przeładowania i tym podobne rzeczy\" - Ta wypowiedź dyskwalifikuję tego typa i (chyba) jednocześnie tą grę.
  • ICARIUM

    #0 | Icarium

    2005-11-26 00:04:25

    Cały Epic już dawno temu się zdyskwalifikował. Niech sobie pracują nad AI, wyglądem broni i twarzy przeciwników, skoro skoki, amunicja i czas przeładowania ich nie interesują, hehe.
  • j0k3r!rA

    #0 | j0k3r

    2005-11-26 13:09:15

    Gram w gry od 25 lat, nie interesują mnie za bardzo skoki, amunicja, czas przeładowania i tym podobne rzeczy - ale dla \"hardkorowych\" gracze trybu deathmatch, takie różnice to jak granica nad przepaścią, gdzie Assault i Onslaught razem się spotkają.

    W calosci ta wypowiedz nabiera nieco innego sensu - nie sadzicie ?

    Prosze, czytajcie do konca i ze zrozumieniem. wszystkie te rzeczy, ktore nie obchodza producenta, obchodza caly team ktory przy tym pracuje i nad tym takze panowie beda pracowac, jak wynika z tekstu - tak, aby zadowolic takze, tak jak napisali: \"hardkorowych\" graczy trybu deathmatch, czyli: multiplayer.
  • msh

    #0 | mesjaszz

    2005-11-26 13:25:34

    Niestety ale 2k7 zaownuje poprostu q4 :)
  • Greaver

    #0 | Greaver

    2005-11-26 15:39:48

    Wywiad ciekawy, biją po oczach jednak rażące błędy ortograficzne: \"ochydnie\", \"na prawdę\", a również czasowniki osobowe z końcówką \"byśmy\", które powinny być pisane łącznie: \" kupili byśmy\", \"dali byśmy\".
  • Witek

    #0 | Witek

    2005-11-26 16:52:11

    Wznówcie UT 99! Każda następna wersja tej gry była porażką, a ta będzie największą. Zmieńcie chociaż nazwę PLZ żeby nikt nie kojarzył tego gniota z naszą kultową grą.
    Gdyby producent miał pewność, że nowy produkt jest lepszy od starego, to nie blokowałby na siłę reedycji UT `99.
  • j0k3r!rA

    #0 | j0k3r

    2005-11-26 17:36:05

    Wybacz stary, ale \"na prawdę\" pisze sie oddzielnie ;) a te czasowniki? nie wiem o co Ci chodzi, jest to poprawnie napisane. Tekst tlumaczylem na szybkiego, \"ochydnie\" juz poprawione :P.
  • yareq

    #0 | yar

    2005-11-26 19:29:21

    Jeez. Odnosze wrazenie ze ten typ nie ma najmniejszego pojecia jak zrobic dobra gre dla pro, caly wywiad gadal o zupelnie nieistotnych dla nas rzeczach.
  • Greaver

    #0 | Greaver

    2005-11-26 21:41:06

    Nie jest to poprawnie napisane :) I normalnie, gdyby to był post gdzieś na forum na pewno bym się nie przyczepiał, bo wiele razy czytałem rozmaite byki w postach. Sądzę jednak, że tutaj nie powinno być miejsca na błędy i moje uwagi nie mają na celu wyzłośliwianie się tylko grzeczne doinformowanie w celu doprowadzenia treści news\'a do ideału :) No offence Joker, pozdro.
  • j0k3r!rA

    #0 | j0k3r

    2005-11-26 22:02:35

    hehe, nie no costy przeciez wcale tak tego nie odebralem, po prostu nie wydawalo mi sie, ze by te czasowniki byly blednie napisane. To juz w sumie takie plytkie bledy ktore raczej nie rzucaja sie w oczy... przynajmniej nie mi - ms word tez nie widzial tego jako blad, wiec :\\
  • Charon

    #0 | Charon

    2005-11-28 19:50:54

    Chyba nie miałeś na myśli, że UT2k4 jest przeciętne???
  • Charon

    #0 | Charon

    2005-11-28 20:00:38

    Ludzie czy wy niekumaci jesteście? Jeff Morris jest producentem - ma dać na grę pieniążki, a potem ją reklamować ile wlezie. On się nie zajmuje ani projektowaniem gameplayu, ani movementem, ani mapami - on prezesuje i błyszczy przed kamerami - to jego rola. Zobaczcie sobie lepiej wywiad z gościem, który wiedziałby o czym tak naprawdę mówi. W tym samym czasie co wywiad z Morrisem, pojawił się wywiad z Joe\'m Wilcoxem - programistą gameplayu.
    Wywiad ten znajdziecie tutaj : http://ut4e.com/forum/showthread.php?t=87

    Tutaj zaś macie strzeszczenie po polsku, made by me : http://unreal.pl/dzial.php?dz=teksty&id=UT2007info
  • spec_u

    #0 | spec_u

    2005-11-28 20:13:23

    \"przeciętne\" może nie ale na pewno nie \"wybitne\" ;)
  • Charon

    #0 | Charon

    2005-11-28 23:59:18

    No popatrz, to tak jak z Q4;)
  • spec_u

    #0 | spec_u

    2005-11-29 13:41:14

    dokładnie tak ;]
  • eu*xytras

    #0 | xytras

    2005-11-30 00:24:42

    kurwa gram w UT99 mimo tego ze jest chujowe i do dupy, bo nie chce mi sie wyjmowac 6-cdkow i instalowac zajebistego wypasionego UT2k4 - a moze tez go nie chce instalowac, bo wiem ze mnie ta zajebista gra znow wciagnie, a kolosy mi sie szykują i musialbym sie zacząć uczyc. Wiec JAPA. UT99 jest do dupy, ale jesli mam grac w sapera 20 min czy w ut99 to juz wybiore UT.

    Mysle ze bede mial takie samo zdanie o UT2k4 jesli wyjdzie te UT2k7, chociaz po tym wywiadzie malo mozna wyciagnac, skupiaja sie na tym ONS i na noobkach, nic nie widaomo, co mnie obchodzi to ile bedzie ras nekrofilów czy tam kogos. O ja pierdole.

  • Charon

    #0 | Charon

    2005-11-30 21:22:49

    \"Wilcox (Joe \'DrSin\' Wilcox - programista gameplayu) potwierdza znaczące zmiany w movemencie i skali gracza. Nie będzie to UT\'99, nie będzie to też UT2k4 - ma to być coś lepszego. Pierwsze miesiące developingu skupiały się na dobraniu najlepszej skali i projekcie movementu. Klasyczne tryby, jak DM i CTF, mają wrócić do swych korzeni. Ponoć ma im być całkiem blisko do UT\'99, co brzmi kusząco, tymbardziej, że zapowiadany jest powrót Impact Hammera i rezygnacja z Adrenaline. Lista broni jest już znana, lecz \"DrSin\" podkreśla, że starano się, aby balans uzbrojenia był możliwie zbliżony do tego z UT\'99.
    Według Wilcoxa jednym z atutów UT2k4 był balans pomiędzy pojazdami - i ta równowaga pomiędzy nimi ma zostać zachowana. 75% prac nad pojazdami wykonano, więc pozostało sporo czasu, aby zadbać o szczegóły. vCTF będzie wchłonięty przez CTF i nie będzie figurował jako oddzielny tryb. Kwestia znana z UT2k4, dotycząca przejmowania flagi przez pasażera Manty, pozostaje nadal otwarta i jest dyskutowana, gdyż Epic jest pod tym względem podzielony.\"

    Tyle o samej grze - dla marudzących na wywiad z prezesowiczem;) Pozdro 4 all.
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2004 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie