"Unreal Tournament 2007 will ROCK SO HARD your teeth will probably fall out" - takim zdaniem określił nowe dziecko Jeff Morris z Epic, z którym wywiad przedstawiamy poniżej. Jak twierdzą twórcy, gra posiada wszystko, czego pragnęli byśmy w rzeczywistości: ma duże pukawki, szybkie samochody i inne rzeczy, których wymaga od FPS gracz multiplayer. UT2k7 gotów jest na zerwanie koszulki i pokazanie tego, co ma w środku, jak to ujął Epic: "ogromnych urozmaiceń". Zapraszam do przeczytania wywiadu, abyście przekonali się co będziecie kupować, kiedy to gra trafi już na półki sklepowe w następnym roku.
Wywiad
Jak nowy typ gry multiplayer kształtuje się w nowym Unreal'u?Gram w gry od 25 lat, nie interesują mnie za bardzo skoki, amunicja, czas przeładowania i tym podobne rzeczy - ale dla "hardkorowych" gracze trybu deathmatch, takie różnice to jak granica nad przepaścią, gdzie Assault i Onslaught razem się spotkają. Jak wiadomo kochamy pole walki, przez to historyczne już poczucie bycia na wojnie, lecz ta gra może okazać się ciężka dla nowych graczy - bardzo łatwo jest na przykład wybrać zły punkt pojawienia się na mapie (przyp. aut. "czyli respawn"). Więc to, co staramy się zrobić, to wybalansowanie tej gry, tak aby podobała się wszystkim.
Czy będą nowe mutatory w UT2007 ?Zamiast posiadania 30 mutator’ów, tak jak było w UT2004, gdzie było tylko kilka dobrych (jak na przykład Instagib), mamy zamiar zredukować tą liczbę i upewnić się, że te które dodamy będą sprawiały przyjemność z gry, będą wybalansowane i interaktywne. Możemy także zbadać różne klasy z punktu widzenia mutator'a dla Skaarj, Robotów, Ludzi oraz Necro.
Jak często Epic testuje grę?Testujemy ją codziennie. Testy w świeżej fazie produkcji mogą czasami być wyzwaniem, ponieważ gra wygląda ohydnie i nie chodzi poprawnie, ale możemy wyłapywać już małe rzeczy takie jak movement. Na przykład, poczuliśmy, że Manta leciała za nisko i za bardzo stykała się z terenem, podnieśliśmy troszkę wysokość lotu, więc teraz będzie się odczuwać, że się leci, a kiedy będzie się skakać, czuć będzie na prawdę ten skok. Musisz posiadać pojazd, który lubisz prowadzić nawet jeśli nic innego się w pobliżu nie dzieje.
Czy różne rasy UT będą posiadały różne pojazdy?Wszystkie 18 pojazdów będzie radykalnie różne - na przykład będzie jeden, główny uzbrojony czołg bojowy w podobnym stylu dla obydwu stron, lecz nie będą one takie same. Będzie się odczuwać różnicę a pojazdy będą posiadały różnego rodzaju uzbrojenie.
Co ze strukturą komend w grze?Pracujemy nad pomysłem, który może nie będzie ogólnym sposobem na wydawanie komend, lecz każdy bunkier będzie posiadał swój własny. Jeżeli nie będzie dowódcy, wszystko będzie w porządku - posiadamy dowódców AI, którzy już w pełni działają - lecz, jeśli ktoś zechce pójść i postawić osłonę, ponieważ wie, że nadchodzi atak, wówczas będzie to możliwe. Dodatkowo odkryliśmy, że bieganie wokół bunkra jest znakomitą zabawą w trybie deathmatch, dlatego myślimy nad posiadaniem wszystkich tych Assault'o-podobnych rzeczy, które będą działać jak zmiany dla trybów obronnych, tak jak wieżyczki strzelnicze czy miny. Będzie można skonfigurować bazę tak, aby broniła się sama.
Jakieś inne klawe dodatki do UT2007?Zmiana terenu. Uświadomiliśmy sobie wcześniej, że nie każdy wie, jaki jest zasięg sensorów bunkrów, gdzie się zaczyna a gdzie zatrzymuje. Teraz, kiedy jesteś na granicy terytorium wroga, będziesz o tym wiedział, ponieważ zauważysz zieloną trawkę po swojej dobrej stronie, podczas gdy zmieni ona kolor na czarną i zdeformowaną ziemię po stronie złego wroga. Nikt właściwie nie dokonał tego wcześniej w FPS'ach, lecz jest to raczej standardem w grach RTS, takich jak na przykład Black & White.
Czy UT2007 będzie posiadać różnorodność map - od starożytnych zamków do technologicznie nowych statków kosmicznych?Tak, różnorodność wyglądu różnych rzeczy, to właściwie silna strona UT. Przejrzeliśmy wszystkie nowe wyglądy i na punkcie niektórych po prostu oszaleliśmy, ale generalnie mamy już plan wyglądu regionów - więc poziom Carbon Fire naszej fabryki robotów, będzie integralną częścią nowoczesnego miasta.
Tak wiele świetnych map pochodzi ze sceny UT. Co, gdyby jeden z naszych czytelników zrobił na prawdę dobrą mapę?Ostatecznie, kupili byśmy ją - lub, jeśli był by na prawdę utalentowany, dali byśmy mu pracę. Jedna z silnych stron silnika (przyp. aut. "czyli engine") to posiadanie SDK (Software Development Kit) w produktach, chodzi o to aby wyćwiczyć tych wszystkich chłopaków. Będziemy dawać możliwość tworzenia mod’ów w UE3 oraz innych tego typu rzeczy, podczas premiery UT2007 i nie możemy się doczekać, co fani pokażą...
*Więcej o grze: klik*Tłumaczenie: j0k3r
#0 | spec_u
2005-11-25 15:34:26
#0 | akhor
2005-11-25 15:46:02
#0 | Lukin
2005-11-25 15:50:10
Uświadomiliśmy sobie wcześniej, że nie każdy wiedział, jaki jest zasięg sensorów bunkrów zaczął się a gdzie zatrzymał.
Z tego co udało mi się zrozumieć UT2007 to będzie kolejna gra skoncentrowana na pojazdach, bazach, misjach, etc. zamiast na \"skokach, amunicji, czasie przeładowania i tym podobnych rzeczach\". LOL.
#0 | j0k3r
2005-11-25 16:19:21
...juz poprawilem
#0 | mortar
2005-11-25 18:39:19
\"Chodzi o kase, wiec nie oszukujmy sie - zrobimy wszystko, aby malolaty te gre kupowaly na kilogramy, a beda ja kupowaly, jak kazdy z biegu bedzie mogl zagrac i cos pokazac no i grafika bedzie kopac dupe. Tak wiec wszyscy starzy wyjadacze - szykujcie sie na mega skomplikowana grafike i mega uproszczenia wszystkich innych aspektow.
#0 | j0k3r
2005-11-25 19:45:33
#0 | spec_u
2005-11-25 19:56:07
#0 | j0k3r
2005-11-25 21:10:09
#0 | spec_u
2005-11-25 21:16:26
#0 | d3mo!
2005-11-25 21:24:59
#0 | Vymmiatacz
2005-11-25 22:08:21
#0 | Icarium
2005-11-26 00:04:25
#0 | j0k3r
2005-11-26 13:09:15
W calosci ta wypowiedz nabiera nieco innego sensu - nie sadzicie ?
Prosze, czytajcie do konca i ze zrozumieniem. wszystkie te rzeczy, ktore nie obchodza producenta, obchodza caly team ktory przy tym pracuje i nad tym takze panowie beda pracowac, jak wynika z tekstu - tak, aby zadowolic takze, tak jak napisali: \"hardkorowych\" graczy trybu deathmatch, czyli: multiplayer.
#0 | mesjaszz
2005-11-26 13:25:34
#0 | Greaver
2005-11-26 15:39:48
#0 | Witek
2005-11-26 16:52:11
Gdyby producent miał pewność, że nowy produkt jest lepszy od starego, to nie blokowałby na siłę reedycji UT `99.
#0 | j0k3r
2005-11-26 17:36:05
#0 | yar
2005-11-26 19:29:21
#0 | Greaver
2005-11-26 21:41:06
#0 | j0k3r
2005-11-26 22:02:35
#0 | Charon
2005-11-28 19:50:54
#0 | Charon
2005-11-28 20:00:38
Wywiad ten znajdziecie tutaj : http://ut4e.com/forum/showthread.php?t=87
Tutaj zaś macie strzeszczenie po polsku, made by me : http://unreal.pl/dzial.php?dz=teksty&id=UT2007info
#0 | spec_u
2005-11-28 20:13:23
#0 | Charon
2005-11-28 23:59:18
#0 | spec_u
2005-11-29 13:41:14
#0 | xytras
2005-11-30 00:24:42
Mysle ze bede mial takie samo zdanie o UT2k4 jesli wyjdzie te UT2k7, chociaz po tym wywiadzie malo mozna wyciagnac, skupiaja sie na tym ONS i na noobkach, nic nie widaomo, co mnie obchodzi to ile bedzie ras nekrofilów czy tam kogos. O ja pierdole.
#0 | Charon
2005-11-30 21:22:49
Według Wilcoxa jednym z atutów UT2k4 był balans pomiędzy pojazdami - i ta równowaga pomiędzy nimi ma zostać zachowana. 75% prac nad pojazdami wykonano, więc pozostało sporo czasu, aby zadbać o szczegóły. vCTF będzie wchłonięty przez CTF i nie będzie figurował jako oddzielny tryb. Kwestia znana z UT2k4, dotycząca przejmowania flagi przez pasażera Manty, pozostaje nadal otwarta i jest dyskutowana, gdyż Epic jest pod tym względem podzielony.\"
Tyle o samej grze - dla marudzących na wywiad z prezesowiczem;) Pozdro 4 all.