Human Pacman...
...czyli Pacman urzeczywistniony.
Gra-klasyka. Każdy chyba doskonale zna tą kulkożerną... kulkę ;)
Human Pacman jest to próba przeniesienia do rzeczywistego świata dobrze wszystkim Pacmana w oparciu o technologie Virtual Reality. Wyobraźcie sobie, że chodzicie z przyjaciółmi po swoim osiedlu i bawicie sie w pożeranie kulek!
Projekt tworzy Adriana Davida Cheok'a oraz jego ekipę z Laboratoriów Mieszanej Rzeczywistości przy Uniwersytecie Narodowym w Singapurze. Za pomocą najnowszych technologii: GPS, Bluetooth, urządzeń VR (Virtual Reality), podczerwieni czy sensorów dotykowych udało im się po raz pierwszy połączyć świat wirtualny z rzeczywistym (i to nie w taki sposób jak opisany niżej przez kolege stinga).
Ludzie ubrani w specjalne plecaki z komputerem w środku, kamizelki oraz hełmy wirtualne chodzą na świeżym powietrzu i prowadzą rzeczywistą rozgrywke - zjadając kulki wygenerowane przez komputer. Wygląda to mniej więcej tak.
Gracz może wcielić się albo w rolę Pacmana albo w rolę duszka. Wszystko to jest za pomocą GPSu kontrolowane przez główny komputer, który analizuje postępy graczy.
Screeny
Filmiki
Projekt ten został uznany za jeden z najbardziej wizjonerskich technologii ostatnich lat i zostanie zaprezentowany na Wired NextFest 2005 w Chicago 24-26 czerwca 2005.
"Chcemy stworzyć alternatywną wersje otaczającego nas świata, na bazie istniejącego ukształtowania terenu i budownictwa. Wyobraźcie sobie, jak obskurny biurowiec przemienia się w bajkowy zamek, a zdewastowany trawnik w pełną cudownych kwiatów łąkę. W swojej pracy napotykamy wiele problemów. Świat jest zbyt skomplikowany, by poddać się łatwo naszym zabiegom. Samochody i ludzie się przemieszczają, przyroda tętni życiem" - Adriana Davida Cheok
Inne placówki naukowe podłapały ten pomysł i np. w Australii trwają prace nad stworzeniem "wspomaganej rzeczywistości", a na Uniwersytecie Południowej Australii zaczęto tworzyć specjalną wersja gry Quake!
Oby im się to udało bo osobiście to właśnie Quake'a wyczekiwał będę najbardziej.
Human Pacman;onet.pl
#0 | mollu
2005-06-16 02:01:26
#0 | yar
2005-06-16 06:43:36
Btw. chyba analizuje, a nie analizyje :P.
#0 | ziel1na
2005-06-16 08:06:18
#0 | bangall|blade
2005-06-16 09:14:46
#0 | JuiCe
2005-06-16 09:48:07
#0 | Dedek
2005-06-16 10:23:12
#0 | sxl
2005-06-16 11:31:33
#0 | tasslehoff
2005-06-16 12:15:29
#0 | Pac-maN
2005-06-16 13:12:57
#0 | Preak
2005-06-16 13:17:13
#0 | Thug`GaD
2005-06-16 13:20:37
#0 | ziel1na
2005-06-16 13:21:11
#0 | tymek
2005-06-16 13:56:49
#0 | Malwa
2005-06-16 14:16:05
Przydał by sie jeszcze książe na białym rumaku :)
#0 | Pac-maN
2005-06-16 14:40:40
#0 | yuri
2005-06-16 18:27:13
... a najwiekszy w szkole pasztet w piekna modelke [...]
HAHAHA never ;d
#0 | yar
2005-06-16 18:31:57
#0 | yar
2005-06-16 18:33:36
#0 | Malwa
2005-06-16 18:59:08
#0 | vdr
2005-06-16 19:23:47
ale stare to pojecie wzgledne
nie wszystko co dla Ciebie jest stare, jest stare dla kazdego :)
#0 | vdr
2005-06-16 19:24:50
ilez mozna czytac / ogladac tabelek o wynikach q3 ;o
#0 | vdr
2005-06-16 19:26:32
my- ludzie zainteresowani gamingiem powinnismy czytac o takich rzeczach zeby wiedziec do czego prowadzi technika w polaczeniu z finezja ludzka ( nie kazdy skacze po 130 serwisach dziennie i czyta kazda drobna kolumienke (hi yar :))
#0 | yar
2005-06-16 20:11:58
#0 | vdr
2005-06-16 20:29:03
#0 | yar
2005-06-16 21:18:46
EDIT: Poza tym jak dla ciebie na wejscie nawet na te zalozmy 100 stron z ulubionych i przejzenie naglowkow wszystkich wiadomosci z jednego dnia + przeczytanie rzeczy bardziej interesujacych niz np. wydanie 1000go z kolei futeralu do ipoda potrzeba kilku(nastu) godzin to ladnie. Mi to zajmuje moze godzine.
#0 | ziel1na
2005-06-16 21:20:26
ale widze ze dla wielu osob to i tak nie jest stare wiec sie ciesze :>
#0 | vdr
2005-06-16 22:04:39
ale good for you ze Ci sie chce to wszystko robic :)
#0 | tymek
2005-06-16 23:44:19
#0 | tymek
2005-06-16 23:47:07
// EDIT: BEZ URAZY DLA JASIÓW Z ESP, JEŚLI TAKOWI ISTNIEJĄ :P
#0 | sxl
2005-06-17 14:29:39
#0 | sxl
2005-06-17 14:30:47
btw nie przejmuj sie tak
#0 | yar
2005-06-17 18:09:33
Wiem, wiem, to nie bylo na serio.
#0 | sxl
2005-06-17 18:39:04